Klientu atbalsts

Kartes

Maksājumi

  • Vietējie maksājumi

    • Kā varu pārliecināties, ka maksājums patiešām ir izpildīts?

      Maksājums ir izpildīts, ja atlikums kontā ir samazinājies par maksājuma summu un maksājums ir pieejams konta pārskatā un maksājumu vēsturē ar statusu “Izpildīts”.

    • Līdz cikiem tiek izpildīti maksājumi?

      Vietējos maksājumus (EUR valūtā starp Latvijas bankām) Swedbank pieņem līdz plkst. 20:00. Ja maksājums no citas bankas tiek iesūtīts vēlāk par šo laiku, tad tas tiek izpildīts nākamās darba dienas rītā.

    • Kā veikt maksājumu valūtā, kas nav EUR?

      Ja veicat maksājumu uz citu Swedbank kontu valūtā, kas nav EUR, izmantojiet vietējo maksājumu formu, kā parasti.

      Ja veicat maksājumu uz citu banku Latvijā valūtā, kas nav EUR, izmantojiet starptautisko maksājumu formu.

    • Kāpēc maksājums nenotiek, lai gan esmu to apstiprinājis?

      Pastāv vairāki iemesli:

      • Kontā nepietiek naudas maksājuma veikšanai vai komisijas maksai, ja tāda ir.
      • Maksājums ir veikts ar nākotnes datumu (šādā gadījumā sadaļā “Maksājumu saraksts” maksājuma statuss būs “Gaida izpildes datumu”).

      Ja neviens no šiem iemesliem neatbilst jūsu situācijai, rakstiet bankas ziņojumu internetbankā vai zvaniet uz 67 444 444.

    • Vai maksājums notiks, ja ir kļūdaini norādīta informācija par saņēmēju, bet konts ir pareizs?

      Ja saņēmēja nosaukums vai vārds/uzvārds neatbilst konta numuram (IBAN), maksājums uz Swedbank kontu netiks izpildīts. Maksājums uz citu Latvijas banku tiks nodots saņēmēja bankai, kura ir tiesīga izpildīt maksājumu, ņemot vērā tikai norādīto IBAN konta numuru, vai arī noraidīt maksājumu.

    • Cik ilgā laikā var atcelt tikko izpildītu maksājumu?

      Ja maksājums ir veikts uz citu Latvijas banku, to var atcelt 15 minūšu laikā, zvanot uz banku 67 444 444.

      Ja maksājums veikts starp Swedbank kontiem, to nevar atcelt. Tādā gadījumā jāsazinās ar saņēmēju (konta īpašnieku) un jālūdz atgriezt maksājumu. Ja arī tas nav iespējams, var pieteikt maksājuma atsaukumu ar bankas starpniecību (atsaukuma forma ir pieejama sadaļā “Bankas ziņojumi”). Jāņem vērā, ka banka maksājumu nevar atsaukt bez maksājuma saņēmēja piekrišanas.

    • Kā var atcelt izpildītu maksājumu?

      Ja maksājums ir veikts uz citu Latvijas banku, to var atcelt 15 minūšu laikā, zvanot uz banku 67 444 444.

      Ja maksājums veikts starp Swedbank kontiem, to nevar atcelt. Tādā gadījumā jāsazinās ar saņēmēju (konta īpašnieku) un jālūdz atgriezt maksājumu. Ja arī tas nav iespējams, var pieteikt maksājuma atsaukumu ar bankas starpniecību (atsaukuma forma ir pieejama sadaļā “Bankas ziņojumi”). Jāņem vērā, ka banka maksājumu nevar atsaukt bez maksājuma saņēmēja piekrišanas.

    • Ko darīt, ja maksājumam ir norādīts nepareizs saņēmējs?

      Ja maksājums ir veikts uz citu Latvijas banku, to var atcelt 15 minūšu laikā, zvanot uz banku 67 444 444.

      Ja maksājums veikts starp Swedbank kontiem, to nevar atcelt. Tādā gadījumā jāsazinās ar saņēmēju (konta īpašnieku) un jālūdz atgriezt maksājumu. Ja arī tas nav iespējams, var pieteikt maksājuma atsaukumu ar bankas starpniecību (atsaukuma forma ir pieejama sadaļā “Bankas ziņojumi”). Jāņem vērā, ka banka maksājumu nevar atsaukt bez maksājuma saņēmēja piekrišanas.

    • Cik ilgi tiks gaidīta pietiekama naudas summa kontā, lai izpildītu maksājumu?

      Parastiem maksājumiem gaidīšanas ilgums ir 10 kalendārās dienas. Ja kontā nepietiek naudas, ekspresmaksājumi tiek anulēti uzreiz.

    • Cik daudz informācijas un ko drīkst rakstīt maksājuma mērķī?

      Maksājuma mērķī var ierakstīt tekstu, kas nav garāks par 140 rakstzīmēm un sniedz skaidrojošu informāciju par maksājumu. Piemēram, maksājuma mērķī var rakstīt rēķina numuru un datumu vai citas papildu detaļas par veikto maksājumu. Kopā ar maksājumu šī informācija tiek nosūtīta saņēmējam.

    • Kas ir maksātāja reference?

      Tas ir maksātāja piešķirts identifikators – maksājuma reģistrācijas numurs, kas tiek piešķirts veiktajam iekšzemes EUR maksājumam. Latvijā tiek reti izmantots.

    • Kas ir saņēmēja reference?

      References numuru piešķir saņēmējs. Saņemot maksājumu, saņēmējam grāmatvedības sistēmā automātiski pienāk informācija, ka rēķins ir apmaksāts.

  • Starptautiskie maksājumi

    • Cik ilgā laikā tiek izpildīts starptautiskais/Eiropas maksājums?

      Maksājuma process nav atkarīgs tikai no Swedbank, bet arī no saņēmējbankas vai starpniekbankas.

      Maksājums uz kontu Eiropas bankās tiek rezervēts tajā pašā dienā, kad tiek veikts, un nākamajā darba dienā tiek nodots saņēmējbankai vai starpniekbankai. Starptautiskais maksājums tiek izpildīts atkarībā no maksājuma veida (plašāka informācija cenrādī).

    • Kā veikt maksājumu citā valūtā? Vai pirms tam ir jākonvertē valūta?

      Lai veiktu jebkuru maksājumu citā valūtā (gan vietējo, gan starptautisko):

      1. Izvēlieties starptautisko maksājumu formu.
      2. Norādiet kontā pieejamo valūtu kā rezerves valūtu.
      3. Apstiprinot maksājumu, valūtas konvertācija notiks automātiski.

      Ja kontā nebūs pieejama maksājumam nepieciešamā valūta un nebūs norādīta rezerves valūta, maksājums netiks izpildīts.

    • Kāpēc saņēmu mazāku summu, nekā maksājuma summā norādīja sūtītājs?

      Parasti tā notiek, ja maksātājs, veicot maksājumu, izvēlas komisijas tipu “Dalīti” vai “Saņēmējs”. Tad daļa no komisijas vai visa komisijas maksa (ja tāda ir) par maksājumu tiek ieturēta no maksājuma summas.

    • Kāpēc manis veiktais maksājums tika atgriezts atpakaļ?

      Ja internetbankā veikts maksājums tiek atcelts, visbiežāk maksājumu nevar izpildīt tādēļ, ka trūkst rekvizītu. Obligāti aizpildāmie maksājuma lauki ir atzīmēti ar zvaigznīti. Ja maksājumu atgriež saņēmējbanka vai korespondentbanka, atteikuma iemesls tiek norādīts detalizētajā informācijā par maksājumu.

    • Es veicu maksājumu, taču saņēmējs apgalvo, ka naudu nav saņēmis. Kā rīkoties?

      Pārbaudiet maksājumu vēstures sadaļā:

      • Vai jūsu veiktais maksājums tajā ir uzrādīts.
      • Vai saņēmēja dati ir norādīti pareizi.
      • Kāds ir maksājuma statuss.

      Ja maksājuma statuss ir “Izpildīts”, bet saņēmēja dati nav pareizi, lasiet atbildes uz šiem jautājumiem:

      Ja ir norādīts cits maksājuma statuss, lasiet atbildes uz šiem jautājumiem:

      Ja maksājuma nav maksājumu vēstures sadaļā, lasiet atbildes uz šiem jautājumiem:

      Ja maksājums ir maksājumu vēstures sadaļā un tā statuss ir “Izpildīts”, noklikšķiniet uz “Maksājuma detaļas”, lejupielādējiet PDF maksājuma failu un nepieciešamības gadījumā nosūtiet saņēmējam to kā apliecinājumu, ka maksājums ir noticis.

      Ja pēc atkārtotas pārbaudes maksājums joprojām nav saņemts, aicinām sazināties ar banku un nepieciešamības gadījumā pieteikt maksājuma izmeklēšanu.

    • Kas ir rezerves valūta?

      Rezerves valūta ir jāizvēlas, veicot maksājuma uzdevuma izpildi. Tā ir cita kontā esoša valūta, no kuras tiek apmaksāta trūkstošā summa, ja kontā nepietiek līdzekļu maksājuma veikšanai vai komisijas apmaksai norādītajā valūtā.

    • Kāpēc, veicot maksājumu citā valūtā, tas tomēr tika izpildīts eirovalūtā?

      Iemesls var būt nepareizi aizpildīti lauki “Maksājuma valūta” un “Rezerves valūta”.

    • Vai maksājums tiks izpildīts, ja ir zināms tikai saņēmēja īsais konta numurs? Kā rīkoties?

      Maksājuma izpilde ir atkarīga no valsts, uz kuru tiek veikts maksājums, kā arī no maksājuma valūtas. Piemēram, Lielbritānija izpildīs maksājumu ar īso kontu, ja pie bankas nosaukuma tiks norādīts “Sort code”.

      Kā veikt maksājumu?

      1. Izvēlieties starptautisko maksājumu formu.
      2. Ja maksājums ir uz EEZ valsti, norādiet tikai IBAN konta numuru.
      3. Ja maksājums ir EUR valūtā ārpus EEZ, pie saņēmējbankas nosaukuma norādiet “Sort code”.
    • Kur ir mans maksājums?

      Ja pēc maksājuma veikšanas to neatrodat maksājumu vēstures sadaļā vai konta pārskatā un arī jūsu konta atlikums nav samazinājies, tad, visticamāk, maksājums nav noticis.

      Iesakām pārbaudīt sadaļu “Maksājumu saraksts”, vai tajā nav iekļauts jūsu maksājums, kas kļūdaini veikts ar nākotnes datumu, – šāda maksājuma statuss ir “Gaida izpildes datumu”.

    • Vai maksājuma formā ir atļauts izmantot visus simbolus?

      Nē, nav atļauts izmantot burtus ar mīkstinājuma zīmēm un garumzīmēm, kā arī vēl dažus citus simbolus. Ja, veicot maksājumu, internetbankā tiek parādīts paziņojums, ka ir ievadīti neatļauti simboli, pārbaudiet vēlreiz visus maksājuma laukus.

      Atļautie simboli ir šādi:

      a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 / - : ( ) . ,? ' +

    • Kas ir AMK bilances kods? Kāpēc tas ir jānorāda?

      AMK jeb ārējā maksājuma kods ir valsts pieprasīta informācija par maksājumiem, kas tiek veikti no Latvijas uz ārvalstīm. Šādiem maksājumiem ir jāpiešķir kods pēc klasifikatora, kurā katram ārējā maksājuma mērķim tiek piešķirts trīsciparu maksājuma kods atbilstoši maksājumu bilances starptautiskajiem standartiem. Maksājuma kodi ir iedalīti 9 grupās atbilstoši maksājumu bilances standarta pozīcijām. Vairāk informācijas ir šeit.

Konti

  • Konta atvēršana

  • Konta slēgšana

    • Kā slēgt kontu, atrodoties ārzemēs?

      Kontu var slēgt:

      • Internetbankā, nosūtot ziņojumu bankai

        • Augšējā navigācijas joslā noklikšķiniet uz vēstules ikonas, izvēlieties tematu “Ikdienas pakalpojumi” un brīvā formā uzrakstiet savu vēlmi slēgt kontu.
      • Zvanot pa tālruni +371 67 444 444.
    • Cik maksā konta slēgšana?

      Par konta slēgšanu nekas nav jāmaksā.

  • Bankas rekvizīti

    Kādi ir bankas rekvizīti (adrese, reģistrācijas Nr., BIC/SWFT kods)?

    AS Swedbank rekvizīti:


    AS Swedbank
    Balasta dambis 15, Rīga,
    LV-1048, Latvija
    BIC/S.W.I.F.T.: HABALV22
    Reģ. Nr.: 40003074764
    www.swedbank.lv

    Rekvizīti ir norādīti arī internetbankas lapas apakšdaļā.

Internetbanka

  • Kā lietot internetbanku

    • Kur es varu nomainīt savu kontaktinformāciju?

      Internetbankas augšējā navigācijas joslā ir jūsu dati un uzstādījumi, kā arī saziņas iespējas ar banku. Lai mainītu savu kontaktinformāciju, izvēlieties ikonu “Mani dati” -> “Mani kontakti un uzstādījumi”.

    • Kur internetbankā es varu nosūtīt bankas ziņojumu?

      Internetbankas augšējā navigācijas joslā ir jūsu dati un uzstādījumi, kā arī saziņas iespējas ar banku. Lai rakstītu jaunu bankas ziņojumu, izvēlieties “Bankas ziņojumi” -> “Rakstīt jaunu bankas ziņojumu”.

    • Kā atrast čatu ar bankas konsultantu?

      Augšējā navigācijas joslā ir jūsu dati un uzstādījumi, kā arī saziņas iespējas ar banku. Lai sāktu tērzēšanas saraksti ar bankas konsultantu, izvēlieties “Sākt sarunu”.

    • Kāpēc tika pārtraukta internetbankas izmantošanas sesija?

      Drošības nolūkos, ja neveicat darbības internetbankā 10–15 minūtes, jūsu internetbankas sesija tiek pārtraukta. Ja sagatavojat maksājuma uzdevumu, iesakām to saglabāt kā neapstiprināto maksājumu, lai sesijas pārtraukšanas gadījumā nepazaudētu ievadīto informāciju.

    • Kur atrast informāciju par bankas pakalpojuma cenu?

      Bankas pakalpojumu cenas ir pieejamas cenrādī.

    • Vai es varu palīdzēt citai personai izmantot internetbanku?

      Jā, tas ir iespējams. Pirms tam jums kopā ar šo personu jāatnāk uz tuvāko filiāli (abiem jābūt līdzi pasei/eID) un jānoformē pilnvara izmantot internetbanku, vienojoties par piekļuves režīmu.

      Piekļuves režīmi/līmeņi:

      1. Informatīvais – ļauj sagatavot un apskatīt sagatavotus maksājumus, saņemt informāciju par konta atlikumu, apskatīt konta pārskatu, lasīt un rakstīt bankas ziņojumu.
      2. Transakciju – papildus informatīvā režīma iespējām var veikt maksājumus, apmaksāt rēķinus, kā arī pieslēgt e-rēķinus, regulāros maksājumus, depozītus.
      3. Pilnais režīms – pilna piekļuve internetbankai.
  • Kodu karte

  • Kodu kalkulators

  • Smart-ID

    • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot Smart-ID?

      Lai pievienotos internetbankai ar Smart-ID, vispirms lejupielādējiet Smart-ID lietotni un izveidojiet tajā kontu.


      Kā izveidot Smart-ID kontu (video)
      1. Atveriet Swedbank internetbanku un izvēlieties “Smart-ID”.
      2. Atbilstošajos laukos ierakstiet savu lietotāja numuru un pilnu personas kodu.
        • Lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari, un to varat atrast Attālināto bankas pakalpojumu līgumā.
        • Personas kodam ir 2 daļas; kodu var ievadīt gan ar svītriņu, gan arī bez tās.
      3. Nospiediet “Pievienoties”.
      4. Atveriet Smart-ID lietotni savā viedierīcē.
      5. Salīdziniet viedierīces un datora ekrānā redzamos kontroles kodus.
      6. Ievadiet Smart-ID lietotnē PIN1 kodu.

      Kā ar Smart-ID pieslēgties internetbankai (video)
    • Kā izveidot Smart-ID kontu
    • Cik maksā Smart-ID?

      Lietotnes Smart-ID lejupielādēšana un izmantošana gan Swedbank internetbankā, gan arī mobilajā lietotnē ir bez maksas.

    • Ko darīt, ja rodas grūtības Smart-ID pieslēgšanā vai lietošanā?

      Pagaidi dažas minūtes un mēģini atkārtot darbību. Ja problēma netiek atrisināta, sazinies ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai info@swedbank.lv. Ja problēma ir saistīta ar Smart-ID konta izveidi, vari sazināties uzreiz ar Smart-ID Atbalsta dienestu pa tālruni 6766 5001 vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

    • Esmu aizmirsis/ gribu mainīt savu(-us) PIN kodu(-us). Kā rīkoties?

      PIN kodi nekur netiek saglabāti, tāpēc mēs nevaram tos atgādināt. Tev ir jāizdzēš savs iepriekšējais konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    • PIN kods ir bloķēts. Vai var to atbloķēt?

      Pirmo reizi ievadot nepareizu PIN kodu trīs reizes pēc kārtas, tas tiek bloķēts uz 3 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, pēc tam var mēģināt vēlreiz.

      Otro reizi ievadot nepareizu PIN kodu 3 reizes pēc kārtas, PIN kods tiek bloķēts uz 24 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, līdz varēsi mēģināt vēlreiz.

      Ja trešajā reizē 3 reizes pēc kārtas tiek ievadīts nepareizs PIN kods, tad PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Pēc tam ir jāizdzēš konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

      Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit.

    • Kādi ir internetbankas limiti Smart-ID?

      Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktie limiti ir attiecināmi arī uz Smart-ID. Ja pirms tam izmantoji kodu kartes, tad tieši tādi paši limiti būs arī Smart-ID kontam.

    • Vai Smart-ID iespējams lietot arī bez interneta pieslēguma?

      Nē. Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams internets – vai nu mobilais internets, vai Wi-Fi pieslēgums.

    • Vai var lietot Smart-ID vairākās viedierīcēs?

      Ja vēlies Smart-ID kontu lietot vairākās viedierīcēs, attiecīgajā telefonā vai planšetdatorā ir jālejupielādē Smart-ID lietotne un tajā jāizveido konts. Arī iegādājoties jaunu viedtālruni, Smart-ID lietotne ir jāinstalē no jauna un tajā jāizveido jauns Smart-ID konts. Bankas kontu šīs izmaiņas neietekmē.

    • Vai Smart-ID var arī lietot, atrodoties ārzemēs?

      Ja dodies ceļojumā vai atrodies ārpus Latvijas, droši var izmantot Smart-ID, tikai kārtīgi iegaumē savus PIN kodus un pārliecinies, vai vietās, kur to vēlēsies izmantot, ir pieejams internets.

      Smart-ID lietošana ārzemēs nerada lielus izdevumus par interneta izmantošanu – vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir ļoti mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

    • Ja ir vairāki Smart-ID konti dažādās viedierīcēs, kurā no tām jāievada PIN kodi?

      Ja vēlēsies pievienoties internetbankai ar Smart-ID, saziņa notiks ar abām ierīcēm, tikai tu varēsi izvēlēties, kuru no ierīcēm izmantot, lai atvērtu Smart-ID lietotni un ievadītu tajā PIN1 un PIN2 kodu.

      Otrā ierīcē, atverot Smart-ID, būs redzams teksts “Netika atrasts neviens darījums”.

    • Vai vienu Smart-ID kontu var lietot vairāki cilvēki, piemēram, kolēģi vai ģimene?

      Nē. Iesakām nepieciešamības gadījumā reģistrēt vairākus Smart-ID kontus ģimenes locekļiem vai kolēģiem, lai būtu iespējams noteikt, kurš veicis darbības bankas kontā, piemēram, apmaksājis pirkumus vai pārskaitījis naudu uz citu kontu.

  • E-ID

    • Ko darīt, ja esmu aizmirsis/bloķējis eID kartes PIN kodu?

      Ja lietojat eID karti un esat aizmirsis vai nobloķējis PIN kodu, to var nomainīt vai atbloķēt, izmantojot PUK kodu un eID kartes starpprogrammatūru, kā arī portālā eparaksts.lv. Ja esat aizmirsis vai nozaudējis PIN un PUK informāciju, pieprasiet izsniegt jaunu PIN aploksni jebkurā PMLP teritoriālajā nodaļā, uzrādot Pasi/eID un parakstot atbilstoša satura iesniegumu.

    • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot eID?
      1. Atveriet Swedbank internetbanku.
      2. Atvērtajā internetbankas logā izvēlieties “eID karte” un laukā “Lietotāja Nr.” ierakstiet savu lietotāja numuru no 6 vai 7 cipariem, kas ir atrodams Attālināto bankas pakalpojumu līgumā.
      3. Nospiediet “Pievienoties”.
      4. PIN ievades laukos ievadiet atbilstošo PIN kodu. Nospiediet “OK”.

      Katram eID kartes lietotājam, kas, saņemot eID Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē, ir noslēdzis līgumu par sertifikācijas pakalpojumu sniegšanu, tiek izsniegti PIN kodi aizvērtā aploksnē.

      Ja izmantojat interneta pārlūkprogrammu Internet Explorer:

      Login

      Ja izmantojat citu interneta pārlūkprogrammu, piemēram, FireFox, Google Chrome vai Opera, PIN ievades lauks var atšķirties. Lūdzam pievērst uzmanību pareizā PIN koda ievadei (PIN1, PIN1 un/vai PIN2, PIN2 un/vai PIN1).

    • Kā sagatavot datoru darbam ar eID karti?
      1. Datoram jāpieslēdz viedkartes lasītājs, kurā jāievieto eID karte. eID viedkartei ārējā viedkaršu lasītājā jābūt pievienotai ar čipu uz augšu, un indikatoram jādeg nepārtraukti.

        Card reader
      2. Jāuzstāda datora operētājsistēmai atbilstoša eID starpprogrammatūras versija. Lai pārbaudītu, vai sertifikāti tiek nolasīti, atveriet starpprogrammatūras sadaļu “Kartes informācija”, kurā jābūt eID īpašnieka datiem. Ja izmantojat pārlūkprogrammu FireFox vai Opera, nepieciešama to papildu sagatavošana darbam ar eID.
    • Kā pasūtīt eID karti ar elektroniskā paraksta sertifikātu?

      eID karte

      Lai saņemtu eID karti, jums personīgi jāierodas tuvākajā Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajā nodaļā un jāiesniedz iesniegums par personas apliecības izsniegšanu.

      Vairāk informācijas vietnēwww.pmlp.gov.lv vai pa informatīvo tālruni 8300.

      Sertifikāts

      Katrā eID kartē ir iekļauts autentifikācijas un kvalificēta elektroniskā paraksta sertifikāts, ko aktivizē, saņemot eID karti.

      Droša elektroniskā paraksta pakalpojumu nodrošina VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”. Jautājumus par droša eParaksta lietošanu ar eID karti aicinām uzdot, rakstot vēstuli uz eparaksts@eparaksts.lv, zvanot pa tālruni 67 108 787 vai izmantojot forumu vietnē www.eparaksts.lv.

    • Kur nopirkt eID kartes lasītāju?

      Karšu lasītājus var iegādāties datorpreču veikalos un internetveikalos.

      eParaksta komandas ieteiktās tirdzniecības vietas
  • Īsziņas ar apstiprināšanas kodu (SMS kodi)

  • Tālruņa apstiprināšana

    • Kā uzzināt, vai mans mobilā tālruņa numurs ir apstiprināts?
      1. Pieslēdzieties internetbankai.
      2. Noklikšķiniet uz augšējās navigācijas joslas ikonas “Mani dati”.
      3. Pēc tam noklikšķiniet uz “Mani kontakti un uzstādījumi”.
      4. Izvēlieties “Pārbaudīt kontaktinformāciju”.
      5. Ja jūsu numurs ir apstiprināts, savā kontaktinformācijas saturā redzēsiet šādu teikumu: Apstiprinātais mobilā tālruņa numurs.
    • Kā apstiprināt mobilā tālruņa numuru?

      Ja izmantojat kodu karti, mobilā tālruņa numuru varat apstiprināt:

      • Tuvākajā bankas filiālē
      • Zvanot pa tālruni 67 444 444 (tikai tad, ja attālināto pakalpojumu līgumā ir pieslēgta telefonbanka)

      Jūsu rīcībā ir jābūt mobilajam tālrunim un kodu kartei, lai tos varētu izmantot sarunā ar konsultantu.

      Ja jums ir viedtālrunis, lejupielādējiet Smart-ID lietotni un internetbankas sadaļā “Mani kontakti un uzstādījumi” -> “Pārbaudīt kontaktinformāciju” varat apstiprināt savu mobilā tālruņa numuru.

      Ja izmantojat kodu kalkulatoru, mobilā tālruņa numuru varat apstiprināt internetbankas sadaļā “Mani kontakti un uzstādījumi” -> “Pārbaudīt kontaktinformāciju”.

    • Ko darīt, ja vēlos mainīt apstiprināto mobilā tālruņa numuru?

      Mainīt apstiprināto numuru varat:

      • Jebkurā filiālē
      • Zvanot pa tālruni 67 444 444

      Jūsu rīcībā ir jābūt mobilajam tālrunim un kodu kartei, lai tos varētu izmantot sarunā ar konsultantu.

    • Vai varu savu mobilā tālruņa numuru norādīt vēl kādam internetbankas lietotājam?

      Nē, tas nav iespējams. Vienam internetbankas lietotājam var būt tikai viens apstiprināts mobilā tālruņa numurs. Ja mobilā tālruņa numurs tiks izmantots citam lietotājam, tad iepriekšējam lietotājam šis numurs tiks dzēsts, uzskatot, ka šim lietotājam nav apstiprināts mobilā tālruņa numurs.

    • Kādu tālruņa numuru var apstiprināt, lai saņemtu īsziņas ar apstiprinājuma kodu?

      Šim nolūkam var apstiprināt tikai mobilā tālruņa numuru (neatkarīgi no mobilā tīkla operatora). Ja dzīvojat ārzemēs, varat reģistrēt ārvalstu mobilā tīkla operatora numurus.

    • Vai ir jāapstiprina mobilā tālruņa numurs, ja izmantoju kodu kalkulatoru, Smart-ID vai eID?

      Jā. Pat ja jūs šobrīd izmantojat Smart-ID, kodu kalkulatoru vai eID parakstu, iesakām apstiprināt savu mobilā tālruņa numuru.

  • Kā pievienoties internetbankai

    • Ko darīt, ja neizdodas pievienoties internetbankai?

      Ja jums neizdodas pievienoties internetbankai, aicinām pārbaudīt:

      • Vai jūsu datora tastatūrai nav ieslēgta Caps lock (lielo burtu) funkcija.
      • Vai nav ieslēgts kirilicas šrifts (krievu burti).
      • Ja izmantojat kodu karti, pārliecinieties, vai esat ievadījis pareizu patstāvīgo paroli un pilnu kodu no kodu kartes.
      • Ja izmantojat jaunā tipa kodu kalkulatoru, pārliecinieties, vai autorizējoties ievadāt APPLI 1 kodu.
      • Ja izmantojat Smart-ID, pārliecinieties, vai jums ir izveidots aktīvs konts Smart-ID lietotnē un vai jūsu mobilajam tālrunim ir pieejams internets. PIN1 kods ir jāievada Smart-ID lietotnē 2 minūšu laikā no kontroles koda parādīšanas brīža.
      • Ja izmantojat eID karti, pārliecinieties, vai jūsu dators ir sagatavots darbam ar eID un autorizējoties ievadāt atbilstošu PIN.
      • Gadījumā, ja arī jūsu dzīvesbiedrs vai kolēģi lieto kodu kalkulatoru, pārbaudiet, vai izmantojat savējo.
    • Ko darīt, ja ir bloķēta internetbanka?

      Ja lietojot kodu karti, 5 reizes pēc kārtas ievadīsiet nepareizus datus, jūsu lietotāja konts tiks bloķēts. To atbloķēt varat:

      Ja esat nobloķējis kodu kalkulatoru, 3 reizes ievadot nepareizu kodu kalkulatora PIN kodu, atbloķēt to varat tuvākajā Swedbank filiālē (līdzi ņemot pasi/eID). Kalkulatora atbloķēšanas maksa tiek noteikta saskaņā ar bankas cenrādi.

      Ja lietojat eID karti un esat aizmirsis vai nobloķējis PIN kodu, to varat nomainīt vai atbloķēt, izmantojot PUK kodu un eID kartes starpprogrammatūru, kā arī portālā eparaksts.lv. Ja esat aizmirsis vai nozaudējis PIN un PUK informāciju, pieprasiet izsniegt jaunu PIN aploksni jebkurā PMLP teritoriālajā nodaļā, uzrādot pasi/eID un parakstot atbilstoša satura iesniegumu.

    • Kas ir lietotāja numurs un kur to var uzzināt?

      Lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari, un to varat atrast Attālināto bankas pakalpojumu līguma sadaļā “Lietotāja Nr.”.

      Ja jums nav iespējas apskatīt līgumu, lietotāja numuru varat noskaidrot tuvākajā filiālē, uzrādot pasi vai eID karti.

    • Ko darīt, ja es neatceros savu internetbankas paroli?
      • Sazinieties ar banku, zvanot uz 67 444 444.
      • Dodieties uz tuvāko filiāli.
    • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot kodu karti?
      1. Atveriet Swedbank internetbanku.
      2. Atvērtā internetbankas loga atbilstošajos laukos ierakstiet savu lietotāja numuru un pastāvīgo paroli un nospiediet “Pievienoties”.
        • Lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari, un to varat atrast Attālināto bankas pakalpojumu līguma sadaļā “Lietotāja Nr.”.
        • Parole atrodas aizvērtā aploksnē, kuru saņēmāt, parakstot Attālināto bankas pakalpojumu līgumu, un uz kuras rakstīts “Parole”.
      3. Ekrānā parādītajā logā ierakstiet prasīto kodu – 6 ciparus, ko atradīsiet kodu kartē. Nospiediet “Pievienoties”.
    • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot pagaidu paroli?
      1. Atveriet Swedbank internetbanku.
      2. Atbilstošajos logos ierakstiet savu lietotāja numuru un pagaidu paroli (sešu ciparu kombināciju atsevišķā aploksnē, kuru saņēmāt kopā ar kodu karti).
      3. Nospiediet “Pievienoties”.
      4. Sistēma uzaicinās jūs nomainīt paroli. Pagaidu paroli ierakstiet pirmajā laukā, bet savu izvēlēto, patstāvīgo paroli ierakstiet otrajā un trešajā laukā.
      5. Nospiediet “Saglabāt izmaiņas”; nākamreiz, pievienojoties internetbankai, izmantojiet savu izvēlēto paroli.
    • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot kodu kalkulatoru?
      1. Atveriet Swedbank internetbanku.
      2. Atvērtajā internetbankas logā izvēlieties “Kodu kalkulators” un atbilstošajos laukos ierakstiet savu lietotāja numuru un kodu kalkulatora ģenerēto 8 zīmju kodu.
      3. Nospiediet “Pievienoties”.

      Kodu kalkulatora lietotāja rokasgrāmata.

    • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot Smart-ID?

      Lai pievienotos internetbankai ar Smart-ID, vispirms lejupielādējiet Smart-ID lietotni un izveidojiet tajā kontu.


      Kā izveidot Smart-ID kontu (video)
      1. Atveriet Swedbank internetbanku un izvēlieties “Smart-ID”.
      2. Atbilstošajos laukos ierakstiet savu lietotāja numuru un pilnu personas kodu.
        • Lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari, un to varat atrast Attālināto bankas pakalpojumu līgumā.
        • Personas kodam ir 2 daļas; kodu var ievadīt gan ar svītriņu, gan arī bez tās.
      3. Nospiediet “Pievienoties”.
      4. Atveriet Smart-ID lietotni savā viedierīcē.
      5. Salīdziniet viedierīces un datora ekrānā redzamos kontroles kodus.
      6. Ievadiet Smart-ID lietotnē PIN1 kodu.

      Kā ar Smart-ID pieslēgties internetbankai (video)
    • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot eID?
      1. Atveriet Swedbank internetbanku.
      2. Atvērtajā internetbankas logā izvēlieties “eID karte” un laukā “Lietotāja Nr.” ierakstiet savu lietotāja numuru no 6 vai 7 cipariem, kas ir atrodams Attālināto bankas pakalpojumu līgumā.
      3. Nospiediet “Pievienoties”.
      4. PIN ievades laukos ievadiet atbilstošo PIN kodu. Nospiediet “OK”.

      Katram eID kartes lietotājam, kas, saņemot eID Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē, ir noslēdzis līgumu par sertifikācijas pakalpojumu sniegšanu, tiek izsniegti PIN kodi aizvērtā aploksnē.

      Ja izmantojat interneta pārlūkprogrammu Internet Explorer:

      Login

      Ja izmantojat citu interneta pārlūkprogrammu, piemēram, FireFox, Google Chrome vai Opera, PIN ievades lauks var atšķirties. Lūdzam pievērst uzmanību pareizā PIN koda ievadei (PIN1, PIN1 un/vai PIN2, PIN2 un/vai PIN1).

  • Internetbankas limiti

    • Kāds ir standarta limits pārskaitījumiem internetbankā?

      Bankas noteiktais standarta līguma limits privātpersonām ir 4500 EUR dienā/mēnesī.

      Ja jums ir Smart-ID, eID karte vai kodu kalkulators, tad maksimālais pārskaitījuma limits ir Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktais līguma limits. Ja jums ir kodu karte, maksimālais pārskaitījuma limits ir tikai 4500 EUR dienā/mēnesī.

    • Kāds ir maksimālais pārskaitījuma limits internetbankā?

      Limiti maksājumu veikšanai internetbankā sākotnēji tiek noteikti, noslēdzot Attālināto bankas pakalpojumu līgumu, taču tos var mainīt (samazināt/palielināt).

      Ja jums ir kodu karte, maksimālais pārskaitījuma limits ir 4500 EUR dienā/mēnesī.

      Uzzināt savus spēkā esošos maksājumu limitus vai tos mainīt varat:

    • Kur es varu redzēt savus maksājumu veikšanas limitus?

      Limitus darījumiem ar karti varat apskatīt:

      • Mobilās lietotnes sadaļā “Kartes”.
      • Internetbankas sadaļā “Manas kartes”, noklikšķinot uz “Mainīt limitus”.

      Limitus darījumiem internetbankā varat apskatīt Attālināto bankas pakalpojumu līgumā.

    • Ko darīt, ja ir pārsniegts kartes maksājumu limits?

      Limitus maksājumiem ar karti tirdzniecības vietās varat palielināt:

      • Mobilās lietotnes sadaļā “Kartes”.
      • Internetbankas sadaļā “Manas kartes”, noklikšķinot uz “Mainīt limitus”.

      Limitus maksājumiem vai pirkumiem internetā varat palielināt:

      • Internetbankā, rakstot bankas ziņojumu bankas speciālistiem, kur jānorāda konta numurs un limita palielināšanas iemesls.
      • Zvanot pa tālruni 67 444 444.

Mobilā banka

Limiti

  • Kāds ir standarta limits pārskaitījumiem internetbankā?

    Bankas noteiktais standarta līguma limits privātpersonām ir 4500 EUR dienā/mēnesī.

    Ja jums ir Smart-ID, eID karte vai kodu kalkulators, tad maksimālais pārskaitījuma limits ir Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktais līguma limits. Ja jums ir kodu karte, maksimālais pārskaitījuma limits ir tikai 4500 EUR dienā/mēnesī.

  • Ko darīt, ja ir pārsniegts kartes maksājumu limits?

    Limitus maksājumiem ar karti tirdzniecības vietās varat palielināt:

    • Mobilās lietotnes sadaļā “Kartes”.
    • Internetbankas sadaļā “Manas kartes”, noklikšķinot uz “Mainīt limitus”.

    Limitus maksājumiem vai pirkumiem internetā varat palielināt:

    • Internetbankā, rakstot bankas ziņojumu bankas speciālistiem, kur jānorāda konta numurs un limita palielināšanas iemesls.
    • Zvanot pa tālruni 67 444 444.
  • Kur es varu redzēt savus maksājumu veikšanas limitus?

    Limitus darījumiem ar karti varat apskatīt:

    • Mobilās lietotnes sadaļā “Kartes”.
    • Internetbankas sadaļā “Manas kartes”, noklikšķinot uz “Mainīt limitus”.

    Limitus darījumiem internetbankā varat apskatīt Attālināto bankas pakalpojumu līgumā.

  • Kāds ir maksimālais pārskaitījuma limits internetbankā?

    Limiti maksājumu veikšanai internetbankā sākotnēji tiek noteikti, noslēdzot Attālināto bankas pakalpojumu līgumu, taču tos var mainīt (samazināt/palielināt).

    Ja jums ir kodu karte, maksimālais pārskaitījuma limits ir 4500 EUR dienā/mēnesī.

    Uzzināt savus spēkā esošos maksājumu limitus vai tos mainīt varat:

Smart-ID

  • Smart-ID lietošana

    • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot Smart-ID?

      Lai pievienotos internetbankai ar Smart-ID, vispirms lejupielādējiet Smart-ID lietotni un izveidojiet tajā kontu.


      Kā izveidot Smart-ID kontu (video)
      1. Atveriet Swedbank internetbanku un izvēlieties “Smart-ID”.
      2. Atbilstošajos laukos ierakstiet savu lietotāja numuru un pilnu personas kodu.
        • Lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari, un to varat atrast Attālināto bankas pakalpojumu līgumā.
        • Personas kodam ir 2 daļas; kodu var ievadīt gan ar svītriņu, gan arī bez tās.
      3. Nospiediet “Pievienoties”.
      4. Atveriet Smart-ID lietotni savā viedierīcē.
      5. Salīdziniet viedierīces un datora ekrānā redzamos kontroles kodus.
      6. Ievadiet Smart-ID lietotnē PIN1 kodu.

      Kā ar Smart-ID pieslēgties internetbankai (video)
    • Cik maksā Smart-ID?

      Lietotnes Smart-ID lejupielādēšana un izmantošana gan Swedbank internetbankā, gan arī mobilajā lietotnē ir bez maksas.

    • Ko darīt, ja rodas grūtības Smart-ID pieslēgšanā vai lietošanā?

      Pagaidi dažas minūtes un mēģini atkārtot darbību. Ja problēma netiek atrisināta, sazinies ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai info@swedbank.lv. Ja problēma ir saistīta ar Smart-ID konta izveidi, vari sazināties uzreiz ar Smart-ID Atbalsta dienestu pa tālruni 6766 5001 vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

    • Kādi ir internetbankas limiti Smart-ID?

      Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktie limiti ir attiecināmi arī uz Smart-ID. Ja pirms tam izmantoji kodu kartes, tad tieši tādi paši limiti būs arī Smart-ID kontam.

    • Ja ir Smart-ID, vai kodu karte un kodu kalkulators vairs nebūs vajadzīgs?

      Iesakām saglabāt kodu karti vai kalkulatoru reizēm, kad nevarēsi izmantot savu mobilo tālruni, piemēram, ja telefonā nav pieejams internets vai telefons ir izlādējies vai saplīsis.

      Tāpat kodu karte vai kodu kalkulators būs nepieciešams, ja gadīsies nobloķēt savu kontu un būs jāizveido jauns konts vai ja vēlēsies izveidot jaunu kontu citā viedierīcē.

      Kodu karte un kodu kalkulators ir noderīgs arī tad, ja tālruņa nozaudēšanas gadījumā vēlēsies slēgt savu kontu Smart-ID pašapkalpošanās portālā.

    • Vai Smart-ID iespējams lietot arī bez interneta pieslēguma?

      Nē. Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams internets – vai nu mobilais internets, vai Wi-Fi pieslēgums.

    • Vai var lietot Smart-ID vairākās viedierīcēs?

      Ja vēlies Smart-ID kontu lietot vairākās viedierīcēs, attiecīgajā telefonā vai planšetdatorā ir jālejupielādē Smart-ID lietotne un tajā jāizveido konts. Arī iegādājoties jaunu viedtālruni, Smart-ID lietotne ir jāinstalē no jauna un tajā jāizveido jauns Smart-ID konts. Bankas kontu šīs izmaiņas neietekmē.

    • Kas ir kontroles kods?

      Kontroles kods ir automātiski ģenerēta 4 ciparu kombinācija, kura tiek attēlota gan internetbankas logā, gan Smart-ID lietotnē. Kontroles kodiem ir informatīva nozīme, lai varētu pārliecināties, vai ar Smart-ID apstiprini atbilstošo darījumu.

    • Vai Smart-ID var arī lietot, atrodoties ārzemēs?

      Ja dodies ceļojumā vai atrodies ārpus Latvijas, droši var izmantot Smart-ID, tikai kārtīgi iegaumē savus PIN kodus un pārliecinies, vai vietās, kur to vēlēsies izmantot, ir pieejams internets.

      Smart-ID lietošana ārzemēs nerada lielus izdevumus par interneta izmantošanu – vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir ļoti mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

    • Vai Smart-ID ir jāatver, lai to izmantotu?

      Ja viedierīces uzstādījumos atļausi saņemt no Smart-ID mobilos paziņojumus (push notifications), tie automātiski tiks parādīti viedierīces sākumekrānā, kā arī, uzspiežot uz paziņojuma, automātiski nonāksi Smart-ID lietotnē.

      Ja uzstādījumos būsi izslēdzis Smart-ID mobilos paziņojumus (push notifications), atver Smart-ID lietotni pats, lai pārbaudītu kontroles kodu un ievadītu PIN1 vai PIN2.

    • Cik interneta datu izmanto Smart-ID?

      Vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

    • Vai Smart-ID var lietot arī cilvēki ar redzes traucējumiem?

      Cilvēkiem ar redzes traucējumiem jaunāko viedierīču uzstādījumos ir pieejama balss funkcionalitāte, kas nodrošina lietotņu darbību audio atskaņošanu. To aktivizējot, var izmantot Smart-ID kopā ar Swedbank mobilo lietotni, lai lietotu bankas pakalpojumus.

    • Kādas darbības ir iespējams veikt SMART-ID pašapkalpošanās portālā?

      Pašapkalpošanās portālā var redzēt savu Smart-ID kontu statusu (aktīvs, bloķēts), kā arī bloķēt kontus.

  • Smart-ID konts

  • Smart-ID PIN kodi

    • Esmu aizmirsis/ gribu mainīt savu(-us) PIN kodu(-us). Kā rīkoties?

      PIN kodi nekur netiek saglabāti, tāpēc mēs nevaram tos atgādināt. Tev ir jāizdzēš savs iepriekšējais konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    • PIN kods ir bloķēts. Vai var to atbloķēt?

      Pirmo reizi ievadot nepareizu PIN kodu trīs reizes pēc kārtas, tas tiek bloķēts uz 3 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, pēc tam var mēģināt vēlreiz.

      Otro reizi ievadot nepareizu PIN kodu 3 reizes pēc kārtas, PIN kods tiek bloķēts uz 24 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, līdz varēsi mēģināt vēlreiz.

      Ja trešajā reizē 3 reizes pēc kārtas tiek ievadīts nepareizs PIN kods, tad PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Pēc tam ir jāizdzēš konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

      Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit.

  • Smart-ID drošība

    • Kā rīkoties, ja pazaudēts vai nozagts tālrunis vai planšete?

      Ja ir pazaudēts vai nozagts tālrunis vai planšete, jārīkojas līdzīgi kā pazaudējot maksājumu karti – nekavējoties jāsazinās ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai Smart-ID Atbalsta daļu pa tālruni 6766 5001, vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

      Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit

    • Vai Smart-ID var izmantot zaglis, ja ir nozagta vai pazaudēta viedierīce ar Smart-ID tajā?

      Ja viedierīce tiek nozagta un kāds mēģina “uzlauzt” tavu Smart-ID kontu, PIN kodi gādā par datu drošību:

      • pirmo reizi, kad nepareizs PIN kods tiek ievadīts trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 3 stundām;
      • otro reizi, kad nepareizs PIN kods tiek ievadīts trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 24 stundām;
      • ja tā notiek trešoreiz, Smart-ID konts tiek bloķēts neatgriezeniski.

      Tātad, piekļūstot tavam tālrunim vai pat uzlaužot tavu Smart-ID kontu, zaglis negūst nekādu labumu. Ja viņš mēģina piekļūt tavam bankas kontam, ievadot nejaušus PIN kodus, Smart-ID konts vienkārši tiek bloķēts.

    • Vairāki Smart-ID konti dažādās ierīcēs – vai tas ir droši?

      Jā, jo Smart-ID lietošana iespējama tikai ar tev zināmiem PIN kodiem. Der atcerēties: ja tev ir Smart-ID lietotne vairākās viedierīcēs, pievienojoties internetbankai ar Smart-ID, mobilie paziņojumi jeb jeb push notifications parādās abās šajās ierīcēs.

Kredīti, līzings, kredītkartes

E-rēķini un Regulārie maksājumi

  • E-rēķini

    • Kā pārtraukt e-rēķinu saņemšanu?

      Lai atteiktos no turpmākas e-rēķinu saņemšanas:

      1. Internetbankas sadaļā “Mani e-rēķini” noklikšķiniet uz “Pieteikt jaunu e-rēķinu”.
      2. Izvēlieties uzņēmumu, kura e-rēķinu vēlaties atcelt, un noklikšķiniet uz “Atcelt”.
      3. Norādiet konta numuru, no kura parasti veicāt norēķinus
      4. Pārbaudiet informāciju un noklikšķiniet uz “Nosūtīt atteikumu”.
    • Kā apmaksāt saņemto e-rēķinu?

      E-rēķins jums jāapmaksā internetbankā, sadaļā “Mani e-rēķini”, nospiežot pogu “Maksāt” vai pieslēdzot e-rēķinam automātisko apmaksu.

    • Cik maksā e-rēķina saņemšana un apmaksa internetbankā?

      E-rēķina pieteikšanas un saņemšanas pakalpojums internetbankā ir bez maksas. Apmaksa starp Swedbank kontiem ir bez maksas, bet norēķini uz citu banku kontiem tiek veikti saskaņā ar spēkā esošo maksājumu cenrādi.

    • Kā pieslēgt e-rēķinam automātisko apmaksu?
      1. Piesakot jaunu e-rēķinu
        • Noklikšķiniet uz “Pieteikt jaunu e-rēķinu”.
        • Sarakstā atrodiet uzņēmumu, kuram vēlaties pieteikt e-rēķinu ar automātisko apmaksu.
        • Aizpildot pieteikumu, atzīmējiet “Jā” pie automātiskā rēķina apmaksas izvēlnes.
      2. Veicot izmaiņas esoša e-rēķina apmaksas nosacījumos
        • Sadaļā “Mani e-rēķini” pretī saņemtajam e-rēķinam noklikšķiniet uz “Pieslēgt automātisko apmaksu”.
    • Kas ir maksimālā summa mēnesī jeb mēneša limits?

      Piesakot e-rēķinu, varat norādīt maksimālo summu mēnesī, kādu nedrīkst pārsniegt e-rēķinu automātiskajā apmaksā. Ja rēķina summa pārsniedz noteikto limitu, rēķins netiks apmaksāts.

    • Ko nozīmē e-rēķina daļēja apmaksa?

      Piesakot e-rēķinu, var atļaut rēķina daļēju apmaksu. Tas nozīmē: ja jūsu norādītajā apmaksas datumā jūsu kontā nepietiek līdzekļu visa rēķina summas segšanai, sistēma vēl 6 dienas gaida konta izmaiņas. Ja 7. dienā kontā joprojām nebūs pieejama pilna summa, notiks daļēja rēķina apmaksa, pārskaitot vismaz 50% no rēķina summas. Ja kontā būs mazāk par 50% no rēķina apmaksai nepieciešamās summas, rēķins netiks apmaksāts.

    • Kādas ir iespējas izvēlēties rēķina apmaksas datumu?

      Pieslēdzot e-rēķinu automātisko apmaksu, varat izvēlēties vienu no šīm apmaksas dienas iespējām:

      • Apmaksas termiņa diena (datums, ko pakalpojuma sniedzējs ir norādījis e-rēķinā).
      • 2 dienas pēc e-rēķina saņemšanas. Šādi e-rēķins tiks apmaksāts savlaicīgi, negaidot termiņu.
      • 2 dienas pirms apmaksas datuma. Ja pārskaitījums ir jāveic uz citu banku, būsiet drošs, ka summa saņēmējam tiks ieskaitīta līdz apmaksas termiņam un maksājums netiks nokavēts.

      Apmaksas nosacījumus varat mainīt, izvēloties attiecīgo e-rēķinu automātiskās apmaksas līgumu.

    • Vai e-rēķins tiks automātiski apmaksāts, ja kontā nav EUR valūtas, bet ir cita valūta?

      Ja apmaksas datumā kontā nav atlikuma EUR valūtā, e-rēķins netiks apmaksāts. Kontā ir jābūt EUR valūtas atlikumam. Ja jūsu kontā ir cita valūta, tad pirms apmaksas datuma veiciet valūtas maiņu internetbankā uz EUR.

    • Kas notiek ar automātisko maksājumu, ja apmaksas datumā kontā nav naudas?

      Ja jūsu norādītajā apmaksas datumā jūsu kontā nepietiek līdzekļu visa rēķina summas segšanai, sistēma vēl 6 dienas gaida konta izmaiņas. Ja 7. dienā kontā joprojām nebūs pieejama pilna summa, notiks daļēja rēķina apmaksa (ja tā būsiet norādījis, piesakot e-rēķinu), pārskaitot vismaz 50% no rēķina summas. Ja 7. dienā kontā būs mazāk par 50% no rēķina apmaksai nepieciešamās summas, rēķins netiks apmaksāts.

    • Kāpēc man vajadzētu pieteikt e-rēķinu?

      Ja piesakāt e-rēķinu:

      • Jūsu rēķini vienmēr būs samaksāti laikā.
      • Rēķinu saņemšana, apmaksa un glabāšana būs ērtāka.
      • Jūs ietaupīsiet laiku, gan apkopojot mēneša rēķinus, gan tos apmaksājot.
    • Ko darīt, ja pakalpojuma sniedzējs nepiedāvā e-rēķinus?

      Iesakiet mums šo uzņēmumu, un mēs sazināsimies ar to, lai piedāvātu iespēju sūtīt e-rēķinus.

      Citas rēķinu apmaksas iespējas:

      • Regulārais maksājums – ja ikmēneša rēķina summa ir nemainīga, maksājumi notiek automātiski jūsu norādītajā datumā.
      • Definētais maksājums – ja ikmēneša rēķina summa ir mainīga, rēķini ir jāapmaksā pašam, izmantojot saglabāto maksājuma formu.
  • Regulārie maksājumi

Pensiju 3. līmenis

  • Kā pieteikt pensiju 3. līmeņa uzkrājuma izmaksu?

    Pensiju 3. līmeņa uzkrājuma izmaksu var pieteikt internetbankas sadaļā “Uzkrājumi, pensija, ieguldījumi” > “Pensija” > “Pensiju 3. līmenis” > “Izmaksa”.

    Pensiju 3. līmeņa uzkrāto kapitālu var saņemt no 55 gadu vecuma.

    Pirms šī vecuma sasniegšanas papildpensijas kapitālu ir atļauts izmaksāt šādos gadījumos:

    • dalībnieks ir 1. grupas invalīds uz mūžu;
    • dalībnieks ir speciālās profesijas pārstāvis saskaņā ar MK noteikumiem nr. 47.
  • Kā izbeigt pensiju 3. līmeņa līgumu?

    Iespējas izbeigt līgumu ir atkarīgas no tā, cik gadu jums ir.

    Ja jums jau ir 55 gadi, tad:

    1. piesakiet visu pensiju 3. līmeņa uzkrājuma izmaksu internetbankas sadaļā “Uzkrājumi, pensija, ieguldījumi” > “Pensija” > “Pensiju 3. līmenis” > “Izmaksa”
    2. piesakot izmaksu, atzīmējiet “Aizvērt regulāro maksājumu un automātisko ieguldījumu pensiju plāna”
    3. piesakot izmaksu, atzīmējiet “Pēc pilnās izmaksas aizvērt Individuālās dalības līgumu un individuālo pensijas kontu”

    Ja jums vēl nav 55 gadi, aizvērt indivuālās dalības līgumu un individuālo pensiju kontu ar uzkrājumu nevar. Tomēr varat pārtraukt regulārās iemaksas. Ņemiet vērā – pat ja pārtraucat regulārās iemaksas, uzkrājums joprojām tiek ieguldīts finanšu instrumentos un no tā tiek ieturēta komisija līdz uzkrājuma izmaksas brīdim.

    Ja vēlaties mainīt iemaksu apjomu vai pārtraukt regulārās iemaksas, atveriet internetbankas sadaļu “Pensija” > “Pensiju 3. līmenis” > un sadaļā “Regulārās iemaksas” izvēlieties “Veikt izmaiņas” vai “Pārtraukt”

  • Ko darīt, ja vēlos sākt uzkrāt papildpensijas kapitālu/noslēgt pensiju 3. līmeņa līgumu?

    • Internetbankā izvēlieties sadaļu “Uzkrājumi, pensija, ieguldījumi” > “Pensija” > “Pensiju 3. līmenis” > “Sākt krāt”.
    • Varat arī pieteikties uz konsultāciju šeit.
  • Kā veikt vienreizējo papildu iemaksu pensiju 3. līmenī?

    Internetbankā izmantojiet sadaļu “Uzkrājumi, pensija, ieguldījumi” > “Pensija” > “Pensiju 3. līmenis” > “Papildu iemaksa”.

  • Kā mainīt pensiju 3. līmeņa plānu?

    Internetbankas sadaļā “Uzkrājumi, pensija, ieguldījumi” > “Pensija” > “Pensiju 3. līmenis” > “Pensiju plānu maiņa” izvēlieties vajadzīgo pensiju plānu no saraksta “Uz pensijas plānu” un noklikšķiniet uz pogas “Pārbaudīt”.

Valūtas maiņa

  • Kāds ir šī brīža valūtas kurss?

    Valūtas kursi ir informatīvi un var mainīties dienas laikā. Aktuālais valūtas kurss ir pieejams internetbankas sadaļā “Valūtu kursi”.

  • Cik maksā valūtas maiņa/konvertācija internetbankā?

    Par valūtas maiņu jeb konvertēšanu internetbankā nav jāmaksā.

  • Vai maksa par valūtas maiņu ir atkarīga no summas?

    Par valūtas maiņu internetbankā nav jāmaksā neatkarīgi no summas vai valūtas, kas tiek konvertēta.

  • Ko darīt, ja es vēlos atcelt veikto valūtas maiņu?

    Lai banka izskatītu iespēju atcelt veikto konvertāciju, rakstiet bankas ziņojumu internetbankā vai zvaniet pa tālruni 67 444 444.

  • Cik reižu dienā es varu veikt valūtas maiņas darījumus?

    Valūtas maiņas darījumu skaits dienā nav ierobežots.

  • No kādas summas es varu saņemt uzlaboto kursu?

    Uzlabotais kurss var tikt piedāvāts, ja summa ir vienāda ar 7000 EUR vai lielāka.

Neatrodi atbildi?

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu "Piekrītu", jūs apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes. Jūs varat atcelt savu piekrišanu jebkurā laikā, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Iepazīstieties ar mūsu sīkdatņu izmantošanas politiku.