Internetbankas lietošana

  • Izmēģini jau šodien!

    Smart-ID gudrākā atslēga internetbankai

    Smart-ID mobilā lietotne ir inovatīvs veids kā pievienoties internetbankai un apstiprināt maksājumus, tikai izmantojot savu viedtālruni.

    • Ikdienā kodu karti vai kodu kalkulatoru vari atstāt mājās*
    • Izveidotos PIN kodus zini tikai tu pats, tie nekur netiek saglabāti vai sūtīti
    • Lejupielādē bez maksas AppStore vai GooglePlay

    * Saglabā savu kodu karti vai kodu kalkulatoru! Tie noderēs brīžos, kad mobilais tālrunis nebūs pieejams vai būs jāizveido jauns Smart-ID konts.

Swedbank internetbankas lietošana

No 2017. gada 1. aprīļa saskaņā ar starptautisko regulu un vietējo likumu prasībām mainās kodu kartes lietošanas pieredze un maksājumiem internetbankā tiek noteikti limiti.

Smart-ID Kodu karte Kodu kalkulators
Pieslēgšanās internetbankai
Maksājums uz citu Swedbank kontu
Dienas maksājumu limits bez SMS koda* - 150 EUR -
Maksājums uz citu banku, ja summa ir zem 30 EUR
Maksājums uz citu banku, ja summa ir virs 30 EUR Kodu karte + SMS kods, kas tiek nosūtīts uz mobilo tālruni
Līgumu parakstīšana privātpersonām Kodu karte + SMS kods, kas tiek nosūtīts uz mobilo tālruni
Izsniegšanas maksa Bez maksas 2.13 EUR 12.81 EUR vai 25.00 EUR
Vairāk par Smart-ID

* SMS kods var būt jāievada arī maksājumiem uz citām bankām, kas mazāki par 30 EUR, ja kopējā dienā veikto maksājumu summa pārsniedz 150 EUR (kopā skaitot maksājumus uz Swedbank un citiem kontiem).

SMS kodu var saņemt tikai uz bankā apstiprinātu mobilā tālruņa numuru. Jūs varat apstiprināt savu mobilā tālruņa numuru, vai nu zvanot pa tālruni 67 444 444 (ja ir pieslēgta telefonbanka), vai apmeklējot tuvāko Swedbank filiāli.

Kas ir Smart-ID?

Smart-ID ir droša un ērta mobilā lietotne autorizācijai, maksājumu un līgumu apstiprināšanai Swedbank internetbankā. Smart-ID ir ērta alternatīva Swedbank kodu kartēm un kodu kalkulatoriem ar potenciālu turpmāk kļūt par drošu e-parakstu.

Smart-ID lietotnes izmantošanai nepieciešamais:

  • Viedtālrunis ar Android (4.1 un jaunāka) vai iOS 8.0 (un jaunāka) operētājsistēmu.
  • Mobilais internets vai Wi-Fi pieslēgums.

Kā sākt lietot Smart-ID?


Lejupielādē Smart-ID lietotni

AppStore vai Google Play

Izveido Smart-ID kontu,

autorizējoties ar Swedbank kodu karti vai kodu kalkulatoru

Izveido divus PIN kodus:

izvēlies no sistēmas ģenerētajiem vai izveido pats savus PIN kodus:
PIN1 – vismaz 4 cipari
PIN2 – vismaz 5 cipari


Savu kodu karti vai kodu kalkulatoru saglabā, jo tie būs nepieciešami gadījumos, ja būsi aizmirsis savus PIN kodus un būs jāizveido jauns Smart-ID konts.

Kā lietot internetbanku ar Smart-ID?

Ar Smart-ID lieto internetbanku tāpat kā līdz šim, tikai kodu kartes vai kodu kalkulatora vietā izmanto:

  • PIN1 – lai pievienotos internetbankai;
  • PIN2 – lai apstiprinātu maksājumus, pakalpojumus un līgumus.

Pieslēdzoties, izvēlies “Smart-ID”

Ievadi savu lietotāja numuru un personas kodu, noklikšķini uz “Pievienoties”.

Ievadi savu PIN1 Smart-ID lietotnē

Pirms tam pārbaudi, vai sakrīt kontroles kodi datorā un lietotnē.

Izvēlies kādu no maksājumu veidiem

Ievadi maksājuma detaļas un noklikšķini uz “Apstiprināt ar Smart-ID”.

Ievadi savu PIN2 Smart-ID lietotnē

Pirms tam pārbaudi, vai sakrīt kontroles kodi datorā un lietotnē.


Lieto Smart-ID arī Swedbank mobilajā lietotnē!

Smart-ID lietotni vari izmantot arī Swedbank mobilajā lietotnē – ar PIN1 atver slēgtās sadaļas, bet ar PIN2 apstiprini maksājumus.

Kontroles kods ir automātiski ģenerēta 4 ciparu kombinācija, kura tiks parādīta gan internetbankas logā, gan Smart-ID lietotnē. Kontroles kodiem ir informatīva nozīme, lai varētu pārliecināties, vai ar Smart-ID apstiprini atbilstošo darījumu.

Kas garantē Smart-ID izmantošanas drošību?

Smart-ID atbilst visām mūsdienu tehnoloģiju un drošības prasībām; tevis izvēlētie PIN kodi nekur netiek saglabāti, bet tie ar kriptogrāfijas metodi tiek pārvērsti šifrētās ciparu kombinācijās, kuras ne izstrādātājs, ne Swedbank nevar izlasīt.

Nozaudējot mobilo tālruni, ar Smart-ID neviens cits nevarēs veikt darbības ar tavu kontu, jo PIN kodus atceries tikai tu pats.

Tavai papildu drošībai:

  • neatklāj savus PIN kodus citiem;
  • vienmēr aizsargā savu viedierīci ar paroli;
  • regulāri veic viedierīces atjauninājumus.
Kā rīkoties, ja esi aizmirsis Smart-ID PIN kodus (video)

Par Smart-ID lietotnes izstrādātāju

Swedbank ilgtermiņa sadarbības partneris visā Baltijā un Smart-ID izstrādātājs ir Igaunijas uzņēmums “SK ID Solution AS” – sertifikācijas pakalpojumu sniedzējs ar 15 gadu darbības pieredzi, kas Igaunijā izsniedz drošu elektronisko parakstu, līdzīgi kā Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs Latvijā (LVRTC).

Vairāk par “SK ID Solutions AS”:

Smart-ID atbalsta dienests:


Biežāk uzdotie jautājumi

  • Ar Smart-ID lietošanu saistītie jautājumi

    Cik maksā Smart-ID?

    Lietotnes Smart-ID lejupielādēšana un izmantošana gan Swedbank internetbankā, gan arī mobilajā lietotnē ir bez maksas.

    Ja ir Smart-ID, vai kodu karte un kodu kalkulators vairs nebūs vajadzīgs?

    Iesakām saglabāt kodu karti vai kalkulatoru reizēm, kad nevarēsi izmantot savu mobilo tālruni, piemēram, ja telefonā nav pieejams internets vai telefons ir izlādējies vai saplīsis.

    Tāpat kodu karte vai kodu kalkulators būs nepieciešams, ja gadīsies nobloķēt savu kontu un būs jāizveido jauns konts vai ja vēlēsies izveidot jaunu kontu citā viedierīcē.

    Kodu karte un kodu kalkulators ir noderīgs arī tad, ja tālruņa nozaudēšanas gadījumā vēlēsies slēgt savu kontu Smart-ID pašapkalpošanās portālā.

    Kāpēc jālieto cita uzņēmuma izveidota lietotne, lai izmantotu savu internetbanku?

    Tāpat kā kodu karšu un kalkulatoru ražošanai banka piesaista uzticamus piegādātājus, arī Smart-ID izstrādei un uzturēšanai tika izvēlēts sadarbības partneris. Igaunijas uzņēmumam “SK ID Solution AS” ir 15 gadu pieredze sertifikācijas pakalpojumu nodrošināšanā, tas ir izveidojis un izsniedz drošu elektronisko parakstu Igaunijā, līdzīgi kā Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs Latvijā.

    Vairāk: www.sk.ee

    Kas ir kontroles kods?

    Kontroles kods ir automātiski ģenerēta 4 ciparu kombinācija, kura tiek attēlota gan internetbankas logā, gan Smart-ID lietotnē. Kontroles kodiem ir informatīva nozīme, lai varētu pārliecināties, vai ar Smart-ID apstiprini atbilstošo darījumu.

    Kādas darbības ir iespējams veikt SMART-ID pašapkalpošanās portālā?

    Pašapkalpošanās portālā var redzēt savu Smart-ID kontu statusu (aktīvs, bloķēts), kā arī bloķēt kontus.

    Vai var lietot Smart-ID vairākās viedierīcēs?

    Ja vēlies Smart-ID kontu lietot vairākās viedierīcēs, attiecīgajā telefonā vai planšetdatorā ir jālejupielādē Smart-ID lietotne un tajā jāizveido konts. Arī iegādājoties jaunu viedtālruni, Smart-ID lietotne ir jāinstalē no jauna un tajā jāizveido jauns Smart-ID konts. Bankas kontu šīs izmaiņas neietekmē.

    Vai Smart-ID var arī lietot, atrodoties ārzemēs?

    Ja dodies ceļojumā vai atrodies ārpus Latvijas, droši var izmantot Smart-ID, tikai kārtīgi iegaumē savus PIN kodus un pārliecinies, vai vietās, kur to vēlēsies izmantot, ir pieejams internets.

    Smart-ID lietošana ārzemēs nerada lielus izdevumus par interneta izmantošanu – vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir ļoti mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

    Ko darīt, ja rodas grūtības Smart-ID pieslēgšanā vai lietošanā?

    Pagaidi dažas minūtes un mēģini atkārtot darbību. Ja problēma netiek atrisināta, sazinies ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai info@swedbank.lv. Ja problēma ir saistīta ar Smart-ID konta izveidi, vari sazināties uzreiz ar Smart-ID Atbalsta dienestu pa tālruni 67 665 001 vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

    Kādi ir internetbankas limiti Smart-ID?

    Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktie limiti ir attiecināmi arī uz Smart-ID. Ja pirms tam izmantoji kodu kartes, tad tieši tādi paši limiti būs arī Smart-ID kontam.

    Vai Smart-ID ir jāatver, lai to izmantotu?

    Ja viedierīces uzstādījumos atļausi saņemt no Smart-ID paziņojumus (push notification), tie automātiski tiks parādīti viedierīces sākumekrānā, kā arī, uzspiežot uz paziņojuma, automātiski nonāksi Smart-ID lietotnē.

    Ja uzstādījumos būsi izslēdzis Smart-ID paziņojumus (push notifications), atver Smart-ID lietotni pats, lai pārbaudītu kontroles kodu un ievadītu PIN1 vai PIN2.

    Vai Smart-ID iespējams lietot arī bez interneta pieslēguma?

    Nē. Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams internets – vai nu mobilais internets, vai Wi-Fi pieslēgums.

    Cik interneta datu izmanto Smart-ID?

    Vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

    Vai Smart-ID var lietot arī cilvēki ar redzes traucējumiem?

    Cilvēkiem ar redzes traucējumiem jaunāko viedierīču uzstādījumos ir pieejama balss funkcionalitāte, kas nodrošina lietotņu darbību audioatskaņošanu. To aktivizējot, var izmantot Smart-ID kopā ar Swedbank mobilo lietotni, lai lietotu bankas pakalpojumus.

  • Ar Smart-ID kontu saistītie jautājumi

    Vai e-pasts ir obligāti jānorāda, veidojot SMART-ID kontu?

    Ir obligāts vai nu e-pasts, vai telefona numurs.

    Kā izdzēst savu Smart-ID kontu?

    Atver Smart-ID savā tālrunī vai planšetē, kreisajā augšējā stūrī atrodi izvēlni un izvēlies “Dzēst kontu”.

    Ja ir vairāki Smart-ID konti dažādās viedierīcēs, kurā no tām jāievada PIN kodi?

    Ja vēlēsies pievienoties internetbankai ar Smart-ID, saziņa notiks ar abām ierīcēm, tikai tu varēsi izvēlēties, kuru no ierīcēm izmantot, lai atvērtu Smart-ID lietotni un ievadītu tajā PIN1 un PIN2 kodu.

    Otrā ierīcē, atverot Smart-ID, būs redzams teksts “Netika atrasts neviens darījums”.

    Cik ilgi var izmantot savu Smart-ID kontu?

    Smart-ID konts ir aktīvs 3 (trīs) gadus. Var izveidot jaunu kontu pirms esošā konta termiņa beigām, vienkārši izdzēšot iepriekšējo kontu Smart-ID lietotnē un turpat izveidojot jaunu.

    Ja gribu izbeigt Smart-ID lietošanu, kā izdzēst savu kontu?

    Izdzēs savu kontu lietotnē Smart-ID vai pašapkalpošanās portālā portal.smart-id.com. Ja Smart-ID lietoji vairākās viedierīcēs, tad konts ir jāizdzēš katrai ierīcei.

    Vai vienu Smart-ID kontu var lietot vairāki cilvēki, piemēram, kolēģi vai ģimene?

    Nē. Iesakām nepieciešamības gadījumā reģistrēt vairākus Smart-ID kontus ģimenes locekļiem vai kolēģiem, lai būtu iespējams noteikt, kurš veicis darbības bankas kontā, piemēram, apmaksājis pirkumus vai pārskaitījis naudu uz citu kontu.

  • Ar PIN kodiem saistīti jautājumi

    Vai, veidojot otru kontu, piemēram, planšetdatorā, jānorāda citi PIN kodi?

    Veidojot otru Smart-ID kontu kādā citā viedierīcē, iesakām izmantot tos pašus PIN1 un PIN2 kodus, lai tos būtu vieglāk atcerēties. Sistēma atļauj reģistrēt jaunu kontu ar citiem PIN kodiem tam pašam Swedbank kontam, kuram jau esi izveidojis Smart-ID kontu citā ierīcē.

    Esmu aizmirsis savu(-us) PIN kodu(-us). Kā rīkoties?

    PIN kodi nekur netiek saglabāti, tāpēc mēs nevaram tos atgādināt. Tev ir jāizdzēš savs iepriekšējais konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    PIN kods ir bloķēts. Vai var to atbloķēt?

    Pirmo reizi ievadot nepareizu PIN kodu trīs reizes pēc kārtas, tas tiek bloķēts uz 3 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, pēc tam var mēģināt vēlreiz.

    Otro reizi ievadot nepareizu PIN kodu 3 reizes pēc kārtas, PIN kods tiek bloķēts uz 24 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, līdz varēsi mēģināt vēlreiz.

    Ja trešajā reizē 3 reizes pēc kārtas tiek ievadīts nepareizs PIN kods, tad PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Pēc tam ir jāizdzēš konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit.

  • Drošības jautājumi

    Vai Smart-ID var izmantot zaglis, ja ir nozagta vai pazaudēta viedierīce ar Smart-ID tajā?

    Ja viedierīce tiek nozagta un kāds mēģina “uzlauzt” tavu Smart-ID kontu, PIN kodi gādā par datu drošību:

    • pirmo reizi, kad nepareizs PIN kods tiek ievadīts trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 3 stundām;
    • otro reizi, kad nepareizs PIN kods tiek ievadīts trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 24 stundām;
    • ja tā notiek trešoreiz, Smart-ID konts tiek bloķēts neatgriezeniski.

    Tātad, piekļūstot tavam tālrunim vai pat uzlaužot tavu Smart-ID kontu, zaglis negūst nekādu labumu. Ja viņš mēģina piekļūt tavam bankas kontam, ievadot nejaušus PIN kodus, Smart-ID konts vienkārši tiek bloķēts.

    Kā rīkoties, ja pazaudēts vai nozagts tālrunis vai planšete?

    Ja ir pazaudēts vai nozagts tālrunis vai planšete, jārīkojas līdzīgi kā pazaudējot maksājumu karti – nekavējoties jāsazinās ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai Smart-ID Atbalsta daļu pa tālruni 6766 5001, vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit.

    Vairāki Smart-ID konti dažādās ierīcēs – vai tas ir droši?

    Jā, jo Smart-ID lietošana iespējama tikai ar tev zināmiem PIN kodiem. Der atcerēties: ja tev ir Smart-ID lietotne vairākās viedierīcēs, pievienojoties internetbankai ar Smart-ID, paziņojumi jeb jeb push notifications parādās abās šajās ierīcēs.

    ! Vienmēr ievēro šos drošības nosacījumus:

    • neatklāj savus PIN kodus citiem;
    • vienmēr aizsargā savu viedierīci ar paroli
    • regulāri veic viedierīces atjauninājumus.

Kodu karte ir visērtākais risinājums cilvēkiem, kuriem ir vienkāršas pamata vajadzības, proti, nepieciešams apskatīt konta atlikumu, samaksāt komunālo pakalpojumu rēķinus un veikt citus nelielus maksājumus.
Kodu kartei ir maksimālie lietotāja, konta un kanāla limiti (4500 EUR dienā, 45000 EUR mēnesī).

Par kodu kartes izsniegšanu netiek piemērota komisijas maksa, bet par pazaudētas kartes aizvietošanu jāmaksā
2,13 EUR.

Kādos gadījumos ir jāievada SMS kods?

SMS kods ir nepieciešams maksājumiem uz citām bankām, ja pārskaitījuma summa pārsniedz 30 EUR un saņēmējs nav Baltajā sarakstā.
SMS kods var būt jāievada arī maksājumiem uz citām bankām, kas mazāki par 30 EUR, ja kopējā dienā veikto maksājumu summa pārsniedz 150 EUR (kopā skaitot maksājumus uz Swedbank un citiem kontiem) un tiks veikts maksājums saņēmējam, kurš nav Baltajā sarakstā.

Naudas pārskaitījumi uz kontiem citās bankās Naudas pārskaitījumi uz kontiem, kas ir Baltajā sarakstā Naudas pārskaitījumi uz kontiem Swedbank
Viens pārskaitījums Virs 30 eiro SMS kods nav nepieciešams SMS kods nav nepieciešams
Naudas pārskaitījumi uz citu banku, ja tiek pārsniegts dienas limits 150 EUR (Swedbank un citu banku konti) Jebkāda summa SMS kods nav nepieciešams SMS kods nav nepieciešams

Svarīgi zināt!

  • SMS koda īsziņa tiks sūtīta bez maksas.
  • Īsziņas tiks sūtītas tikai uz apstiprinātu mobilā tālruņa numuru.
  • Lai pievienotos internetbankai, būs jānorāda tikai kods no kodu kartes, kā iepriekš.
  • Maksājumus varēs veikt arī bez SMS koda, ja saņēmējs būs iekļauts baltajā sarakstā.

Instrukcija, kā veikt maksājumu internetbankā ar kodu karti un SMS kodu

Baltais saraksts – vieglāk veikt pārskaitījumus

Baltais saraksts ir iespēja atlasīt un saglabāt saņēmējus, kuriem naudu pārskaitāt visbiežāk. Kad veiksiet maksājumus saņēmējiem no baltā saraksta, SMS kods papildus nebūs jāievada – būs jāievada tikai 3 cipari no kodu kartes norādītā koda.

Instrukcija, kā izveidot balto sarakstu

SMS kods papildus būs nepieciešams arī internetbankā veicot šādas darbības:

  • Regulāro maksājumu un E-rēķina automātiskās apmaksas līgumu;
  • Baltā saraksta aktivizēšana;
  • Maksājuma pievienošana definētajiem maksājumiem, ja ir jau izveidots Baltais Saraksts;
  • Atverot/pievienojot jaunu kontu.

Šāda norēķinu kārtība ir spēkā no 2017. gada 1. aprīļa, un to nosaka ES Regulas un Latvijas likumdošanas prasības.

Papildu informācija:

Kā SMS kodu saņemšanai paredzēto mobilā tālruņa numuru var apstiprināt pēc 2017. gada 1. aprīļa?

Ja līdz 2017. gada 1. aprīlim nebūsiet apstiprinājis savu mobilā tālruņa numuru Swedbank internetbankā, to varēsiet darīt, apmeklējot tuvāko Swedbank filiāli vai pa tālruni 67 444 444 (tikai tad, ja attālināto pakalpojumu līgumā ir pieslēgta telefonbanka). Zvanot jūsu rīcībā ir jābūt jūsu mobilajam tālrunim un kodu kartei, lai tos varētu izmantot sarunā ar konsultantu.

Pēc 2017. gada 1. aprīļa tālruņa numuru internetbankā varēsiet apstiprināt, tikai autorizējoties ar eID karti.

Jūsu papildu drošībai

  • Vienmēr pārliecinieties, vai savu mobilā tālruņa numuru ievadāt vai apstiprināt tikai drošā internetbankas vidē (pēc pievienošanās internetbankai)!
  • Atcerieties, ka bankas darbinieki nekad nezvana klientiem un neprasa izpaust jūsu personas datus vai internetbankas autentifikācijas datus (piemēram, lietotāja numuru, paroli, kodu no kodu kartes)!
  • Iesakām izveidot ieejas paroli mobilajam tālrunim. Nekādā gadījumā nedrīkst izpaust informāciju, ka konkrētais mobilā tālruņa numurs tiek izmantots bankas SMS kodu saņemšanai.

Biežāk uzdotie jautājumi

  • Vai savu mobilā tālruņa numuru varu norādīt vēl kādam citam internetbankas lietotājam?

    Nē, tas nav iespējams. Vienam internetbankas lietotājam var būt tikai viens apstiprināts mobilā tālruņa numurs. Ja mobilā tālruņa numurs tiks izmantots citam lietotājam, tad iepriekšējam lietotājam šis tālruņa numurs tiks dzēsts un tiks uzskatīts, ka šim lietotājam nav apstiprināts mobilā tālruņa numurs.

  • Vai varēšu izmantot bankas pakalpojumus, ja man nav mobilā tālruņa?

    Pēc 2017. gada 1. aprīļa kodu karte joprojām būs derīga, lai pievienotos internetbankai un veiktu maksājumus uz citiem Swedbank kontiem. Tāpat ar kodu karti varēs pārskaitīt naudu uz citu banku kontiem, ja summa nepārsniegs 30 EUR.

    Ja jums nav mobilā tālruņa, tad, veicot maksājumus virs 30 EUR uz citu banku kontiem, jums būs nepieciešams kodu kalkulators vai eID. Swedbank piedāvā 2 veidu kodu kalkulatorus; to iegādes un pieslēgšanas maksa ir norādīta cenrādī.

  • Kādas ir alternatīvas kodu kartei un SMS kodiem?

    Lai atvieglotu maksājumu veikšanu, esam izveidojuši vairākas alternatīvas maksājuma papildu apstiprināšanai ar SMS kodu.

    Baltais saraksts – ar vienu SMS kodu apstipriniet visus savus saglabātos definētos maksājumus, un turpmāk baltajā sarakstā iekļautajiem saņēmējiem varēsiet pārskaitīt naudu bez SMS koda ievadīšanas.

    Smart-ID lietotne – alternatīva kodu kartēm un kodu kalkulatoriem, ar kuru var pievienoties internetbankai un apstiprināt maksājumus, izmantojot divus PIN kodus. Lai izmantotu Smart-ID Swedbank internetbankā, jums ir nepieciešams viedtālrunis, Smart-ID lietotne un izveidots Smart-ID konts.

  • Vai SMS kodu varēšu saņemt, arī atrodoties ārpus Latvijas?

    Jā, īsziņas ar SMS kodiem var saņemt, arī atrodoties ārzemēs. Banka šīs īsziņas sūta bez maksas (par īsziņām var tikt piemērota viesabonēšanas maksa; sīkāk par to varat uzzināt pie sava mobilā operatora). Tomēr, ja bieži ceļojat un vēlaties izvairīties no neērtībām saistībā ar varbūtējiem viesabonēšanas traucējumiem, iesakām izmantot kodu kalkulatoru vai Smart-ID.
  • Kādu tālruņa numuru var apstiprināt, lai saņemtu īsziņas ar SMS kodu?

    Šim nolūkam var apstiprināt jebkuru mobilā tālruņa numuru neatkarīgi no mobilā tīkla operatora. Ja dzīvojat ārzemēs, varat reģistrēt ārvalstu mobilā tīkla operatora numuru. Vienam internetbankas lietotājam var būt tikai viens apstiprināts tālruņa numurs.

  • Kādiem nolūkiem tiks izmantots mans apstiprinātais mobilā tālruņa numurs?

    Jūsu apstiprinātais mobilā tālruņa numurs tiks izmantots SMS koda nosūtīšanai īsziņā. Šis mobilā tālruņa numurs būs arī jūsu kontakttālrunis saziņai ar banku.
  • Ko darīt, ja pazaudēts mobilais tālrunis, kura numurs ir apstiprināts īsziņu saņemšanai?

    Nekavējoties paziņojiet par to bankai, zvanot pa tālruni 67 444 444.
  • Kādēļ nesaņemu īsziņu ar SMS kodu?

    Iespējamie īsziņu nesaņemšanas iemesli:

    • Atrodoties ārzemēs vai operatora tīkla pārslodzes gadījumā īsziņu piegāde var kavēties.
    • Ja maināt mobilo sakaru operatoru, uz brīdi var tikt aizkavēta īsziņu saņemšana.
    • Mobilā tīkla operators var ierobežot vai apturēt pakalpojumu sniegšanu, ja ir nepietiekams konta atlikums, beidzies konta termiņš, ir parādi, saņemts paziņojums par SIM kartes bloķēšanu, pārsniegts kredītlimits u.tml.
    • Mobilajam tālrunim var būt nepareizi iestatījumi ienākošajām īsziņām.
    • Mobilajos tālruņos, kuros darbojas operētājsistēma Windows, ziņu saņemšana tiek automātiski bloķēta, ja sūtītājs ir norādīts ar burtiem, nevis cipariem (piemēram, SWEDBANK, nevis 1633). Šādā gadījumā nomainiet mobilā tālruņa iestatījumus un izņemiet šos sūtītājus no bloķēto sūtītāju saraksta.

    Svarīgi! Sazinieties ar savu operatoru, ja bankā esat apstiprinājis savu mobilā tālruņa numuru, bet īsziņu ar SMS kodu tomēr nesaņemat.

  • Ko darīt, ja vēlos mainīt mobilā tālruņa numuru, ko esmu apstiprinājis?

    Pēc 2017. gada 1. aprīļa apstiprinātā mobilā tālruņa numuru varēs mainīt, zvanot pa tālruni 67 444 444 (tikai tad, ja attālināto pakalpojumu līgumā ir pieslēgta telefonbanka) vai tuvākajā bankas filiālē. Jūsu rīcībā ir jābūt jūsu mobilajam tālrunim un kodu kartei, lai tos varētu izmantot sarunā ar konsultantu.
  • Kādēļ tiek ieviesti šādi papildu drošības pasākumi?

    Šādi drošības pasākumi tiek ieviesti saskaņā ar ES Regulu, kas nosaka pastiprinātas drošības prasības autentifikācijai internetbankā. Regulas pamatprasība ir nodrošināt vismaz viena unikāla koda izmantošanu noteiktiem darījumiem internetbankā.
  • Vai ir jāapstiprina mobilā tālruņa numurs, ja izmantoju kodu kalkulatoru, Smart-ID vai eID?

    Pat ja jūs šobrīd izmantojat Smart-ID, kodu kalkulatoru vai eID parakstu, iesakām apstiprināt savu mobilā tālruņa numuru.
  • Kādēļ ir izvēlēts īsziņu risinājums?

    Izraugoties risinājumu, kas atbilstu jaunajām drošības prasībām, mūsu mērķis bija piedāvāt klientiem pēc iespējas ērtāku risinājumu un izmantot tādu līdzekli, kas ir pieejams lielākajai daļai klientu, – mobilo tālruni.
Kodu kalkulators ir elektroniska ierīce, kas ģenerē vienreizējas izmantošanas, pēc nejaušības principa izvēlētus kodus. Tas ir uzticams rīks tiem, kuri veic vairāk pārskaitījumu, bieži ceļo vai rīkojas ar lielākām naudas summām. Dienas un mēneša darījumu limitus var brīvi izvēlēties atbilstoši savām vajadzībām.

Kodu kalkulators maksā 12,81 EUR.

Elektroniskā identifikācijas karte jeb eID karte ir visdrošākais autentifikācijas veids. Tomēr jāņem vērā, ka datoram ir jābūt atbilstoši sagatavotam, lai varētu izmantot eID karti, un tajā iekļauto eParakstu būs iespējams izmantot tikai uz šī konkrētā datora.

Ar eID karti dienas un mēneša darījumu limitus var brīvi izvēlēties atbilstoši savām vajadzībām.
Banka šo pakalpojumu nodrošina bez maksas, tomēr jums ir jābūt eID karšu lasītājam un atbilstoši jāsagatavo savs dators.

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu "Piekrītu", jūs apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes. Jūs varat atcelt savu piekrišanu jebkurā laikā, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Iepazīstieties ar mūsu sīkdatņu izmantošanas politiku.