Biežāk uzdotie jautājumi

Kartes

  • Kā bloķēt norēķinu karti?

    Karti uz laiku līdz 10 dienām var bloķēt:

    • Swedbank mobilās lietotnes sadaļā “Kartes”, mainot uzstādījumu no “Aktīva” uz “Apturēta”
    • Internetbankas sadaļā “Kartes >Manas kartes”, noklikšķinot uz “Bloķēt karti”
    • Zvanot uz banku pa tālruni 67 444 444

    Pēc 10 dienām karte tiks neatgriezeniski slēgta.

  • Kā aktivizēt bloķētu karti?

    10 dienu laikā no bloķēšanas brīža karti var atkal aktivizēt:

    • Swedbank mobilās lietotnes sadaļā “Kartes”, mainot uzstādījumu no “Apturēta” uz “Aktīva”
    • Internetbankas sadaļā “Kartes >Manas kartes”, noklikšķinot uz “Aktivizēt karti”
  • Ko darīt, ja konta pārskatā ir pirkums ar karti, ko es neesmu veicis?

    Jums jāuzraksta bankas ziņojums internetbankā:

    1. Autorizējieties internetbankā.
    2. Noklikšķiniet uz vēstules simbola lapas augšdaļā.
    3. Izvēlieties “Rakstīt bankas ziņojumu”.
    4. Norādiet tēmu “Pretenzija par neautorizētu (neesmu veicis) kartes darījumu”.
    5. Aizpildiet prasītos laukus un nosūtiet ziņojumu.

    Informācijai: ir jāslēdz karte, ar kuru tika veikts neautorizēts darījums.

  • Ko darīt, ja no konta ir norakstīta nepareiza pirkuma summa?

    Jums jāuzraksta bankas ziņojums internetbankā:

    1. Autorizējieties internetbankā.
    2. Noklikšķiniet uz vēstules simbola lapas augšdaļā.
    3. Izvēlieties “Rakstīt bankas ziņojumu”.
    4. Norādiet tēmu “Pretenzija par cita veida kartes darījumu”.
    5. Izvēlieties pretenzijas iemeslu “Darījuma summa ir nepareiza.”
    6. Aizpildiet prasītos laukus un nosūtiet ziņojumu.

    Informācijai: ir jāiesniedz Bankai čeks ar korektu summu.

  • Ko darīt, ja pirkuma summa ir rezervēta/noņemta divreiz?

    Jums jāuzraksta bankas ziņojums internetbankā:

    1. Autorizējieties internetbankā.
    2. Noklikšķiniet uz vēstules simbola lapas augšdaļā.
    3. Izvēlieties “Rakstīt bankas ziņojumu”.
    4. Norādiet tēmu “Pretenzija par cita veida kartes darījumu”.
    5. Izvēlieties pretenzijas iemeslu “Darījuma summa rezervēta/debetēta atkārtoti”,
    6. Aizpildiet prasītos laukus un nosūtiet ziņojumu.

    Informācijai: ir jāiesniedz Bankai korekta darījuma čeks.

  • Ko darīt, ja par pirkumu samaksāts skaidrā naudā vai citādi?

    Jums jāuzraksta bankas ziņojums internetbankā:

    1. Autorizējieties internetbankā.
    2. Noklikšķiniet uz vēstules simbola lapas augšdaļā.
    3. Izvēlieties “Rakstīt bankas ziņojumu”.
    4. Norādiet tēmu “Pretenzija par cita veida kartes darījumu”.
    5. Izvēlieties pretenzijas iemeslu “Samaksāts skaidrā naudā vai savādāk".
    6. Aizpildiet prasītos laukus un nosūtiet ziņojumu.

    Informācijai: ir jāiesniedz Bankai skaidras naudas apmaksas čeks.

  • Ko darīt, ja nav saņemta prece / pakalpojums, kas bija apmaksāts ar karti?

    Jums jāuzraksta bankas ziņojums internetbankā:

    1. Autorizējieties internetbankā.
    2. Noklikšķiniet uz vēstules simbola lapas augšdaļā.
    3. Izvēlieties “Rakstīt bankas ziņojumu”.
    4. Norādiet tēmu “Pretenzija par cita veida kartes darījumu”.
    5. Izvēlieties pretenzijas iemeslu “Neesmu saņēmis preci / pakalpojumu”.
    6. Aizpildiet prasītos laukus un nosūtiet ziņojumu.

    Informācijai: ir jāiesniedz Bankai sarakste ar pakalpojuma sniedzēju / tirgotāju.

  • Ko darīt, ja nav saņemta pieprasītā naudas summa bankomātā?

    Jums jāuzraksta bankas ziņojums internetbankā:

    1. Autorizējieties internetbankā.
    2. Noklikšķiniet uz vēstules simbola lapas augšdaļā.
    3. Izvēlieties “Rakstīt bankas ziņojumu”.
    4. Norādiet tēmu “Pretenzija par cita veida kartes darījumu”.
    5. Izvēlieties pretenzijas iemeslu “Nauda nav saņemta”.
    6. Aizpildiet prasītos laukus un nosūtiet ziņojumu.
  • Ko darīt, ja bankomātā ir saņemta tikai daļa no pieprasītās naudas summas?

    Jums jāuzraksta bankas ziņojums internetbankā:

    1. Autorizējieties internetbankā.
    2. Noklikšķiniet uz vēstules simbola lapas augšdaļā.
    3. Izvēlieties “Rakstīt bankas ziņojumu”.
    4. Norādiet tēmu “Pretenzija par cita veida kartes darījumu”.
    5. Izvēlieties pretenzijas iemeslu “Saņemta daļēja summa”.
    6. Aizpildiet prasītos laukus un nosūtiet ziņojumu.
  • Ko darīt, ja naudas iemaksa bankomātā bijusi nesekmīga?

    Jums jāuzraksta bankas ziņojums internetbankā:

    1. Autorizējieties internetbankā.
    2. Noklikšķiniet uz vēstules simbola lapas augšdaļā.
    3. Izvēlieties “Rakstīt bankas ziņojumu”.
    4. Norādiet tēmu “Pretenzija par cita veida kartes darījumu”.
    5. Izvēlieties pretenzijas iemeslu “Nesekmīga iemaksa”.
    6. Aizpildiet prasītos laukus un nosūtiet ziņojumu.

Kredītkartes

Maksājumi

  • Kā varu pārliecināties, ka maksājums patiešām ir izpildīts?

    Maksājums ir izpildīts, ja atlikums kontā ir samazinājies par maksājuma summu un maksājums ir pieejams konta pārskatā un maksājumu vēsturē ar statusu “Izpildīts”.

  • Līdz cikiem tiek izpildīti maksājumi?

    Vietējos maksājumus (EUR valūtā starp Latvijas bankām) Swedbank pieņem līdz plkst. 20:00. Ja maksājums no citas bankas tiek iesūtīts vēlāk par šo laiku, tad tas tiek izpildīts nākamās darba dienas rītā.

  • Kā veikt maksājumu valūtā, kas nav EUR?

    Ja veicat maksājumu uz citu Swedbank kontu valūtā, kas nav EUR, izmantojiet vietējo maksājumu formu, kā parasti.

    Ja veicat maksājumu uz citu banku Latvijā valūtā, kas nav EUR, izmantojiet starptautisko maksājumu formu.

  • Kāpēc maksājums nenotiek, lai gan esmu to apstiprinājis?

    Pastāv vairāki iemesli:

    • Kontā nepietiek naudas maksājuma veikšanai vai komisijas maksai, ja tāda ir.
    • Maksājums ir veikts ar nākotnes datumu (šādā gadījumā sadaļā “Maksājumu saraksts” maksājuma statuss būs “Gaida izpildes datumu”).

    Ja neviens no šiem iemesliem neatbilst jūsu situācijai, rakstiet bankas ziņojumu internetbankā vai zvaniet uz 67 444 444.

  • Vai maksājums notiks, ja ir kļūdaini norādīta informācija par saņēmēju, bet konts ir pareizs?

    Ja saņēmēja nosaukums vai vārds/uzvārds neatbilst konta numuram (IBAN), maksājums uz Swedbank kontu netiks izpildīts. Maksājums uz citu Latvijas banku tiks nodots saņēmēja bankai, kura ir tiesīga izpildīt maksājumu, ņemot vērā tikai norādīto IBAN konta numuru, vai arī noraidīt maksājumu.

  • Cik ilgā laikā var atcelt tikko izpildītu maksājumu?

    Ja maksājums ir veikts uz citu Latvijas banku, to var atcelt 15 minūšu laikā, zvanot uz banku 67 444 444.

    Ja maksājums veikts starp Swedbank kontiem, to nevar atcelt. Tādā gadījumā jāsazinās ar saņēmēju (konta īpašnieku) un jālūdz atgriezt maksājumu. Ja arī tas nav iespējams, var pieteikt maksājuma atsaukumu ar bankas starpniecību (atsaukuma forma ir pieejama sadaļā “Bankas ziņojumi”). Jāņem vērā, ka banka maksājumu nevar atsaukt bez maksājuma saņēmēja piekrišanas.

  • Kā var atcelt izpildītu maksājumu?

    Ja maksājums ir veikts uz citu Latvijas banku, to var atcelt 15 minūšu laikā, zvanot uz banku 67 444 444.

    Ja maksājums veikts starp Swedbank kontiem, to nevar atcelt. Tādā gadījumā jāsazinās ar saņēmēju (konta īpašnieku) un jālūdz atgriezt maksājumu. Ja arī tas nav iespējams, var pieteikt maksājuma atsaukumu ar bankas starpniecību (atsaukuma forma ir pieejama sadaļā “Bankas ziņojumi”). Jāņem vērā, ka banka maksājumu nevar atsaukt bez maksājuma saņēmēja piekrišanas.

  • Ko darīt, ja maksājumam ir norādīts nepareizs saņēmējs?

    Ja maksājums ir veikts uz citu Latvijas banku, to var atcelt 15 minūšu laikā, zvanot uz banku 67 444 444.

    Ja maksājums veikts starp Swedbank kontiem, to nevar atcelt. Tādā gadījumā jāsazinās ar saņēmēju (konta īpašnieku) un jālūdz atgriezt maksājumu. Ja arī tas nav iespējams, var pieteikt maksājuma atsaukumu ar bankas starpniecību (atsaukuma forma ir pieejama sadaļā “Bankas ziņojumi”). Jāņem vērā, ka banka maksājumu nevar atsaukt bez maksājuma saņēmēja piekrišanas.

  • Ko darīt, ja konta pārskatā ir maksājums, ko es neesmu veicis?

    Jums jāuzraksta bankas ziņojums internetbankā:

    1. Autorizējieties internetbankā.
    2. Noklikšķiniet uz vēstules simbola lapas augšpusē.
    3. Izvēlieties “Rakstīt bankas ziņojumu”.
    4. Norādiet tēmu “Neautorizēts maksājums”.
    5. Aizpildiet prasītos laukus un nosūtiet ziņojumu.
  • Cik ilgi tiks gaidīta pietiekama naudas summa kontā, lai izpildītu maksājumu?

    Parastiem maksājumiem gaidīšanas ilgums ir 10 kalendārās dienas. Ja kontā nepietiek naudas, ekspresmaksājumi tiek anulēti uzreiz.

  • Cik daudz informācijas un ko drīkst rakstīt maksājuma mērķī?

    Maksājuma mērķī var ierakstīt tekstu, kas nav garāks par 140 rakstzīmēm un sniedz skaidrojošu informāciju par maksājumu. Piemēram, maksājuma mērķī var rakstīt rēķina numuru un datumu vai citas papildu detaļas par veikto maksājumu. Kopā ar maksājumu šī informācija tiek nosūtīta saņēmējam.

  • Kas ir maksātāja reference?

    Tas ir maksātāja piešķirts identifikators – maksājuma reģistrācijas numurs, kas tiek piešķirts veiktajam iekšzemes EUR maksājumam. Latvijā tiek reti izmantots.

  • Kas ir saņēmēja reference?

    References numuru piešķir saņēmējs. Saņemot maksājumu, saņēmējam grāmatvedības sistēmā automātiski pienāk informācija, ka rēķins ir apmaksāts.

  • Cik ilgā laikā tiek izpildīts starptautiskais/Eiropas maksājums?

    Maksājuma process nav atkarīgs tikai no Swedbank, bet arī no saņēmējbankas vai starpniekbankas.

    Maksājums uz kontu Eiropas bankās tiek rezervēts tajā pašā dienā, kad tiek veikts, un nākamajā darba dienā tiek nodots saņēmējbankai vai starpniekbankai. Starptautiskais maksājums tiek izpildīts atkarībā no maksājuma veida (plašāka informācija cenrādī).

  • Kā veikt maksājumu citā valūtā? Vai pirms tam ir jākonvertē valūta?

    Lai veiktu jebkuru maksājumu citā valūtā (gan vietējo, gan starptautisko):

    1. Izvēlieties starptautisko maksājumu formu.
    2. Norādiet kontā pieejamo valūtu kā rezerves valūtu.
    3. Apstiprinot maksājumu, valūtas konvertācija notiks automātiski.

    Ja kontā nebūs pieejama maksājumam nepieciešamā valūta un nebūs norādīta rezerves valūta, maksājums netiks izpildīts.

  • Kāpēc saņēmu mazāku summu, nekā maksājuma summā norādīja sūtītājs?

    Parasti tā notiek, ja maksātājs, veicot maksājumu, izvēlas komisijas tipu “Dalīti” vai “Saņēmējs”. Tad daļa no komisijas vai visa komisijas maksa (ja tāda ir) par maksājumu tiek ieturēta no maksājuma summas.

  • Kāpēc manis veiktais maksājums tika atgriezts atpakaļ?

    Ja internetbankā veikts maksājums tiek atcelts, visbiežāk maksājumu nevar izpildīt tādēļ, ka trūkst rekvizītu. Obligāti aizpildāmie maksājuma lauki ir atzīmēti ar zvaigznīti. Ja maksājumu atgriež saņēmējbanka vai korespondentbanka, atteikuma iemesls tiek norādīts detalizētajā informācijā par maksājumu.

  • Es veicu maksājumu, taču saņēmējs apgalvo, ka naudu nav saņēmis. Kā rīkoties?

    Pārbaudiet maksājumu vēstures sadaļā:

    • Vai jūsu veiktais maksājums tajā ir uzrādīts.
    • Vai saņēmēja dati ir norādīti pareizi.
    • Kāds ir maksājuma statuss.

    Ja maksājuma statuss ir “Izpildīts”, bet saņēmēja dati nav pareizi, lasiet atbildes uz šiem jautājumiem:

    Ja ir norādīts cits maksājuma statuss, lasiet atbildes uz šiem jautājumiem:

    Ja maksājuma nav maksājumu vēstures sadaļā, lasiet atbildes uz šiem jautājumiem:

    Ja maksājums ir maksājumu vēstures sadaļā un tā statuss ir “Izpildīts”, noklikšķiniet uz “Maksājuma detaļas”, lejupielādējiet PDF maksājuma failu un nepieciešamības gadījumā nosūtiet saņēmējam to kā apliecinājumu, ka maksājums ir noticis.

    Ja pēc atkārtotas pārbaudes maksājums joprojām nav saņemts, aicinām sazināties ar banku un nepieciešamības gadījumā pieteikt maksājuma izmeklēšanu.

  • Kas ir rezerves valūta?

    Rezerves valūta ir jāizvēlas, veicot maksājuma uzdevuma izpildi. Tā ir cita kontā esoša valūta, no kuras tiek apmaksāta trūkstošā summa, ja kontā nepietiek līdzekļu maksājuma veikšanai vai komisijas apmaksai norādītajā valūtā.

  • Kāpēc, veicot maksājumu citā valūtā, tas tomēr tika izpildīts eirovalūtā?

    Iemesls var būt nepareizi aizpildīti lauki “Maksājuma valūta” un “Rezerves valūta”.

  • Vai maksājums tiks izpildīts, ja ir zināms tikai saņēmēja īsais konta numurs? Kā rīkoties?

    Maksājuma izpilde ir atkarīga no valsts, uz kuru tiek veikts maksājums, kā arī no maksājuma valūtas. Piemēram, Lielbritānija izpildīs maksājumu ar īso kontu, ja pie bankas nosaukuma tiks norādīts “Sort code”.

    Kā veikt maksājumu?

    1. Izvēlieties starptautisko maksājumu formu.
    2. Ja maksājums ir uz EEZ valsti, norādiet tikai IBAN konta numuru.
    3. Ja maksājums ir EUR valūtā ārpus EEZ, pie saņēmējbankas nosaukuma norādiet “Sort code”.
  • Kur ir mans maksājums?

    Ja pēc maksājuma veikšanas to neatrodat maksājumu vēstures sadaļā vai konta pārskatā un arī jūsu konta atlikums nav samazinājies, tad, visticamāk, maksājums nav noticis.

    Iesakām pārbaudīt sadaļu “Maksājumu saraksts”, vai tajā nav iekļauts jūsu maksājums, kas kļūdaini veikts ar nākotnes datumu, – šāda maksājuma statuss ir “Gaida izpildes datumu”.

  • Vai maksājuma formā ir atļauts izmantot visus simbolus?

    Nē, nav atļauts izmantot burtus ar mīkstinājuma zīmēm un garumzīmēm, kā arī vēl dažus citus simbolus. Ja, veicot maksājumu, internetbankā tiek parādīts paziņojums, ka ir ievadīti neatļauti simboli, pārbaudiet vēlreiz visus maksājuma laukus.

    Atļautie simboli ir šādi:

    a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 / - : ( ) . ,? ' +

  • Kas ir AMK bilances kods? Kāpēc tas ir jānorāda?

    AMK jeb ārējā maksājuma kods ir valsts pieprasīta informācija par maksājumiem, kas tiek veikti no Latvijas uz ārvalstīm. Šādiem maksājumiem ir jāpiešķir kods pēc klasifikatora, kurā katram ārējā maksājuma mērķim tiek piešķirts trīsciparu maksājuma kods atbilstoši maksājumu bilances starptautiskajiem standartiem. Maksājuma kodi ir iedalīti 9 grupās atbilstoši maksājumu bilances standarta pozīcijām. Vairāk informācijas ir šeit.

Konti

  • Kā slēgt kontu, atrodoties ārzemēs?

    Kontu var slēgt:

    • Internetbankā, nosūtot ziņojumu bankai

      • Augšējā navigācijas joslā noklikšķiniet uz vēstules ikonas, izvēlieties tematu “Ikdienas pakalpojumi” un brīvā formā uzrakstiet savu vēlmi slēgt kontu.
    • Zvanot pa tālruni +371 67 444 444.
  • Cik maksā konta slēgšana?

    Par konta slēgšanu nekas nav jāmaksā.

Kādi ir bankas rekvizīti (adrese, reģistrācijas Nr., BIC/SWFT kods)?

AS Swedbank rekvizīti:


AS Swedbank
Balasta dambis 15, Rīga,
LV-1048, Latvija
BIC/S.W.I.F.T.: HABALV22
Reģ. Nr.: 40003074764
www.swedbank.lv

Rekvizīti ir norādīti arī internetbankas lapas apakšdaļā.

Pārskatā par tarifiem tiek uzskaitītas visas komisijas maksas, kas ieturētas no konta, ieskaitot saņemtos un samaksātos procentus (ja tādi ir bijuši). Katram kontam ir pieejams atsevišķs pārskats par tarifiem.

Šī informācija ir pieejama internetbankā, izvēloties “Konta pārskats -> Paplašinātais -> Rādīt tikai -> Detalizēts pārskats par tarifiem”. Izvēloties PDF formātu, pārskats par tarifiem tiek sagatavots vienotā Eiropas standartā. Par pārskata periodu Jūs varat izvēlēties konkrētu periodu, kas nav vecāks par iepriekšējo un tekošo gadu.

Internetbanka

  • Kur es varu nomainīt savu kontaktinformāciju?

    Internetbankas augšējā navigācijas joslā ir jūsu dati un uzstādījumi, kā arī saziņas iespējas ar banku. Lai mainītu savu kontaktinformāciju, izvēlieties ikonu “Mani dati” -> “Mani kontakti un uzstādījumi”.

  • Kur internetbankā es varu nosūtīt bankas ziņojumu?

    Internetbankas augšējā navigācijas joslā ir jūsu dati un uzstādījumi, kā arī saziņas iespējas ar banku. Lai rakstītu jaunu bankas ziņojumu, izvēlieties “Bankas ziņojumi” -> “Rakstīt jaunu bankas ziņojumu”.

  • Kā atrast čatu ar bankas konsultantu?

    Augšējā navigācijas joslā ir jūsu dati un uzstādījumi, kā arī saziņas iespējas ar banku. Lai sāktu tērzēšanas saraksti ar bankas konsultantu, izvēlieties “Sākt sarunu”.

  • Kāpēc tika pārtraukta internetbankas izmantošanas sesija?

    Drošības nolūkos, ja neveicat darbības internetbankā 5 minūtes, jūsu internetbankas sesija tiek pārtraukta. Ja sagatavojat maksājuma uzdevumu, iesakām to saglabāt kā neapstiprināto maksājumu, lai sesijas pārtraukšanas gadījumā nepazaudētu ievadīto informāciju.

  • Kur atrast informāciju par bankas pakalpojuma cenu?

    Bankas pakalpojumu cenas ir pieejamas cenrādī.

  • Vai es varu palīdzēt citai personai izmantot internetbanku?

    Jā, tas ir iespējams. Pirms tam jums kopā ar šo personu jāatnāk uz tuvāko filiāli (abiem jābūt līdzi pasei/eID) un jānoformē pilnvara izmantot internetbanku, vienojoties par piekļuves režīmu.

    Piekļuves režīmi/līmeņi:

    1. Informatīvais – ļauj sagatavot un apskatīt sagatavotus maksājumus, saņemt informāciju par konta atlikumu, apskatīt konta pārskatu, lasīt un rakstīt bankas ziņojumu.
    2. Transakciju – papildus informatīvā režīma iespējām var veikt maksājumus, apmaksāt rēķinus, kā arī pieslēgt e-rēķinus, regulāros maksājumus, depozītus.
    3. Pilnais režīms – pilna piekļuve internetbankai.
  • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot Smart-ID?

    Lai pievienotos internetbankai ar Smart-ID, vispirms lejupielādējiet Smart-ID lietotni un izveidojiet tajā kontu.


    Kā izveidot Smart-ID kontu (video)
    1. Atveriet Swedbank internetbanku un izvēlieties "Smart-ID".
    2. Atbilstošajā laukā ierakstiet savu lietotāja numuru (lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari, un to varat atrast Attālināto bankas pakalpojumu līgumā)
    3. Nospiediet "Pievienoties".
    4. Atveriet Smart-ID lietotni savā viedierīcē.
    5. Salīdziniet viedierīces un datora ekrānā redzamos kontroles kodus.
    6. Ievadiet Smart-ID lietotnē PIN1 kodu.

    Kā ar Smart-ID pieslēgties internetbankai (video)
  • Kā izveidot Smart-ID kontu

    Smart-ID Basic izveide ar kodu kalkulatoru vai Smart-ID

    1. Lejupielādē Smart-ID lietotni.
    2. Reģistrējies un izveido savu Smart-ID kontu.
    3. Izveido un iegaumē PIN1 un PIN2 kodu.
    4. Apstiprini PIN kodus un savus datus.

    Lai reģistrētu Smart-ID ar konsultanta palīdzību:

    1. Lejupielādē lietotni Smart-ID
    2. Apmeklē filiāli
    3. Ņem līdzi savu Android vai iOS viedierīci
    4. Ņem līdzi personu apliecinošu dokumentu – pasi vai ID karti

    Lai ietaupītu laiku, piesakies uz konsultāciju savlaicīgi tepat internetbankā.

    Pieteikties uz konsultāciju

    Smart-ID* izveide ar eID karti

    1. Lejupielādē Smart-ID lietotni.
    2. Sagatavo savu eID. Pirms tam pārliecinies, vai tev ir eID karte ar derīgiem sertifikātiem un PIN kodiem; ir instalēta nepieciešamā eID kartes programmatūra.
    3. Ievieto savu eID karti tai paredzētā kartes lasītājā.
    4. Atver saiti Reģistrācija ar eID.
    5. Reģistrējies un izveido savu Smart-ID kontu.
    6. Izveido un iegaumē PIN1 un PIN2 kodu.
    7. Apstiprini PIN kodus un savus datus.

    * Smart-ID kvalificēts elektroniskais paraksts. Uzzināt vairāk

  • Cik maksā Smart-ID?

    Lietotnes Smart-ID lejupielādēšana un izmantošana gan Swedbank internetbankā, gan arī mobilajā lietotnē ir bez maksas.

  • Ko darīt, ja rodas grūtības Smart-ID pieslēgšanā vai lietošanā?

    Pagaidi dažas minūtes un mēģini atkārtot darbību. Ja problēma netiek atrisināta, sazinies ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai info@swedbank.lv. Ja problēma ir saistīta ar Smart-ID konta izveidi, vari sazināties uzreiz ar Smart-ID Atbalsta dienestu pa tālruni 6766 5001 vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

  • Esmu aizmirsis/ gribu mainīt savu(-us) PIN kodu(-us). Kā rīkoties?

    PIN kodi nekur netiek saglabāti, tāpēc mēs nevaram tos atgādināt. Tev ir jāizdzēš savs iepriekšējais konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

  • PIN kods ir bloķēts. Vai var to atbloķēt?

    Pirmo reizi ievadot nepareizu PIN kodu trīs reizes pēc kārtas, tas tiek bloķēts uz 3 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, pēc tam var mēģināt vēlreiz.

    Otro reizi ievadot nepareizu PIN kodu 3 reizes pēc kārtas, PIN kods tiek bloķēts uz 24 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, līdz varēsi mēģināt vēlreiz.

    Ja trešajā reizē 3 reizes pēc kārtas tiek ievadīts nepareizs PIN kods, tad PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Pēc tam ir jāizdzēš konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit.

  • Kādi ir internetbankas limiti Smart-ID?

    Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktie limiti ir attiecināmi arī uz Smart-ID. Ja pirms tam izmantoji kodu kartes, tad tieši tādi paši limiti būs arī Smart-ID kontam.

  • Vai Smart-ID iespējams lietot arī bez interneta pieslēguma?

    Nē. Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams internets – vai nu mobilais internets, vai Wi-Fi pieslēgums.

  • Vai var lietot Smart-ID vairākās viedierīcēs?

    Ja vēlies Smart-ID kontu lietot vairākās viedierīcēs, attiecīgajā telefonā vai planšetdatorā ir jālejupielādē Smart-ID lietotne un tajā jāizveido konts. Arī iegādājoties jaunu viedtālruni, Smart-ID lietotne ir jāinstalē no jauna un tajā jāizveido jauns Smart-ID konts. Bankas kontu šīs izmaiņas neietekmē.

  • Vai Smart-ID var arī lietot, atrodoties ārzemēs?

    Ja dodies ceļojumā vai atrodies ārpus Latvijas, droši var izmantot Smart-ID, tikai kārtīgi iegaumē savus PIN kodus un pārliecinies, vai vietās, kur to vēlēsies izmantot, ir pieejams internets.

    Smart-ID lietošana ārzemēs nerada lielus izdevumus par interneta izmantošanu – vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir ļoti mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

  • Ja ir vairāki Smart-ID konti dažādās viedierīcēs, kurā no tām jāievada PIN kodi?

    Ja vēlēsies pievienoties internetbankai ar Smart-ID, saziņa notiks ar abām ierīcēm, tikai tu varēsi izvēlēties, kuru no ierīcēm izmantot, lai atvērtu Smart-ID lietotni un ievadītu tajā PIN1 un PIN2 kodu.

    Otrā ierīcē, atverot Smart-ID, būs redzams teksts “Netika atrasts neviens darījums”.

  • Vai vienu Smart-ID kontu var lietot vairāki cilvēki, piemēram, kolēģi vai ģimene?

    Nē. Iesakām nepieciešamības gadījumā reģistrēt vairākus Smart-ID kontus ģimenes locekļiem vai kolēģiem, lai būtu iespējams noteikt, kurš veicis darbības bankas kontā, piemēram, apmaksājis pirkumus vai pārskaitījis naudu uz citu kontu.

  • Ko darīt, ja esiet saņēmis nezināmu PIN1 pieprasījumu?

    Atveriet lietotni Smart-ID un nospiediet “Atcelt”. PIN1 ievadīšana nepieciešama tikai tad, ja pieslēdzieties internetbankai vai mobilajai lietotnei.

  • Ko darīt, ja kontroles kodi nesakrīt?

    Ja kontroles kods Smart-ID lietotnē nesakrīt ar internetbankā redzamo kontroles kodu, nospiediet “Atcelt”. Mēģiniet atkārtoti ievadīt lietotāja numuru un personas kodu internetbankas logā.

  • Kāpēc nav iespējams izveidot Smart-ID kontu?

    Nerezidentiem Smart-ID nav pieejams.

  • Ko darīt, ja esmu aizmirsis/bloķējis eID kartes PIN kodu?

    Ja lietojat eID karti un esat aizmirsis vai nobloķējis PIN kodu, to var nomainīt vai atbloķēt, izmantojot PUK kodu un eID kartes starpprogrammatūru, kā arī portālā eparaksts.lv. Ja esat aizmirsis vai nozaudējis PIN un PUK informāciju, pieprasiet izsniegt jaunu PIN aploksni jebkurā PMLP teritoriālajā nodaļā, uzrādot Pasi/eID un parakstot atbilstoša satura iesniegumu.

  • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot eID?
    1. Atveriet Swedbank internetbanku.
    2. Atvērtajā internetbankas logā izvēlieties “eID karte” un laukā “Lietotāja Nr.” ierakstiet savu lietotāja numuru no 6 vai 7 cipariem, kas ir atrodams Attālināto bankas pakalpojumu līgumā.
    3. Nospiediet “Pievienoties”.
    4. PIN ievades laukos ievadiet atbilstošo PIN kodu. Nospiediet “OK”.

    Katram eID kartes lietotājam, kas, saņemot eID Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē, ir noslēdzis līgumu par sertifikācijas pakalpojumu sniegšanu, tiek izsniegti PIN kodi aizvērtā aploksnē.

    Ja izmantojat interneta pārlūkprogrammu Internet Explorer:

    Login

    Ja izmantojat citu interneta pārlūkprogrammu, piemēram, FireFox, Google Chrome vai Opera, PIN ievades lauks var atšķirties. Lūdzam pievērst uzmanību pareizā PIN koda ievadei (PIN1, PIN1 un/vai PIN2, PIN2 un/vai PIN1).

  • Kā sagatavot datoru darbam ar eID karti?
    1. Datoram jāpieslēdz viedkartes lasītājs, kurā jāievieto eID karte. eID viedkartei ārējā viedkaršu lasītājā jābūt pievienotai ar čipu uz augšu, un indikatoram jādeg nepārtraukti.

      Card reader
    2. Jāuzstāda datora operētājsistēmai atbilstoša eID starpprogrammatūras versija. Lai pārbaudītu, vai sertifikāti tiek nolasīti, atveriet starpprogrammatūras sadaļu “Kartes informācija”, kurā jābūt eID īpašnieka datiem. Ja izmantojat pārlūkprogrammu FireFox vai Opera, nepieciešama to papildu sagatavošana darbam ar eID.
  • Kā pasūtīt eID karti ar elektroniskā paraksta sertifikātu?

    eID karte

    Lai saņemtu eID karti, jums personīgi jāierodas tuvākajā Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajā nodaļā un jāiesniedz iesniegums par personas apliecības izsniegšanu.

    Vairāk informācijas vietnēwww.pmlp.gov.lv vai pa informatīvo tālruni 8300.

    Sertifikāts

    Katrā eID kartē ir iekļauts autentifikācijas un kvalificēta elektroniskā paraksta sertifikāts, ko aktivizē, saņemot eID karti.

    Droša elektroniskā paraksta pakalpojumu nodrošina VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”. Jautājumus par droša eParaksta lietošanu ar eID karti aicinām uzdot, rakstot vēstuli uz eparaksts@eparaksts.lv, zvanot pa tālruni 67 108 787 vai izmantojot forumu vietnē www.eparaksts.lv.

  • Kur nopirkt eID kartes lasītāju?

    Karšu lasītājus var iegādāties datorpreču veikalos un internetveikalos.

    eParaksta komandas ieteiktās tirdzniecības vietas
  • Kā uzzināt, vai mans mobilā tālruņa numurs ir apstiprināts?
    1. Pieslēdzieties internetbankai.
    2. Noklikšķiniet uz augšējās navigācijas joslas ikonas “Mani dati”.
    3. Pēc tam noklikšķiniet uz “Mani kontakti un uzstādījumi”.
    4. Izvēlieties “Pārbaudīt kontaktinformāciju”.
    5. Ja jūsu numurs ir apstiprināts, savā kontaktinformācijas saturā redzēsiet šādu teikumu: Apstiprinātais mobilā tālruņa numurs.
  • Kā apstiprināt mobilā tālruņa numuru?

    Mobilā tālruņa numuru varat apstiprināt:

    • Tuvākajā bankas filiālē
    • Zvanot pa tālruni 67 444 444 (tikai tad, ja attālināto pakalpojumu līgumā ir pieslēgta telefonbanka)

    Jūsu rīcībā ir jābūt mobilajam tālrunim un Smart-ID vai kodu kalkulatoram, lai tos varētu izmantot sarunā ar konsultantu.

    Ja jums ir viedtālrunis, lejupielādējiet Smart-ID lietotni un internetbankas sadaļā “Mani kontakti un uzstādījumi” -> “Pārbaudīt kontaktinformāciju” varat apstiprināt savu mobilā tālruņa numuru.

    Ja izmantojat kodu kalkulatoru, mobilā tālruņa numuru varat apstiprināt internetbankas sadaļā “Mani kontakti un uzstādījumi” -> “Pārbaudīt kontaktinformāciju”.

  • Ko darīt, ja vēlos mainīt apstiprināto mobilā tālruņa numuru?

    Mainīt apstiprināto numuru varat:

    • Jebkurā filiālē
    • Zvanot pa tālruni 67 444 444

    Jūsu rīcībā ir jābūt mobilajam tālrunim un Smart-ID vai kodu kalkulatoram, lai tos varētu izmantot sarunā ar konsultantu.

  • Vai varu savu mobilā tālruņa numuru norādīt vēl kādam internetbankas lietotājam?

    Nē, tas nav iespējams. Vienam internetbankas lietotājam var būt tikai viens apstiprināts mobilā tālruņa numurs. Ja mobilā tālruņa numurs tiks izmantots citam lietotājam, tad iepriekšējam lietotājam šis numurs tiks dzēsts, uzskatot, ka šim lietotājam nav apstiprināts mobilā tālruņa numurs.

  • Ko darīt, ja neizdodas pievienoties internetbankai?

    Ja jums neizdodas pievienoties internetbankai, aicinām pārbaudīt:

    • Ja izmantojat jaunā tipa kodu kalkulatoru, pārliecinieties, vai autorizējoties ievadāt APPLI 1 kodu.
    • Ja izmantojat Smart-ID, pārliecinieties, vai jums ir izveidots aktīvs konts Smart-ID lietotnē un vai jūsu mobilajam tālrunim ir pieejams internets. PIN1 kods ir jāievada Smart-ID lietotnē 2 minūšu laikā no kontroles koda parādīšanas brīža.
    • Ja izmantojat eID karti, pārliecinieties, vai jūsu dators ir sagatavots darbam ar eID un autorizējoties ievadāt atbilstošu PIN.
    • Gadījumā, ja arī jūsu dzīvesbiedrs vai kolēģi lieto kodu kalkulatoru, pārbaudiet, vai izmantojat savējo.
  • Kas ir lietotāja numurs un kur to var uzzināt?

    Lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari, un to varat atrast Attālināto bankas pakalpojumu līguma sadaļā “Lietotāja Nr.”.

    Ja jums nav iespējas apskatīt līgumu, lietotāja numuru varat noskaidrot tuvākajā filiālē, uzrādot pasi vai eID karti.

  • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot kodu kalkulatoru?
    1. Atveriet Swedbank internetbanku.
    2. Atvērtajā internetbankas logā izvēlieties “Kodu kalkulators” un atbilstošajos laukos ierakstiet savu lietotāja numuru un kodu kalkulatora ģenerēto 8 zīmju kodu.
    3. Nospiediet “Pievienoties”.

    Kodu kalkulatora lietotāja rokasgrāmata.

  • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot Smart-ID?

    Lai pievienotos internetbankai ar Smart-ID, vispirms lejupielādējiet Smart-ID lietotni un izveidojiet tajā kontu.


    Kā izveidot Smart-ID kontu (video)
    1. Atveriet Swedbank internetbanku un izvēlieties "Smart-ID".
    2. Atbilstošajā laukā ierakstiet savu lietotāja numuru (lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari, un to varat atrast Attālināto bankas pakalpojumu līgumā)
    3. Nospiediet "Pievienoties".
    4. Atveriet Smart-ID lietotni savā viedierīcē.
    5. Salīdziniet viedierīces un datora ekrānā redzamos kontroles kodus.
    6. Ievadiet Smart-ID lietotnē PIN1 kodu.

    Kā ar Smart-ID pieslēgties internetbankai (video)
  • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot eID?
    1. Atveriet Swedbank internetbanku.
    2. Atvērtajā internetbankas logā izvēlieties “eID karte” un laukā “Lietotāja Nr.” ierakstiet savu lietotāja numuru no 6 vai 7 cipariem, kas ir atrodams Attālināto bankas pakalpojumu līgumā.
    3. Nospiediet “Pievienoties”.
    4. PIN ievades laukos ievadiet atbilstošo PIN kodu. Nospiediet “OK”.

    Katram eID kartes lietotājam, kas, saņemot eID Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē, ir noslēdzis līgumu par sertifikācijas pakalpojumu sniegšanu, tiek izsniegti PIN kodi aizvērtā aploksnē.

    Ja izmantojat interneta pārlūkprogrammu Internet Explorer:

    Login

    Ja izmantojat citu interneta pārlūkprogrammu, piemēram, FireFox, Google Chrome vai Opera, PIN ievades lauks var atšķirties. Lūdzam pievērst uzmanību pareizā PIN koda ievadei (PIN1, PIN1 un/vai PIN2, PIN2 un/vai PIN1).

  • Kādi ir pārskaitījuma limiti internetbankā?

    Pārskaitījumu limiti (līguma limiti*) internetbankā un mobilajā lietotnē tiek noteikti Attālināto bankas pakalpojumu līgumā, taču tos var mainīt (samazināt vai palielināt).

    • Ar Smart-ID, kodu kalkulatoru vai eID karti var veikt pārskaitījumus atbilstoši noteiktajam līguma limitam.

    *Līguma limita izmaiņas – iepriekš līgumā noteiktie konta limiti tiek aizstāti ar līguma limitu, kuru veido kontu limitu kopsumma. Līguma limiti ir noteikti internetbankā un mobilajā lietotnē veicamajiem pārskaitījumiem.

    Uzzināt savus spēkā esošos līguma limitus vai tos mainīt var:

    • Internetbankas sadaļā “Līguma limiti”. Internetbankā līguma limitu var mainīt palielinot (līdz 10 000 EUR) vai samazinot.
    • Rakstot bankas ziņojumu internetbankā.
    • Jebkurā filiālē, uzrādot pasi/ID karti.
    • Zvanot uz 67 444 444.

Mobilā banka

  • Kā pieslēgt mobilos paziņojumus?
    1. Atjauniniet mobilo lietotni uz jaunāko pieejamo versiju, lejupielādējot to no App Store vai Google Play.
    2. Tālruņa uzstādījumos atļaujiet mobilos paziņojumus (push notifications) no Swedbank lietotnes.
    3. Pirmo reizi sākot lietot jauno lietotnes versiju, autorizējieties lietotnē ar Smart-ID vai kodu karti.
    4. Sadaļā “Uzstādījumi/Mobilie paziņojumi” izvēlieties, kāda veida paziņojumus saņemt.
  • Kādus mobilos paziņojumus var saņemt?

    Var saņemt šādus mobilos paziņojumus:

    • Par ienākošo naudu
    • Par izejošajiem maksājumiem un pirkumiem ar karti
    • Par kredīta maksājumiem – kredīta maksājums ir/nav izpildīts
    • Par e-rēķiniem – saņemts e-rēķins, nav notikusi automātiskā apmaksa, atgādinājums par apmaksas datumu
  • Cik maksā mobilo paziņojumu saņemšana?

    Saņemšana ir bez maksas.

  • Kā mainīt mobilo paziņojumu piegādes laiku?

    Piegādes laiku nav paredzēts mainīt. Mobilos paziņojumus par ienākošo naudu un izejošajiem maksājumiem varat saņemt jebkurā diennakts laikā, bet paziņojumus par kredīta maksājumiem un e-rēķiniem – laikā no plkst. 8:00 līdz 23:00.

  • Kāpēc nesaņēmu mobilo paziņojumu?

    Iemesli var būt dažādi. Iesakām pārbaudīt šos nosacījumus:

    • Vai tālruņa uzstādījumos ir ieslēgta paziņojumu saņemšana no Swedbank lietotnes?
    • Vai mobilās lietotnes uzstādījumos ir ieslēgti konkrētie paziņojumu veidi?
  • Kas ir mobilie bezkontakta maksājumi?

    Mobilie bezkontakta maksājumi ir apmaksas veids, kas tiek veikts ar viedtālruņa starpniecību. Maksājumus ar mobilo tālruni veic līdzīgi kā ar bezkontakta norēķinu kartēm.

    Mobilo bezkontakta maksājumu tehnoloģija ļauj daudz ātrāk, ērtāk un vēl drošāk norēķināties par pirkumiem, nekā maksājot par tiem skaidrā naudā vai ar maksājumu karti. Šādi maksājumi ir kļuvuši iespējami, pateicoties tuva darbības lauka sakariem jeb NFC (Near Field Communication).

    NFC ir bezvadu datu pārraides metode, kas nosaka un padara iespējamu saziņu ar tiešā tuvumā esošām ierīcēm. Ar šādu tehnoloģiju ir aprīkoti ne tikai jaunākie viedtālruņi, bet arī norēķinu ierīces veikalā. Šīs ierīces nodrošina, ka par pirkumiem veikalos var maksāt ar bezkontakta kartēm. Norēķinu brīdī viedtālrunis būtībā “sarunājas” ar karšu lasītāju veikalā, kas aprīkots ar NFC tehnoloģiju. Izmantojot konkrētu radiofrekvenci, tās apmainās ar šifrētu informāciju, lai apstrādātu konkrēto maksājumu. Viedtālruņi norēķinu kartes numura vietā katru reizi izmanto unikālu kodu. Tāpēc šie maksājumi ir droši un ērti, turklāt aizņem tikai dažas sekundes. Ātrums ir viena no NFC maksājumu pamatiezīmēm.

  • Kā pieslēgt mobilos bezkontakta maksājumus?

    Lejupielādē mobilo lietotni Swedbank Latvija. Norādi to par savu noklusējuma lietotni norēķiniem. Izvēlies MasterCard karti ar bezkontakta norēķinu funkciju pirkumu veikšanai.

  • Kādiem viedtālruņiem var uzstādīt mobilos bezkontakta maksājumus?

    Šobrīd mobilie bezkontakta maksājumi ir pieejami Android viedtālruņiem.

  • Kāds ir viena darījuma limits mobilajam bezkontakta maksājumam?

    Mobilo bezkontakta maksājumu limits vienam darījumam ir 150 EUR.

  • Kāpēc ir svarīgi atbloķēt un aktivizēt viedtālruni?

    Pirms tiek veikta apmaksa ar mobilo tālruni, ir svarīgi aktivizēt tā ekrānu un atbloķēt taustiņus. Kopš atbloķēšanas nedrīkst būt pagājušas vairāk kā 60 sekundes. Kad ierīce ir neaktīva (tumšs ekrāns), NFC antena nenosūta un nesaņem informāciju. Tuvinot neaktīvu telefonu POS terminālim, mobilais maksājums netiks veikts. Pirms telefona tuvināšanas POS terminālim ir jāaktivizē tā ekrāns.

  • Ko darīt, ja nav iespējams veikt bezkontakta maksājumu?

    Šī funkcionalitāte ir pieejama tikai bezkontakta MasterCard kartēm, tāpēc, pirms sākt lietot šo pakalpojumu, jāpārliecinās, vai lietotnē attiecīgajai kartei ir aktivizēti mobilie bezkontakta maksājumi.

  • Vai izmantot mobilos bezkontakta maksājumus ir droši?

    Mobilo bezkontakta maksājumu lietošana ir tikpat droša kā maksāšana ar karti, turklāt mobilo bezkontakta maksājumu veikšanai tiek izmantota ekrāna bloķēšana. Šos maksājumus nevar veikt, neatbloķējot tālruni. Ekrāna atbloķēšanas paroli nedrīkst izpaust citai personai. Ierīces nozaudēšanas gadījumā mobilie bankas pakalpojumi jāatslēdz. To var izdarīt internetbankā vai zvanot pa tālruni 67 444444. Lai pasargātu ierīci no nesankcionētas izmantošanas, vienmēr jābūt aktivizētai ekrāna bloķēšanai.

  • Vai ir droši Swedbank Latvija lietotni instalēt ierīcē, ko lieto arī citi (piem., planšetdatorā, ko lieto visi ģimenes locekļi)?

    Instalēt Swedbank Latvija lietotni koplietošanā esošās ierīcēs nedrīkst.

  • Kur var sniegt rekomendācijas par šo lietotni?

    Swedbank Latvija lietotnes sadaļā „Kontakti“ tam īpaši paredzētajā vietā „Uzraksti atsauksmi“ (atvērsies e-pasta sagatave).

  • Vai norēķināties ar viedtālruni iespējams arī ārpus Latvijas?
    Norēķināties par pirkumiem ar mobilajiem bezkontakta maksājumiem ir iespējams arī ārvalstīs. Galvenais priekšnosacījums – tirgotājam jāatbalsta attālinātie maksājumi. Ar Swedbank Latvija lietotni Android lietotāji var norēķināties, izmantojot viedtālruni visā pasaulē, kur pieņem bezkontakta maksājumus.
  • Kā lejupielādēt jauno lietotni?
    • Swedbank Latvija lietotājs

      Ja viedierīcē lietotņu atjaunošana notiek automātiski, nekas papildus nav jādara un jaunā Swedbank lietotne vēlākais līdz augusta vidum atjaunosies pati.

      Ja ierīcē nav iestatīta automātiskā atjaunošanās, atjauniniet lietotni manuāli, App Store/Google Play atrodot lietotni Swedbank Latvija un nospiežot atjaunināšanas pogu. Atjauninājums būs pieejams jūlijā/augustā. Ja nesaņemsiet atjauninājumu šajā laikā vai jums ir kādi citi jautājumi, droši sazinieties ar mums.

    • Izmēģinājuma lietotnes Swedbank 2019 lietotājs

      Ja jums ir tikai lietotne Swedbank 2019, pārslēdzieties uz jauno Swedbank Latvija lietotni, to manuāli lejupielādējot no Google Play/App Store. Tas ir svarīgi, ja vēlaties turpināt izmantot Swedbank mobilos bankas pakalpojumus, jo lietotne Swedbank 2019 bija tikai jaunās lietotnes izmēģinājuma versija – pēc jaunās lietotnes lejupielādes iepriekšējo lietotni varat izdzēst.

    • Jauns Swedbank lietotnes lietotājs

      Vienkārši lejupielādējiet jauno Swedbank Latvija lietotni no Google Play/App Store un instalējiet lietotni savā viedtālrunī.

  • Ko darīt, ja vēlos jauno lietotni sākt izmantot jau tagad, negaidot automātisko atjauninājumu?
    • iOS lietotāji jauno lietotni no 16. jūlija var atjaunot jebkurā brīdī, atverot App Store un nospiežot “Update”, pat nedzēšot veco lietotni.
    • Android lietotājiem jāgaida automātiskā atjaunošana, kas notiks ne vēlāk kā augusta vidū.
  • Kā autentificēties Swedbank Latvija lietotnē?

    Pirmo reizi pievienojoties lietotnē, jālieto Smart-ID vai kodu kalkulators.

    Jaunā lietotne piedāvā arī biometriskās pievienošanās funkciju. Tas nozīmē, ka atkarībā no viedtālruņa, katrā pievienošanās reizē varat izmantot pirkstu nospiedumu vai sejas atpazīšanas funkciju. Tā ir pieejama iOS un Android (no 6.0 versijas) lietotājiem.

    Pievienoties varēs arī ar ierastajiem autentifikācijas rīkiem – Smart-ID un/vai kodu kalkulatoru.

  • Kādas funkcijas piedāvā jaunā lietotne?
    Tā iekļauj gan būtiskākās līdzšinējās funkcijas, gan jaunas iespējas. Mobilie bezkontakta un zibmaksājumi, biometriskā pievienošanās (pirksta nospieduma vai sejas atpazīšana), logrīks konta atlikuma apskatīšanai ir tikai dažas no visām iespējām, ko sniedz jaunā lietotne. Visas funkcijas var aplūkot šeit.
  • Vai jaunajā lietotnē varēs veikt ātros maksājumus bez apstiprinājuma ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru?

    Jā. Jaunā Swedbank lietotne bez Smart-ID vai kodu kalkulatora apstiprinājuma ļauj veikt līdz 10 maksājumiem līdz 100 eiro dienā, maksājumus apstiprinot ar biometriskajiem datiem. Lielākiem maksājumiem būs nepieciešams apstiprinājums ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru.

    Ja neizmantojat biometrisko datu identifikāciju, esam nodrošinājuši maksimāli ērtu lietošanas pieredzi arī ar Smart-ID.

  • Kur var atrast mobilās lietotnes iestatījumus un iespēju pārslēgties uz uzņēmumu vidi? Kā var pārslēgties starp man pievienoto papildlietotāju kontiem?
    Mobilās lietotnes iestatījumi ir pieejami, loga augšējā labajā stūrī noklikšķinot uz apļa, kurā ir jūsu iniciāļi. Te varēsiet mainīt lietotnes vidi uz uzņēmumu versiju, pārslēgties uz papildlietotājiem un norādīt citus lietotnes iestatījumus.
  • Kā visātrāk apskatīt konta atlikumu?

    Redzam, ka vairums klientu jau ir pārgājuši uz mobilajām ierīcēm ar biometriskajiem sensoriem, tāpēc esam integrējuši biometrisko identifikāciju – ar biometriju konta atlikums ir viena skenējuma attālumā. Tas ir ne tikai ātri un viegli, bet arī droši, jo konta atlikumu var apskatīt tikai konta īpašnieks.

    Lietotāji, kuriem vēl nav ierīces ar biometriskajiem sensoriem, varēs izmantot konta atlikuma logrīku. Tas ļauj ātri apskatīt konta atlikumu bez pieteikšanās lietotnē. Kad logrīks ir instalēts, tas ir pieejams jūsu tālruņa ekrānā, un jūs varat apskatīt atlikumu, pieskaroties logrīkam. Logrīks ir pieejams gan iOS, gan Android lietotājiem. Instrukcijas par logrīka instalēšanu un lietošanu ir šeit.

  • Kādās ierīcēs var instalēt Swedbank Latvija lietotni?

    Jaunā Swedbank Latvija lietotne darbosies lielākajā daļā viedtālruņu un planšetdatoru, kas šobrīd ir pieejami tirgū. Viedierīcei jābūt:

    • iOS 12.0 vai jaunākai versijai;
    • Android 5.0 vai jaunākai versijai.

    Noskaidrot ierīces operētājsistēmas versiju var ierīces iestatījumos.

    Lietotne nav saderīga ar citām operētājsistēmām (piem., Windows tālruņiem u.c.).

  • Neizdodas instalēt jauno lietotni. Kādi var būt iemesli?

    Vispirms ierīces iestatījumos noskaidrojiet, vai ierīces operētājsistēmas versija atbilst prasībām.

    Ja operētājsistēma ir atbilstoša, pārbaudiet, vai ierīcē ir pietiekami daudz brīvas vietas (jaunajai lietotnei vajag apmēram 40 MB brīvas atmiņas).

    Ja tomēr nevarat izmantot lietotni, Swedbank internetbanka būs viegli pieejama arī jūsu telefona interneta pārlūkā (https://www.swedbank.lv).

  • Lietotne ziņo, ka mana ierīce nav droša (modificēta [rooted]) un es nevaru iespējot NFC maksājumus. Ko darīt?
    Tas norāda, ka jūsu ierīce neatbilst mobilo bezkontakta maksājumu drošības prasībām. Šim paziņojumam var būt vairāki iemesli, un viens no tiem var būt ierīces modifikācijas, kas var radīt nestabilitāti vai drošības problēmas. Lūdzu, mēģiniet atcelt visas izmaiņas, ko esat veicis ierīcē, atiestatiet uz rūpnīcas iestatījumiem vai dodieties pie servisa tehniķa.

Limiti

Pārskaitījumu limiti (līguma limiti*) internetbankā un mobilajā lietotnē tiek noteikti Attālināto bankas pakalpojumu līgumā, taču tos var mainīt (samazināt vai palielināt).

  • Ar Smart-ID, kodu kalkulatoru vai eID karti var veikt pārskaitījumus atbilstoši noteiktajam līguma limitam.

*Līguma limita izmaiņas – iepriekš līgumā noteiktie konta limiti tiek aizstāti ar līguma limitu, kuru veido kontu limitu kopsumma. Līguma limiti ir noteikti internetbankā un mobilajā lietotnē veicamajiem pārskaitījumiem.

Uzzināt savus spēkā esošos līguma limitus vai tos mainīt var:

  • Internetbankas sadaļā “Līguma limiti”. Internetbankā līguma limitu var mainīt palielinot (līdz 10 000 EUR) vai samazinot.
  • Rakstot bankas ziņojumu internetbankā.
  • Jebkurā filiālē, uzrādot pasi/ID karti.
  • Zvanot uz 67 444 444.

Pārskaitījuma limitus samazināt līdz vēlamajam vai palielināt līdz 10 000 EUR var:

  • Internetbankas sadaļā “Līguma limiti”.
  • Tikai Attālināto bankas pakalpojumu līguma īpašnieks, kurš ir sasniedzis 18 gadu vecumu.
  • Pieslēdzoties internetbankai ar Smart-ID, kodu kalkulatoru vai eID.

Kā palielināt limitu virs 10 000 EUR?

  • Rakstot bankas ziņojumu internetbankā.
  • Jebkurā filiālē, uzrādot pasi/ID karti.
  • Zvanot uz 67 444 444.

Limitus darījumiem ar karti varat apskatīt:

  • Mobilās lietotnes sadaļā “Kartes”.
  • Internetbankas sadaļā “Manas kartes”, noklikšķinot uz “Mainīt limitus”.

Limitus maksājumiem ar karti tirdzniecības vietās varat palielināt:

  • Mobilās lietotnes sadaļā "Kartes".
  • Internetbankas sadaļā "Manas kartes", noklikšķinot uz "Mainīt limitus".

Limitus maksājumiem vai pirkumiem internetā varat palielināt:

  • Internetbankā, rakstot bankas ziņojumu bankas speciālistiem, kur jānorāda konta numurs un limita palielināšanas iemesls.
  • Zvanot pa tālruni 67 444 444.

Smart-ID

  • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot Smart-ID?

    Lai pievienotos internetbankai ar Smart-ID, vispirms lejupielādējiet Smart-ID lietotni un izveidojiet tajā kontu.


    Kā izveidot Smart-ID kontu (video)
    1. Atveriet Swedbank internetbanku un izvēlieties "Smart-ID".
    2. Atbilstošajā laukā ierakstiet savu lietotāja numuru (lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari, un to varat atrast Attālināto bankas pakalpojumu līgumā)
    3. Nospiediet "Pievienoties".
    4. Atveriet Smart-ID lietotni savā viedierīcē.
    5. Salīdziniet viedierīces un datora ekrānā redzamos kontroles kodus.
    6. Ievadiet Smart-ID lietotnē PIN1 kodu.

    Kā ar Smart-ID pieslēgties internetbankai (video)
  • Cik maksā Smart-ID?

    Lietotnes Smart-ID lejupielādēšana un izmantošana gan Swedbank internetbankā, gan arī mobilajā lietotnē ir bez maksas.

  • Ko darīt, ja rodas grūtības Smart-ID pieslēgšanā vai lietošanā?

    Pagaidi dažas minūtes un mēģini atkārtot darbību. Ja problēma netiek atrisināta, sazinies ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai info@swedbank.lv. Ja problēma ir saistīta ar Smart-ID konta izveidi, vari sazināties uzreiz ar Smart-ID Atbalsta dienestu pa tālruni 6766 5001 vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

  • Kādi ir internetbankas limiti Smart-ID?

    Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktie limiti ir attiecināmi arī uz Smart-ID. Ja pirms tam izmantoji kodu kartes, tad tieši tādi paši limiti būs arī Smart-ID kontam.

  • Ja ir Smart-ID, vai kodu kalkulators vairs nebūs vajadzīgs?

    Iesakām saglabāt kalkulatoru reizēm, kad nevarēsi izmantot savu mobilo tālruni, piemēram, ja telefonā nav pieejams internets vai telefons ir izlādējies vai saplīsis.

    Tāpat kodu kalkulators būs nepieciešams, ja gadīsies nobloķēt savu kontu un būs jāizveido jauns konts vai ja vēlēsies izveidot jaunu kontu citā viedierīcē.

    Kodu kalkulators ir noderīgs arī tad, ja tālruņa nozaudēšanas gadījumā vēlēsies slēgt savu kontu Smart-ID pašapkalpošanās portālā.

  • Vai Smart-ID iespējams lietot arī bez interneta pieslēguma?

    Nē. Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams internets – vai nu mobilais internets, vai Wi-Fi pieslēgums.

  • Vai var lietot Smart-ID vairākās viedierīcēs?

    Ja vēlies Smart-ID kontu lietot vairākās viedierīcēs, attiecīgajā telefonā vai planšetdatorā ir jālejupielādē Smart-ID lietotne un tajā jāizveido konts. Arī iegādājoties jaunu viedtālruni, Smart-ID lietotne ir jāinstalē no jauna un tajā jāizveido jauns Smart-ID konts. Bankas kontu šīs izmaiņas neietekmē.

  • Kas ir kontroles kods?

    Kontroles kods ir automātiski ģenerēta 4 ciparu kombinācija, kura tiek attēlota gan internetbankas logā, gan Smart-ID lietotnē. Kontroles kodiem ir informatīva nozīme, lai varētu pārliecināties, vai ar Smart-ID apstiprini atbilstošo darījumu.

  • Vai Smart-ID var arī lietot, atrodoties ārzemēs?

    Ja dodies ceļojumā vai atrodies ārpus Latvijas, droši var izmantot Smart-ID, tikai kārtīgi iegaumē savus PIN kodus un pārliecinies, vai vietās, kur to vēlēsies izmantot, ir pieejams internets.

    Smart-ID lietošana ārzemēs nerada lielus izdevumus par interneta izmantošanu – vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir ļoti mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

  • Vai Smart-ID ir jāatver, lai to izmantotu?

    Ja viedierīces uzstādījumos atļausi saņemt no Smart-ID mobilos paziņojumus (push notifications), tie automātiski tiks parādīti viedierīces sākumekrānā, kā arī, uzspiežot uz paziņojuma, automātiski nonāksi Smart-ID lietotnē.

    Ja uzstādījumos būsi izslēdzis Smart-ID mobilos paziņojumus (push notifications), atver Smart-ID lietotni pats, lai pārbaudītu kontroles kodu un ievadītu PIN1 vai PIN2.

  • Cik interneta datu izmanto Smart-ID?

    Vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

  • Vai Smart-ID var lietot arī cilvēki ar redzes traucējumiem?

    Cilvēkiem ar redzes traucējumiem jaunāko viedierīču uzstādījumos ir pieejama balss funkcionalitāte, kas nodrošina lietotņu darbību audio atskaņošanu. To aktivizējot, var izmantot Smart-ID kopā ar Swedbank mobilo lietotni, lai lietotu bankas pakalpojumus.

  • Kādas darbības ir iespējams veikt SMART-ID pašapkalpošanās portālā?

    Pašapkalpošanās portālā var redzēt savu Smart-ID kontu statusu (aktīvs, bloķēts), kā arī bloķēt kontus.

  • Ko darīt, ja esiet saņēmis nezināmu PIN1 pieprasījumu?

    Atveriet lietotni Smart-ID un nospiediet “Atcelt”. PIN1 ievadīšana nepieciešama tikai tad, ja pieslēdzieties internetbankai vai mobilajai lietotnei.

  • Ko darīt, ja kontroles kodi nesakrīt?

    Ja kontroles kods Smart-ID lietotnē nesakrīt ar internetbankā redzamo kontroles kodu, nospiediet “Atcelt”. Mēģiniet atkārtoti ievadīt lietotāja numuru un personas kodu internetbankas logā.

  • Kāpēc nav iespējams izveidot Smart-ID kontu?

    Nerezidentiem Smart-ID nav pieejams.

  • Kā izveidot Smart-ID kontu

    Smart-ID Basic izveide ar kodu kalkulatoru vai Smart-ID

    1. Lejupielādē Smart-ID lietotni.
    2. Reģistrējies un izveido savu Smart-ID kontu.
    3. Izveido un iegaumē PIN1 un PIN2 kodu.
    4. Apstiprini PIN kodus un savus datus.

    Lai reģistrētu Smart-ID ar konsultanta palīdzību:

    1. Lejupielādē lietotni Smart-ID
    2. Apmeklē filiāli
    3. Ņem līdzi savu Android vai iOS viedierīci
    4. Ņem līdzi personu apliecinošu dokumentu – pasi vai ID karti

    Lai ietaupītu laiku, piesakies uz konsultāciju savlaicīgi tepat internetbankā.

    Pieteikties uz konsultāciju

    Smart-ID* izveide ar eID karti

    1. Lejupielādē Smart-ID lietotni.
    2. Sagatavo savu eID. Pirms tam pārliecinies, vai tev ir eID karte ar derīgiem sertifikātiem un PIN kodiem; ir instalēta nepieciešamā eID kartes programmatūra.
    3. Ievieto savu eID karti tai paredzētā kartes lasītājā.
    4. Atver saiti Reģistrācija ar eID.
    5. Reģistrējies un izveido savu Smart-ID kontu.
    6. Izveido un iegaumē PIN1 un PIN2 kodu.
    7. Apstiprini PIN kodus un savus datus.

    * Smart-ID kvalificēts elektroniskais paraksts. Uzzināt vairāk

  • Vai e-pasts ir obligāti jānorāda, veidojot Smart-ID kontu?

    Ir obligāts vai nu e-pasts, vai telefona numurs.

  • Cik ilgi var izmantot savu Smart-ID kontu?

    Smart-ID konts ir aktīvs 3 (trīs) gadus. Var izveidot jaunu kontu pirms esošā konta termiņa beigām, vienkārši izdzēšot iepriekšējo kontu Smart-ID lietotnē un turpat izveidojot jaunu.

  • Kā izdzēst savu Smart-ID kontu?

    Atver Smart-ID savā tālrunī vai planšetē, kreisajā augšējā stūrī atrodi izvēlni un izvēlies “Dzēst kontu”.

  • Ja ir vairāki Smart-ID konti dažādās viedierīcēs, kurā no tām jāievada PIN kodi?

    Ja vēlēsies pievienoties internetbankai ar Smart-ID, saziņa notiks ar abām ierīcēm, tikai tu varēsi izvēlēties, kuru no ierīcēm izmantot, lai atvērtu Smart-ID lietotni un ievadītu tajā PIN1 un PIN2 kodu.

    Otrā ierīcē, atverot Smart-ID, būs redzams teksts “Netika atrasts neviens darījums”.

  • Vai vienu Smart-ID kontu var lietot vairāki cilvēki, piemēram, kolēģi vai ģimene?

    Nē. Iesakām nepieciešamības gadījumā reģistrēt vairākus Smart-ID kontus ģimenes locekļiem vai kolēģiem, lai būtu iespējams noteikt, kurš veicis darbības bankas kontā, piemēram, apmaksājis pirkumus vai pārskaitījis naudu uz citu kontu.

  • Kāpēc nav iespējams izveidot Smart-ID kontu?

    Nerezidentiem Smart-ID nav pieejams.

  • Esmu aizmirsis/ gribu mainīt savu(-us) PIN kodu(-us). Kā rīkoties?

    PIN kodi nekur netiek saglabāti, tāpēc mēs nevaram tos atgādināt. Tev ir jāizdzēš savs iepriekšējais konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

  • PIN kods ir bloķēts. Vai var to atbloķēt?

    Pirmo reizi ievadot nepareizu PIN kodu trīs reizes pēc kārtas, tas tiek bloķēts uz 3 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, pēc tam var mēģināt vēlreiz.

    Otro reizi ievadot nepareizu PIN kodu 3 reizes pēc kārtas, PIN kods tiek bloķēts uz 24 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, līdz varēsi mēģināt vēlreiz.

    Ja trešajā reizē 3 reizes pēc kārtas tiek ievadīts nepareizs PIN kods, tad PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Pēc tam ir jāizdzēš konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit.

  • Kā rīkoties, ja pazaudēts vai nozagts tālrunis vai planšete?

    Ja ir pazaudēts vai nozagts tālrunis vai planšete, jārīkojas līdzīgi kā pazaudējot maksājumu karti – nekavējoties jāsazinās ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai Smart-ID Atbalsta daļu pa tālruni 6766 5001, vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit

  • Vai Smart-ID var izmantot zaglis, ja ir nozagta vai pazaudēta viedierīce ar Smart-ID tajā?

    Ja viedierīce tiek nozagta un kāds mēģina “uzlauzt” tavu Smart-ID kontu, PIN kodi gādā par datu drošību:

    • pirmo reizi, kad nepareizs PIN kods tiek ievadīts trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 3 stundām;
    • otro reizi, kad nepareizs PIN kods tiek ievadīts trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 24 stundām;
    • ja tā notiek trešoreiz, Smart-ID konts tiek bloķēts neatgriezeniski.

    Tātad, piekļūstot tavam tālrunim vai pat uzlaužot tavu Smart-ID kontu, zaglis negūst nekādu labumu. Ja viņš mēģina piekļūt tavam bankas kontam, ievadot nejaušus PIN kodus, Smart-ID konts vienkārši tiek bloķēts.

  • Vairāki Smart-ID konti dažādās ierīcēs – vai tas ir droši?

    Jā, jo Smart-ID lietošana iespējama tikai ar tev zināmiem PIN kodiem. Der atcerēties: ja tev ir Smart-ID lietotne vairākās viedierīcēs, pievienojoties internetbankai ar Smart-ID, mobilie paziņojumi jeb jeb push notifications parādās abās šajās ierīcēs.

Kredīti, līzings

E-rēķini un Regulārie maksājumi

  • Kā pārtraukt e-rēķinu saņemšanu?

    Lai atteiktos no turpmākas e-rēķinu saņemšanas:

    1. Internetbankas sadaļā “Mani e-rēķini” noklikšķiniet uz “Pieteikt jaunu e-rēķinu”.
    2. Izvēlieties uzņēmumu, kura e-rēķinu vēlaties atcelt, un noklikšķiniet uz “Atcelt”.
    3. Norādiet konta numuru, no kura parasti veicāt norēķinus
    4. Pārbaudiet informāciju un noklikšķiniet uz “Nosūtīt atteikumu”.
  • Kā apmaksāt saņemto e-rēķinu?

    E-rēķins jums jāapmaksā internetbankā, sadaļā “Mani e-rēķini”, nospiežot pogu “Maksāt” vai pieslēdzot e-rēķinam automātisko apmaksu.

  • Cik maksā e-rēķina saņemšana un apmaksa internetbankā?

    E-rēķina pieteikšanas un saņemšanas pakalpojums internetbankā ir bez maksas. Apmaksa starp Swedbank kontiem ir bez maksas, bet norēķini uz citu banku kontiem tiek veikti saskaņā ar spēkā esošo maksājumu cenrādi.

  • Kā pieslēgt e-rēķinam automātisko apmaksu?
    1. Piesakot jaunu e-rēķinu
      • Noklikšķiniet uz “Pieteikt jaunu e-rēķinu”.
      • Sarakstā atrodiet uzņēmumu, kuram vēlaties pieteikt e-rēķinu ar automātisko apmaksu.
      • Aizpildot pieteikumu, atzīmējiet “Jā” pie automātiskā rēķina apmaksas izvēlnes.
    2. Veicot izmaiņas esoša e-rēķina apmaksas nosacījumos
      • Sadaļā “Mani e-rēķini” pretī saņemtajam e-rēķinam noklikšķiniet uz “Pieslēgt automātisko apmaksu”.
  • Kas ir maksimālā summa mēnesī jeb mēneša limits?

    Piesakot e-rēķinu, varat norādīt maksimālo summu mēnesī, kādu nedrīkst pārsniegt e-rēķinu automātiskajā apmaksā. Ja rēķina summa pārsniedz noteikto limitu, rēķins netiks apmaksāts.

  • Ko nozīmē e-rēķina daļēja apmaksa?

    Piesakot e-rēķinu, var atļaut rēķina daļēju apmaksu. Tas nozīmē: ja jūsu norādītajā apmaksas datumā jūsu kontā nepietiek līdzekļu visa rēķina summas segšanai, sistēma vēl 6 dienas gaida konta izmaiņas. Ja 7. dienā kontā joprojām nebūs pieejama pilna summa, notiks daļēja rēķina apmaksa, pārskaitot vismaz 50% no rēķina summas. Ja kontā būs mazāk par 50% no rēķina apmaksai nepieciešamās summas, rēķins netiks apmaksāts.

  • Kādas ir iespējas izvēlēties rēķina apmaksas datumu?

    Pieslēdzot e-rēķinu automātisko apmaksu, varat izvēlēties vienu no šīm apmaksas dienas iespējām:

    • Apmaksas termiņa diena (datums, ko pakalpojuma sniedzējs ir norādījis e-rēķinā).
    • 2 dienas pēc e-rēķina saņemšanas. Šādi e-rēķins tiks apmaksāts savlaicīgi, negaidot termiņu.
    • 2 dienas pirms apmaksas datuma. Ja pārskaitījums ir jāveic uz citu banku, būsiet drošs, ka summa saņēmējam tiks ieskaitīta līdz apmaksas termiņam un maksājums netiks nokavēts.

    Apmaksas nosacījumus varat mainīt, izvēloties attiecīgo e-rēķinu automātiskās apmaksas līgumu.

  • Vai e-rēķins tiks automātiski apmaksāts, ja kontā nav EUR valūtas, bet ir cita valūta?

    Ja apmaksas datumā kontā nav atlikuma EUR valūtā, e-rēķins netiks apmaksāts. Kontā ir jābūt EUR valūtas atlikumam. Ja jūsu kontā ir cita valūta, tad pirms apmaksas datuma veiciet valūtas maiņu internetbankā uz EUR.

  • Kas notiek ar automātisko maksājumu, ja apmaksas datumā kontā nav naudas?

    Ja jūsu norādītajā apmaksas datumā jūsu kontā nepietiek līdzekļu visa rēķina summas segšanai, sistēma vēl 6 dienas gaida konta izmaiņas. Ja 7. dienā kontā joprojām nebūs pieejama pilna summa, notiks daļēja rēķina apmaksa (ja tā būsiet norādījis, piesakot e-rēķinu), pārskaitot vismaz 50% no rēķina summas. Ja 7. dienā kontā būs mazāk par 50% no rēķina apmaksai nepieciešamās summas, rēķins netiks apmaksāts.

  • Kāpēc man vajadzētu pieteikt e-rēķinu?

    Ja piesakāt e-rēķinu:

    • Jūsu rēķini vienmēr būs samaksāti laikā.
    • Rēķinu saņemšana, apmaksa un glabāšana būs ērtāka.
    • Jūs ietaupīsiet laiku, gan apkopojot mēneša rēķinus, gan tos apmaksājot.
  • Ko darīt, ja pakalpojuma sniedzējs nepiedāvā e-rēķinus?

    Iesakiet mums šo uzņēmumu, un mēs sazināsimies ar to, lai piedāvātu iespēju sūtīt e-rēķinus.

    Citas rēķinu apmaksas iespējas:

    • Regulārais maksājums – ja ikmēneša rēķina summa ir nemainīga, maksājumi notiek automātiski jūsu norādītajā datumā.
    • Definētais maksājums – ja ikmēneša rēķina summa ir mainīga, rēķini ir jāapmaksā pašam, izmantojot saglabāto maksājuma formu.

Apdrošināšana

Pensiju 3. līmenis

Pensiju 3. līmeņa uzkrājuma izmaksu var pieteikt internetbankas sadaļā “Pensija” > “Mani pensijas uzkrājumi” > “Pensiju 3. līmenis” > “Izmaksa”.

Pensiju 3. līmeņa uzkrāto kapitālu var saņemt no 55 gadu vecuma.

Pirms šī vecuma sasniegšanas papildpensijas kapitālu ir atļauts izmaksāt šādos gadījumos:

  • dalībnieks ir 1. grupas invalīds uz mūžu;
  • dalībnieks ir speciālās profesijas pārstāvis saskaņā ar MK noteikumiem nr. 47.

Iespējas izbeigt līgumu ir atkarīgas no tā, cik gadu jums ir.

Ja jums jau ir 55 gadi, tad:

  1. piesakiet visu pensiju 3. līmeņa uzkrājuma izmaksu internetbankas sadaļā “Pensija” > “Mani pensijas uzkrājumi” > “Pensiju 3. līmenis” > “Izmaksa”
  2. piesakot izmaksu, atzīmējiet “Aizvērt regulāro maksājumu un automātisko ieguldījumu pensiju plāna”
  3. piesakot izmaksu, atzīmējiet “Pēc pilnās izmaksas aizvērt Individuālās dalības līgumu un individuālo pensijas kontu”

Ja jums vēl nav 55 gadi,aizvērt indivuālās dalības līgumu un individuālo pensiju kontu ar uzkrājumu nevar. Tomēr varat pārtraukt regulārās iemaksas. Ņemiet vērā – pat ja pārtraucat regulārās iemaksas, uzkrājums joprojām tiek ieguldīts finanšu instrumentos un no tā tiek ieturēta komisija līdz uzkrājuma izmaksas brīdim.

Ja vēlaties mainīt iemaksu apjomu vai pārtraukt regulārās iemaksas,atveriet internetbankas sadaļu “Pensija” > “Pensiju 3. līmenis” > un sadaļā “Regulārās iemaksas” izvēlieties “Veikt izmaiņas” vai “Pārtraukt”.

  • Internetbankā izvēlieties sadaļu “Pensija” > “Mani pensijas uzkrājumi” > “Pensiju 3. līmenis” > “Sākt krāt”.
  • Varat arī pieteikties uz konsultāciju šeit.

Internetbankā izmantojiet sadaļu “Pensija” > “Mani pensijas uzkrājumi” > “Pensiju 3. līmenis” > “Papildu iemaksa”.

Internetbankas sadaļā “Pensija” > “Mani pensijas uzkrājumi” > “Pensiju 3. līmenis” > “Pensiju plānu maiņa” izvēlieties vajadzīgo pensiju plānu no saraksta “Uz pensijas plānu” un noklikšķiniet uz pogas “Pārbaudīt”.

Valūtas maiņa

Valūtas kursi ir informatīvi un var mainīties dienas laikā. Aktuālais valūtas kurss ir pieejams internetbankas sadaļā “Valūtu kursi”.

Par valūtas maiņu jeb konvertēšanu internetbankā nav jāmaksā.

Par valūtas maiņu internetbankā nav jāmaksā neatkarīgi no summas vai valūtas, kas tiek konvertēta.

Lai banka izskatītu iespēju atcelt veikto konvertāciju, rakstiet bankas ziņojumu internetbankā vai zvaniet pa tālruni 67 444 444.

Valūtas maiņas darījumu skaits dienā nav ierobežots.

Uzlabotais kurss var tikt piedāvāts, ja summa ir vienāda ar 7000 EUR vai lielāka.

Personas datu apstrāde

  • Kur atrast Swedbank Privātuma politikas dokumentu?

    Mūsu personu datu apstrādes principi ir pieejami šeit.

  • Kā rīkoties, ja vēlos uzzināt, kāda informācija par mani ir Swedbank rīcībā?

    Visvienkāršākais veids – autorizēties internetbankā un doties uz savu profilu, kur redzama informācija par jums. Tomēr jūs varat sazināties arī ar banku, izmantojot jebkuru jums ērtu bankas saziņas kanālu.

  • Kādiem nolūkiem Swedbank izmanto informāciju?

    Visus datu izmantošanas mērķus vislabāk definē mūsu "Personas datu apstrādes principi", taču kopsavelkot - jūsu dati mums ir nepieciešami, lai jums sniegtu pakalpojumus un piedāvātu personalizētus risinājumus. Nepieciešamība apkopot datus par klientiem izriet arī no KYC/AML likumu prasībām.

  • Vai Swedbank ir vajadzīga visa informācija, kas tai ir par mani?

    Saskaņā ar GDPR regulu visi datu apstrādātāji, tai skaitā Swedbank, drīkst apstrādāt tikai tiem sniegtos datus un tikai tādā apjomā, kas nepieciešams, pamatojoties uz likumu vai citu tiesisko pamatojumu. Citiem vārdiem sakot, mums nav un mēs neapstrādājam datus, kurus jūs neesat sniedzis, kuru apstrādei neesat piekritis vai to nenosaka likums. Nevajadzīga vai nepamatota datu apstrāde Swedbank nav atļauta.

  • Vai Swedbank rīcībā esošajiem datiem par mani var piekļūt vēl kāds?

    Bez tiesiska pamata un mērķa datu izpaušana ārpus noslēgto līgumu ietvariem nav iespējama. Izņēmumi ir paredzēti gadījumos, ja notiek tiesiska izmeklēšana.

  • Kā rīkoties, ja vēlos veikt labojumus Swedbank rīcībā esošajā informācijā par mani?

    Lai labotu vai atjauninātu informāciju, varat autorizēties internetbankā un doties uz savu profilu vai arī varat sazināties ar mums, izmantojot sev ērtāko bankas saziņas kanālu.

  • Kā rīkoties, ja neesmu apmierināts ar to, kā Swedbank izmanto tās rīcībā esošo informāciju?

    Mēs cienām jūsu privātumu, izturamies pret to ar pienācīgu rūpību un vēlamies pretī sniegt iespējami labāko apkalpošanu. Ja uzskatāt, ka mūsu rīcība ar jūsu sniegto informāciju nav tāda, kā sagaidāt, lūdzam ar mums sazināties, lai kopīgi vienotos par ieviešamajām izmaiņām.

  • Vai Swedbank ir pienākums uzrādīt visu tās rīcībā esošo informāciju par mani?

    Jā, lielākajai daļai informācijas, ko jūs kā klients esat sniedzis Swedbank, vajadzētu būt pieejamai jūsu internetbankā. Tomēr pastāv arī vairāki izņēmumi. Tie izriet no dažādiem normatīvajiem aktiem, piemēram, par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu (AML), un vairumā gadījumu ir saistīti ar riska pārvaldību, notiekošu juridisko izmeklēšanu u.tml.

  • Ko GDPR nozīmē man kā Swedbank klientam?

    Tas nozīmē līdzšinējās tiesības uz privātuma ievērošanu un aizsardzību, taču ar pieeju detalizētākai informācijai par saviem datiem. Piemēram, jums ir iespēja redzēt, kādi dati ir bankas rīcībā un kā tie tiek izmantoti. Mēs glabājam un apstrādājam personas datus tikai un vienīgi likumā atļautajiem mērķiem.

  • Kādas prasības šī regula uzliek bankām?

    GDPR nav spēkā attiecībā tikai uz bankām vien. GDPR regula ir jāievēro visiem uzņēmumiem, iestādēm un organizācijām, kas apstrādā personas datus. Bankām nav piemērojami nekādi papildu GDPR noteikumi, tomēr bankas jau ir pakļautas papildu prasībām attiecībā uz informācijas drošību un klientu datu apstrādi (piemēram, KYC jeb klientu darbības pārzināšanas prasības), līdz ar to šī regula ir drīzāk kā papildinājums detalizētākā līmenī.

  • Kurus klientus ietekmē šī regula?

    Regula galvenokārt ietekmē privātpersonas. Tomēr arī, piemēram, juridisko personu pārstāvji var būt datu subjekti.

  • Kā GDPR ir savienojams ar KYC noteikumiem?

    Ar KYC prasībām saistītie noteikumi un GDPR regula viens otru papildina. GDPR paredz personas datu apstrādi, balstoties uz dažādiem tiesiskajiem pamatojumiem, piemēram, datu pārziņa likumīgo interešu aizsardzība (piemēram, riska pārvaldība), un, ja datu apstrāde ir nepieciešama pārziņa tiesisko pienākumu izpildei. Visām KYC aktivitātēm jānotiek saskaņā ar GDPR regulu, piemēram, šim nolūkam apkopotos datus nedrīkst izmantot citiem mērķiem.

  • Vai GDPR ietekmēs Swedbank iespējas piedāvāt labus pakalpojumus?

    Šī regula sniedz mums papildu iespējas piedāvāt pakalpojumus, kas vislabāk atbilst tieši jūsu vajadzībām. Swedbank pastāvīgi pilnveido esošos rīkus un drošību – mūsu mērķis ir klientiem nodrošināt procesu un datu caurskatāmību.

Neatrodi atbildi?