Pāriet uz lapas sākumu
PrivātpersonāmUzņēmumiem
Kļūt par klientu

Biežāk uzdotie jautājumi

Kartes

  • Kā bloķēt norēķinu karti?

    Karti uz laiku līdz 10 dienām var bloķēt:

    • Swedbank mobilās lietotnes sadaļā “Kartes”, mainot uzstādījumu no “Aktīva” uz “Apturēta”
    • Internetbankas sadaļā “Kartes” > “Manas kartes”, noklikšķinot uz “Bloķēt karti”
    • Zvanot uz banku pa tālruni 67 444 444

    Bloķēto karti var atbloķēt 10 dienu laikā no bloķēšanas brīža. Ja karte netiks atbloķēta, tā tiks neatgriezeniski slēgta pēc 10 dienām.

    Ja esošā karte bloķēta, jo tā ir pazaudēta vai nedarbojas, karti var aizvietot internetbankā (sadaļā “Kartes” > “Manas kartes”) vai mobilajā lietotnē (sadaļā “Kartes”), izvēloties “Aizvietot karti”.

  • Kā aktivizēt bloķētu karti?

    10 dienu laikā no bloķēšanas brīža karti var atkal aktivizēt:

    • Swedbank mobilās lietotnes sadaļā “Kartes”, mainot uzstādījumu no “Apturēta” uz “Aktīva”
    • Internetbankas sadaļā “Kartes >Manas kartes”, noklikšķinot uz “Aktivizēt karti”
  • Kā es varu pasūtīt jaunu karti?

    Jaunu karti (ja jums vēl nav Swedbank kartes vai vēlaties pasūtīt papildu karti) jūs varat pasūtīt internetbankas sadaļā “Kartes”, kur atbilstoši savām vajadzībām, jāizvēlas apakšsadaļa “Debetkartes” vai “Kredītkartes”.

    Ja jums jau ir aktīva vai bloķēta Swedbank karte, kuru nepieciešams aizvietot nozaudēšanas, aizmirsta PIN koda vai citā gadījumā, jūs varat pieteikt kartes aizvietošanu internetbankas sadaļā “Kartes”>”Manas kartes”>”Aizvietot karti”.

    Aizvietošanas procesā debetkarte tiek izgatavota ar jaunu derīguma termiņu un jaunu PIN kodu. Kredītkarte tiek atjaunota uz esošo periodu un ar jaunu PIN kodu.

  • Vai man jāpasūta jauna karte, ja tuvojas kartes derīguma termiņa beigas?

    Nē. Karte tiek atjaunota automātiski, 2 mēnešus pirms jūsu esošās kartes derīguma termiņa beigām. Jums tiks izgatavota jauna karte un piegādāta uz filiāli/pa pastu uz adresi, kuru esat norādījis kā kartes saņemšanas vietu.

    Gadījumos, ja kredītkarte netiek atjaunota, mēs informējam klientu 2 mēnešus pirms kredītkartes termiņa beigām nosūtot bankas ziņojumu, mobilā telefona īsziņu vai arī vēstuli pa pastu.

  • Kā saņemt atjaunoto karti pirms beidzies esošās kartes derīguma termiņš, ja tā ir pazaudēta vai nedarbojas?

    Ja esošā karte pazaudēta vai nedarbojas, iespējams pieteikt kartes aizvietošanu pirms esošās kartes termiņa beigām. Mobilās lietotnes sadaļā “Kartes” izvēlies iespēju “Aizvietot karti” vai internetbankas sadaļā “Kartes” > “Manas kartes” noklikšķini uz “Aizvietot karti”. Kad aktivizēsi atjaunoto karti, iepriekšējā tiks automātiski slēgta.

    Ja kartes aizvietošanas iespēja nav pieejama, tad ir nepieciešams pasūtīt jaunu debetkarti vai pieteikties jaunai kredītkartei.

  • Ko darīt, ja vairs nevēlos atjaunot karti?

    Internetbankas sadaļā “Manas kartes” noklikšķiniet uz pogas “Mainīt limitus” un izvēlieties “Nē” pie kartes atjaunošanas. Pēc tam noklikšķiniet uz “Tālāk”, lai apstiprinātu izmaiņas Kartes līgumā ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru.

    Ja nevēlaties atjaunot kredītkarti sazinieties ar banku.

  • Kāds ir manas kartes derīguma termiņš?

    Uz kartes ir norādīts mēnesis un gads, līdz kuram karte ir derīga. Karti var izmantot līdz norādītā mēneša pēdējai dienai.

  • Ko darīt, ja es kļūdaini/divreiz pasūtu karti internetbankā?

    Ja pasūtījāt vēl vienu karti, kamēr esošā karte ir derīga, jums ir divas iespējas:

    • Saņemot jauno karti, to aktivizēt – tad jūsu esošā karte automātiski tiks slēgta.
    • Saņemot jauno karti, to neaktivizēt – tad jaunā karte tiks slēgta automātiski pēc 60 dienām.
  • Vai var pasūtīt karti uz adresi ārzemēs?

    Jā. Karte tiks nogādāta aptuveni 3 nedēļu laikā uz jūsu norādīto adresi ārpus Latvijas, izmantojot starptautiskā pasta pakalpojumus.

  • Kā pieteikt karti citai personai pie sava konta?

    Lai pieteiktu karti citai personai pie sava konta, dodieties uz filiāli kopā ar kartes lietotāju, iepriekš piesakot apmeklējumu. Līdzi jāņem jūsu abu pases un/vai ID kartes.

Saņemt skaidru naudu pie Swedbank tirgotājiem var vietās, kur redzama uzlīme “Skaidras naudas izmaksa”. Skaidras naudas izņemšana tiek noformēta kā darījums kopā ar iepirkšanos pie tirgotāja. Minimālajai pirkuma summai jābūt lielākai par 5 EUR un saņemt skaidru naudu var no 5 līdz 100 EUR. Komisijas maksu par šādu darījumu banka neietur, bet tirgotājs to var darīt.

Kredītkartes

Maksājumi

  • Cik ilgā laikā tiek izpildīts starptautiskais/Eiropas maksājums?

    Maksājuma process nav atkarīgs tikai no Swedbank, bet arī no saņēmējbankas vai starpniekbankas.

    Maksājums uz kontu Eiropas bankās tiek rezervēts tajā pašā dienā, kad tiek veikts, un nākamajā darba dienā tiek nodots saņēmējbankai vai starpniekbankai. Starptautiskais maksājums tiek izpildīts atkarībā no maksājuma veida (plašāka informācija cenrādī).

  • Kā veikt maksājumu citā valūtā? Vai pirms tam ir jākonvertē valūta?

    Lai veiktu jebkuru maksājumu citā valūtā (gan vietējo, gan starptautisko):

    1. Izvēlieties starptautisko maksājumu formu.
    2. Norādiet kontā pieejamo valūtu kā rezerves valūtu.
    3. Apstiprinot maksājumu, valūtas konvertācija notiks automātiski.

    Ja kontā nebūs pieejama maksājumam nepieciešamā valūta un nebūs norādīta rezerves valūta, maksājums netiks izpildīts.

  • Kāpēc saņēmu mazāku summu, nekā maksājuma summā norādīja sūtītājs?

    Parasti tā notiek, ja maksātājs, veicot maksājumu, izvēlas komisijas tipu “Dalīti” vai “Saņēmējs”. Tad daļa no komisijas vai visa komisijas maksa (ja tāda ir) par maksājumu tiek ieturēta no maksājuma summas.

  • Kāpēc manis veiktais maksājums tika atgriezts atpakaļ?

    Ja internetbankā veikts maksājums tiek atcelts, visbiežāk maksājumu nevar izpildīt tādēļ, ka trūkst rekvizītu. Obligāti aizpildāmie maksājuma lauki ir atzīmēti ar zvaigznīti. Ja maksājumu atgriež saņēmējbanka vai korespondentbanka, atteikuma iemesls tiek norādīts detalizētajā informācijā par maksājumu.

  • Es veicu maksājumu, taču saņēmējs apgalvo, ka naudu nav saņēmis. Kā rīkoties?

    Pārbaudiet maksājumu vēstures sadaļā:

    • Vai jūsu veiktais maksājums tajā ir uzrādīts.
    • Vai saņēmēja dati ir norādīti pareizi.
    • Kāds ir maksājuma statuss.

    Ja maksājuma statuss ir “Izpildīts”, bet saņēmēja dati nav pareizi, lasiet atbildes uz šiem jautājumiem:

    Ja ir norādīts cits maksājuma statuss, lasiet atbildes uz šiem jautājumiem:

    Ja maksājuma nav maksājumu vēstures sadaļā, lasiet atbildes uz šiem jautājumiem:

    Ja maksājums ir maksājumu vēstures sadaļā un tā statuss ir “Izpildīts”, noklikšķiniet uz “Maksājuma detaļas”, lejupielādējiet PDF maksājuma failu un nepieciešamības gadījumā nosūtiet saņēmējam to kā apliecinājumu, ka maksājums ir noticis.

    Ja pēc atkārtotas pārbaudes maksājums joprojām nav saņemts, aicinām sazināties ar banku un nepieciešamības gadījumā pieteikt maksājuma izmeklēšanu.

  • Kas ir rezerves valūta?

    Rezerves valūta ir jāizvēlas, veicot maksājuma uzdevuma izpildi. Tā ir cita kontā esoša valūta, no kuras tiek apmaksāta trūkstošā summa, ja kontā nepietiek līdzekļu maksājuma veikšanai vai komisijas apmaksai norādītajā valūtā.

  • Kāpēc, veicot maksājumu citā valūtā, tas tomēr tika izpildīts eirovalūtā?

    Iemesls var būt nepareizi aizpildīti lauki “Maksājuma valūta” un “Rezerves valūta”.

  • Kur ir mans maksājums?

    Ja pēc maksājuma veikšanas to neatrodat maksājumu vēstures sadaļā vai konta pārskatā un arī jūsu konta atlikums nav samazinājies, tad, visticamāk, maksājums nav noticis.

    Iesakām pārbaudīt sadaļu “Maksājumu saraksts”, vai tajā nav iekļauts jūsu maksājums, kas kļūdaini veikts ar nākotnes datumu, – šāda maksājuma statuss ir “Gaida izpildes datumu”.

  • Vai maksājuma formā ir atļauts izmantot visus simbolus?

    Nē, nav atļauts izmantot burtus ar mīkstinājuma zīmēm un garumzīmēm, kā arī vēl dažus citus simbolus. Ja, veicot maksājumu, internetbankā tiek parādīts paziņojums, ka ir ievadīti neatļauti simboli, pārbaudiet vēlreiz visus maksājuma laukus.

    Atļautie simboli ir šādi:

    a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 / - : ( ) . ,? ' +

  • Kas ir AMK bilances kods? Kāpēc tas ir jānorāda?

    AMK jeb ārējā maksājuma kods ir valsts pieprasīta informācija par maksājumiem, kas tiek veikti no Latvijas uz ārvalstīm. Šādiem maksājumiem ir jāpiešķir kods pēc klasifikatora, kurā katram ārējā maksājuma mērķim tiek piešķirts trīsciparu maksājuma kods atbilstoši maksājumu bilances starptautiskajiem standartiem. Maksājuma kodi ir iedalīti 9 grupās atbilstoši maksājumu bilances standarta pozīcijām. Vairāk informācijas ir šeit.

  • Kā Swedbank internetbankā pieslēgt citas bankas kontu?
    Šī iespēja ir pieejama, pievienojoties internetbankā šādi: Maksājumi, konti -> Kontu pārskats -> Pievienot kontus no citām bankām. Jums jāizvēlas banka no saraksta, kurā jums ir konts(-i) un pēc tam jādod piekrišana skatīt citas bankas kontu(-us) Swedbank internetbankā. Tad tiksiet novirzīts uz citas bankas vietni, lai apstiprinātu savu izvēli. Pakalpojums pieejams, ja tev Swedbank ir atvērts norēķinu konts.
  • Cik ilgi ir derīga dotā atļauja skatīt konta informāciju no citas bankas Swedbank internetbankā?
    Atļauja ir spēkā ne ilgāk kā 180 dienas. Katras atļaujas statusu un spēkā esību varat apskatīt Swedbank internetbankā sākumlapas cilnē “Konti citās bankās”, nospiežot pogu “Pārvaldīt”. Šeit atļaujas varat arī atjaunot un atsaukt.
  • Kur var atrast citas bankas konta izrakstu Swedbank internetbankā?

    Šī funkcija ir pieejama izvēlnē Maksājumi, konti -> Konta pārskats. Citu banku konti ir pieejami laukā IBAN (izvēlnes sarakstā) starp Swedbank kontiem.

    Svarīgi! Lai skatītu citas bankas konta izrakstu mūsu internetbankā, vispirms šis konts ir jāpievieno. To var izdarīt šādi: Maksājumi, konti -> Pievienot kontus no citām bankām.

  • Kur Swedbank internetbankā var veikt maksājumu ierosināšanu?
    Šī iespēja ir pieejama formas “Jauns maksājums” pakalpojumu izvēlnē Maksājumi, Konti -> Jauns maksājums. Citas bankas konts būs pieejams lauciņā “Maksāt no konta” (izvēlnes saraksts) kopā ar Swedbank kontiem. Izvēloties maksāt no citas bankas konta, jūs tiksiet novirzīts uz atsevišķu maksājuma ierosināšanas formu.
    Svarīgi! Lai varētu ierosināt maksājumu no citas bankas konta, tas sākumā ir jāpievieno.
  • Kāda veida maksājumus no citas bankas konta var ierosināt Swedbank internetbankā?
    Ierosināt var zibmaksājumus un vietējos SEPA maksājumus eiro valūtā. Tas nozīmē, ka maksājuma saņēmēja kontam ir jābūt tajā pašā valstī kā kontam, no kura maksājums tiek ierosināts.
  • Vai maksājumu ierosināšanas pakalpojuma izmantošanai ir jādod/jāiesniedz atsevišķa atļauja?
    Maksājumu ierosināšanai nav nepieciešama atsevišķa atļauja. Katrs maksājums ir jāapstiprina ar DKA (drošu klienta autentifikāciju: Smart-ID vai kodu kalkulatoru).
  • Kur var atrast informāciju par maksājumiem, kas ierosināti Swedbank internetbankā?
    Iepriekš ierosinātie maksājumi ir redzami Maksājumu vēsture (privātajiem klientiem) / Maksājumu arhīvs (korporatīvajiem klientiem).
  • Kur tiks apstiprināts (parakstīts) Swedbank internetbankā ierosināts maksājums?
    Maksājums vienmēr tiek apstiprināts (parakstīts) kontu apkalpojošās bankas pusē. Apstiprinājuma saskarne ir atkarīga no izvēlētās apstiprināšanas metodes, taču visos gadījumos apstiprinājums oficiāli tiek veikts otras bankas pusē.
  • Cik maksā maksājumu ierosināšana?
    Swedbank pusē maksājumu ierosināšana ir bez maksas, jo maksājumu pārvešana ir saistīta ar izmaksām citas bankas pusē saskaņā ar attiecīgo cenrādi.
  • Cik ātri tiek apstrādāts Swedbank internetbankā ierosināts maksājums?

    Tas ir atkarīgs no maksātāja un saņēmēja internetbankas.

    • Ja abas bankas ir pievienojušās zibmaksājumu sistēmai, naudas pārvedums tiek apstrādāts kā zibmaksājums. Ja zibmaksājumu veikt nav iespējams (pārsniegts maksājuma limits maksātāja bankas pusē, tehniski jautājumi), tad maksājums tiek apstrādāts kā internetbankas vietējais maksājums.
    • Ja viena no bankām nav pievienojusies zibmaksājumu sistēmai, tad maksājums tiek apstrādāts kā vietējais SEPA maksājums.
    • Ja maksātāja un saņēmēja konti atrodas vienā bankā, tad maksājums tiek apstrādāts kā iekšbankas maksājums.

Konti

  • Cik maksā konta atvēršana?

    Latvijas iedzīvotājiem konta atvēršana ir bez maksas.

    Ārvalstu pilsoņiem (no valstīm ārpus Eiropas Ekonomiskās zonas) konta atvēršanas izmaksas veido dokumentu pārbaude (ja tāda ir nepieciešama) saskaņā ar bankas cenrādi.

  • Cik ilgā laikā tiek atvērts konts?
  • Kā atvērt vēl vienu kontu?
    • Internetbankā, aizpildot anketu;
    • Filiālē, uzrādot pasi vai eID.
  • Kādi dokumenti ir nepieciešami konta atvēršanai?

    Personu apliecinošs dokuments – pase vai ID karte.

    Bērniem (līdz 15 gadiem ieskaitot) papildus jāņem līdzi arī dzimšanas apliecība.

    Ārvalstu pilsoņiem (no valstīm ārpus Eiropas Ekonomiskās zonas) papildus var būt nepieciešams arī ieceļošanai derīgs dokuments, uzturēšanas atļauja – lasīt vairāk šeit.

  • Kas jāņem līdzi uz filiāli, lai atvērtu kontu?

    Personu apliecinošs dokuments – pase vai ID karte.

    Bērniem (līdz 15 gadiem ieskaitot) papildus jāņem līdzi arī dzimšanas apliecība, ja vecākiem pasē nav veikta atzīme “bērns”.

    Ārvalstu pilsoņiem (no valstīm ārpus Eiropas Ekonomiskās zonas) papildus var būt nepieciešams arī ieceļošanai derīgs dokuments, uzturēšanas atļauja – lasīt vairāk šeit.

  • Vai var atvērt kontu bez maksājumu kartes?

    Jā. Konts var pastāvēt arī bez norēķinu kartes.

  • Kā atvērt kontu, atrodoties ārzemēs?

    Ja esat ārzemēs, konta atvēršanu varat pieteikt internetbankā.

  • Kā atvērt kontu bērnam? No kāda vecuma to var darīt?

    Lai atvērtu kontu bērnam (vecumā 6-15 gadi), bērnam jābūt pasei vai eID kartei. Konta atvēršanu bērnam var veikt kāds no vecākiem vai bērna aizbildņiem. Ja bērna pase/eID karte izdota Latvijā, tad kāds no vecākiem vai aizbildņiem kontu bērnam var atvērt bez bērna klātbūtnes. Ja bērna pase/ID karte izdota ārvalstīs, uz filiāli jādodas kopā ar bērnu. Kontu atvērt var jebkurā mūsu bankas filiālē.

    Līdzi jāņem dokumenti:

    • Vecākam, aizbildnim – pase vai eID karte;
    • Bērna pase vai eID karte;
    • Aizbildniecības faktu apliecinošs dokuments (piem., dzimšanas apliecība).

Kādi ir bankas rekvizīti (adrese, reģistrācijas Nr., BIC/SWFT kods)?

AS Swedbank rekvizīti:


AS Swedbank
Balasta dambis 15, Rīga,
LV-1048, Latvija
BIC/S.W.I.F.T.: HABALV22
Reģ. Nr.: 40003074764
www.swedbank.lv

Rekvizīti ir norādīti arī internetbankas lapas apakšdaļā.

Pārskatā par tarifiem tiek uzskaitītas visas komisijas maksas, kas ieturētas no konta, ieskaitot saņemtos un samaksātos procentus (ja tādi ir bijuši). Katram kontam ir pieejams atsevišķs pārskats par tarifiem.

Šī informācija ir pieejama internetbankā, izvēloties “Konta pārskats -> Paplašinātais -> Rādīt tikai -> Detalizēts pārskats par tarifiem”. Izvēloties PDF formātu, pārskats par tarifiem tiek sagatavots vienotā Eiropas standartā. Par pārskata periodu Jūs varat izvēlēties konkrētu periodu, kas nav vecāks par iepriekšējo un tekošo gadu.

Komplekti

Komplektu var pieslēgt privātpersonas un pašnodarbinātās personas no 23 gadu vecuma. Komplektu var pieslēgt internetbankas sadaļā Maksājumi, konti > Komplekti. Pamatkomplekta ikmēneša maksa ir 2,20 EUR. Jauniešiem vecumā no 23 līdz 25 gadiem piemēro 50 % atlaidi no pamatkomplekta ikmēneša maksas. Pamatkomplekts paliek spēkā, bet turpmāk ikmēneša maksu piemēro bez 50 % atlaides.

Eiropas maksājumi, kas veikti internetbankā vai mobilajā lietotnē saskaņā ar cenrādi – tie ir maksājumi eiro valūtā uz Eiropas banku ar norādītu saņēmēja IBAN un maksājumu izpildes veidu “Ekonomiskais”, kas veikti no jebkura norēķinu vai kredītkartes konta.

Iekļautie maksājumu veidi:

  • Iekšzemes maksājums EUR valūtā, tostarp zibmaksājums.
  • Eiropas maksājums.
  • Swedbank Grupas maksājums EUR valūtā.
  • Regulārais maksājums EUR valūtā (iekšzemes un Eiropas).
  • E-rēķinu automātiskās apmaksas EUR valūtā.
  • E-rēķinu manuālas apmaksas izpilde EUR valūtā.
Pamatkomplektā ir iekļauta viena uz konta īpašnieka vārda esoša debetkarte. Ja klientam ir Swedbank maksājumu karte un Swedbank ISIC karte, pamatkomplektā tiks iekļauta Swedbank maksājumu karte.
Ja kontam ir piesaistītas vairākas viena veida debetkartes, komplektā iekļauj to karti, kurai ir ilgākais derīguma termiņš.
Jā, automātiski atjaunotu debetkarti pievieno komplektam. Tas pats attiecas uz aizvietoto karti. Jaunu debetkarti pievieno komplektam tās aktivizēšanas brīdī. Komplekts var pastāvēt arī bez debetkartes. Komplekta ikmēneša maksu ietur pilnā apmērā saskaņā ar cenrādi.

Komplekta ikmēneša maksu ietur automātiski no klienta norādītā komisijas konta mēneša pēdējā dienā. Ikmēneša maksu ietur atbilstoši to dienu skaitam, cik klients ir izmantojis komplektu.

Ja komisijas kontā nav pietiekami daudz naudas līdzekļu, lai ieturētu komisijas maksu, tiek izveidots negatīvs konta atlikums. Komplektu automātiski slēdz, ja tā komisijas kontā ir bijis negatīvs atlikums ilgāk par 90 dienām.

Pieslēdzot komplektu:

  • līdz mēneša 15. datumam, kartes ikmēneša komisijas maksu, sākot ar nākamo mēnesi, neietur;
  • pēc 15. datuma, kartes ikmēneša komisijas maksu ietur pilnā apmērā arī vēl nākamajā mēnesī.

Pārtraucot komplektu:

  • līdz mēneša 15. datumam, kartes ikmēneša komisijas maksu, sākot ar nākamo mēnesi, ietur pilnā apmērā;
  • pēc 15. datuma, kartes ikmēneša komisijas maksa ietur pilnā apmērā, sākot ar aiznākamo mēnesi.
Komplektā var mainīt tikai komisijas kontu. Komisijas konts var būt tikai norēķinu konts. Komplekta darbību var pārtraukt internetbankas sadaļā Maksājumi, konti > Komplekti.

Internetbanka

  • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot Smart-ID?

    Vispirms jālejupielādē Smart-ID lietotne un jāizveido konts. Uzzināt vairāk.

    1. Atver Swedbank internetbanku un tur, kur rakstīts “Pievienoties ar”, noklikšķini uz “Smart-ID”.
    2. Ieraksti prasīto informāciju attiecīgajos laukos (lietotāja numuru, personas kodu). Lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari. To vari atrast savā attālināto bankas pakalpojumu līgumā.
    3. Noklikšķini uz “Pievienoties”.
    4. Atver Smart-ID lietotni savā viedierīcē.
    5. Salīdzini kontroles kodus viedierīcē un datora ekrānā. Abiem kodiem jābūt vienādiem.
    6. Ja kodi sakrīt, ievadi Smart-ID lietotnē PIN1 kodu.
  • Kā izveidot Smart-ID kontu

    Lai reģistrētu Smart-ID* ar konsultanta palīdzību:

    1. Lejupielādē lietotni Smart-ID
    2. Apmeklē filiāli
    3. Ņem līdzi savu Android vai iOS viedierīci
    4. Ņem līdzi personu apliecinošu dokumentu – pasi vai ID karti

    Lai ietaupītu laiku, piesakies uz konsultāciju savlaicīgi tepat internetbankā.

    Pieteikties uz konsultāciju

    * Smart-ID kvalificēts elektroniskais paraksts. Uzzināt vairāk

    Smart-ID* izveide ar eID karti

    1. Lejupielādē Smart-ID lietotni.
    2. Sagatavo savu eID. Pirms tam pārliecinies, vai tev ir eID karte ar derīgiem sertifikātiem un PIN kodiem; ir instalēta nepieciešamā eID kartes programmatūra.
    3. Ievieto savu eID karti tai paredzētā kartes lasītājā.
    4. Atver saiti Reģistrācija ar eID.
    5. Reģistrējies un izveido savu Smart-ID kontu.
    6. Izveido un iegaumē PIN1 un PIN2 kodu.
    7. Apstiprini PIN kodus un savus datus.

    * Smart-ID kvalificēts elektroniskais paraksts. Uzzināt vairāk

  • Cik maksā Smart-ID?

    Lietotnes Smart-ID lejupielādēšana un izmantošana gan Swedbank internetbankā, gan arī mobilajā lietotnē ir bez maksas.

  • Ko darīt, ja rodas grūtības Smart-ID pieslēgšanā vai lietošanā?

    Pagaidi dažas minūtes un mēģini atkārtot darbību. Ja problēma netiek atrisināta, sazinies ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai info@swedbank.lv. Ja problēma ir saistīta ar Smart-ID konta izveidi, vari sazināties uzreiz ar Smart-ID Atbalsta dienestu pa tālruni 6766 5001 vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

  • Aizmirsu/vēlos mainīt savus PIN kodus. Kā rīkoties?

    PIN kodi nekur netiek saglabāti, tāpēc mēs nevaram tev tos atgādināt, ja tie aizmirsti. Tev ir jāizdzēš savs esošais konts Smart-ID lietotnē un jāizveido jauns konts.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu
  • PIN kods ir bloķēts. Vai var to atbloķēt?

    Pirmo reizi ievadot nepareizu PIN kodu trīs reizes pēc kārtas, tas tiek bloķēts uz 3 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, pēc tam var mēģināt vēlreiz.

    Otro reizi ievadot nepareizu PIN kodu 3 reizes pēc kārtas, PIN kods tiek bloķēts uz 24 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, līdz varēsi mēģināt vēlreiz.

    Ja trešajā reizē 3 reizes pēc kārtas tiek ievadīts nepareizs PIN kods, tad PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Pēc tam ir jāizdzēš konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit.

  • Vai Smart-ID iespējams lietot arī bez interneta pieslēguma?

    Nē. Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams internets – vai nu mobilais internets, vai Wi-Fi pieslēgums.

  • Vai Smart-ID var lietot vairākās viedierīcēs?

    Jā, tas ir iespējams. Ja vēlies Smart-ID kontu lietot vairākās viedierīcēs, attiecīgajā telefonā vai planšetdatorā ir jālejupielādē Smart-ID lietotne un tajā jāizveido konts. Arī iegādājoties jaunu viedtālruni, Smart-ID lietotnes instalācija jāveic no jauna un tajā jāizveido jauns Smart-ID konts. Bankas kontu šīs izmaiņas neietekmē.

  • Vai Smart-ID var arī lietot, atrodoties ārzemēs?

    Ja dodies ceļojumā vai atrodies ārpus Latvijas, droši var izmantot Smart-ID, tikai kārtīgi iegaumē savus PIN kodus un pārliecinies, vai vietās, kur to vēlēsies izmantot, ir pieejams internets.

    Smart-ID lietošana ārzemēs nerada lielus izdevumus par interneta izmantošanu – vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir ļoti mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

  • Ja ir vairāki Smart-ID konti dažādās viedierīcēs, kurā no tām jāievada PIN kodi?

    Ja vēlēsies pievienoties internetbankai ar Smart-ID, pieprasījums tiks nosūtīts uz abām ierīcēm. Izvēlies vienu no ierīcēm, lai atvērtu Smart-ID lietotni un ievadītu tajā PIN1 vai PIN2 kodu. Kad izvēlētajā ierīcē apstiprināsi darījumu, otrā ierīcē nekādas darbības vairs nav jāveic.

    Otrā ierīcē, atverot Smart-ID, būs redzams teksts “Netika atrasts neviens darījums”.

  • Vai vienu Smart-ID kontu var lietot vairāki cilvēki, piemēram, kolēģi vai ģimene?

    Smart-ID kontu drīkst izmantot persona, kura ir pilnvarota to darīt. Ja tavu viedierīci izmanto arī cita persona, nekādā gadījumā neizpaud šim cilvēkam savus Smart-ID PIN kodus! Uzzināt vairāk.

  • Ko darīt, ja esmu saņēmis nezināmu PIN1 pieprasījumu?

    Atver Smart-ID lietotni un nospied “Atcelt”. PIN1 ievadīšana nepieciešama tikai tad, ja pieslēdzies internetbankai vai mobilajai lietotnei. Atceries – ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru apstiprini tikai tādas darbības, kuras pats esi ierosinājis!

  • Ko darīt, ja kontroles kodi nesakrīt?

    Ja kontroles kods Smart-ID lietotnē nesakrīt ar internetbankā redzamo kontroles kodu, nospiediet “Atcelt”. Mēģiniet atkārtoti ievadīt lietotāja numuru un personas kodu internetbankas logā.

  • Ko darīt, ja esmu aizmirsis/bloķējis eID kartes PIN kodu?

    Ja izmanto eID karti un aizmirsi vai bloķēji PIN kodu, to var nomainīt vai atbloķēt, izmantojot PUK kodu un eID kartes starpprogrammatūru, kā arī portālā eparaksts.lv. Ja aizmirsi vai nozaudēji PIN un PUK informāciju, jebkurā PMLP teritoriālajā nodaļā, uzrādot pasi/eID un parakstot atbilstoša satura iesniegumu, var pieprasīt izsniegt jaunu PIN aploksni.

  • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot eID?
    1. Atver Swedbank internetbanku.
    2. Sadaļā “Pievienoties ar” izvēlies “eID karte”. Laukā “Lietotāja numurs” ieraksti savu lietotāja numuru. To vari atrast savā attālināto bankas pakalpojumu līgumā.
    3. Noklikšķini “Pievienoties”.
    4. PIN ievades laukos ievadi atbilstošo PIN kodu. Noklikšķini “OK”.

    Katram eID kartes lietotājam, kas ir noslēdzis līgumu par sertifikācijas pakalpojumu sniegšanu, saņemot savu eID Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē tiek izsniegti PIN kodi aizvērtā aploksnē.

  • Kā sagatavot datoru darbam ar eID karti?

    Lai sagatavotu datoru darbam ar eID karti, aicinām sekot norādēm šeit.

  • Kā pasūtīt eID karti ar elektroniskā paraksta sertifikātu?

    eID karte

    Lai saņemtu eID karti, jums personīgi jāierodas tuvākajā Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajā nodaļā un jāiesniedz iesniegums par personas apliecības izsniegšanu.

    Vairāk informācijas vietnēwww.pmlp.gov.lv vai pa informatīvo tālruni 8300.

    Sertifikāts

    Katrā eID kartē ir iekļauts autentifikācijas un kvalificēta elektroniskā paraksta sertifikāts, ko aktivizē, saņemot eID karti.

    Droša elektroniskā paraksta pakalpojumu nodrošina VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”. Jautājumus par droša eParaksta lietošanu ar eID karti aicinām uzdot, rakstot vēstuli uz eparaksts@eparaksts.lv, zvanot pa tālruni 67 108 787 vai izmantojot forumu vietnē www.eparaksts.lv.

  • Kur nopirkt eID kartes lasītāju?

    Karšu lasītājus var iegādāties datorpreču veikalos un internetveikalos.

    eParaksta komandas ieteiktās tirdzniecības vietas
  • Kā uzzināt, vai mans mobilā tālruņa numurs ir apstiprināts?
    1. Pieslēdzieties internetbankai.
    2. Noklikšķiniet uz augšējās navigācijas joslas ikonas “Mani dati” (profile).
    3. Pēc tam noklikšķiniet uz “Mani kontakti un uzstādījumi”.
    4. Izvēlieties “Pārbaudīt kontaktinformāciju”.
    5. Ja jūsu numurs ir apstiprināts, savā kontaktinformācijas saturā redzēsiet šādu teikumu: Apstiprinātais mobilā tālruņa numurs.
  • Kā apstiprināt mobilā tālruņa numuru?

    Mobilā tālruņa numuru varat apstiprināt:

    • Tuvākajā bankas filiālē
    • Zvanot pa tālruni 67 444 444 (tikai tad, ja attālināto pakalpojumu līgumā ir pieslēgta telefonbanka)

    Jūsu rīcībā ir jābūt mobilajam tālrunim un Smart-ID vai kodu kalkulatoram, lai tos varētu izmantot sarunā ar konsultantu.

    Ja jums ir viedtālrunis, lejupielādējiet Smart-ID lietotni un internetbankas sadaļā “Mani kontakti un uzstādījumi” -> “Pārbaudīt kontaktinformāciju” varat apstiprināt savu mobilā tālruņa numuru.

    Ja izmantojat kodu kalkulatoru, mobilā tālruņa numuru varat apstiprināt internetbankas sadaļā “Mani kontakti un uzstādījumi” -> “Pārbaudīt kontaktinformāciju”.

  • Ko darīt, ja vēlos mainīt apstiprināto mobilā tālruņa numuru?

    Mainīt apstiprināto numuru varat:

    • Jebkurā filiālē
    • Zvanot pa tālruni 67 444 444

    Jūsu rīcībā ir jābūt mobilajam tālrunim un Smart-ID vai kodu kalkulatoram, lai tos varētu izmantot sarunā ar konsultantu.

  • Vai varu savu mobilā tālruņa numuru norādīt vēl kādam internetbankas lietotājam?

    Nē, tas nav iespējams. Vienam internetbankas lietotājam var būt tikai viens apstiprināts mobilā tālruņa numurs. Ja mobilā tālruņa numurs tiks izmantots citam lietotājam, tad iepriekšējam lietotājam šis numurs tiks dzēsts, uzskatot, ka šim lietotājam nav apstiprināts mobilā tālruņa numurs.

  • Ko darīt, ja neizdodas pievienoties internetbankai?

    Ja jums neizdodas pievienoties internetbankai, aicinām pārbaudīt:

    • Ja izmantojat jaunā tipa kodu kalkulatoru, pārliecinieties, vai autorizējoties ievadāt APPLI 1 kodu.
    • Ja izmantojat Smart-ID, pārliecinieties, vai jums ir izveidots aktīvs konts Smart-ID lietotnē un vai jūsu mobilajam tālrunim ir pieejams internets. PIN1 kods ir jāievada Smart-ID lietotnē 2 minūšu laikā no kontroles koda parādīšanas brīža.
    • Ja izmantojat eID karti, pārliecinieties, vai jūsu dators ir sagatavots darbam ar eID un autorizējoties ievadāt atbilstošu PIN.
    • Gadījumā, ja arī jūsu dzīvesbiedrs vai kolēģi lieto kodu kalkulatoru, pārbaudiet, vai izmantojat savējo.
  • Kas ir lietotāja numurs un kur to var uzzināt?

    Lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari, un to varat atrast Attālināto bankas pakalpojumu līguma sadaļā “Lietotāja Nr.”.

    Ja jums nav iespējas apskatīt līgumu, lietotāja numuru varat noskaidrot tuvākajā filiālē, uzrādot pasi vai eID karti.

  • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot kodu kalkulatoru?
    1. Atveriet Swedbank internetbanku.
    2. Atvērtajā internetbankas logā izvēlieties “Kodu kalkulators” un atbilstošajos laukos ierakstiet savu lietotāja numuru un kodu kalkulatora ģenerēto 8 zīmju kodu.
    3. Nospiediet “Pievienoties”.

    documentKodu kalkulatora lietotāja rokasgrāmata.

  • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot Smart-ID?

    Vispirms jālejupielādē Smart-ID lietotne un jāizveido konts. Uzzināt vairāk.

    1. Atver Swedbank internetbanku un tur, kur rakstīts “Pievienoties ar”, noklikšķini uz “Smart-ID”.
    2. Ieraksti prasīto informāciju attiecīgajos laukos (lietotāja numuru, personas kodu). Lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari. To vari atrast savā attālināto bankas pakalpojumu līgumā.
    3. Noklikšķini uz “Pievienoties”.
    4. Atver Smart-ID lietotni savā viedierīcē.
    5. Salīdzini kontroles kodus viedierīcē un datora ekrānā. Abiem kodiem jābūt vienādiem.
    6. Ja kodi sakrīt, ievadi Smart-ID lietotnē PIN1 kodu.
  • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot eID?
    1. Atver Swedbank internetbanku.
    2. Sadaļā “Pievienoties ar” izvēlies “eID karte”. Laukā “Lietotāja numurs” ieraksti savu lietotāja numuru. To vari atrast savā attālināto bankas pakalpojumu līgumā.
    3. Noklikšķini “Pievienoties”.
    4. PIN ievades laukos ievadi atbilstošo PIN kodu. Noklikšķini “OK”.

    Katram eID kartes lietotājam, kas ir noslēdzis līgumu par sertifikācijas pakalpojumu sniegšanu, saņemot savu eID Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē tiek izsniegti PIN kodi aizvērtā aploksnē.

  • Kādi ir pārskaitījuma limiti internetbankā?

    Apskatīt spēkā esošos limitus vai tos mainīt (samazināt vai palielināt), sasniedzot 18 gadu vecumu, var:

    • Internetbankā. Dodies uz sadaļu Maksājumi, konti > Digitālā banka > Maksājumu limiti un lietotāju pārvaldība. Lai mainītu limitu, noklikšķini uz pogas Veikt izmaiņas līgumā. Limitus internetbankā var palielināt līdz 10 000 EUR. Pieslēdzoties internetbankai ar Smart-ID, kodu kalkulatoru vai eID.
    • Jebkurā filiālē, uzrādot pasi/eID karti.

    Limita izmaiņas var pieteikt:

    • Rakstot čatā vai bankas ziņojumu, zvanot pa tālruni 67 444 444 vai videozvana laikā.

    Dokumenta parakstīšana iespējama sadaļā Maksājumi, konti > Dokumentu parakstīšana. Lai parakstītu dokumentus, nepieciešams Smart-ID Qualified Electronic Signature konta līmenis.
    Uzzināt vairāk šeit.

Mobilā banka

  • Kā pieslēgt mobilos paziņojumus?
    1. Atjauniniet mobilo lietotni uz jaunāko pieejamo versiju, lejupielādējot to no App Store vai Google Play.
    2. Tālruņa uzstādījumos atļaujiet mobilos paziņojumus (push notifications) no Swedbank lietotnes.
    3. Pirmo reizi sākot lietot jauno lietotnes versiju, autorizējieties lietotnē ar Smart-ID vai kodu karti.
    4. Sadaļā “Uzstādījumi/Mobilie paziņojumi” izvēlieties, kāda veida paziņojumus saņemt.
  • Kādus mobilos paziņojumus var saņemt?

    Var saņemt šādus mobilos paziņojumus:

    • Par ienākošo naudu
    • Par izejošajiem maksājumiem un pirkumiem ar karti
    • Par kredīta maksājumiem – kredīta maksājums ir/nav izpildīts
    • Par e-rēķiniem – saņemts e-rēķins, nav notikusi automātiskā apmaksa, atgādinājums par apmaksas datumu
  • Cik maksā mobilo paziņojumu saņemšana?

    Saņemšana ir bez maksas.

  • Kā mainīt mobilo paziņojumu piegādes laiku?

    Piegādes laiku nav paredzēts mainīt. Mobilos paziņojumus par ienākošo naudu un izejošajiem maksājumiem varat saņemt jebkurā diennakts laikā, bet paziņojumus par kredīta maksājumiem un e-rēķiniem – laikā no plkst. 8:00 līdz 23:00.

  • Kāpēc nesaņēmu mobilo paziņojumu?

    Iemesli var būt dažādi. Iesakām pārbaudīt šos nosacījumus:

    • Vai tālruņa uzstādījumos ir ieslēgta paziņojumu saņemšana no Swedbank lietotnes?
    • Vai mobilās lietotnes uzstādījumos ir ieslēgti konkrētie paziņojumu veidi?
  • Kas ir mobilie bezkontakta maksājumi?

    Mobilie bezkontakta maksājumi ir apmaksas veids, kas tiek veikts ar viedtālruņa starpniecību. Maksājumus ar mobilo tālruni veic līdzīgi kā ar bezkontakta norēķinu kartēm.

    Mobilo bezkontakta maksājumu tehnoloģija ļauj daudz ātrāk, ērtāk un vēl drošāk norēķināties par pirkumiem, nekā maksājot par tiem skaidrā naudā vai ar maksājumu karti. Šādi maksājumi ir kļuvuši iespējami, pateicoties tuva darbības lauka sakariem jeb NFC (Near Field Communication).

    NFC ir bezvadu datu pārraides metode, kas nosaka un padara iespējamu saziņu ar tiešā tuvumā esošām ierīcēm. Ar šādu tehnoloģiju ir aprīkoti ne tikai jaunākie viedtālruņi, bet arī norēķinu ierīces veikalā. Šīs ierīces nodrošina, ka par pirkumiem veikalos var maksāt ar bezkontakta kartēm. Norēķinu brīdī viedtālrunis būtībā “sarunājas” ar karšu lasītāju veikalā, kas aprīkots ar NFC tehnoloģiju. Izmantojot konkrētu radiofrekvenci, tās apmainās ar šifrētu informāciju, lai apstrādātu konkrēto maksājumu. Viedtālruņi norēķinu kartes numura vietā katru reizi izmanto unikālu kodu. Tāpēc šie maksājumi ir droši un ērti, turklāt aizņem tikai dažas sekundes. Ātrums ir viena no NFC maksājumu pamatiezīmēm.

  • Kā pieslēgt mobilos bezkontakta maksājumus?

    Lejupielādē mobilo lietotni Swedbank Latvija. Norādi to par savu noklusējuma lietotni norēķiniem. Izvēlies Mastercard karti ar bezkontakta norēķinu funkciju pirkumu veikšanai.

  • Kādiem viedtālruņiem var uzstādīt mobilos bezkontakta maksājumus?

    Šobrīd mobilie bezkontakta maksājumi ir pieejami Android viedtālruņiem.

  • Kāds ir viena darījuma limits mobilajam bezkontakta maksājumam?

    Mobilo bezkontakta maksājumu limits vienam darījumam ir 150 EUR.

  • Kāpēc ir svarīgi atbloķēt un aktivizēt viedtālruni?

    Pirms tiek veikta apmaksa ar mobilo tālruni, ir svarīgi aktivizēt tā ekrānu un atbloķēt taustiņus. Kopš atbloķēšanas nedrīkst būt pagājušas vairāk kā 60 sekundes. Kad ierīce ir neaktīva (tumšs ekrāns), NFC antena nenosūta un nesaņem informāciju. Tuvinot neaktīvu telefonu POS terminālim, mobilais maksājums netiks veikts. Pirms telefona tuvināšanas POS terminālim ir jāaktivizē tā ekrāns.

  • Ko darīt, ja nav iespējams veikt bezkontakta maksājumu?

    Šī funkcionalitāte ir pieejama tikai bezkontakta Mastercard kartēm, tāpēc, pirms sākt lietot šo pakalpojumu, jāpārliecinās, vai lietotnē attiecīgajai kartei ir aktivizēti mobilie bezkontakta maksājumi.

  • Vai izmantot mobilos bezkontakta maksājumus ir droši?

    Mobilo bezkontakta maksājumu lietošana ir tikpat droša kā maksāšana ar karti, turklāt mobilo bezkontakta maksājumu veikšanai tiek izmantota ekrāna bloķēšana. Šos maksājumus nevar veikt, neatbloķējot tālruni. Ekrāna atbloķēšanas paroli nedrīkst izpaust citai personai. Ierīces nozaudēšanas gadījumā mobilie bankas pakalpojumi jāatslēdz. To var izdarīt internetbankā vai zvanot pa tālruni 67 444444. Lai pasargātu ierīci no nesankcionētas izmantošanas, vienmēr jābūt aktivizētai ekrāna bloķēšanai.

  • Vai ir droši Swedbank Latvija lietotni instalēt ierīcē, ko lieto arī citi (piem., planšetdatorā, ko lieto visi ģimenes locekļi)?

    Instalēt Swedbank Latvija lietotni koplietošanā esošās ierīcēs nedrīkst.

  • Kur var sniegt rekomendācijas par šo lietotni?

    Swedbank Latvija lietotnes sadaļā „Kontakti“ tam īpaši paredzētajā vietā „Uzraksti atsauksmi“ (atvērsies e-pasta sagatave).

  • Vai norēķināties ar viedtālruni iespējams arī ārpus Latvijas?
    Norēķināties par pirkumiem ar mobilajiem bezkontakta maksājumiem ir iespējams arī ārvalstīs. Galvenais priekšnosacījums – tirgotājam jāatbalsta attālinātie maksājumi. Ar Swedbank Latvija lietotni Android lietotāji var norēķināties, izmantojot viedtālruni visā pasaulē, kur pieņem bezkontakta maksājumus.
  • Kā lejupielādēt jauno lietotni?
    • Swedbank Latvija lietotājs

      Ja viedierīcē lietotņu atjaunošana notiek automātiski, nekas papildus nav jādara un jaunā Swedbank lietotne vēlākais līdz augusta vidum atjaunosies pati.

      Ja ierīcē nav iestatīta automātiskā atjaunošanās, atjauniniet lietotni manuāli, App Store/Google Play atrodot lietotni Swedbank Latvija un nospiežot atjaunināšanas pogu. Atjauninājums būs pieejams jūlijā/augustā. Ja nesaņemsiet atjauninājumu šajā laikā vai jums ir kādi citi jautājumi, droši sazinieties ar mums.

    • Izmēģinājuma lietotnes Swedbank 2019 lietotājs

      Ja jums ir tikai lietotne Swedbank 2019, pārslēdzieties uz jauno Swedbank Latvija lietotni, to manuāli lejupielādējot no Google Play/App Store. Tas ir svarīgi, ja vēlaties turpināt izmantot Swedbank mobilos bankas pakalpojumus, jo lietotne Swedbank 2019 bija tikai jaunās lietotnes izmēģinājuma versija – pēc jaunās lietotnes lejupielādes iepriekšējo lietotni varat izdzēst.

    • Jauns Swedbank lietotnes lietotājs

      Vienkārši lejupielādējiet jauno Swedbank Latvija lietotni no Google Play/App Store un instalējiet lietotni savā viedtālrunī.

  • Ko darīt, ja vēlos jauno lietotni sākt izmantot jau tagad, negaidot automātisko atjauninājumu?
    • iOS lietotāji jauno lietotni no 16. jūlija var atjaunot jebkurā brīdī, atverot App Store un nospiežot “Update”, pat nedzēšot veco lietotni.
    • Android lietotājiem jāgaida automātiskā atjaunošana, kas notiks ne vēlāk kā augusta vidū.
  • Kā autentificēties Swedbank Latvija lietotnē?

    Pirmo reizi pievienojoties lietotnē, jālieto Smart-ID vai kodu kalkulators.

    Jaunā lietotne piedāvā arī biometriskās pievienošanās funkciju. Tas nozīmē, ka atkarībā no viedtālruņa, katrā pievienošanās reizē varat izmantot pirkstu nospiedumu vai sejas atpazīšanas funkciju. Tā ir pieejama iOS un Android (no 6.0 versijas) lietotājiem.

    Pievienoties varēs arī ar ierastajiem autentifikācijas rīkiem – Smart-ID un/vai kodu kalkulatoru.

  • Kādas funkcijas piedāvā jaunā lietotne?
    Tā iekļauj gan būtiskākās līdzšinējās funkcijas, gan jaunas iespējas. Mobilie bezkontakta un zibmaksājumi, biometriskā pievienošanās (pirksta nospieduma vai sejas atpazīšana), logrīks konta atlikuma apskatīšanai ir tikai dažas no visām iespējām, ko sniedz jaunā lietotne. Visas funkcijas var aplūkot šeit.
  • Vai jaunajā lietotnē varēs veikt ātros maksājumus bez apstiprinājuma ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru?

    Jā. Jaunā Swedbank lietotne bez Smart-ID vai kodu kalkulatora apstiprinājuma ļauj veikt līdz 10 maksājumiem līdz 100 eiro dienā, maksājumus apstiprinot ar biometriskajiem datiem. Lielākiem maksājumiem būs nepieciešams apstiprinājums ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru.

    Ja neizmantojat biometrisko datu identifikāciju, esam nodrošinājuši maksimāli ērtu lietošanas pieredzi arī ar Smart-ID.

  • Kur var atrast mobilās lietotnes iestatījumus un iespēju pārslēgties uz uzņēmumu vidi? Kā var pārslēgties starp man pievienoto papildlietotāju kontiem?
    Mobilās lietotnes iestatījumi ir pieejami, loga augšējā labajā stūrī noklikšķinot uz apļa, kurā ir jūsu iniciāļi. Te varēsiet mainīt lietotnes vidi uz uzņēmumu versiju, pārslēgties uz papildlietotājiem un norādīt citus lietotnes iestatījumus.
  • Kā visātrāk apskatīt konta atlikumu?

    Redzam, ka vairums klientu jau ir pārgājuši uz mobilajām ierīcēm ar biometriskajiem sensoriem, tāpēc esam integrējuši biometrisko identifikāciju – ar biometriju konta atlikums ir viena skenējuma attālumā. Tas ir ne tikai ātri un viegli, bet arī droši, jo konta atlikumu var apskatīt tikai konta īpašnieks.

    Lietotāji, kuriem vēl nav ierīces ar biometriskajiem sensoriem, varēs izmantot konta atlikuma logrīku. Tas ļauj ātri apskatīt konta atlikumu bez pieteikšanās lietotnē. Kad logrīks ir instalēts, tas ir pieejams jūsu tālruņa ekrānā, un jūs varat apskatīt atlikumu, pieskaroties logrīkam. Logrīks ir pieejams gan iOS, gan Android lietotājiem. Instrukcijas par logrīka instalēšanu un lietošanu ir šeit.

  • Kādās ierīcēs var instalēt Swedbank Latvija lietotni?

    Jaunā Swedbank Latvija lietotne darbosies lielākajā daļā viedtālruņu un planšetdatoru, kas šobrīd ir pieejami tirgū. Viedierīcei jābūt:

    • iOS 12.0 vai jaunākai versijai;
    • Android 5.0 vai jaunākai versijai.

    Noskaidrot ierīces operētājsistēmas versiju var ierīces iestatījumos.

    Lietotne nav saderīga ar citām operētājsistēmām (piem., Windows tālruņiem u.c.).

  • Neizdodas instalēt jauno lietotni. Kādi var būt iemesli?

    Vispirms ierīces iestatījumos noskaidrojiet, vai ierīces operētājsistēmas versija atbilst prasībām.

    Ja operētājsistēma ir atbilstoša, pārbaudiet, vai ierīcē ir pietiekami daudz brīvas vietas (jaunajai lietotnei vajag apmēram 40 MB brīvas atmiņas).

    Ja tomēr nevarat izmantot lietotni, Swedbank internetbanka būs viegli pieejama arī jūsu telefona interneta pārlūkā (https://www.swedbank.lv).

  • Lietotne ziņo, ka mana ierīce nav droša (modificēta [rooted]) un es nevaru iespējot NFC maksājumus. Ko darīt?
    Tas norāda, ka jūsu ierīce neatbilst mobilo bezkontakta maksājumu drošības prasībām. Šim paziņojumam var būt vairāki iemesli, un viens no tiem var būt ierīces modifikācijas, kas var radīt nestabilitāti vai drošības problēmas. Lūdzu, mēģiniet atcelt visas izmaiņas, ko esat veicis ierīcē, atiestatiet uz rūpnīcas iestatījumiem vai dodieties pie servisa tehniķa.

Limiti

Apskatīt spēkā esošos limitus vai tos mainīt (samazināt vai palielināt), sasniedzot 18 gadu vecumu, var:

  • Internetbankā. Dodies uz sadaļu Maksājumi, konti > Digitālā banka > Maksājumu limiti un lietotāju pārvaldība. Lai mainītu limitu, noklikšķini uz pogas Veikt izmaiņas līgumā. Limitus internetbankā var palielināt līdz 10 000 EUR. Pieslēdzoties internetbankai ar Smart-ID, kodu kalkulatoru vai eID.
  • Jebkurā filiālē, uzrādot pasi/eID karti.

Limita izmaiņas var pieteikt:

  • Rakstot čatā vai bankas ziņojumu, zvanot pa tālruni 67 444 444 vai videozvana laikā.

Dokumenta parakstīšana iespējama sadaļā Maksājumi, konti > Dokumentu parakstīšana. Lai parakstītu dokumentus, nepieciešams Smart-ID Qualified Electronic Signature konta līmenis.
Uzzināt vairāk šeit.

Pārskaitījuma limitus samazināt līdz vēlamajam vai palielināt līdz 10 000 EUR var:

  • Internetbankas sadaļā “Maksājumu limiti un lietotāju pārvaldība”.
  • Tikai Attālināto bankas pakalpojumu līguma īpašnieks, kurš ir sasniedzis 18 gadu vecumu.
  • Pieslēdzoties internetbankai ar Smart-ID, kodu kalkulatoru vai eID.

Kā palielināt limitu virs 10 000 EUR?

  • Jebkurā filiālē, uzrādot pasi/ID karti.

Limita izmaiņas var pieteikt darbdienās 9.00‒17.00:

  • Rakstot čatā vai bankas ziņojumu, zvanot pa tālruni 67 444 444 vai videozvana laikā.
  • Pieteiktās izmaiņas paraksti internetbankā šeit ar kvalificētu elektronisko parakstu ‒ Smart-ID vai ID karti.

Limitus darījumiem ar karti varat apskatīt:

  • Mobilās lietotnes sadaļā “Kartes”.
  • Internetbankas sadaļā “Manas kartes”, noklikšķinot uz “Mainīt limitus”.

Limitus maksājumiem ar karti tirdzniecības vietās varat palielināt:

  • Mobilās lietotnes sadaļā "Kartes".
  • Internetbankas sadaļā "Manas kartes", noklikšķinot uz "Mainīt limitus".

Limitus maksājumiem vai pirkumiem internetā varat palielināt:

  • Internetbankā, rakstot bankas ziņojumu bankas speciālistiem, kur jānorāda konta numurs un limita palielināšanas iemesls.
  • Zvanot pa tālruni 67 444 444.

Līguma(-u) / konta(-u) īpašnieks, kurš ir sasniedzis 18 gadu vecumu, var:

  • Pievienot/dzēst papildu lietotājus.
  • Mainīt/atcel/apturēt papildu lietotāja tiesības.
  • Norādīt papildu lietotāja režīmu.
  • Norādīt maksājumu limitus katram papildu lietotāja kontam.

Lai pievienotu lietotājus, tiem jābūt Swedbank piešķirtam lietotāja ID numuram.

N.B.! Līguma īpašnieks ir atbildīgs par papildu lietotāja informēšanu un saistošo noteikumu ievērošanu.

  • Izmaiņas internetbankā neparakstītas tiek saglabātas 7 dienas. Ja šajā laikā līguma īpašnieks izmaiņas neparaksta, sagatavotās izmaiņas no internetbankas tiek dzēstas.
  • Parakstītās izmaiņas stājas spēkā uzreiz pēc izmaiņu apstiprināšanas ar PIN 2. Ja ir jāuzskaita parakstīto izmaiņu līgums, pēc parakstīšanas ir iespēja uzreiz lejupielādēt ASICE failu savā datorā.

Smart-ID

  • Kā pievienoties internetbankai, izmantojot Smart-ID?

    Vispirms jālejupielādē Smart-ID lietotne un jāizveido konts. Uzzināt vairāk.

    1. Atver Swedbank internetbanku un tur, kur rakstīts “Pievienoties ar”, noklikšķini uz “Smart-ID”.
    2. Ieraksti prasīto informāciju attiecīgajos laukos (lietotāja numuru, personas kodu). Lietotāja numuru veido 6 vai 7 cipari. To vari atrast savā attālināto bankas pakalpojumu līgumā.
    3. Noklikšķini uz “Pievienoties”.
    4. Atver Smart-ID lietotni savā viedierīcē.
    5. Salīdzini kontroles kodus viedierīcē un datora ekrānā. Abiem kodiem jābūt vienādiem.
    6. Ja kodi sakrīt, ievadi Smart-ID lietotnē PIN1 kodu.
  • Cik maksā Smart-ID?

    Lietotnes Smart-ID lejupielādēšana un izmantošana gan Swedbank internetbankā, gan arī mobilajā lietotnē ir bez maksas.

  • Ko darīt, ja rodas grūtības Smart-ID pieslēgšanā vai lietošanā?

    Pagaidi dažas minūtes un mēģini atkārtot darbību. Ja problēma netiek atrisināta, sazinies ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai info@swedbank.lv. Ja problēma ir saistīta ar Smart-ID konta izveidi, vari sazināties uzreiz ar Smart-ID Atbalsta dienestu pa tālruni 6766 5001 vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

  • Kādi ir internetbankas limiti Smart-ID?

    Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktie limiti ir izmantojami ar Smart-ID.

  • Vai Smart-ID iespējams lietot arī bez interneta pieslēguma?

    Nē. Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams internets – vai nu mobilais internets, vai Wi-Fi pieslēgums.

  • Vai Smart-ID var lietot vairākās viedierīcēs?

    Jā, tas ir iespējams. Ja vēlies Smart-ID kontu lietot vairākās viedierīcēs, attiecīgajā telefonā vai planšetdatorā ir jālejupielādē Smart-ID lietotne un tajā jāizveido konts. Arī iegādājoties jaunu viedtālruni, Smart-ID lietotnes instalācija jāveic no jauna un tajā jāizveido jauns Smart-ID konts. Bankas kontu šīs izmaiņas neietekmē.

  • Kas ir kontroles kods?

    Kontroles kods ir automātiski ģenerēta 4 ciparu kombinācija, kura tiek attēlota gan internetbankas logā, gan Smart-ID lietotnē. Kontroles kodiem ir informatīva nozīme, lai varētu pārliecināties, vai ar Smart-ID apstiprini atbilstošo darījumu.

  • Vai Smart-ID var arī lietot, atrodoties ārzemēs?

    Ja dodies ceļojumā vai atrodies ārpus Latvijas, droši var izmantot Smart-ID, tikai kārtīgi iegaumē savus PIN kodus un pārliecinies, vai vietās, kur to vēlēsies izmantot, ir pieejams internets.

    Smart-ID lietošana ārzemēs nerada lielus izdevumus par interneta izmantošanu – vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir ļoti mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

  • Vai Smart-ID ir jāatver, lai to izmantotu?

    Ja viedierīces uzstādījumos atļausi saņemt no Smart-ID mobilos paziņojumus (push notifications), tie automātiski tiks parādīti viedierīces sākumekrānā, kā arī, uzspiežot uz paziņojuma, automātiski nonāksi Smart-ID lietotnē.

    Ja uzstādījumos būsi izslēdzis Smart-ID mobilos paziņojumus (push notifications), atver Smart-ID lietotni pats, lai pārbaudītu kontroles kodu un ievadītu PIN1 vai PIN2. Ja nesaņēmi mobilos paziņojumus (push notifications), meklē palīdzību šeit.

  • Vai Smart-ID var lietot arī cilvēki ar redzes traucējumiem?

    Cilvēkiem ar redzes traucējumiem jaunāko viedierīču uzstādījumos ir pieejama balss funkcionalitāte, kas nodrošina lietotņu darbību audio atskaņošanu. To aktivizējot, var izmantot Smart-ID kopā ar Swedbank mobilo lietotni, lai lietotu bankas pakalpojumus. Funkciju iespējams aktivizēt tālruņa iestatījumos.

  • Kādas darbības ir iespējams veikt SMART-ID pašapkalpošanās portālā?

    Pašapkalpošanās portālā var redzēt savu Smart-ID kontu statusu (aktīvs, bloķēts), kā arī bloķēt kontus un apskatīt veiktos darījumus.

  • Ko darīt, ja esmu saņēmis nezināmu PIN1 pieprasījumu?

    Atver Smart-ID lietotni un nospied “Atcelt”. PIN1 ievadīšana nepieciešama tikai tad, ja pieslēdzies internetbankai vai mobilajai lietotnei. Atceries – ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru apstiprini tikai tādas darbības, kuras pats esi ierosinājis!

  • Ko darīt, ja kontroles kodi nesakrīt?

    Ja kontroles kods Smart-ID lietotnē nesakrīt ar internetbankā redzamo kontroles kodu, nospiediet “Atcelt”. Mēģiniet atkārtoti ievadīt lietotāja numuru un personas kodu internetbankas logā.

  • Ja ir vairāki Smart-ID konti dažādās viedierīcēs, kurā no tām jāievada PIN kodi?

    Ja vēlēsies pievienoties internetbankai ar Smart-ID, pieprasījums tiks nosūtīts uz abām ierīcēm. Izvēlies vienu no ierīcēm, lai atvērtu Smart-ID lietotni un ievadītu tajā PIN1 vai PIN2 kodu. Kad izvēlētajā ierīcē apstiprināsi darījumu, otrā ierīcē nekādas darbības vairs nav jāveic.

    Otrā ierīcē, atverot Smart-ID, būs redzams teksts “Netika atrasts neviens darījums”.

  • Aizmirsu/vēlos mainīt savus PIN kodus. Kā rīkoties?

    PIN kodi nekur netiek saglabāti, tāpēc mēs nevaram tev tos atgādināt, ja tie aizmirsti. Tev ir jāizdzēš savs esošais konts Smart-ID lietotnē un jāizveido jauns konts.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu
  • PIN kods ir bloķēts. Vai var to atbloķēt?

    Pirmo reizi ievadot nepareizu PIN kodu trīs reizes pēc kārtas, tas tiek bloķēts uz 3 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, pēc tam var mēģināt vēlreiz.

    Otro reizi ievadot nepareizu PIN kodu 3 reizes pēc kārtas, PIN kods tiek bloķēts uz 24 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, līdz varēsi mēģināt vēlreiz.

    Ja trešajā reizē 3 reizes pēc kārtas tiek ievadīts nepareizs PIN kods, tad PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Pēc tam ir jāizdzēš konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit.

Kredīti, līzings

E-rēķini un Regulārie maksājumi

  • Kā pārtraukt e-rēķinu saņemšanu?

    Lai atteiktos no turpmākas e-rēķinu saņemšanas:

    1. Internetbankas sadaļā “Mani e-rēķini” noklikšķiniet uz “Pieteikt jaunu e-rēķinu”.
    2. Izvēlieties uzņēmumu, kura e-rēķinu vēlaties atcelt, un noklikšķiniet uz “Atcelt”.
    3. Norādiet konta numuru, no kura parasti veicāt norēķinus
    4. Pārbaudiet informāciju un noklikšķiniet uz “Nosūtīt atteikumu”.
  • Kā apmaksāt saņemto e-rēķinu?

    E-rēķins jums jāapmaksā internetbankā, sadaļā “Mani e-rēķini”, nospiežot pogu “Maksāt” vai pieslēdzot e-rēķinam automātisko apmaksu.

  • Cik maksā e-rēķina saņemšana un apmaksa internetbankā?

    E-rēķina pieteikšanas un saņemšanas pakalpojums internetbankā ir bez maksas. Apmaksa starp Swedbank kontiem ir bez maksas, bet norēķini uz citu banku kontiem tiek veikti saskaņā ar spēkā esošo maksājumu cenrādi.

  • Kā pieslēgt e-rēķinam automātisko apmaksu?
    1. Piesakot jaunu e-rēķinu
      • Noklikšķiniet uz “Pieteikt jaunu e-rēķinu”.
      • Sarakstā atrodiet uzņēmumu, kuram vēlaties pieteikt e-rēķinu ar automātisko apmaksu.
      • Aizpildot pieteikumu, atzīmējiet “Jā” pie automātiskā rēķina apmaksas izvēlnes.
    2. Veicot izmaiņas esoša e-rēķina apmaksas nosacījumos
      • Sadaļā “Mani e-rēķini” pretī saņemtajam e-rēķinam noklikšķiniet uz “Pieslēgt automātisko apmaksu”.
  • Kas ir maksimālā summa mēnesī jeb mēneša limits?

    Piesakot e-rēķinu, varat norādīt maksimālo summu mēnesī, kādu nedrīkst pārsniegt e-rēķinu automātiskajā apmaksā. Ja rēķina summa pārsniedz noteikto limitu, rēķins netiks apmaksāts.

  • Ko nozīmē e-rēķina daļēja apmaksa?

    Piesakot e-rēķinu, var atļaut rēķina daļēju apmaksu. Tas nozīmē: ja jūsu norādītajā apmaksas datumā jūsu kontā nepietiek līdzekļu visa rēķina summas segšanai, sistēma vēl 6 dienas gaida konta izmaiņas. Ja 7. dienā kontā joprojām nebūs pieejama pilna summa, notiks daļēja rēķina apmaksa, pārskaitot vismaz 50% no rēķina summas. Ja kontā būs mazāk par 50% no rēķina apmaksai nepieciešamās summas, rēķins netiks apmaksāts.

  • Kādas ir iespējas izvēlēties rēķina apmaksas datumu?

    Pieslēdzot e-rēķinu automātisko apmaksu, varat izvēlēties vienu no šīm apmaksas dienas iespējām:

    • Apmaksas termiņa diena (datums, ko pakalpojuma sniedzējs ir norādījis e-rēķinā).
    • 2 dienas pēc e-rēķina saņemšanas. Šādi e-rēķins tiks apmaksāts savlaicīgi, negaidot termiņu.
    • 2 dienas pirms apmaksas datuma. Ja pārskaitījums ir jāveic uz citu banku, būsiet drošs, ka summa saņēmējam tiks ieskaitīta līdz apmaksas termiņam un maksājums netiks nokavēts.

    Apmaksas nosacījumus varat mainīt, izvēloties attiecīgo e-rēķinu automātiskās apmaksas līgumu.

  • Vai e-rēķins tiks automātiski apmaksāts, ja kontā nav EUR valūtas, bet ir cita valūta?

    Ja apmaksas datumā kontā nav atlikuma EUR valūtā, e-rēķins netiks apmaksāts. Kontā ir jābūt EUR valūtas atlikumam. Ja jūsu kontā ir cita valūta, tad pirms apmaksas datuma veiciet valūtas maiņu internetbankā uz EUR.

  • Kas notiek ar automātisko maksājumu, ja apmaksas datumā kontā nav naudas?

    Ja jūsu norādītajā apmaksas datumā jūsu kontā nepietiek līdzekļu visa rēķina summas segšanai, sistēma vēl 6 dienas gaida konta izmaiņas. Ja 7. dienā kontā joprojām nebūs pieejama pilna summa, notiks daļēja rēķina apmaksa (ja tā būsiet norādījis, piesakot e-rēķinu), pārskaitot vismaz 50% no rēķina summas. Ja 7. dienā kontā būs mazāk par 50% no rēķina apmaksai nepieciešamās summas, rēķins netiks apmaksāts.

  • Kāpēc man vajadzētu pieteikt e-rēķinu?

    Ja piesakāt e-rēķinu:

    • Jūsu rēķini vienmēr būs samaksāti laikā.
    • Rēķinu saņemšana, apmaksa un glabāšana būs ērtāka.
    • Jūs ietaupīsiet laiku, gan apkopojot mēneša rēķinus, gan tos apmaksājot.
  • Ko darīt, ja pakalpojuma sniedzējs nepiedāvā e-rēķinus?

    Iesakiet mums šo uzņēmumu, un mēs sazināsimies ar to, lai piedāvātu iespēju sūtīt e-rēķinus.

    Citas rēķinu apmaksas iespējas:

    • Regulārais maksājums – ja ikmēneša rēķina summa ir nemainīga, maksājumi notiek automātiski jūsu norādītajā datumā.
    • Definētais maksājums – ja ikmēneša rēķina summa ir mainīga, rēķini ir jāapmaksā pašam, izmantojot saglabāto maksājuma formu.

Apdrošināšana

Pensiju 3. līmenis

Pensiju 3. līmeņa uzkrājuma izmaksu var pieteikt internetbankas sadaļā “Pensija” > “Mani pensijas uzkrājumi” > “Pensiju 3. līmenis” > “Izmaksa”.

Pensiju 3. līmeņa uzkrāto kapitālu var saņemt no 55 gadu vecuma.

Pirms šī vecuma sasniegšanas papildpensijas kapitālu ir atļauts izmaksāt šādos gadījumos:

  • dalībnieks ir 1. grupas invalīds uz mūžu;
  • dalībnieks ir speciālās profesijas pārstāvis saskaņā ar MK noteikumiem nr. 47.

Iespējas izbeigt līgumu ir atkarīgas no tā, cik gadu jums ir.

Ja jums jau ir 55 gadi, tad:

  1. piesakiet visu pensiju 3. līmeņa uzkrājuma izmaksu internetbankas sadaļā “Pensija” > “Mani pensijas uzkrājumi” > “Pensiju 3. līmenis” > “Izmaksa”
  2. piesakot izmaksu, atzīmējiet “Aizvērt regulāro maksājumu un automātisko ieguldījumu pensiju plāna”
  3. piesakot izmaksu, atzīmējiet “Pēc pilnās izmaksas aizvērt Individuālās dalības līgumu un individuālo pensijas kontu”

Ja jums vēl nav 55 gadi,aizvērt indivuālās dalības līgumu un individuālo pensiju kontu ar uzkrājumu nevar. Tomēr varat pārtraukt regulārās iemaksas. Ņemiet vērā – pat ja pārtraucat regulārās iemaksas, uzkrājums joprojām tiek ieguldīts finanšu instrumentos un no tā tiek ieturēta komisija līdz uzkrājuma izmaksas brīdim.

Ja vēlaties mainīt iemaksu apjomu vai pārtraukt regulārās iemaksas,atveriet internetbankas sadaļu “Pensija” > “Pensiju 3. līmenis” > un sadaļā “Regulārās iemaksas” izvēlieties “Veikt izmaiņas” vai “Pārtraukt”.

  • Internetbankā izvēlieties sadaļu “Pensija” > “Mani pensijas uzkrājumi” > “Pensiju 3. līmenis” > “Sākt krāt”.

Internetbankā izmantojiet sadaļu “Pensija” > “Mani pensijas uzkrājumi” > “Pensiju 3. līmenis” > “Papildu iemaksa”.

Internetbankas sadaļā “Pensija” > “Mani pensijas uzkrājumi” > “Pensiju 3. līmenis” > “Pensiju plānu maiņa” izvēlieties vajadzīgo pensiju plānu no saraksta “Uz pensijas plānu” un noklikšķiniet uz pogas “Pārbaudīt”.

Valūtas maiņa

Valūtas kursi ir informatīvi un var mainīties dienas laikā. Aktuālais valūtas kurss ir pieejams internetbankas sadaļā “Valūtu kursi”.

Par valūtas maiņu jeb konvertēšanu internetbankā nav jāmaksā.

Par valūtas maiņu internetbankā nav jāmaksā neatkarīgi no summas vai valūtas, kas tiek konvertēta.

Lai banka izskatītu iespēju atcelt veikto konvertāciju, rakstiet bankas ziņojumu internetbankā vai zvaniet pa tālruni 67 444 444.

Valūtas maiņas darījumu skaits dienā nav ierobežots.

Uzlabotais kurss var tikt piedāvāts, ja summa ir vienāda ar 7000 EUR vai lielāka.

Personas datu apstrāde

  • Kur atrast Swedbank Privātuma politikas dokumentu?

    Mūsu personu datu apstrādes principi ir pieejami šeit.

  • Kā rīkoties, ja vēlos uzzināt, kāda informācija par mani ir Swedbank rīcībā?

    Visvienkāršākais veids – autorizēties internetbankā un doties uz savu profilu, kur redzama informācija par jums. Tomēr jūs varat sazināties arī ar banku, izmantojot jebkuru jums ērtu bankas saziņas kanālu.

  • Kādiem nolūkiem Swedbank izmanto informāciju?

    Visus datu izmantošanas mērķus vislabāk definē mūsu "Personas datu apstrādes principi", taču kopsavelkot - jūsu dati mums ir nepieciešami, lai jums sniegtu pakalpojumus un piedāvātu personalizētus risinājumus. Nepieciešamība apkopot datus par klientiem izriet arī no KYC/AML likumu prasībām.

  • Vai Swedbank ir vajadzīga visa informācija, kas tai ir par mani?

    Saskaņā ar GDPR regulu visi datu apstrādātāji, tai skaitā Swedbank, drīkst apstrādāt tikai tiem sniegtos datus un tikai tādā apjomā, kas nepieciešams, pamatojoties uz likumu vai citu tiesisko pamatojumu. Citiem vārdiem sakot, mums nav un mēs neapstrādājam datus, kurus jūs neesat sniedzis, kuru apstrādei neesat piekritis vai to nenosaka likums. Nevajadzīga vai nepamatota datu apstrāde Swedbank nav atļauta.

  • Vai Swedbank rīcībā esošajiem datiem par mani var piekļūt vēl kāds?

    Bez tiesiska pamata un mērķa datu izpaušana ārpus noslēgto līgumu ietvariem nav iespējama. Izņēmumi ir paredzēti gadījumos, ja notiek tiesiska izmeklēšana.

  • Kā rīkoties, ja vēlos veikt labojumus Swedbank rīcībā esošajā informācijā par mani?

    Lai labotu vai atjauninātu informāciju, varat autorizēties internetbankā un doties uz savu profilu vai arī varat sazināties ar mums, izmantojot sev ērtāko bankas saziņas kanālu.

  • Kā rīkoties, ja neesmu apmierināts ar to, kā Swedbank izmanto tās rīcībā esošo informāciju?

    Mēs cienām jūsu privātumu, izturamies pret to ar pienācīgu rūpību un vēlamies pretī sniegt iespējami labāko apkalpošanu. Ja uzskatāt, ka mūsu rīcība ar jūsu sniegto informāciju nav tāda, kā sagaidāt, lūdzam ar mums sazināties, lai kopīgi vienotos par ieviešamajām izmaiņām.

  • Vai Swedbank ir pienākums uzrādīt visu tās rīcībā esošo informāciju par mani?

    Jā, lielākajai daļai informācijas, ko jūs kā klients esat sniedzis Swedbank, vajadzētu būt pieejamai jūsu internetbankā. Tomēr pastāv arī vairāki izņēmumi. Tie izriet no dažādiem normatīvajiem aktiem, piemēram, par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu (AML), un vairumā gadījumu ir saistīti ar riska pārvaldību, notiekošu juridisko izmeklēšanu u.tml.

  • Ko GDPR nozīmē man kā Swedbank klientam?

    Tas nozīmē līdzšinējās tiesības uz privātuma ievērošanu un aizsardzību, taču ar pieeju detalizētākai informācijai par saviem datiem. Piemēram, jums ir iespēja redzēt, kādi dati ir bankas rīcībā un kā tie tiek izmantoti. Mēs glabājam un apstrādājam personas datus tikai un vienīgi likumā atļautajiem mērķiem.

  • Kādas prasības šī regula uzliek bankām?

    GDPR nav spēkā attiecībā tikai uz bankām vien. GDPR regula ir jāievēro visiem uzņēmumiem, iestādēm un organizācijām, kas apstrādā personas datus. Bankām nav piemērojami nekādi papildu GDPR noteikumi, tomēr bankas jau ir pakļautas papildu prasībām attiecībā uz informācijas drošību un klientu datu apstrādi (piemēram, KYC jeb klientu darbības pārzināšanas prasības), līdz ar to šī regula ir drīzāk kā papildinājums detalizētākā līmenī.

  • Kurus klientus ietekmē šī regula?

    Regula galvenokārt ietekmē privātpersonas. Tomēr arī, piemēram, juridisko personu pārstāvji var būt datu subjekti.

  • Kā GDPR ir savienojams ar KYC noteikumiem?

    Ar KYC prasībām saistītie noteikumi un GDPR regula viens otru papildina. GDPR paredz personas datu apstrādi, balstoties uz dažādiem tiesiskajiem pamatojumiem, piemēram, datu pārziņa likumīgo interešu aizsardzība (piemēram, riska pārvaldība), un, ja datu apstrāde ir nepieciešama pārziņa tiesisko pienākumu izpildei. Visām KYC aktivitātēm jānotiek saskaņā ar GDPR regulu, piemēram, šim nolūkam apkopotos datus nedrīkst izmantot citiem mērķiem.

  • Vai GDPR ietekmēs Swedbank iespējas piedāvāt labus pakalpojumus?

    Šī regula sniedz mums papildu iespējas piedāvāt pakalpojumus, kas vislabāk atbilst tieši jūsu vajadzībām. Swedbank pastāvīgi pilnveido esošos rīkus un drošību – mūsu mērķis ir klientiem nodrošināt procesu un datu caurskatāmību.

  • Ko Swedbank maina un kāpēc tagad?

    Mēs nepārtraukti attīstām savus risinājumus, lai nodrošinātu jums vēl personalizētākus finanšu pakalpojumus. Lai to īstenotu, mēs esam pārskatījuši personas datus, ko apstrādājam piedāvājumu sagatavošanai. Šādā veidā mēs reaģējam uz klientu pieaugošajām prasībām attiecībā uz individualizētākiem ieteikumiem un vienlaikus nodrošinām atbilstību juridiskām prasībām. Piedāvājumu sagatavošanai turpmāk prasīsim jūsu piekrišanu, kas jums ļauj pilnībā kontrolēt savu personas datu apstrādi.

  • Es tikko atzīmēju, ka nedodu piekrišanu mārketinga ziņu saņemšanai. Kāpēc es joprojām saņemu e-pastus no Swedbank?

    Tam var būt vairāki iemesli:

    • Mums joprojām jums ir jānodod svarīgas ziņas par produktiem un pakalpojumiem, kurus izmantojat. Šī informācija parasti ir noteikta jūsu spēkā esošo līgumu apkalpošanas ietvaros kā obligātā komunikācija. Šādas ziņas jūs saņemat neatkarīgi no sniegtajām piekrišanām un tās varat saņemt e-pastā, īsziņā, pa pastu vai telefoniski.
    • Papildus tam, pamatojoties uz Swedbank tiesiskajām (leģitīmajām) interesēm, mēs sagatavojam klientu apmierinātības aptaujas un aktuālo informāciju. Mēs ļoti novērtētu jūsu atsauksmes par mūsu sniegtajiem pakalpojumiem. Savukārt aktuālā informācija satur ziņas par Swedbank, kuras jums varētu būt noderīgas. Ja šāda veida ziņas nevēlaties saņemt e-pastā, ir iespējams atsaukt savas atļaujas šādas komunikācijas saņemšanai. To var izdarīt piekrišanu pārvaldīšanas vietnē “Privātuma iestatījumi” pēc autorizēšanās internetbankā.
  • Kur es varu atrast un pārvaldīt savas piekrišanas internetbankā?

    Piekrišanas varat pārvaldīt pēc autorizēšanās internetbankā sadaļā “Personas datu apstrāde” vai nospiežot uz profila ikonas lapas augšpusē, izvēloties “Privātuma iestatījumi”

  • Kā Swedbank sagatavo personalizētus piedāvājumus, kuriem nepieciešama piekrišana?

    Swedbank grupas uzņēmumi strādā, lai nodrošinātu jums visērtāko pakalpojumu saņemšanas pieredzi - izdevīgus piedāvājumus piemērotākajā brīdī. Lai varētu izveidot atbilstošākos piedāvājumus, tiek veikta datu apmaiņa starp Swedbank grupas uzņēmumiem. Pirms to darām, mēs lūdzam jūsu piekrišanu.

    Lai arī personas dati tiek kopīgoti Swedbank Grupas uzņēmumu starpā, atbildību par datu apstrādi uzņemas konkrētais datu pārzinis jeb tie uzņēmumi, ar kuriem jums ir spēkā esoši līgumi. Pamatojoties uz izmantotajiem produktiem un pakalpojumiem, tie var būt, piemēram, Swedbank Līzings, Swedbank Life Insurance SE Latvijas filiāle vai Swedbank Ieguldījumu Pārvaldes Sabiedrība AS u.c. Swedbank grupas uzņēmumi, kuri personalizēto piedāvājumu veidošanai ir deleģējuši Swedbank.

  • Ko banka ir mainījusi personalizēto piedāvājumu izstrādē?

    Swedbank pakāpeniski maina personalizēto piedāvājumu un limitu sagatavošanas tiesisko pamatojumu. Šobrīd mēs tos gatavojam, pamatojoties uz savām leģitīmajām interesēm, kamēr klients pret to nav iebildis.

    Lai neietekmētu klientu līdzšinējo pieredzi un sniegtu iespēju ikvienam pieņemt lēmumu sev ērtā laikā, mēs aicinām atzīmēt savu izvēli līdz 2022. gada 31. jūlijam.

    Mēs izturamies pret savu klientu personas datiem ar rūpību. Tāpēc sniedzam klientiem plašāku informāciju par to, kā mēs apstrādājam personas datus, un iespēju pilnībā kontrolēt savus datus.

    • Ja klients sniedz savu piekrišanu, klients turpinās saņemt personalizētu pieredzi un Swedbank varēs pastāvīgi to pilnveidot.
    • Ja klients nesniedz piekrišanu, mēs piecu dienu laikā pārtrauksim personas datu apstrādi personalizētu piedāvājumu un personalizētu finansēšanas un apdrošināšanas limitu sagatavošanai. Tas nozīmē, ka klienti vairs neredzēs, piemēram, personalizētus piedāvājumus internetbankā, mobilajā lietotnē un nesaņems tos arī citos kanālos. Ja klients atļaus mums ar sevi sazināties e-pastā, klients saņems ziņu e-pastus, apsveikumus dzimšanas dienā un aicinājumus aizpildīt klientu apmierinātības aptaujas.
    • Ja līdz 2022. gada 31. jūlijam klients nebūs apstiprinājis savu izvēli, piekrītot vai nepiekrītot personas datu apstrādei, mēs pārtrauksim apstrādāt personas datus, kuriem saskaņā ar jauno risinājumu ir nepieciešama piekrišana. Pēc tam klienti savu piekrišanu varēs dot jebkurā laikā.
  • Kas un kā apstrādā manus personas datus?

    Mēs analizējam personas datus, veidojot tādus piedāvājumus, kas ir pamatoti uz katra klienta individuālo situāciju. Pāris piemēri, kas ilustrē to, kā dati tiek apstrādāti:

    • Mēs analizējam, kādus ikdienas bankas pakalpojumus jūs izmantojat, un atgādinām par produktiem un pakalpojumiem, kuri netiek izmantoti, lai piekļūtu saviem naudas līdzekļiem jebkurā diennakts laikā.
    • Mēs analizējam finanšu datus, tostarp izmaiņas un izmantotos produktus/pakalpojumus, un piedāvājam risinājumus, kas atbilst katra individuālajai situācijai. Piemēram, mēs piedāvājam jaunus finansēšanas limitus, kas nepasliktina jūsu finansiālo stabilitāti. Lai jūs būtu informēts par visām piedāvātajām iespējām, mēs iepazīstinām ar alternatīviem risinājumiem tiem produktiem/pakalpojumiem, kas jau tiek izmantoti.
    • Mēs apstrādājam datus par ienākumiem, uzkrājumiem, vecumu u.tml., rūpējoties, lai jūs izvēlētos risinājumus, kas uzlabotu finansiālo labklājību un drošību, novēršot situāciju, ka izvēlētie risinājumi varētu radīt papildu izmaksas vai ierobežotu piekļuvi naudas līdzekļiem ārkārtas gadījumos.
    • Mēs analizējam, kādus produktus/pakalpojumus jūs izmantojat, un salīdzinām ar to, ko izmanto citi klienti, lai piedāvātu līdzīgus piedāvājumus.
    • Mēs analizējam to, kādus produktus/pakalpojumus jūs esat pārtraukuši izmantot, piedāvājot tos slēgt vai slēgt ātrāk, gadījumos, ja jūsu finansiālā situācija to ļauj (piemēram, atmaksāt aizdevumu pirms termiņa).
    • Tāpat mēs skatāmies, vai jums tiek izpildīti produkta pamatnosacījumi, kas noteikti, piemēram, kredīta noformēšanai (vecums, kredītvēsture, ienākumu apjoms, saistības u.tml.), vai kāds būtu cenas piedāvājums apdrošināšanas līgumam (mēs analizējam jūsu vecumu apvienojumā ar statistiskajiem datiem un, vai esat kādas klientu programmas dalībnieks un varat saņemt izdevīgāku cenu).
  • Vai es varu atsaukt savu piekrišanu, un kas tādā gadījumā notiks?

    Savu doto piekrišanu jebkurā brīdī iespējams atsaukt internetbankā, filiālē vai zvanot uz Konsultāciju centru. Šajā gadījumā jūsu piekrišanas atsaukšanas apstrāde Swedbank aizņems piecas dienas.

  • Vai Swedbank personas datus nodod sadarbības partneriem, lai sagatavotu piedāvājumus?

    Swedbank personas datus nenodod sadarbības partneriem, un sadarbības partneri nenosaka Swedbank, kā notiek klientu personas datu apstrāde.

  • Kur es varu atrast sev pieejamos finansēšanas limitus?

    Pēc autorizēšanās internetbankā, jums pieejamie finansēšanas limiti ir redzami lapā “Manas saistības”.

  • Kur es varu atrast savus personalizētos piedāvājumus?

    Pēc autorizēšanās internetbankā, personalizētie piedāvājumi redzami sadaļā “Aktuālie piedāvājumi” un saistīto produktu lapās.

  • Kas notiek, ja es: neizdaru savu izvēli tagad; dodu visas piekrišanas; noraidu visas piekrišanas (ko es zaudēšu)?

    Līdz 2022. gada 31. jūlijam jūs saņemsiet piedāvājumus tāpat kā līdz šim. Jauno piekrišanu ietvaros tiek apstrādāti arī tādi dati, kuru apstrāde līdz šim nav veikta. Tādējādi mēs jums varam sagatavot vairāk personalizētu piedāvājumu. Atsakoties sniegt piekrišanu datu apstrādei, iespējams palaist garām izdevīgus piedāvājums.

    Jūs varat dot savu piekrišanu jebkurā brīdī, arī pēc 2022. gada 31. jūlija, un mēs sāksim izstrādāt piedāvājums, tiklīdz saņemsim jūsu piekrišanu.

  • Kāpēc man vajadzētu zināt, ko jūs darāt ar maniem datiem?

    Personas dati ir jūsu vērtība. Mēs vēlamies, lai jūs būtu labi informēts par to, kā un kādiem mērķiem personas dati tiek apstrādāti, kā arī, lai jūs varētu izvēlēties, ko vēlaties saņemt apmaiņā pret tiem.

  • Vai tiks apkopotas piekrišanas no nepilngadīgajiem klientiem?

    Piekrišanu par personas datu apstrādi var dot ikviens klients, sākot no 16 gadu vecuma (izņemot personalizētus finansēšanas un apdrošināšanas limitus).

  • Vai uzņēmumiem ir jādod sava piekrišana?

    Juridiskas personas var lemt par piekrišanas došanu saziņas kanāliem (e-pasts, īsziņa, tālrunis, pasts). Ar personas datu apstrādi saistītās piekrišanu izvēles ir pieejamas tikai klientiem, kas ir privātpersonas.

  • Kā un kur es saņemšu piedāvājumus, ja es neizmantoju internetbanku/mobilo lietotni?

    Ja neizmantojat mūsu internetbanku vai mobilo lietotni, piedāvājumus iespējams saņemt, apmeklējot mūsu filiāles, zvanot Konsultāciju centram vai izmantojot mūsu bankomātus. Ja dosiet mums piekrišanu attiecīgajiem saziņas kanāliem, jūs, iespējams, no mums saņemsiet zvanu, īsziņu, e-pastu vai izņēmuma gadījumos arī pasta sūtījumu.

Neatrodi atbildi?

Swedbank logo

Jūsu Internet Explorer pārlūkprogramma netiek atbalstīta.

Lūdzu izmantot Google Chrome, Mozilla Firefox vai Microsoft Edge pārlūkprogrammu.

Ar 23.03.2021. Swedbank internetbanka vairs nav pieejama, izmantojot Internet Explorer tīmekļa pārlūkprogrammu.

Tāpat nav iespējams apstiprināt Swedbank maksājumus citās vietnēs, kā arī izmantot Swedbank autentifikāciju, piemēram, latvija.lv.

Turpmāk iesakām izmantot Google Chrome, Mozilla Firefox vai jaunāko Microsoft Edge versiju. Uzziniet, kā uz sava datora uzstādīt kādu no minētajām pārlūkprogrammām, šeit.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Klientu serviss - Инфо и помощь - Customer service: +371 67 444 444

Swedbank
  • Jūsu ierīces operētājsistēma un pārlūkprogramma ir novecojusi un netiek atbalstīta Swedbank internetbankas lietošanai. Aicinām vērsties pie Jums uzticama IT atbalsta, lai saņemtu konsultāciju un veiktu atbilstošu operētājsistēmas un pārlūkprogrammas atjauninājumu.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Tava internetbankas sesija ir pārtraukta

Drošības nolūkos aizver šo pārlūkprogrammu. Ja vēlies turpināt izmantot internetbanku, pievienojies no jauna.


KASKO kad? Tagad!

Izmanto izdevību – līdz 7. aprīlim saņem 15% atlaidi KASKO apdrošināšanai.