Pāriet uz lapas sākumu
Kļūt par klientu

Klienta dati

Mēs ievērojam spēkā esošās normatīvās prasības un finanšu nozares labākās prakses principus

  • Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likums Latvijas kredītiestādēm nosaka pienākumu pārzināt klientu saimniecisko un personisko darbību, kā arī novērst risku tikt iesaistītām darījumos, kuri ir saistīti ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju vai terorisma vai proliferācijas finansēšanu.
  • Tāpat kā citām bankām, arī mums ir pienākums izpildīt normatīvās prasības un ievērot “Pazīsti savu klientu” jeb Know Your Customer (KYC) principu.
  • Swedbank atbilstoši Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumam īsteno starptautiskās un nacionālās sankcijas.

Noderīga informācija

Attiecības starp banku un tās klientiem ir balstītas uz abpusēju uzticību. Mums rūp klientu uzticība, tāpēc mēs periodiski publiskojam savus finanšu rezultātus un sniedzam citus darbības pārskatus. Tāpat mēs prasām arī saviem klientiem sniegt noteiktu informāciju par sevi.

Informācijas sniegšana ir svarīga vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, bankām ir jāizpilda ļoti striktas juridiskas prasības, atbilstoši kurām ir jāievēro “pazīsti savu klientu” jeb Know Your Customer (KYC) princips. Šī principa ievērošana ir saistīta ar starptautiskiem pasākumiem, kas tiek īstenoti pretlikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas un terorisma finansēšanas novēršanas nolūkos. Bankām ir jānodrošina, ka to infrastruktūru neizmanto ļaunprātīgas personas vai cilvēki, kuri apdraud citus.

Vēl viens svarīgs iemesls ir tas, ka bankām rūp savu klientu drošība un klientu kontu drošība. Ar aktuālas informācijas palīdzību mēs varam vieglāk uzturēt kontu drošību, novērst krāpnieku pretlikumīgas darbības, apturēt aizdomīgus darījumus un šādā veidā pasargāt savus klientus no finansiāliem zaudējumiem.

Jā, vietējie un starptautiskie tiesību akti bankām arī citās valstīs nosaka pienākumu piemērot “pazīsti savu klientu” principu.

Visas ziņas, ko jūs mums sniedzat, aizsargā strikti drošības un konfidencialitātes noteikumi.

Mēs izpaužam klientu datus trešām personām tikai tad, ja esam saņēmuši klienta rakstisku piekrišanu tam vai ja mums jāizpauž dati saskaņā ar likumu (piemēram, ja to prasa notārs, policija, Valsts ieņēmumu dienests vai Muitas pārvalde).

Informācija netiek apkopota ar mērķi to nekavējoties pārsūtīt citām institūcijām. Jūsu sniegtā informācija tiek glabāta atbildīgi. Noteiktos gadījumos, kad tas nepieciešams, valsts iestādēm (tiesībsargājošajām, drošības institūcijām) ir tiesības vērsties pie bankām un lūgt sniegt informāciju par klientu. Šādā gadījumā bankai saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir pienākums šādu informāciju sniegt.

  • Bankām ir pienākums garantēt klienta identitātes, kontu, noguldījumu un darījumu slepenību.
  • Informācija, ko banka ir ieguvusi par klientu un tā darījumiem, saskaņā ar līgumu sniedzot finanšu pakalpojumus, ir neizpaužama informācija.
  • Banka šādu informāciju drīkst izpaust tikai klientam pašam vai to pārstāvjiem, izņemot Kredītiestāžu likumā noteiktos gadījumus, kad to drīkst izpaust arī valsts institūcijām un citām šajā likumā noteiktajām personām.
Ja bankai netiek sniegta nepieciešamā informācija, tad noteiktos gadījumos bankai vairs nebūs iespēju šādiem klientiem sniegt savus pakalpojumus. Tas var nozīmēt ierobežojumus bankas kontu, norēķinu karšu un internetbankas lietošanā. Kontā esošā nauda nepazudīs, tomēr bankas pakalpojumus izmantot būs iespējams tikai pēc prasītās informācijas sniegšanas. Bankām ir pienākums identificēt politiski nozīmīgas personas, kuru loma sabiedrībā prasa pastiprinātu uzmanību. Par politiski nozīmīgām personām ir uzskatāmas arī politiski nozīmīgām personu ģimenes locekļi un ar tām cieši saistītas personas. Latviešu, angļu vai krievu.

Minētie normatīvie akti ir atrodami šeit:

Vispārīga informācija par finanšu sankcijām

Starptautiskās sankcijas ir ierobežojoši nemilitāri pasākumi, kuru mērķis ir starptautiskā miera, drošības un cilvēktiesību ievērošanas nodrošināšana. Tās nosaka starptautiskās organizācijas, tādas kā Apvienoto Nāciju Organizācija (ANO), Eiropas Savienība (ES) vai kāda atsevišķa valsts (piemēram, Amerikas Savienotās Valstis (ASV), Apvienotā Karaliste (UK)). Starptautiskās sankcijas piemēro valstīm kopumā, kā arī atsevišķām fiziskajām un juridiskajām personām, kuras pārkāpj cilvēktiesības, rada etniskus, teritoriālus konfliktus, atbalsta terorismu, pārkāpj starptautiskās normas un principus.

Starptautiskajām sankcijām ir dažādi veidi atkarībā no to mērķa (piemēram, novērst bruņotu konfliktu, cīnīties pret terorismu). Tās var būt individuālas (piem., ceļošanas aizliegums, līdzekļu iesaldēšana), tās var būt vērstas pret precēm un pakalpojumiem (piem., ieroču embargo vai ar proliferāciju saistītas preces, divējāda lietojuma preces, luksusa preces utt.), kā arī pret nozīmīgiem tautsaimniecības sektoriem (piem., naftas vai finanšu sektoriem, vai arī precēm, kas varētu veicināt valsts rūpniecības jaudu palielināšanu) vai varbūt visaptveroša vēršanās pret noteiktām valstīm (piem., Ziemeļkoreju).

Swedbank atbilstoši likumam “Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likums” īsteno starptautiskās un nacionālās sankcijas. Jānorāda, ka atkarībā no finanšu iestādes darbības valsts sankciju saraksts, kas finanšu iestādei jāievēro, var atšķirties.

Swedbank ņem vērā korespondentbanku prasības, kā arī pašu gatavību uzņemties risku. Tādēļ Swedbank neiesaistīsies nekādās darbībās, kas tiešā vai netiešā veidā pārkāptu/ apietu finanšu sankciju aizliegumus, korespondentbanku noteikumus un iekšējo politiku.

Tālāk tekstā ir izklāstīti Swedbank īstenoto finanšu sankciju galvenie veidi:

  • Līdzekļu iesaldēšana. Swedbank ir pienākums iesaldēt visus finanšu līdzekļus un finanšu instrumentus, kas tieši vai netieši, pilnībā vai daļēji atrodas ES, ANO, Latvijas Republikas (LR) finanšu sankcijām pakļautas personas īpašumā, valdījumā, turējumā vai kontrolē, kā arī nepieļaut šādu līdzekļu pieejamību. ASV un UK noteikto sankciju gadījumā Swedbank atteiks darījumus un nenodrošinās sankcionētajām personām produktus un / vai pakalpojumus.
  • Ieroču embargo / divējāda lietojuma preču ierobežojumi un tehnoloģijas, kas paredzētas militāriem mērķiem (aizsardzības sektors). Swedbank neiesaistās finansiālās palīdzības sniegšanā, ja tā saistīta ar minētajām precēm vai saistītajiem pakalpojumiem.
  • Sankcijas, kas vērstas pret nozīmīgākajiem ekonomikas sektoriem (finanšu, enerģētikas sektori). Swedbank nesniedz pakalpojumus, kas pakļauti finanšu ierobežojumiem (piem., aizdevumus, kredītus, finanšu instrumentu darījumus) un nepiedalās darījumos, kas saistīti ar noteiktām ekonomikas sfērām (piem., ierobežojumi preču/pakalpojumu vai tehnoloģiju nodrošināšanai, eksportam vai reeksportam, lai atbalstītu dziļūdens, Arktikas piekrastes vai slānekļa projektiem, kuriem ir potenciāls ražot naftu, izpēti vai ieguvi).

Svarīgi minēt, ka līdzekļu iesaldēšana un daži konkrētu sektoru ierobežojumi attiecas arī uz juridiskajām personām, kas pieder vai ko tiešā vai netiešā veidā kontrolē persona, kurai noteikti ierobežojošie pasākumi. Lai arī šādas juridiskās personas var nebūt noteiktas un iekļautas sankciju sarakstos, uz tām ir attiecināmas tās pašas finanšu sankcijas un Swedbank tās ir jāpiemēro.

ES noteiktās starptautiskās sankcijas (tai skaitā ANO noteiktās sankcijas) ir spēkā ES teritorijā un attiecas uz visām ES personām gan ES teritorijā, gan ārpus tās. Līdz ar to gan finanšu iestādes, gan to klienti ir juridiski atbildīgi par ES sankciju ievērošanu un tiem ir pienākums informēt kompetentās iestādes ne tikai par gadījumiem, kad ir notikuši darījumi ar sankcijām pakļautām personām, bet arī par aizdomām, ka šādi darījumi ir veikti.

Ikvienam klientam ir jāizvērtē potenciālie sankciju riski, iesaistoties biznesa darījumos. Informācija par sankcijām tiek plaši sniegta publiski pieejamos avotos un klientiem, it īpaši tiem, kuri darbojas starptautiski, ir jāsaprot un jāveic pasākumi attiecībā uz sankcijām (ne tikai finanšu sankcijām), kas varētu skart viņa biznesu. Tāpēc klientiem ir jāizvērtē, vai viņu saimnieciskā darbība varētu būt pakļauta sankcijām un jāveic atbilstoši risku mazinoši pasākumi.

Iepriekš sniegtā informācija nav pilnīga un visaptveroša, tādēļ klientiem ir ieteicams konsultēties atbildīgajās iestādēs vai saņemt neatkarīgas juridiskās konsultācijas, ja saistībā ar sankciju īstenošanu ir radušies jautājumi.

Swedbank ir zema riska banka, tāpēc esam noteikuši un piemērojam zemu riska apetīti, pārvaldot arī finanšu sankciju riskus. Tas cita starpā nozīmē, ka mūsu mērķis ir izvairīties no sankciju pārkāpumiem pat situācijās, kad sankcijas ir vērstas ne tikai pret konkrētiem darījumiem, bet arī ar to saistītām darbībām (piemēram, eksporta ierobežojumiem).

Ņemot vērā starptautiskās sankcijas, korespondentbanku prasības, pašreizējo ģeopolitisko situāciju, Swedbank ir pienākums un tiesības neizpildīt tiešos darījumus (t.sk. skaidras un bezskaidras naudas maksājumus, maksājumus ar karti) jebkurā valūtā klientu kontos, ja tie ir tiešā veidā saistīti ar šādām valstīm vai reģioniem (turpmāk – Aizliegtās valstis):

  1. Ziemeļkoreja;
  2. Sīrija;
  3. Irāna;
  4. Krievijas Federācija;
  5. Krima un Sevastopole;
  6. Ukrainas Doņeckas, Luhanskas, Hersonas un Zaporožjes apgabalu teritorijas, kuras nav Ukrainas valdības kontrolē;
  7. Baltkrievijas Republika;
  8. Kuba;
  9. Venecuēla;
  10. Afganistāna.

Swedbank par nepieņemamiem uzskata arī darījumus (tostarp skaidras naudas un karšu maksājumus) savu klientu kontos, kas ir netieši saistīti ar iepriekš minētajām Aizliegtajām valstīm.

Visi klientu kontos identificētie darījumi, kuriem ir tieša un/vai netieša saistība ar Aizliegtajām valstīm un kuri var tikt uzskatīti par nepieņemamiem, tiks izvērtēti individuāli.

Par nepieņemamām uzskatāmas, piemēram, šādas situācijas:

  • Darījumi ar fiziskām personām, kas dzīvo un/vai darbojas Aizliegtajās valstīs, vai ir saistīti ar tām.
  • Darījumi ar juridiskām personām, kas dibinātas un/vai darbojas Aizliegtajās valstīs, vai darījumi, kas saistīti ar tām.
  • Darījumi, kuru pamatā ir preču vai pakalpojumu eksports vai imports, līdzekļi vai galamērķis, ir saistīti ar kādu no Aizliegtajām valstīm.
  • Noguldījumi skaidrā naudā, kas iegūta no ienākumiem, gūtiem kādā no Aizliegtajām valstīm, piemēram, par īpašuma pārdošanu vai nomu, preču pārdošanu un/vai pakalpojumu sniegšanu, dividendēm vai līdzekļiem, kas saistīti ar darbu uzņēmumos un/vai organizācijās, kas dibinātas un/vai darbojas Aizliegtajās valstīs.

Vēršam uzmanību, ka Swedbank vai citas bankas, kas piedalās maksājuma izpildē (korespondentbanka, saņēmēja vai maksātāja banka), var pagarināt šādu maksājumu darījumu izpildes termiņu, vai arī tos bloķēt vai iesaldēt. Tāpēc klientiem vienmēr ieteicams izvērtēt potenciālos starptautisko sankciju riskus.

Papildus iepriekš minētajiem ierobežojumiem, klientiem, kuri veic aprakstītos darījumus, var tikt ierobežota piekļuve Swedbank pakalpojumiem (tostarp darījumu ierosināšanai/izpildei).

Noderīgas saites:

ES (tai skaitā ANO) sankciju režīmi:
https://www.sanctionsmap.eu/#/main

ASV OFAC sankciju režīmi:
https://www.treasury.gov/resource-center/sanctions/Programs/Pages/Programs.aspx

ASV OFAC meklēšanas rīks:
https://sanctionssearch.ofac.treas.gov/

UK sankciju režīmi:
https://www.gov.uk/government/collections/financial-sanctions-regime-specific-consolidated-lists-and-releases

UK sankciju meklēšanas rīks:
https://sanctionssearchapp.ofsi.hmtreasury.gov.uk/

Swedbank vēlas vērst uzmanību uz to, ka gan ES, gan ASV ir noteikušas plašas starptautiskās sankcijas saistībā ar Krimas un Sevastopoles apgabalu. Šīs sankcijas nosaka ierobežojumus un aizliegumus importam, eksportam, tūrisma pakalpojumiem, investīcijām, finansējumam un citiem ekonomikas sektoriem saistībā ar šiem apgabaliem.

2022. gadā starptautiskās organizācijas un dažādas valstis (piemēram, ASV) ir noteikušas tirdzniecības ierobežojumus un aizliegumus transporta, telekomunikāciju, enerģētikas vai naftas, gāzes un derīgo izrakteņu meklēšanas, izpētes un ieguves jomā un importa aizliegumus precēm, kuru izcelsme ir valdības nekontrolējamās teritorijās, piemēram, Doņeckas, Hersonas, Luhanskas un Zaporižjas reģionos.

Esošās situācijas dēļ un saskaņā ar iekšējo bankas politiku, un galveno korespondentbanku riska politikām Swedbank standarta kārtībā neveic tiešos vai netiešos maksājumus jebkurā valūtā no/uz šiem apgabaliem vai saistībā ar šiem apgabaliem (t. i., saņēmēja adrese ir norādīta kādā no apgabaliem, kā arī citos gadījumos, kad tiek konstatēta saikne ar šiem reģioniem).

Reaģējot uz Krievijas bezprecedenta un neizprovocēto militāro uzbrukumu Ukrainai, pret Krievijas Federāciju, kā arī Baltkrievijas Republiku noteiktas vairākas starptautiskās sankcijas.

Pašreizējā situācija ir padarījusi darījumus ar Krieviju un Baltkrieviju ļoti riskantus. Klienti, kas veic maksājumus vai sūta preces uz Krieviju, riskē zaudēt savu naudu vai preces.

Tādejādi Swedbank ir apturējusi tiešo un netiešo maksājumu pakalpojumu sniegšanu uz/no Krievijas un Baltkrievijas, izņemot dažas atkāpes, piemēram, pensiju maksājumus. Ienākošie tiešie un netiešie maksājumi tiks atgriezti maksājuma sūtītājam.

Militārās preces ietver militārās tehnoloģijas un aprīkojumu, ko var izmantot iekšējo represiju vai starptautiskās agresijas īstenošanai vai ar kurām var vairot reģiona nestabilitāti.

Divējādā lietojuma preces, tai skaitā programmatūras un tehnoloģijas, ir preces, ko var izmantot gan civiliem, gan militāriem nolūkiem. Šajā kategorijā ir visas preces, kuras var izmantot ieroču, militārās tehnikas izgatavošanā, masu iznīcināšanas ieroči vai līdzekļi to piegādei utt.

Parasti gadījumos, kad tiek noteikts ieroču embargo / ierobežojumi divējāda lietojuma precēm, aizliegti ir arī ar to saistītie tehniskās, finansiālās palīdzības un citu veidu pakalpojumi, kas saistīti ar šīm precēm. Kaut gan par preču un tehnoloģiju klasifikāciju, galvenokārt, atbildīgi ir klienti, kuri nosūta vai saņem šādas preces, aizliegums sniegt finansiālo palīdzību ir obligāti saistošs arī Swedbank.

Militāro preču / divējādā lietojuma preču aizliegums nozīmē, ka Swedbank nedrīkst iesaistīties jebkādos finanšu darījumos, sniegt komerciālu atbalstu vai jebkādu finansiālu atbalstu klientiem, kuri pārdod, piegādā, nodod, ir starpnieki vai eksportē šādas preces uz ierobežojumiem pakļautām valstīm (piem., uz Krievijas Federāciju), ja tās ir paredzētas militāriem mērķiem, vai pārdod, piegādā, nodod vai eksportē šādas preces uz noteiktām ES sarakstā iekļautām valstīm. Tāpēc saistītajiem maksājumiem Swedbank var veikt papildu pārbaudes un līdz ar to maksājumu uzdevuma izpilde var aizkavēties vai tikt atcelta.

ES sarakstā ir iekļautas arī ar enerģētikas sektoru saistītas preces, kuru eksportam uz Krieviju ir noteikti ierobežojumi. ASV ir noteikusi ierobežojumus visām precēm / nefinanšu pakalpojumiem un tehnoloģijām, kas atbalsta enerģētikas projektus. Tādēļ, lai nebūtu iesaistīta aizliegtos darījumos, Swedbank ir jābūt informētai, vai klients no kompetentām iestādēm ir saņēmis atbilstošu atļauju.

Sektorālas sankcijas pret Krieviju

Reaģējot uz Krievijas militāro agresiju, ES ir ievērojami paplašinājusi sankcijas pret Krieviju, pievienojot bezprecedenta ierobežojošus pasākumus, kas papildina spēkā esošos pasākumus, kurus Krievijai piemēro kopš 2014. gada saistībā ar Krimas aneksiju un Minskas vienošanās neīstenošanu. Nesen ieviestās sankcijas pret Krieviju ietver ne tikai preču embargo, bet arī pakalpojumu sniegšanas aizliegumu. Piemēram, preces, ko nevar eksportēt uz Krieviju, ir šādas: preces un tehnoloģijas, kas piemērotas izmantošanai aviācijas vai kosmosa rūpniecībā, luksusa preces, jūras navigācijas preces un tehnoloģijas, preces un/vai tehnoloģija, kas piemērota izmantošanai naftas rafinēšanā, preces, kas jo īpaši varētu veicināt Krievijas rūpniecības jaudu palielināšanu. Preces, kuras nevar importēt no Krievijas, ietver: jēlnaftu un rafinētus naftas produktus, ogles un citus cietos fosilos kurināmos, tēraudu, zeltu, tostarp juvelierizstrādājumus, cementu, koksni, papīru un plastmasu, jūras veltes un alkoholiskos dzērienus. ES ir aizliegusi Krievijas valdībai vai jebkurai juridiskajai personai, kas veic uzņēmējdarbību Krievijā, sniegt noteiktus ar uzņēmējdarbību saistītus pakalpojumus: grāmatvedības pakalpojumus, IT konsultācijas, juridiskās konsultācijas, arhitektūras un inženiertehniskos pakalpojumus, reklāmas, tirgus izpētes un sabiedriskās domas izpētes pakalpojumus. Jebkurai ES reģistrētai juridiskajai personai, vienībai vai struktūrai, kurā 25 % vai vairāk pieder kādai Krievijas fiziskajai vai juridiskajai personai, vienībai vai struktūrai, ir aizliegts kļūt par autotransporta uzņēmumu, kas veic kravu autopārvadājumus ES teritorijā, tostarp tranzītā.

Sektorālas sankcijas pret Baltkrieviju

Reaģējot uz cilvēktiesību pārkāpumiem Baltkrievijā un pilsoniskās sabiedrības, demokrātiskās opozīcijas un žurnālistu vardarbīgu apspiešanu, ES kopš 2020. gada ir noteikusi jaunas sankcijas pret Baltkrieviju.

Ņemot vērā falsificētos 2020. gada 9. augusta Baltkrievijas prezidenta vēlēšanu rezultātus un Baltkrievijas drošības spēku vērsto vardarbību pret miermīlīgajiem protestētājiem, demokrātisko opozīciju un žurnālistiem, ES ir noteikusi sankcijas pret vairākām fiziskajām un juridiskajām personām. Padome 2021. gada 4. jūnijā arī aizliedza visām Baltkrievijas aviosabiedrībām pacelties no ES teritorijas, nolaisties tajā vai pārlidot tai pāri.

Ņemot vērā Baltkrievijas iesaistīšanos neprovocētajā un nepamatotajā Krievijas karā pret Ukrainu, ES 2024. gada 29. jūnijā pieņēma papildu ierobežojošus pasākumus, kas vērsti pret Baltkrievijas ekonomiku. Šo ierobežojošo pasākumu mērķis ir noteikt sankcijas, kas jau ir ieviestas saistībā ar Krieviju, tādējādi ierobežojot pret Krieviju noteikto sankciju apiešanu, kas izriet no Krievijas un Baltkrievijas tautsaimniecību augstās integrācijas pakāpes. Jaunās sankcijas ietver tirdzniecības ierobežojumus, noteiktu pakalpojumu sniegšanas aizliegumu, ierobežojumus transporta un loģistikas jomā, kā arī sankciju apiešanas novēršanas pasākumus, kas ietekmēs dažādas Baltkrievijas ekonomikas nozares.

Lūdzu, ņemiet vērā, ka iepriekš minētie saraksti nav pilnīgi. Pilns aizliegto preču un pakalpojumu saraksts, kā arī citi ierobežojumi ir atrodami zemāk esošajā saitē.

ES kopējo militāro preču sarakstu

ES divējāda lietojuma preču tirdzniecības kontroles noteikumiem

ES Padomes regulu par Krievijas sektorālām sankcijām

Saite uz ES Padomes regulu par Baltkrievijas sektorālām sankcijām

Lūdzam ņemt vērā: ja jūs vai jūsu uzņēmums darbojas kuģniecības jomā vai ir saistīts ar minēto jomu, saskaņā ar starptautiskajiem kuģniecības noteikumiem, veicot maksājumu, laukā “Maksājuma detaļas” ir obligāti jāpievieno šāda informācija:

  • Kuģis: kuģa nosaukums;
  • IMO: starptautiskās jūrniecības organizācijas numurs;
  • KAROGS: karoga valsts;
  • ĪPAŠNIEKS: īpašnieka nosaukums;
  • REĢISTRĀCIJA: numurs un valsts.

Pretējā gadījumā maksājums var aizkavēties, jo maksātāja banka prasīs noskaidrot trūkstošo informāciju. Ja maksājums neatbilst starptautiskajiem standartiem (tai skaitā ASV normatīvajiem aktiem), tad maksājums var tikt iesaldēts korespondentbankā.

Lūdzu, pievērsiet uzmanību, ka ES, ASV u. c. valsts ir noteikusi vairākus ierobežojumus kuģniecības nozarē (piemēram, Krievijas un Baltkrievijas kuģiem ir aizliegts piestāt ES ostās). Tāpēc, ja izvērtēšanas laikā Swedbank ir konstatējusi sankciju riskus, darījums var tikt noraidīts/atgriezts sūtītājam Swedbank iekšējās politikas iemeslu dēļ.

Swedbank transporta jomu klasificē kā paaugstināta riska nozari, jo tajā iespējama sankcijām pakļautu preču (piem., militāru preču, divējādā lietojuma preču, ar enerģētikas sektoru saistīto preču u.tml. ) pārvadāšana un ar ES, UK, ASV OFAC un ANO normatīvo aktu prasībām aizliegtu pakalpojumu sniegšana.

Lūdzam ņemt vērā: ja jūs vai jūsu uzņēmums darbojas transporta jomā vai ir saistīts ar minēto jomu, jums Swedbank jāsniedz šāda informācija:

  • informācija par pārvadātajām precēm (tai skaitā, bet ne tikai preču izcelsmes sertifikāts, rēķini, pārvadāšanas dokumenti (piem., dzelzceļa, gaisa transporta pavadzīmes) u.tml.);
  • informācija par preču galamērķi / gala saņēmēju (saņēmēja nosaukums, reģistrācijas numurs, valsts, adrese);
  • informācija par nosūtītāju (nosaukums, reģistrācijas numurs, valsts, adrese).

Ja Swedbank pieprasa jums iesniegt dokumentus un saņemtā informācija nesatur visas nepieciešamās ziņas, tad maksājums var aizkavēties, tikt noraidīts/atgriezts sūtītājam saskaņā ar Swedbank iekšējā politikā noteikto.

Proliferācijas finansēšana attiecas uz jebkādiem finanšu līdzekļiem, kuri tiek izmantoti, lai atbalstītu masu iznīcināšanas ieroču (WMD) izplatīšanu vai to iegādes darbības. Šāda veida finansējums var būt ārkārtīgi bīstams, jo tas var veicināt globālo drošību apdraudošu tehnoloģiju un materiālu izplatīšanos. Swedbank neiesaistās jebkādos darījumos, kas var liecināt par līdzekļu izmantošanu proliferācijas finansēšanai.

Swedbank logo

Jūsu Internet Explorer pārlūkprogramma netiek atbalstīta.

Lūdzu izmantot Google Chrome, Mozilla Firefox vai Microsoft Edge pārlūkprogrammu.

Ar 23.03.2021. Swedbank internetbanka vairs nav pieejama, izmantojot Internet Explorer tīmekļa pārlūkprogrammu.

Tāpat nav iespējams apstiprināt Swedbank maksājumus citās vietnēs, kā arī izmantot Swedbank autentifikāciju, piemēram, latvija.lv.

Turpmāk iesakām izmantot Google Chrome, Mozilla Firefox vai jaunāko Microsoft Edge versiju. Uzziniet, kā uz sava datora uzstādīt kādu no minētajām pārlūkprogrammām, šeit.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Klientu serviss - Инфо и помощь - Customer service: +371 67 444 444

Swedbank
  • Jūsu ierīces operētājsistēma un pārlūkprogramma ir novecojusi un netiek atbalstīta Swedbank internetbankas lietošanai. Aicinām vērsties pie Jums uzticama IT atbalsta, lai saņemtu konsultāciju un veiktu atbilstošu operētājsistēmas un pārlūkprogrammas atjauninājumu.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Tava internetbankas sesija ir pārtraukta

Drošības nolūkos aizver šo pārlūkprogrammu. Ja vēlies turpināt izmantot internetbanku, pievienojies no jauna.


Mājokļa kredīts. Ar atbalstu un ilgtermiņa rūpēm par tev svarīgo.

  • Profesionāli finansēšanas konsultanti, kas atbalstīs ik solī
  • Būveksperta konsultācijas, būvējot vai atjaunojot māju
  • Ērtas bezmaksas kredīta pārvaldīšanas iespējas
  • Plašas apdrošināšanas iespējas vienuviet
  • Izdevīgas papildu finansējuma iespējas mājokļa pilnveidošanai
  • Ekspertu padomi un pieredzes stāsti visdažādākajos mājokļa jautājumos

Kontaktinformācija

“Swedbank” AS
Balasta dambis 15, Rīga,
LV-1048, Latvija
BIC/S.W.I.F.T.: HABALV22
Reģ. Nr.: 40003074764

Noderīgas saites

Juridiskā informācija

Klientu programmas

Jūs atrodaties Swedbank internetbankā, kurā tiek piedāvāti "Swedbank" AS, "Swedbank Līzings" SIA, "Swedbank Atklātais Pensiju Fonds" AS, "Swedbank Ieguldījumu Pārvaldes Sabiedrība" AS, "Swedbank P&C Insurance" AS Latvijas filiāle, "Swedbank Life Insurance" SE Latvijas filiāle finanšu pakalpojumi. Lūdzam Jūs uzmanīgi iepazīties ar pakalpojumu noteikumiem pirms attiecīgā pakalpojuma izvēles un līguma noslēgšanas.