Attiecības starp banku un tās klientiem ir balstītas uz abpusēju uzticību. Mums rūp klientu uzticība, tāpēc mēs periodiski publiskojam savus finanšu rezultātus un sniedzam citus darbības pārskatus. Tāpat mēs prasām arī saviem klientiem sniegt noteiktu informāciju par sevi.
Informācijas sniegšana ir svarīga vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, bankām ir jāizpilda ļoti striktas juridiskas prasības, atbilstoši kurām ir jāievēro “pazīsti savu klientu” jeb Know Your Customer (KYC) princips. Šī principa ievērošana ir saistīta ar starptautiskiem pasākumiem, kas tiek īstenoti pretlikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas un terorisma finansēšanas novēršanas nolūkos. Bankām ir jānodrošina, ka to infrastruktūru neizmanto ļaunprātīgas personas vai cilvēki, kuri apdraud citus.
Vēl viens svarīgs iemesls ir tas, ka bankām rūp savu klientu drošība un klientu kontu drošība. Ar aktuālas informācijas palīdzību mēs varam vieglāk uzturēt kontu drošību, novērst krāpnieku pretlikumīgas darbības, apturēt aizdomīgus darījumus un šādā veidā pasargāt savus klientus no finansiāliem zaudējumiem.
Visas ziņas, ko jūs mums sniedzat, aizsargā strikti drošības un konfidencialitātes noteikumi.
Mēs izpaužam klientu datus trešām personām tikai tad, ja esam saņēmuši klienta rakstisku piekrišanu tam vai ja mums jāizpauž dati saskaņā ar likumu (piemēram, ja to prasa notārs, policija, Valsts ieņēmumu dienests vai Muitas pārvalde).
Informācija netiek apkopota ar mērķi to nekavējoties pārsūtīt citām institūcijām. Jūsu sniegtā informācija tiek glabāta atbildīgi. Noteiktos gadījumos, kad tas nepieciešams, valsts iestādēm (tiesībsargājošajām, drošības institūcijām) ir tiesības vērsties pie bankām un lūgt sniegt informāciju par klientu. Šādā gadījumā bankai saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir pienākums šādu informāciju sniegt.