Pāriet uz lapas sākumu
PrivātpersonāmUzņēmumiem
Kļūt par klientu

Klienta dati

Pilnvērtīgi dati – labāki un drošāki pakalpojumi

Tāpat kā citām bankām, arī mums ir pienākums izpildīt normatīvās prasības un savā darbībā ievērot “Pazīsti savu klientu” jeb Know Your Customer (KYC) principu. Šī iemesla dēļ mēs saviem klientiem prasām:

  • Norādīt savu kontaktinformāciju, valstspiederību, dzīvesvietu, darbības jomu u.tml. datus.
  • Laiku pa laikam šo informāciju aktualizēt.
  • Ja nepieciešams, par noteiktiem darījumiem sniegt sīkāku informāciju (piemēram, par klienta kontā ieskaitītu līdzekļu izcelsmi).

Noderīga informācija

Attiecības starp banku un tās klientiem ir balstītas uz abpusēju uzticību. Mums rūp klientu uzticība, tāpēc mēs periodiski publiskojam savus finanšu rezultātus un sniedzam citus darbības pārskatus. Tāpat mēs prasām arī saviem klientiem sniegt noteiktu informāciju par sevi.

Informācijas sniegšana ir svarīga vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, bankām ir jāizpilda ļoti striktas juridiskas prasības, atbilstoši kurām ir jāievēro “pazīsti savu klientu” jeb Know Your Customer (KYC) princips. Šī principa ievērošana ir saistīta ar starptautiskiem pasākumiem, kas tiek īstenoti pretlikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas un terorisma finansēšanas novēršanas nolūkos. Bankām ir jānodrošina, ka to infrastruktūru neizmanto ļaunprātīgas personas vai cilvēki, kuri apdraud citus.

Vēl viens svarīgs iemesls ir tas, ka bankām rūp savu klientu drošība un klientu kontu drošība. Ar aktuālas informācijas palīdzību mēs varam vieglāk uzturēt kontu drošību, novērst krāpnieku pretlikumīgas darbības, apturēt aizdomīgus darījumus un šādā veidā pasargāt savus klientus no finansiāliem zaudējumiem.

Jā, vietējie un starptautiskie tiesību akti bankām arī citās valstīs nosaka pienākumu piemērot “pazīsti savu klientu” principu.

Visas ziņas, ko jūs mums sniedzat, aizsargā strikti drošības un konfidencialitātes noteikumi.

Mēs izpaužam klientu datus trešām personām tikai tad, ja esam saņēmuši klienta rakstisku piekrišanu tam vai ja mums jāizpauž dati saskaņā ar likumu (piemēram, ja to prasa notārs, policija, Valsts ieņēmumu dienests vai Muitas pārvalde).

Informācija netiek apkopota ar mērķi to nekavējoties pārsūtīt citām institūcijām. Jūsu sniegtā informācija tiek glabāta atbildīgi. Noteiktos gadījumos, kad tas nepieciešams, valsts iestādēm (tiesībsargājošajām, drošības institūcijām) ir tiesības vērsties pie bankām un lūgt sniegt informāciju par klientu. Šādā gadījumā bankai saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir pienākums šādu informāciju sniegt.

  • Bankām ir pienākums garantēt klienta identitātes, kontu, noguldījumu un darījumu slepenību.
  • Informācija, ko banka ir ieguvusi par klientu un tā darījumiem, saskaņā ar līgumu sniedzot finanšu pakalpojumus, ir neizpaužama informācija.
  • Banka šādu informāciju drīkst izpaust tikai klientam pašam vai to pārstāvjiem, izņemot Kredītiestāžu likumā noteiktos gadījumus, kad to drīkst izpaust arī valsts institūcijām un citām šajā likumā noteiktajām personām.
Ja bankai netiek sniegta nepieciešamā informācija, tad noteiktos gadījumos bankai vairs nebūs iespēju šādiem klientiem sniegt savus pakalpojumus. Tas var nozīmēt ierobežojumus bankas kontu, norēķinu karšu un internetbankas lietošanā. Kontā esošā nauda nepazudīs, tomēr bankas pakalpojumus izmantot būs iespējams tikai pēc prasītās informācijas sniegšanas. Bankām ir pienākums identificēt politiski nozīmīgas personas, kuru loma sabiedrībā prasa pastiprinātu uzmanību. Par politiski nozīmīgām personām ir uzskatāmas arī politiski nozīmīgām personu ģimenes locekļi un ar tām cieši saistītas personas. Latviešu, angļu vai krievu.

Minētie normatīvie akti ir atrodami šeit:

Swedbank logo

Jūsu Internet Explorer pārlūkprogramma netiek atbalstīta.

Lūdzu izmantot Google Chrome, Mozilla Firefox vai Microsoft Edge pārlūkprogrammu.

Ar 23.03.2021. Swedbank internetbanka vairs nav pieejama, izmantojot Internet Explorer tīmekļa pārlūkprogrammu.

Tāpat nav iespējams apstiprināt Swedbank maksājumus citās vietnēs, kā arī izmantot Swedbank autentifikāciju, piemēram, latvija.lv.

Turpmāk iesakām izmantot Google Chrome, Mozilla Firefox vai jaunāko Microsoft Edge versiju. Uzziniet, kā uz sava datora uzstādīt kādu no minētajām pārlūkprogrammām, šeit.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Klientu serviss - Инфо и помощь - Customer service: +371 67 444 444

Swedbank
  • Jūsu ierīces operētājsistēma un pārlūkprogramma ir novecojusi un netiek atbalstīta Swedbank internetbankas lietošanai. Aicinām vērsties pie Jums uzticama IT atbalsta, lai saņemtu konsultāciju un veiktu atbilstošu operētājsistēmas un pārlūkprogrammas atjauninājumu.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Tava internetbankas sesija ir pārtraukta

Drošības nolūkos aizver šo pārlūkprogrammu. Ja vēlies turpināt izmantot internetbanku, pievienojies no jauna.


KASKO kad? Tagad!

Izmanto izdevību – līdz 7. aprīlim saņem 15% atlaidi KASKO apdrošināšanai.