- Pārbaudi, vai e-rēķina pieteikšanas laikā norādītais bankas konts ir aktīvs. Ja tas ir slēgts, aizpildi jaunu e-rēķina pieteikumu un tajā norādi savu aktīvo bankas kontu.
- Pārbaudi iesniegtā e-rēķina pieteikuma veidu. Tam jābūt atzīmētam “Pieteikts”. Ja ir atzīmēts “Atcelts", tad jāaizpilda jauns e-rēķina pieteikums.
- Ja e-rēķins ir veiksmīgi pieteikts, taču nav saņemts, sazinies ar e-rēķina sūtītāju.
- Autorizējies internetbankā un pārbaudi, vai e-rēķins ir saņemts. Ja nav, sazinies ar e-rēķina sūtītāju.
- Pārbaudi, vai līgums par automātisko apmaksu ir spēkā. Ja tā darbība ir beigusies, jaunu līgumu vari noslēgt šeit.
- Pārliecinies, vai automātiskā apmaksa e-rēķinam tiešām ir pieslēgta. Ja nav, to vari pieslēgt šeit. Ņem vērā, ka visi e-rēķini, kas saņemti pirms automātiskās apmaksas līguma noslēgšanas, ir jāapmaksā manuāli.
- Pārbaudi summu saņemtajā e-rēķinā. Ja tā pārsniedz automātiskās apmaksas līgumā noteikto maksimālo ikmēneša summu, tad apmaksa nav bijusi iespējama. Šajā gadījumā e-rēķins jāapmaksā manuāli. Turpmāk ieteicams palielināt savu automātiskās apmaksas maksimālo limitu. To var izdarīt internetbankā šeit.
- Pārbaudi norēķinu konta atlikumu. Iespējams, ka samaksas dienā kontā nav bijis pietiekami daudz līdzekļu. Šādā gadījumā banka mēģina veikt automātisko apmaksu vēl 6 dienas.
- Ja 6 dienu laikā kontā neparādās pietiekami daudz līdzekļu, e-rēķinu var apmaksāt daļēji, ja norādīji šādu iespēju, pieslēdzot e-rēķinu automātisko apmaksu, un ja kontā ir vismaz 50% no e-rēķina summas. Ja kontā nav pietiekamu līdzekļu, tad e-rēķins jāapmaksā manuāli, jo tas tiek atzīmēts kā „Nesamaksāts” vai „Daļēji samaksāts".
- Lai pārtrauktu e-rēķinu saņemšanu, autorizējies internetbankā un izvēlies “Maksājumi, konti” > “Maksājumi” > “E-rēķini”. Šajā lapā izvēlies “Pieteikumi un līgumi”. E-rēķinu saņemšanu vari pārtraukt arī pa telefonu, zvanot 67444444, Swedbank filiālē vai sazinoties ar e-rēķina izrakstītāju.
- Lai atslēgtu rēķina automātisko apmaksu, autorizējies internetbankā un izvēlies “Maksājumi, konti” > “Maksājumi” > “E-rēķini”. Šajā lapā izvēlies “Pieteikumi un līgumi”. Klikšķini uz pieteiktā e-rēķina, kura automātisko apmaksu vēlies pārtraukt, un spied “Pārtraukt automātiskos maksājumus”, tādējādi pārtraucot konkrētā e-rēķina automātiskās apmaksas līgumu. E-rēķinu automātisko apmaksu vari pārtraukt arī pa telefonu, zvanot 67444444, vai dodoties uz Swedbank filiāli.
Piesaki e-rēķinu, maini datus (piemēram, kontu, uz kuru tiek nosūtīts e-rēķins) vai atsakies no e-rēķina saņemšanas, sazinoties ar e-rēķina sūtītāju.
E-rēķins jums jāapmaksā internetbankā, sadaļā “Mani e-rēķini”, nospiežot pogu “Maksāt” vai pieslēdzot e-rēķinam automātisko apmaksu.
E-rēķina pieteikšanas un saņemšanas pakalpojums internetbankā ir bez maksas. Apmaksa starp Swedbank kontiem ir bez maksas, bet norēķini uz citu banku kontiem tiek veikti saskaņā ar spēkā esošo maksājumu cenrādi.
-
Piesakot jaunu e-rēķinu
- Noklikšķiniet uz “Pieteikt jaunu e-rēķinu”.
- Sarakstā atrodiet uzņēmumu, kuram vēlaties pieteikt e-rēķinu ar automātisko apmaksu.
-
Aizpildot pieteikumu, atzīmējiet “Jā” pie automātiskā rēķina apmaksas izvēlnes.
-
Veicot izmaiņas esoša e-rēķina apmaksas nosacījumos
- Sadaļā “Mani e-rēķini” pretī saņemtajam e-rēķinam noklikšķiniet uz “Pieslēgt automātisko apmaksu”.
Piesakot e-rēķinu, varat norādīt maksimālo summu mēnesī, kādu nedrīkst pārsniegt e-rēķinu automātiskajā apmaksā. Ja rēķina summa pārsniedz noteikto limitu, rēķins netiks apmaksāts.
Piesakot e-rēķinu, var atļaut rēķina daļēju apmaksu. Tas nozīmē: ja jūsu norādītajā apmaksas datumā jūsu kontā nepietiek līdzekļu visa rēķina summas segšanai, sistēma vēl 6 dienas gaida konta izmaiņas. Ja 7. dienā kontā joprojām nebūs pieejama pilna summa, notiks daļēja rēķina apmaksa, pārskaitot vismaz 50% no rēķina summas. Ja kontā būs mazāk par 50% no rēķina apmaksai nepieciešamās summas, rēķins netiks apmaksāts.
Pieslēdzot e-rēķinu automātisko apmaksu, varat izvēlēties vienu no šīm apmaksas dienas iespējām:
- Apmaksas termiņa diena (datums, ko pakalpojuma sniedzējs ir norādījis e-rēķinā).
- 2 dienas pēc e-rēķina saņemšanas. Šādi e-rēķins tiks apmaksāts savlaicīgi, negaidot termiņu.
- 2 dienas pirms apmaksas datuma. Ja pārskaitījums ir jāveic uz citu banku, būsiet drošs, ka summa saņēmējam tiks ieskaitīta līdz apmaksas termiņam un maksājums netiks nokavēts.
Apmaksas nosacījumus varat mainīt, izvēloties attiecīgo e-rēķinu automātiskās apmaksas līgumu.
Ja apmaksas datumā kontā nav atlikuma EUR valūtā, e-rēķins netiks apmaksāts. Kontā ir jābūt EUR valūtas atlikumam. Ja jūsu kontā ir cita valūta, tad pirms apmaksas datuma veiciet valūtas maiņu internetbankā uz EUR.
Ja jūsu norādītajā apmaksas datumā jūsu kontā nepietiek līdzekļu visa rēķina summas segšanai, sistēma vēl 6 dienas gaida konta izmaiņas. Ja 7. dienā kontā joprojām nebūs pieejama pilna summa, notiks daļēja rēķina apmaksa (ja tā būsiet norādījis, piesakot e-rēķinu), pārskaitot vismaz 50% no rēķina summas. Ja 7. dienā kontā būs mazāk par 50% no rēķina apmaksai nepieciešamās summas, rēķins netiks apmaksāts.
Ja piesakāt e-rēķinu:
- Jūsu rēķini vienmēr būs samaksāti laikā.
- Rēķinu saņemšana, apmaksa un glabāšana būs ērtāka.
- Jūs ietaupīsiet laiku, gan apkopojot mēneša rēķinus, gan tos apmaksājot.
Iesakiet mums šo uzņēmumu, un mēs sazināsimies ar to, lai piedāvātu iespēju sūtīt e-rēķinus.
Citas rēķinu apmaksas iespējas:
- Regulārais maksājums – ja ikmēneša rēķina summa ir nemainīga, maksājumi notiek automātiski jūsu norādītajā datumā.
- Definētais maksājums – ja ikmēneša rēķina summa ir mainīga, rēķini ir jāapmaksā pašam, izmantojot saglabāto maksājuma formu.