Pāriet uz lapas sākumu
PrivātpersonāmUzņēmumiem
Kļūt par klientu

Maksājumu grūtības

Saskaroties ar kredītmaksājumu veikšanas grūtībām, Swedbank un Swedbank Līzings piedāvā šādus risinājumus:

Klientus, kuriem ir kredītņēmēja bezdarba un darbnespējas apdrošināšana, darba zaudēšanas gadījumā aicinām apdrošināšanas atlīdzību pieteikt šeit.

Aizdevuma termiņš ir īsāks par iespējamo aizdevuma atlikšanas periodu, lūdzu sazinies ar banku un vienojies par piemērotāko risinājumu.
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Ja radušies negaidīti finansiālie sarežģījumi, viens no risinājumiem ir kredītbrīvdienas jeb iespēja uz laiku atlikt kredīta pamatsummas maksājumus, turpinot maksāt tikai procentus. Šis risinājums ir piemērots, ja kredītņēmēja vai viņa ģimenes ienākumi īslaicīgi ir samazinājušies. Šādas kredītbrīvdienas parasti tiek piešķirtas uz laiku līdz 12 mēnešiem atkarīgi no produkta veida (auto līzingam līdz 3 mēnešiem, patēriņa finansēšanas produktiem līdz 6 mēnešiem, hipotekārajam kredītam līdz 12 mēnešiem) un no kredītņēmēja finansiālā stāvokļa.

Jāņem vērā:

  • ikmēneša maksājums pēc kredītbrīvdienām proporcionāli pieaugs, jo atliktā summa tiks sadalīta uz atlikušo līguma darbības termiņu;
  • aicinām klientus pieteikties laikus, pirms kredīta maksājumam iestājies kavējums;
  • kredītbrīvdienas parasti nav iespējams izmantot vairākas reizes pēc kārtas, tādēļ iesakām pieteikties maksimālajam termiņam;

Līguma jeb kredīta termiņa pagarināšana var palīdzēt gadījumā, ja kredītņēmēja ienākumi ir pastāvīgi samazinājušies, piemēram, ja ir samazināta darba alga vai kāds no ģimenes locekļiem ir zaudējis darbu. Līguma termiņa pagarināšana nozīmē, ka ikmēneša maksājums samazināsies, savukārt kredīta atmaksas laiks tiks pagarināts.

Bieži vien līguma termiņa pagarinājums nedod jūtamu efektu, ja saistību apjoms ir liels un kredīta atmaksas termiņš jau sākotnēji ir diezgan ilgs. Šādā gadījumā ikmēneša maksājuma samazinājums ir nebūtisks. Ņemiet vērā, ka hipotekārā kredīta gadījumā, kredīta maksimālais termiņš nevar pārsniegt 30 gadus.

Vairāku esošo aizdevumu apvienošana vienā lielākā aizdevumā var arī palīdzēt situācijās, ja kredītņēmēja ienākumi ir samazinājušies, piemēram ir samazināta darba alga vai zaudēts darbs, un esošo maksājumu veikšana ir apgrūtinoša. Apvienojot vairākus kredītus vienā un sastādot atmaksas grafiku uz ilgāku laiku, tiek samazināts esošais ikmēneša maksājums un kredītsaistības tiek atmaksātas pakāpeniski.

Šo risinājumu izmantošana paredz, ka tiks veiktas izmaiņas līguma nosacījumos, līdz ar to jūsu kredītam var tikt piemērots pārstrukturēšanas statuss, kas var tikt ņemts vērā jaunu kredītu izvērtēšanā. Lai rastu atbilsošāko risinājumu, aicinām sazināties ar banku.

Jebkuram no Swedbank piedāvātajiem maksājumu grūtību risinājumiem varat pieteikties kārtībā, kā tālāk norādīts atbilstoši izmantotajam produktam. Ja piesakāties maksājumu grūtību risinājumiem aizdevumam, kam piesaistīts galvotājs vai līdzaizņēmējs, lūdziet viņam aizpildīt galvotāja vai līdzaizņēmēja pieteikumu internetbankā.

Ja esošās kredītsaistības nebūs pa spēkam pildīt ilgtermiņā, piemērots risinājums varētu būt mājokļa vai auto maiņa. Pārcelšanās uz mazāku dzīvokli vai dārga auto apmaiņa pret ekonomiskāku ļaus ietaupīt uz maksājumiem par dzīvokli vai degvielu.

Savukārt līdzekļus, kas iegūti šādas maiņas rezultātā, var novirzīt kredīta nomaksai. Šis risinājums ļaus arī samazināt ikmēneša kredīta maksājumu. Atgādinām, ka šādiem darījumiem ir obligāti nepieciešama bankas piekrišana, tāpēc vispirms iesakām konsultēties ar bankas speciālistiem. Ņemiet vērā, ka piemērota risinājuma meklēšana īpašuma maiņai var prasīt daudz laika, tāpēc, iespējams, vajadzēs būt elastīgākiem un piemēroties apstākļiem.

Ja ir paredzama ilgstoša ienākumu samazināšanās, kā viens no risinājumiem ir kredīta nodrošinājuma (nekustamā īpašuma vai transportlīdzekļa) pārdošana, tādējādi izvairoties no iespējamām finansiālajām grūtībām. Mēs iesakām uzsākt pārdošanas procesu pēc iespējas ātrāk, jo šajā gadījumā būs vairāk laika un iespējams, varēsiet panākt labāku cenu. Pirms īpašuma pārdošanas obligāti konsultējieties ar banku.

Lai pārvarētu īslaicīgas grūtības, dažkārt pietiek ar iedzīves pārdošanu. Ieliekot sludinājumu internetā vai avīzē, jūs varat pārdot sadzīves tehniku vai mēbeles, un iegūtie līdzekļi palīdzēs jums pārdzīvot grūtos laikus. Ņemiet vērā: lai pārdotu mantas, kas iegādātas uz nomaksu, ir nepieciešama pārdevēja un finansējošās iestādes piekrišana.

Kad citu risinājumu rast nav iespējams, tiek piesaistīts tiesu izpildītājs ar lūgumu pārdot aizņēmējam piederošo mantu. Šāds risinājums tiek piemērots galvenokārt gadījumos, kad kredīta vai līzinga ņēmējs nav ieinteresēts meklēt risinājumu savai situācijai, izvairoties no komunikācijas ar banku: neatbild uz tālruņa zvaniem, regulāri maina tālruņa numuru un dzīvesvietu vai vispār ir pametis valsti.

Banka šādos gadījumos ir spiesta izlietot savas likumā noteiktās kreditora tiesības, vienpusēji atkāpjoties no līguma un pieprasot saistību izpildi pirms termiņa. Tiesu izpildītājs pārdod īpašumu izsolē, kā rezultātā tā cena var būt zemāka par tirgus cenu. Papildus parādniekam jāsedz arī tiesu izpildītāja izdevumi, kas ir aptuveni 10% no saistību atlikuma. Lai izvairītos no šāda scenārija, ja rodas problēmas ar kredīta maksājumiem, iesakām uzreiz vērsties bankā, tā kopīgiem spēkiem meklējot konkrētajai situācijai piemērotāko risinājumu.

Papildus informācija

Swedbank logo

Jūsu Internet Explorer pārlūkprogramma netiek atbalstīta.

Lūdzu izmantot Google Chrome, Mozilla Firefox vai Microsoft Edge pārlūkprogrammu.

Ar 23.03.2021. Swedbank internetbanka vairs nav pieejama, izmantojot Internet Explorer tīmekļa pārlūkprogrammu.

Tāpat nav iespējams apstiprināt Swedbank maksājumus citās vietnēs, kā arī izmantot Swedbank autentifikāciju, piemēram, latvija.lv.

Turpmāk iesakām izmantot Google Chrome, Mozilla Firefox vai jaunāko Microsoft Edge versiju. Uzziniet, kā uz sava datora uzstādīt kādu no minētajām pārlūkprogrammām, šeit.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Klientu serviss - Инфо и помощь - Customer service: +371 67 444 444

Swedbank
  • Jūsu ierīces operētājsistēma un pārlūkprogramma ir novecojusi un netiek atbalstīta Swedbank internetbankas lietošanai. Aicinām vērsties pie Jums uzticama IT atbalsta, lai saņemtu konsultāciju un veiktu atbilstošu operētājsistēmas un pārlūkprogrammas atjauninājumu.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Tava internetbankas sesija ir pārtraukta

Drošības nolūkos aizver šo pārlūkprogrammu. Ja vēlies turpināt izmantot internetbanku, pievienojies no jauna.


KASKO kad? Tagad!

Izmanto izdevību – līdz 7. aprīlim saņem 15% atlaidi KASKO apdrošināšanai.