Kartes
Kartes derīguma termiņš. Kartes derīguma termiņam jābūt derīgam visu ceļojuma laiku. Kartes derīguma termiņš ir norādīts uz kartes (mēnesis un gads).
Piemēram, ja uz kartes ir norādīts termiņš 09/14, karte būs derīga līdz 30.09.2014. (ieskaitot). Ja secini, ka pašreizējās kartes derīguma termiņš beigsies ceļojuma laikā, tad pirms došanās ceļojumā pasūti jaunu karti.
Kartes valūta. Tāpat kā ikdienā, arī ceļojuma laikā, kartes darījumiem ārpus valsts, nauda kontā tiks izmantota kartes valūtā. Norēķinu brīdī valūtas maiņa (konvertācija) uz attiecīgo valūtu notiks automātiski.
Piemēram, ja ar Swedbank debetkarti norēķināsies Lielbritānijā, pirkuma summa automātiski tiks konvertēta no eiro uz mārciņām.
Kartes darījumu limiti(pirkumiem un skaidras naudas izņemšanai). Ja ceļojuma laikā ir plānoti lielāki pirkumi, pārliecinies, vai kartes limits ir atbilstošs. To vari noskaidrot savā internetbankā, sadaļā "Manas kartes" noklikšķinot uz kartes numura. Ja kartes limits nav atbilstošs (gribi to palielināt vai samazināt), zvani uz telefonbanku pa tālruni 67 444 444 vai dodies uz ērtāko filiāli, lai limitu mainītu.
Kartes PIN kods. Pārliecinies, vai atceries kartes PIN kodu. Ja esi to aizmirsis, tad pirms došanās ārpus Latvijas pasūti jaunu karti.
Kartes drošība. Nekad nenodod savas kartes, PIN kodus un paroles trešajām personām.
Norēķinu iespējas. Pārliecinies, vai valstī, uz kuru dodies, var norēķināties ar tavu karti. Precizē šo informāciju ceļojuma aģentūrā, pajautā draugiem vai ielūkojies internetā (MasterCard kartēm www.mastercard.com vai www.visa.com).
Lai veiktu drošus pirkumus internetā, reģistrē karti 3D Secure sistēmā. Drošības nolūkos iesakām ceļojumā paņemt divas norēķinu kartes.
Mobilās SMS bankas lietošana ārvalstīs
Ja seko līdzi savām naudas lietām mobilajā SMS bankā, pārliecinies, vai arī ārzemēs šis pakalpojums tiek nodrošināts. Pajautā savam mobilā tālruņa operatoram, vai tavs pieslēgums ir atbilstošs un darbosies arī ārzemēs (vai varēsi saņemt SMS par darījumiem kontā, vai darbosies mobilās lietojumprogrammas).
Kā rīkoties, ja esi saskāries ar problēmu?
- Ja tiek nozaudēta karte un/vai internetbankas kodu karte/kalkulators, nekavējoties sazinies ar banku pa tālruni 67 444 444 (visu diennakti) un bloķē kartes darbību.
- Kartes nozaudēšanas gadījumā sazinies ar telefonbanku pa tālruni 67 444 444, lai noskaidrotu iespēju saņemt naudas līdzekļus ar Western Union starpniecību.
- Ja ir jāpalielina kartes darījumu limits, sazinies ar telefonbanku pa tālruni 67 444 444.
Ja ērtākai lietošanai vēlaties materiālu izdrukāt, spiediet šeit.
Internetbanka un telefonbanka
Jebkurā diennakts laikā vari attālināti sazināties ar banku, zvanot uz telefonbanku pa tālruni 67 444 444 vai rakstot ziņojumu internetbankā. Tādēļ, pirms dodies ceļojumā, pārbaudi, vai esi paņēmis līdzi savus internetbankas identifikatorus: lietotāja numuru, kodu karti/kalkulatoru, atkārto savu paroli.
Ja vēl neesi pieslēdzis internetbanku un/vai telefonbanku, dodies uz sev ērtāko Swedbank filiāli un noformē līgumu. Atverot līgumu, izmanto pilno režīmu.
Pārskaitījumi limiti internetbankā. Ja prombūtnes laikā plāno veikt pārskaitījumus internetbankā, pārliecinies par to, vai pārskaitījumi limiti ir atbilstoši. Limitus vari noskaidrot, zvanot uz telefonbanku pa tālruni 67 444 444 vai apskatot iepriekš noslēgtā attālināto bankas pakalpojumu līguma nosacījumus. Ja pārskaitījumu limits neatbilst tavām vajadzībām, dodies uz ērtāko filiāli, lai limitu mainītu.
Apdrošināšana
Lai ceļojumā justos droši, parūpējies par ceļojuma apdrošināšanu. Vairāk informācijas par Swedbank ceļojumu apdrošināšanu un apdrošināšanas riskiem atradīsi internetbankas sadaļā "Apdrošināšana". Ja esi devies ceļojumā bez ceļojuma apdrošināšanas, polisi vari noformēt arī attālināti internetbankā; to tavā vietā var noformēt arī cita persona.
Rēķinu apmaksa
Arī atrodoties ārpus Latvijas, parūpējies par iespēju apmaksāt kārtējos rēķinus. Lai rēķinus būtu ērtāk maksāt, vari noformēt līgumu par automātisko rēķinu apmaksu vai regulāro maksājumu. Līgumus bez maksas jebkurā diennakts laikā vari noformēt savā internetbankā.
Pilnvaras
Pirms došanās ārpus Latvijas apdomā, vai kādam, kas paliek Latvijā, būs nepieciešamība pārstāvēt tevi bankā, veikt kārtējos maksājumus vai sekot darījumiem tavā kontā. Atceries, ka tev ir iespēja pievienot šo personu kā internetbankas lietotāju tavam kontam, vai vari pasūtīt norēķinu karti uz šīs personas vārda. Ja tev ir kāda uzticamības persona, kura varētu pārstāvēt tavas intereses īpašos, neparedzētos gadījumos, noformē šai personai pilnvaru. Pie notāra noformēta pilnvara ļaus pilnvarotajai personai tevi pārstāvēt bankā un tavā vārdā risināt specifiskus jautājumus. Atļautajām darbībām ir jābūt detalizēti izskaidrotām pilnvarā.Arī bankā vari noformēt īpaši izstrādātu pilnvaru, kurā vari noteikt to tiesību apjomu, kuras vēlies nodot pilnvarotajai personai.