Uzmanies no krāpniekiem, kuri zvana un lūdz nosaukt kartes, internetbankas datus vai Smart-ID kodus. Atceries - ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru apstiprini tikai tādas darbības, kuras pats esi ierosinājis (piemēram, pievienojies internetbankai, veic maksājumus, reģistrē jaunā ierīcē mobilo lietotni utt.)

Kā pasargāt savu naudu no krāpniekiem?

Pašlaik vizītes filiālē pieejamas tikai pēc iepriekšēja pieraksta. Pieteikt vizīti

Autentifikācijas rīki un drošība

Autorizējies un apstiprini darījumus sev vispiemērotākajā veidā!

Izvēlies autentifikācijas rīku, kas vislabāk atbilst tavām vajadzībām un dzīvesveidam. Piekļūsti Swedbank digitālajai videi ar kādu no sev visatbilstošākajiem rīkiem:

  • Smart-ID
  • Biometriskajiem datiem – savu pirkstu nospiedumu vai sejas atpazīšanu
  • Kodu kalkulatoru
  • Personīgo eID karti

Kas ir Smart-ID?

Smart-ID ir bezmaksas mobilā lietotne, ar kuru var ērti autorizēties, veikt maksājumus vai parakstīt līgumus internetbankā un mobilajā lietotnē.

Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams:

  • Viedtālrunis ar Android 5.0 (vai jaunāka versija) vai iOS 11.0 (vai jaunāka versija) operētājsistēmu;
  • Mobilais internets vai Wi–Fi pieslēgums.

Smart-ID Basic

  • vari reģistrēt pats, izmantojot kodu kalkulatoru, eID karti vai Smart-ID;
  • uzlabots elektroniskais paraksts ar nekvalificētu sertifikātu;
  • var izmantot bankās piedāvātajiem e-pakalpojumiem.

Smart-ID kvalificēts elektroniskais paraksts (QES)

  • reģistrē pats, izmantojot biometrisko identifikāciju (ja iepriekš bijis Smart-ID konts), reģistrē filiālē kopā ar konsultantu vai Smart-ID portālā ar eID karti;
  • var pieslēgties pie e-pakalpojumu sniedzējiem, kuriem ir līgums ar SK ID Solutions AS;
  • iespēja parakstīt dokumentus ar kvalificētu elektronisko parakstu, kas ir pielīdzināms ar roku parakstītam dokumentam.
Pieteikties uz konsultāciju
Smart-ID Basic izveide ar kodu kalkulatoru vai Smart-ID
  1. Lejupielādē Smart-ID lietotni.
  2. Reģistrējies un izveido savu Smart-ID kontu.
  3. Izveido un iegaumē PIN1 un PIN2 kodu.
  4. Apstiprini PIN kodus un savus datus.
Smart-ID* izveide ar biometrisko identifikāciju

Izmanto biometrisko identifikāciju un reģistrē Smart-ID ar pasi vai eID. Piemērotākais risinājums, ja:

  • iegādāta jauna ierīce;
  • drīzumā beigsies Smart-ID termiņš vai tas jau ir beidzies;
  • vēlies mainīt Smart-ID PIN kodus;
  • jāpāriet uz augstāku Smart-ID konta līmeni, no Smart-ID Basic uz kvalificēts elektroniskais paraksts.

Lai izmantotu biometrisko identifikāciju, jābūt derīgam vai iepriekš reģistrētam Smart-ID kontam.

Noskaties instrukciju
Reģistrē Smart-ID filiālē
 

Lai reģistrētu Smart-ID ar konsultanta palīdzību:

  1. Lejupielādē lietotni Smart-ID
  2. Apmeklē filiāli
  3. Ņem līdzi savu Android vai iOS viedierīci
  4. Ņem līdzi personu apliecinošu dokumentu – pasi vai ID karti

Lai ietaupītu laiku, piesakies uz konsultāciju savlaicīgi tepat internetbankā.

Pieteikties uz konsultāciju
Smart-ID* izveide ar eID karti
 
  1. Lejupielādē Smart-ID lietotni.
  2. Sagatavo savu eID. Pirms tam pārliecinies, vai tev ir eID karte ar derīgiem sertifikātiem un PIN kodiem; ir instalēta nepieciešamā eID kartes programmatūra.
  3. Ievieto savu eID karti tai paredzētā kartes lasītājā.
  4. Atver saiti Reģistrācija ar eID.
  5. Reģistrējies un izveido savu Smart-ID kontu.
  6. Izveido un iegaumē PIN1 un PIN2 kodu.
  7. Apstiprini PIN kodus un savus datus.

* Smart-ID kvalificēts elektroniskais paraksts. Uzzināt vairāk

Kāpēc Smart-ID beidzas derīguma termiņš?

Tāpat kā ik pēc laika ir jāatjauno pase un/vai ID karte, arī elektroniskajiem parakstiem, kas izsniegti, izmantojot Smart-ID, jāatbilst dažādiem juridiskajiem nosacījumiem, un viens no tiem ir Smart-ID atjaunošana reizi trīs gados. Tas apstiprinās, ka jūsu Smart-ID ir saistīts ar attiecīgo personu un tās personas datiem.

Kas notiks, ja Smart-ID neatjauno?

Ja derīguma termiņš beidzas, pirms esat paspējis Smart-ID atjaunot, jūs vairs nevarēsiet turpināt tās izmantošanu, lai piekļūtu internetbankai, e-pakalpojumu saņemšanai, transakciju apstiprināšanai vai dokumentu parakstīšanai.

Kā var uzzināt sava Smart-ID derīguma termiņu?

Jums ir vairākas iespējas:

Jūs vienmēr varat pārbaudīt sava Smart-ID statusu lietotnē: “Lietotāja informācija” → “Konts aktīvs līdz:”

Vai Smart-ID atjaunošanai ir nepieciešama iekārta, kur sākotnēji bija iestatīts Smart-ID?

Jā, jo Smart-ID konts ir piesaistīts iekārtai. Atjaunošanas procesu veic tajā pašā iekārtā, ja lietotne ir atjaunota uz 18. versiju. Atjaunošanas procesa laikā vecais Smart-ID konts tiek dzēsts, jo tiek reģistrēts jauns konts.

Kā var atjaunināt Smart-ID lietotnes versiju?

Ja lietotājs ir atļāvis visu lietotņu automātiskos atjauninājumus, jaunā Smart-ID lietotnes versija tiks instalēta automātiski un lietotājam nekas nav jādara.

Ja lietotājs nav atļāvis automātiskos atjauninājumus, to var izdarīt manuāli. Lietotājam jādodas uz Google Play vai AppStore, jāatrod Smart-ID lietotne un jāizvēlas “Atjaunināt”.

Kā var atjaunot savu Smart-ID kontu?

Ir vairāki veidi, kā to izdarīt. Izvēlieties sev piemērotāko:

  • Atjaunojiet pats Smart-ID Basic esošajā Smart-ID lietotnē, ja lietotne ir atjaunota uz 18. versiju; sekojiet instrukcijai saitē: Smart-ID lapa
  • Reģistrējiet pats Smart-ID QES ar biometrisko identifikāciju vai eID karti
  • Dodieties uz filiāli, pirms tam piesakoties konsultācijai

Kas ir Smart-ID biometriskā identifikācija?

Smart-ID biometriskā identifikācija ir jaunākā un inovatīvākā Smart-ID attālinātās reģistrācijas metode.

Lai izmantotu automātisko biometrisko identifikāciju, pirms tam ir jābūt bijušam Smart-ID kontam. Papildus minētajam ir vajadzīgs:

  • pase vai eID karte (arī ESPA – Eiropas savienības pilsoņa apliecība);
  • viedierīce ar NFC tehnoloģijas atbalstu;
  • viedierīce ar kameru;
  • Android 5 versija vai iOS 13;
  • pieejams mobilā tālruņa numurs/e-pasts, kas noradīts iepriekš reģistrētam Smart-ID kontam.

Kad vajadzētu izmantot Smart-ID biometrisko identifikāciju, lai reģistrētu Smart-ID?

Automātiskās biometriskās identifikācijas metode ir ļoti ērta visiem lietotājiem. Lietotājiem biometrisko identifikāciju ir ieteicams izmantot, ja:

  • vēlas mainīt Smart-ID PIN kodus;
  • ir iegādāta jauna ierīce;
  • drīzumā beigsies Smart-ID termiņš vai tas jau ir beidzies;
  • jāpāriet uz augstāku Smart-ID konta līmeni, no Smart-ID Basic uz kvalificēts elektroniskais paraksts.

Svarīgi! Lai izmantotu biometrisko identifikāciju, jābūt derīgam vai iepriekš reģistrētam Smart-ID kontam.

Ja esi Swedbank klients – lai aktivizētu iespēju pievienoties internetbankai ar citā bankā reģistrētu Smart-ID Basic, pievienojieties ar kodu karti, kodu kalkulatoru vai eID karti un aktivizē Smart-ID internetbankas sadaļā Mani kontakti un uzstādījumi -> Uzstādījumi.

Ja esi Swedbank klients un tev ir citā bankā reģistrēts Smart-ID QES, vari pievienoties Swedbank internetbankai bez aktivizēšanas, izmantojot reģistrēto Smart-ID QES.

Ja vēl neesi Swedbank klients, pieteikt konta atvēršanu vari šeit.

Instrukcijas

Kā izveidot Smart-ID kontu?
Kā izveidot Smart-ID kontu?

Noskaties video

Kā pašam atjaunot Smart-ID, ja nomainīts telefons?
Kā pašam atjaunot Smart-ID, ja nomainīts telefons?

Noskaties video

Instrukcija

Ko darīt, ja esi aizmirsis PIN kodus?
Ko darīt, ja esi aizmirsis PIN kodus?

Noskaties video

Autorizēties vai apstiprināt maksājumus var īpaši ērti, izmantojot savus biometrijas datus, – tādā veidā nav jāatceras un jāievada jebkādi kodi! Biometrija šobrīd ir viens no drošākajiem autentifikācijas veidiem, kas nodrošina, ka konkrētām lietotnēm vai datiem vari piekļūt tikai pats, jo savā viedtālrunī tu saglabā vienīgi savus biometrijas datus – sejas atpazīšanu vai pirksta nospiedumu.

Mobilajā lietotnē

Mūsu lietotnē ar biometrijas datiem var:

  • Autorizēties
  • Apstiprināt maksājumus

Kā sākt lietot biometriju mobilajā lietotnē:

  • Lai Swedbank lietotnē varētu izmantot savus biometrijas datus, vispirms jāaktivizē biometrijas lietošana savas viedierīces iestatījumos
  • Viedierīcei ir jābūt pirkstu nospieduma vai sejas atpazīšanas sensoram

Instrukcijas, kā aktivizēt biometrijas datus viedierīcē un mobilajā lietotnē:

Internetbankā

Arī internetbankā var autorizēties ar biometrijas datiem. Lai internetbankā varētu izmantot savus biometrijas datus, vispirms jāaktivizē biometrijas lietošana savā mobilajā lietotnē.

Kā pievienoties internetbankai ar biometrijas datiem?

  • Aktivizē biometrijas datus mobilajā lietotnē
  • Internetbankas pārlūkā izvēlies pievienošanās veidu Biometrija
  • Internetbankā ievadi savu lietotāja numuru un personas kodu
  • Internetbankā ģenerētais kontroles kods ir jāsalīdzina ar kodu Swedbank mobilajā lietotnē
  • Apstiprini, izmantojot biometriju, ja kodi sakrīt
  • Pēc apstiprināšanas notiek pievienošanās internetbankai

Mobilajā lietotnē, izmantojot pirksta nospiedumu vai sejas atpazīšanas sensorus, vari:

  • Autorizēties lietotnē
  • Ērti un ātri apskatīt savu konta atlikumu
  • Apstiprināt maksājumus (līdz 100 EUR, 10 reizes pēc kārtas)
  • Pārvaldīt savas kartes (bloķēt un atbloķēt tās, mainīt to limitus)
  • Atmaksāt izmantoto kredītkartes limitu
  • Izmantojot lietotnes izvēlnes sadaļu “Pakalpojumi”, var piekļūt internetbankai bez papildu autorizēšanās

Internetbankā, izmantojot pirksta nospiedumu vai sejas atpazīšanas sensorus, vari:

  • Autorizēties savā internetbankas profilā

Kas ir kodu kalkulators?

Kodu kalkulators ir elektroniska ierīce, kas ģenerē vienreiz lietojamus, pēc nejaušības principa izvēlētus kodus. Kodu kalkulators ir piemērots tieši tev, ja neesi Latvijas rezidents vai nelieto viedierīci.

DP260

DP300C

DP301CV

Pieslēgšanās bankai attālināti
Maksājumu un līgumu apstiprināšana
Izmērs, cm 5x8 8x14 8x14
Priekšrocības Kompakts Komfortabls ar lielām pogām, piemērots senioriem un personām ar kustību traucējumiem Komfortabls ar lielām pogām + audio atskaņošana, piemērots personām ar redzes traucējumiem
Instrukcija Instrukcija, kā pievienoties internetbankai ar kodu kalkulatoru (Digipass 260) Instrukcija, kā pievienoties internetbankai ar kodu kalkulatoru (Digipass 300C)

Uzzināt vairāk

Pilns cenrādis

Uzzināt vairāk

Pilns cenrādis

Uzzināt vairāk

Pilns cenrādis

eID karte ar eParakstu ir radīta, lai atvieglotu ikdienu. Tas dod iespēju elektroniski apstiprināt līgumus, rēķinus un citus dokumentus.

eID karte ir veids, kā apstiprināt savu identitāti arī digitālajā vidē. Datoram ir jābūt atbilstoši sagatavotam, lai varētu izmantot eID karti un tajā iekļauto eParakstu.

Kā sākt izmantot eID karti?

  1. Pasūti eID karti ar elektroniskā paraksta sertifikātu
  2. Iegādājies karšu lasītāju
  3. Sagatavo datoru darbam ar eID karti

Kā pieslēgt Smart-ID ar eID?

Kvalificēta Smart-ID pieslēgšanai nepieciešams:

  • Viedtālrunis ar Android (4.1 un jaunāka versija) vai IOS (8.0 un jaunāka versija) operētājsistēmu
  • Dators, kas gatavs darbam ar eID karti
  • eID karte ar derīgiem sertifikātiem un PIN kodiem
  • eID kartes lasītājs
Kā reģistrēt Smart-ID kontu izmantojot ID-karti

Kā rīkoties ārkārtas gadījumā?

Ja esi pazaudējis bankas karti vai autentifikācijas rīkus vai ir radušās aizdomas, ka tie ir nonākuši citu personu rīcībā, nekavējoties zvani mums jebkurā diennakts laikā. Mēs tūlīt bloķēsim tavu bankas karti vai piekļuvi internetbankai, lai neviens cits nevarētu piekļūt līdzekļiem tavos bankas kontos.

  • Privātajiem klientiem: zvani uz tālruni (+371 67444444).
  • Korporatīvajiem klientiem: zvani uz tālruni (+371 67444444).

Mēs arī automātiski bloķējam piekļuvi internetbankai, ja piecas reizes pēc kārtas tiek ievadīti nepareizi pierakstīšanās dati (lietotāja ID vai kods no PIN kodu kalkulatora). Tos var atbloķēt, zvanot uz tālruni +371 67444444. (Atkārtotas bloķēšanas gadījumā tev būs jāapmeklē bankas filiāle. Apmeklējums ir jāpiesaka iepriekš. Vai kontā esi konstatējis sevis neapstiprinātus darījumus, kas veikti pirms internetbankas piekļuves bloķēšanas? Apskati savu konta izrakstu un iesniedz informāciju mums.

Sargi savus pierakstīšanās datus

  • Nekādā gadījumā neapstiprini darījumus vai pierakstīšanos internetbankā vai lietotnē, ko neesi ierosinājis pats.
  • Nekādā gadījumā nenodod savus personas datus vai internetbankas vai lietotnes pierakstīšanās datus citām personām, tostarp ģimenes locekļiem, draugiem vai bankas darbiniekiem, izņemot, ja zvani uz banku.
  • Nepieraksti, nesūti e-pastā, īsziņā u.tml. un nekādā citā veidā nesaglabā slepenos kodus un paroles, ko izmanto, lai atbloķētu datoru vai mobilo tālruni. Izveido sarežģītas paroles, kuras ir grūti uzminēt, iegaumē tās un regulāri maini. Veido PIN kodus, izmanto nejaušas ciparu kombinācijas. Neizmanto tādas kombinācijas kā 1111, 1234, dzimšanas datumu vai citas ar personas datiem saistītas ciparu kombinācijas.
  • Atceries, ka tavs lietotāja ID numurs ir tikpat svarīgs kā personas kods, tādēļ gādā par tā drošību.
  • Atceries, ka pēc pierakstīšanās tev būs pieejami daudzi pakalpojumi, tostarp ārēji pakalpojumi, kuriem nav nepieciešama papildu autentifikācija.

Pārlūka sesijas beigšana

Pierakstīšanās sesija tiek izbeigta, ja piecas minūtes nenotiek nekāda darbība. Tu tiksi aicināts vēlreiz ievadīt savus pierakstīšanās datus. Laika ierobežojumi ir noteikti drošības nolūkos, lai novērstu piekļuvi internetbankai gadījumā, ja lietotājs ir aizmirsis izrakstīties no sava konta pēc darba pabeigšanas internetbankā.

Internetbankas darba sesijas beigās izraksties (noklikšķinot “Izrakstīties”) un aizver interneta pārlūku.

Internetbankas tīmekļa vietnes adrese

No datora:

Noklikšķinot uz atslēgas simbola, būtu jāparādās atbilstošajam Swedbank sertifikātam:

No viedierīces:

Pirms pierakstīšanās datu ievadīšanas pārliecinies, ka tīmekļa vietnes domēns ir “swedbank.lv”.

Velti mirkli, lai iepazītos ar mūsu drošības ieteikumiem

  • Nedalies ar saviem personīgajiem autentifikācijas rīkiem. Ja vēlies saviem ģimenes locekļiem vai darbiniekiem dot tiesības pārvaldīt tavos kontos esošos līdzekļus, lūdz banku šīs tiesības piešķirt. Šīs personas varēs izmantot tavus uzņēmuma kontus savā vārdā un ar saviem personīgajiem autentifikācijas rīkiem. Šīs tiesības jebkurā brīdī var atsaukt. Var pasūtīt arī savam kontam piesaistītu papildu karti ģimenes locekļa vajadzībām. Savstarpēji kopīga autentifikācijas rīku izmantošana ar darbiniekiem vai ģimenes locekļiem ir kategoriski aizliegta.
  • Atceries, ka galvenais priekšnosacījums tavai naudas drošībai ir tavu datu (lietotāja ID, PIN kodu, bankai paziņotā mobilā tālruņa numura, personas koda utt.) drošība.
  • Izmanto publisku datoru, neievadi tajā savus personas datus, jo datorā var būt uzstādīta ļaunprogrammatūra, kas fiksē šos datus.
  • Neglabā savu lietotāja ID numuru kopā ar autentifikācijas rīkiem un to slepenajiem kodiem.
  • Nekādā gadījumā nesūti autentifikācijas datus pa e-pastu.
  • Nekad neatklāj savus pierakstīšanās datus, ja vien nezvani bankai. Nevienam nav tiesību pa tālruni lūgt atklāt tavu personas kodu un autentifikācijas rīkus. Ja kāds zvana un stādās priekšā kā bankas darbinieks, nekavējoties pārtrauci sarunu.
  • Tavi Smart-ID vai kodu kalkulatora PIN kodi nedrīkst sakrist ar tava tālruņa numura daļu vai tajā ietilpstošu ciparu kombināciju.
  • Vienmēr pārbaudi kontroles numuru un izlasi sadaļu “skatīt, ko es parakstu”, ja tāda ir pieejama.
  • Ievadot Smart-ID PIN2, parasti tiek apstiprināts maksājums vai vienošanās. To darot, ievēro īpašu piesardzību.
  • Izveidojot jaunu Smart-ID kontu, tev tiek nosūtīta īsziņa. Ja neesi pieprasījis jaunu Smart-ID kontu, nekavējoties sazinieties ar banku.

Piekļūstot internetbankai no klēpjdatora vai stacionārā datora, ievēro tālāk norādītos piesardzības pasākumus!

  • Instalē antivīrusu programmatūru un konfigurē to, lai automātiski tiktu veikta vīrusu definīciju datubāzes atjaunināšana (vismaz viens automātiskais atjauninājums dienā).
  • Uzstādi vietējo ugunsmūri. To vajadzētu konfigurēt tā, lai tavam datoram nevar pieslēgties no interneta.
  • Izmanto jaunāko pieejamo pārlūka un operētājsistēmas versiju.
  • Ieslēdz automātiskos atjauninājumus visai programmatūrai. Ja nav iespējams veikt automātisku atjaunināšanu, regulāri pārbaudi, vai nav pieejama jaunāka programmatūras versija.
  • Iestati interneta pārlūku, lai tas bloķētu uzlecošos logus.

Pārbaudi datora drošību.

  • Plašāka informācija par to, kā aizsargāt savas ierīces un droši izmantot interneta pakalpojumus, ir pieejama šādās vietnēs:

https://cert.lv/lv.

Neaizmirsti par piesardzības pasākumiem, piekļūstot internetbankai no mobilajām ierīcēm!

  • Lejupielādēt lietotnes tikai no uzticamiem avotiem, piemēram, App Store, Google Play vai – Windows Phone programmām – Microsoft Store.
  • Neapej ierobežojumus, ko mobilajā ierīcē ir iestatījis mobilā tīkla operators vai ierīces ražotājs (jailbreaking). Tādējādi tiks atslēgta ierīcē iebūvētā aizsardzība pret dažādiem mobilo ierīču apdraudējumiem.
  • Vienmēr bloķē viedtālruņa ekrānu vai datoru. Ja ierīce ekrāna bloķēšanai piedāvā vairākus drošības līmeņus, vienmēr izvēlies visaugstāko.
  • Neļauj citām personām izmantot tavu tālruni vai planšetdatoru, kurā instalēta Swedbank lietotne.
  • Neatklāj ekrāna bloķēšanas kodus citām personām un neatļauj savu tālruni atslēgt ar citas personas biometriskajiem datiem.
  • Izmanto antivīrusu programmatūru.
  • Vienmēr ievēro savas mobilās ierīces ražotāja prasības vai drošības brīdinājumus.

Iepērkoties tiešsaistē, rīkojies uzmanīgi ar saviem personas un finanšu datiem. Rūpīgi izvērtē draudus, ar kuriem var saskarties internetā. Mēs iesakām nodrošināt personīgo ierīču aizsardzību un vienmēr ievērot tālāk uzskaitītos drošības ieteikumus.

  • Iepērcies tikai uzticamos veikalos. Droši iegādājies preces un pakalpojumus pazīstamos Latvijas un ārzemju internetveikalos ar labu reputāciju. Kritiski izvērtē nepazīstamus pārdevējus un mēģini noskaidrot vairāk par viņu darbību. Iepazīsties ar internetā publiski pieejamām atsauksmēm par konkrēto internetveikalu. Pārliecinies, vai tīmekļa vietnē ir dota detalizēta vietnes administratora kontaktinformācija (adrese, tālruņa numurs, e-pasts utt.), un pārliecinies, vai vietnes saitēs nav kļūdu (lieki vārdi vai burti, dīvaini simboli), vai nav uzlecošo logu, reklāmu, daudz saišu informatīva satura vietā.
  • Izturies piesardzīgi pret atlaidēm. Vai atradi augstas kvalitātes preci par īpaši zemu cenu? Pirms maksājuma veikšanas pārliecinies, ka uzņēmums, kas preci piedāvā, tiešām eksistē un ir uzticams. Izturies piesardzīgi pret reklāmām sociālajos tīklos. Tās var vest uz viltus internetveikaliem.
  • Droša iepirkšanās ar karti. Iepērkoties ārzemju internetveikalos, visizplatītākais maksāšanas veids ir norēķināties ar maksājumu karti. Šādos gadījumos ir jānorāda maksājumu kartes dati. Ja internetveikals piedalās kādā no starptautiskajām drošības programmām, tā vietnē ir norādīti īpaši programmu logotipi, piemēram, “MasterCard SecureCode” vai “Verified by Visa” Visa karšu maksājumiem. Iespējams, tiksi pārvirzīts uz internetbanku, lai apstiprinātu maksājumu, pierakstoties internetbankā. Uzzini vairāk par drošu iepirkšanos tiešsaistē šeit. Pirms maksājuma veikšanas internetveikalā, lūdzu, izvērtē attiecīgā internetveikala drošību un iepazīsties ar internetā publiski pieejamajām atsauksmēm par tā darbību.
  • Droši maksājumi elektroniskajā banku sistēmā. Iepērkoties Latvijas internetveikalos, parasti notiek pārvirzīšana uz Swedbank internetbanku. Tā ir atpazīstama pēc Swedbank logotipa un internetbankas adreses: https://www.swedbank.lv/banklink . Tas ir apstiprinājums, ka maksājums tiek veikts tieši banku sistēmā. Pēc pierakstīšanās datu ievadīšanas vietne automātiski parāda izveidoto maksājuma formu.
  • Trešo pušu piegādātāji. Kopš 2019. gada 14. septembra, iepērkoties tiešsaistē, tev var tikt piedāvāts izmantot maksājumu ierosināšanas pakalpojumu, ko kā norēķināšanās iespēju par precēm un pakalpojumiem piedāvā maksājumu iniciēšanas pakalpojumu sniedzējs, kas nav banka. Izvēloties ierosināt maksājumu no sava bankas konta, tev var būt jāaizpilda maksājuma uzdevuma forma maksājumu iniciēšanas pakalpojumu sniedzēja vidē un jāpiekrīt datu pārsūtīšanai, kas ir nepieciešama, lai izpildītu maksājumu un vēlāk apstiprinātu maksājuma uzdevumu ar Swedbank internetbankas autentifikācijas rīku. Ja savā konta izrakstā konstatēt darījumu, ko pats neesi apstiprinājis, informēt mūs par to nekavējoties, zvanot uz +371 67444444 (privātie klienti) vai+371 67444444 (korporatīvie klienti).

Aizdomīgas īsziņas. Esi vērīgs!

  • Krāpnieki var izlikties par banku, it kā mūsu vārdā nosūtot krāpnieciskas īsziņas, lai iegūtu tavus personas un autentifikācijas rīka datus. Šādās īsziņās parasti tiek piedāvāts noklikšķināt uz kādas saites, atvērt pielikumu vai zvanīt uz norādītu tālruņa numuru, lai it kā atjauninātu, labotu, pārbaudītu vai aktivizētu tavu kontu internetbankā.
  • Nekādā gadījumā neatbildi uz īsziņu, kurā tiec aicināts atklāt slepenu informāciju. Nekādā gadījumā neklikšķini uz saitēm un neatver pielikumus no nepazīstamiem sūtītājiem, jo tādējādi vari aktivizēt vīrusu vai arī nokļūt krāpnieciskā tīmekļa vietnē.
  • Ja esi noklikšķinājis uz saites un nonācis tīmekļa vietnē, kas izskatās kā mūsu vietne, neievadi tajā nekādus prasītos datus un sazinies ar mums. Šeit ir pieejama informācija par to, kā atpazīt mūsu autentisko tīmekļa vietni.
  • Ja ir aizdomas, ka tavi pierakstīšanās dati ir kļuvuši zināmi citām personām, sazinies ar mums nekavējoties.

Aizdomīgas e-pasta vēstules vai zvani. Esi piesardzīgs!

  • Ja saņem aizdomīgu zvanu vai e-pasta vēstuli it kā no “bankas darbinieka” vai “policista”, kas aicina atklāt tavus slepenos pierakstīšanās datus, nekādā gadījumā neizpaud šo informāciju. Neuzticies šai personai tikai tādēļ, ka tā kaut ko par tevi zina. Krāpnieki var īstenot dažādus scenārijus, lai nozagtu naudu (viņi aicina atjaunināt datus, informē par aizdomīgiem darījumiem utt.), taču tiem visiem ir viena kopīga iezīme – viņi aicina atklāt slepenos internetbankas pierakstīšanās datus vai ievadīt autentifikācijas rīka ģenerēto kodu darījuma apstiprināšanai.
  • Ne bankas, ne tiesībaizsardzības iestāžu darbinieki nesazinās ar iedzīvotājiem un neaicina viņus atklāt viņu internetbankas datus (lietotāja ID, PIN kodus utt.) vai ierosināt vai apstiprināt darījumus, ko klients pats nav ierosinājis. Tādēļ rīkojies vērīgi un neatver aizdomīgas e-pasta vēstules. Pārliecinies, ka internetbankā pieraksties, izmantojot īsto tīmekļa vietni (https://www.swedbank.lv).

Dažas biežāk izplatītās pazīmes, kas liecina, ka saņemtais tālruņa zvans, e-pasta vēstule vai īsziņa, visticamāk, ir krāpšanas vai uzbrukuma mēģinājums:

  • Ziņā tiek radīta lielas steidzamības sajūta. Noziedznieki cenšas steidzināt, lai tu pieļautu kļūdu.
  • Ziņa mudina apiet vai ignorēt mūsu politiku un procedūras.
  • Ziņa piedāvā gūt lielu peļņu. Ja piedāvājums izklausās pārāk labs, lai būtu ticams, tā, visticamāk, arī ir krāpšana.
  • Ievēro īpašu piesardzību attiecībā uz tālruņa zvaniem vai ziņām, kuru sūtītājs it kā ir valsts iestāde un kurās tiec aicināts uz tūlītēju rīcību.

Vai atradi kļūmi drošības sistēmā? Informē mūs par to!

Mums, Swedbank, ir svarīgi, lai mūsu klienti justos droši un aizsargāti, pārvaldot savus finanšu līdzekļus mūsu elektroniskajos kanālos. Līdz ar to mēs vēlamies nodrošināt augstāko drošības līmeni mūsu IT sistēmās. Tomēr reizēm varam kaut ko arī nepamanīt. Ja konstatē kļūmi drošības sistēmā, lūdzu, informē mūs par to, lai varam pēc iespējas ātrāk novērst problēmu.

Kā ziņot?

Nosūti mums e-pasta vēstuli uz adresi: responsible-disclosure@swedbank.com. We Aicinām izmantot mūsu publisko PGP atslēgu nosūtītās informācijas aizsardzībai. Noteikti iekļauj ziņojumā šādus datus:

  • ievainojamības detalizēts apraksts, ieskaitot URL un ievainojamības veidu;
  • informācija, kas mums nepieciešama problēmas reproducēšanai;
  • ja iespējams – atklātās ievainojamības ekrānuzņēmums;
  • tava kontaktinformācija, vārds un uzvārds, e-pasta adrese, tālruņa numurs un publiskā PGP atslēga (ja jums tāda ir).

Iesniegtos personas datus Swedbank izmantos, lai informētu tevi par konstatēto IT drošības trūkumu analīzi un korekciju un nepieciešamības gadījumā sazināsies ar tevi iesniegtās informācijas precizēšanai. Plašāka informācija par Swedbank datu apstrādes procedūrām ir pieejama www.swedbank.lv sadaļā par Swedbank personas datu apstrādes principiem.

Par ko var ziņot?

Var mums ziņot par drošības kļūmēm, ko konstatēji jebkurā mūsu pakalpojumā. Drošības kļūmju piemēri: starpvietņu skriptošana, šifrēšanas kļūdas vai drošību ietekmējošas kļūdas loģikas kontrolēs. Ziņošanas iespēju nav paredzēts izmantot attiecībā uz citām loģikas kļūdām, teksta kļūdām, jautājumiem par mūsu pakalpojumiem, jautājumiem par mūsu pakalpojumu drošību u. tml.

Ko gaidīt no Swedbank?

Mēs apstiprināsim, ka esam saņēmuši tavu ziņu, visā problēmas risināšanas procesā tevi par to informēsim, kā arī paziņosim, kad problēma būs novērsta. Atlīdzība par informēšanu par ievainojamību netiek izmaksāta.

Ko gaidām no tevis?

Gan mums, gan mūsu klientiem ir svarīgi, lai tiktu ievēroti labās prakses standarti.

  • Ievainojamību nedrīkst izmantot, lai piekļūtu vai mēģinātu piekļūt tev nepiederošai informācijai.
  • Ievainojamību nedrīkst izmantot, lai dzēstu vai labotu informāciju.
  • Tu nedrīksti ietekmēt mūsu pakalpojumu pieejamību.
  • Tu dod mums iespēju novērst konstatēto ievainojamību, pirms paziņo par to publiski.

Vai var ziņot anonīmi?

Jā, taču tādā gadījumā mēs nevaram atbildēt un informēt tevi par ievainojamības novēršanas procesu.

PGP atslēga

PGP atslēga

Atslēgas ID: 0x0AD6CCAF

Kontroles kods: 2D14 4030 6D4B 68C3 F286 3AC6 333B E8E4 0AD6 CCAF

Tev ir bažas par drošību? Informē mūs par to!

Sazinies ar mums jebkurā diennakts laikā, zvanot uz: +371 67444444 , ja:

  • konstatē aizdomīgas operācijas savā kontā;
  • tev ir aizdomas, ka trešās personas ir ieguvušas piekļuvi tavai internetbankai;
  • saskāries ar krāpnieciskiem mēģinājumiem iegūt tavus pierakstīšanās datus vai nelikumīgi piesavināties tavus līdzekļus.

Brīdinājumi par jauniem krāpšanas gadījumiem tiek publicēti mūsu tīmekļa vietnes drošības sadaļā https://blog.swedbank.lv, kā arī internetbankas pierakstīšanās logā. Ja konstatēji aizdomīgas operācijas savā kontā, mēs varam ar tevi sazināties personīgi. Taču atceries, ka, sazinoties ar tevi pa tālruni, bankas darbinieks nekad neprasīs atklāt tavus pierakstīšanās datus, paroles, PIN kodus vai citu slepenu informāciju. Bankas darbinieks var lūgt atklāt noteiktus pierakstīšanās datus tikai tavas identitātes apstiprināšanai gadījumos, ja tu sazinies ar banku, zvanot uz iepriekš norādītajiem tālruņa numuriem.