Smart-ID

LAT | RUS | ENG

Gudrākā atslēga
internetbankai
un mobilajai lietotnei

Laimē
1000 €

Kāpēc vēlāk, ja var tagad?

Vairs neatliec un sāc izmantot Smart-ID kopā ar Swedbank mobilo lietotni! Līdz 19. novembrim katru nedēļu izlozēsim vienu laimētāju, kas savā kontā saņems 1000 €.

Kāpēc ir vērts izmantot Smart-ID kopā ar Swedbank lietotni?

  • Pārskaiti naudu lietotnē uzreiz, tiklīdz atceries
  • Ja pazaudē karti, nobloķē to lietotnē, nevis zvanot
  • Pērc biļetes, piemēram, uz kino, ceļā uz seansu

Akcijas laiks: 18.09. - 19.11.2017.

Kāpēc Smart-ID?

Noskaties video:Kāpēc Swedbank ievieš Smart-ID

Smart-ID

Lejupielādē Smart-ID lietotni

Apple iOS ierīcēm
App Store
iOS 8.0 +
Android ierīcēm
Google play
Android 4.1 +

Smart-ID ir bezmaksas mobilā lietotne, ar kuru pievienoties un apstiprināt maksājumus Swedbank internetbankā vai mobilajā lietotnē. Šī inovācija ir radīta, lai ikdienas internetbanku un mobilo lietotni varētu lietot ātrāk, ērtāk un drošāk.

Lejupielādē Smart-ID lietotni

Apple iOS ierīcēm
App Store
iOS 8.0 +
Android ierīcēm
Google play
Android 4.1 +
  • Ikdienā kodu karti vai kodu kalkulatoru vari atstāt mājās.
  • Izveidotos PIN kodus zini tikai tu, kodi nekur netiek saglabāti vai sūtīti.
  • Smart-ID lejupielāde un izmantošana ir bez maksas.

Noskaties video:Kāpēc Swedbank ievieš Smart-ID

Smart-ID
Savu kodu karti vai kodu kalkulatoru saglabā, jo tie būs nepieciešami tad, ja būsi aizmirsis savus PIN kodus un būs jāizveido jauns Smart-ID konts.

Kā izveidot
Smart-ID kontu?

Noskaties video:Kā izveidot Smart-ID kontu

Smart-ID

Smart-ID mobilo lietotni var lejupielādēt un izmantot gan privātpersonu, gan uzņēmumu internetbankas lietotāji. Nepieciešams tikai tālrunis ar:

  • Android 4.1 (vai jaunāku) vai iOS 8.0 (vai jaunāku) operētājsistēmu;
  • pieslēgtu mobilo internetu vai pieejamu Wi-Fi interneta pieslēgumu.

Noskaties video:Kā izveidot Smart-ID kontu

Smart-ID
Smart-ID
Izmanto SAVU viedtālruni
Lejupielādē lietotni
Reģistrējies Smart-ID lietotnē
Izveido un iegaumē PIN1 un PIN2 kodus
Apstiprini savus datus
Apstiprini savus PIN kodus

Pārliecinies, vai tam ir atbilstoša operētājsistēma

Atkarībā no viedtālruņa modeļa lejupielādē Smart-ID

Tev būs nepieciešama kodu karte vai kodu kalkulators

PIN1 vismaz 4 cipari
PIN2 vismaz 5 cipari

Apstiprini savus datus un Smart-ID lietošanas noteikumus

Atkārtoti ievadi savus izveidotos PIN1 un PIN2 kodus

Mobile
Izmanto SAVU viedtālruni
App
Lejupielādē lietotni
Sign-up
Reģistrējies Smart-ID lietotnē
PIN
Izveido un iegaumē PIN1 un PIN2 kodus
Lock
Apstiprini savus datus
Login
Apstiprini savus PIN kodus
  • Smart-ID kontu vari izveidot un izdzēst neierobežotu reižu skaitu. Bankas konta darbību tas neietekmē.
  • Smart-ID kontu vari izveidot gan savā mobilajā tālrunī, gan planšetē.

Kā Smart-ID lietot internetbankā?

Noskaties video:Kā Smart-ID lietot internetbankā

Smart-IDSmart-ID

Lai pievienotos internetbankai ar Smart-ID, izvēlies sadaļu Smart-ID un ieraksti savu lietotāja numuru un pilnu personas kodu. Ar Smart-ID lieto internetbanku tāpat kā līdz šim, tikai kodu kartes vai kodu kalkulatora vietā izmanto:

  • PIN1 – lai pievienotos internetbankai;
  • PIN2 – lai apstiprinātu maksājumus, pakalpojumus un līgumus.

Noskaties video:Kā Smart-ID lietot internetbankā

Smart-IDSmart-ID
Smart-ID
Izvēlies Smart-ID sadaļu
Ievadi prasītos datus
Atver Smart-ID lietotni savā tālrunī
Salīdzini kontroles kodus abos ekrānos
Ievadi Smart-ID logā savu PIN1
Pievērsies internetbankai datorā

Internetbankas augšējā joslā tagad atradīsi arī sadaļu Smart-ID

Ieraksti savu lietotāja numuru, personas kodu un spied Pieslēgties

Noklikšķini uz paziņojuma tālruņa ekrānā vai atver Smart-ID lietotni

Pārbaudi, vai datora un tālruņa ekrānos kods sakrīt

Sagaidi apstiprinājumu, ka PIN kods ir veiksmīgi ievadīts

Esi veiksmīgi pievienojies internetbankai

Izvēlies Smart-ID sadaļu
Laptop
Ievadi prasītos datus
Laptop
Atver Smart-ID lietotni savā tālrunī
Smart-ID
Salīdzini kontroles kodus abos ekrānos
Smart-ID
Ievadi Smart-ID logā savu PIN1
Smart-ID
Pievērsies internetbankai datorā
Laptop
  • Saglabā savu kodu karti vai kodu kalkulatoru reizēm, kad nevarēsi izmantot mobilo tālruni vai planšeti.
  • Ar Smart-ID limiti darījumiem internetbankā paliek tie paši, kādi bija pirms tam, lietojot kodu karti vai kodu kalkulatoru.

Kā Smart-ID izmantot mobilajā lietotnē?

Noskaties video:Kā Smart-ID izmantot mobilajā lietotnē

Smart-IDSmart-ID

Smart-ID ir īpaši ērts lietošanā, ja tev ir Swedbank mobilā lietotne, jo lietotnes slēgtajām sadaļām vari piekļūt, tikai izmantojot mobilo tālruni. Kodu kartes un kodu kalkulatora kodu vietā tev būs jāievada:

  • PIN1 – lai piekļūtu slēgtajām sadaļām;
  • PIN2 – lai apstiprinātu maksājumus.

Noskaties video:Kā Smart-ID izmantot mobilajā lietotnē

Smart-IDSmart-ID
Smart-ID
Izvēlies kādu no lietotnes ikonām
Ievadi prasītos datus
Atver Smart-ID lietotni savā tālrunī
Salīdzini kontroles kodus abās lietotnēs
Ievadi Smart-ID lietotnē savu PIN1
Atgriezies Swedbank lietotnē

Smart-ID tev būs nepieciešams tikai sadaļās, kas apzīmētas ar atslēgu

Šie lauki pēc pāris izmantošanas reizēm jau būs aizpildīti

Noklikšķini uz paziņojuma tālruņa augšpusē vai atver Smart-ID lietotni

Pārbaudi, vai Swedbank un Smart-ID lietotnēs kodi sakrīt

Sagaidi apstiprinājumu, ka PIN kods ir veiksmīgi ievadīts

Esi veiksmīgi pievienojies mobilās lietotnes slēgtajai daļai

Izvēlies kādu no lietotnes ikonām
Mobile
Ievadi prasītos datus
Mobile
Atver Smart-ID lietotni savā tālrunī
Smart-ID
Salīdzini kontroles kodus abās lietotnēs
Smart-ID
Ievadi Smart-ID lietotnē savu PIN1
Smart-ID
Atgriezies Swedbank lietotnē
Mobile
  • Pēc pāris lietošanas reizēm sistēma atcerēsies tavu lietotāja numuru un personas kodu – tas vairs nebūs jāievada un arī nebūs redzams citiem.
  • Vienmēr sagaidi, kamēr Smart-ID PIN kodu ievade tiek apstiprināta, jo komunikācija starp lietotnēm ir atkarīga no tava tālruņa interneta ātruma.

Tas ir droši

Noskaties video:Ko darīt ja esi aizmirsis PIN kodus?

Smart-ID

Smart-ID atbilst visām mūsdienu tehnoloģiju un drošības prasībām; tevis izvēlētie PIN kodi nekur netiek saglabāti, jo tie ar kriptogrāfijas metodi tiek pārvērsti šifrētās ciparu kombinācijās, kuras ne izstrādātājs, ne Swedbank nevar izlasīt.
Nozaudējot mobilo tālruni, ar Smart-ID neviens cits nevarēs veikt darbības ar tavu kontu, jo PIN kodus zini tikai tu.

Tavai papildu drošībai:
  • Neatklāj savus PIN kodus citiem.
  • Vienmēr aizsargā savu viedierīci ar paroli.
  • Regulāri veic viedierīces atjauninājumus.

Noskaties video:Ko darīt ja esi aizmirsis PIN kodus?

Smart-ID
  • Ar Smart-ID lietošanu saistītie jautājumi

    Cik maksā Smart-ID?

    Lietotnes Smart-ID lejupielādēšana un izmantošana gan Swedbank internetbankā, gan arī mobilajā lietotnē ir bez maksas.

    Ja ir Smart-ID, vai kodu karte un kodu kalkulators vairs nebūs vajadzīgs?

    Iesakām saglabāt kodu karti vai kalkulatoru reizēm, kad nevarēsi izmantot savu mobilo tālruni, piemēram, ja telefonā nav pieejams internets vai telefons ir izlādējies vai saplīsis.Tāpat kodu karte vai kodu kalkulators būs nepieciešams, ja gadīsies nobloķēt savu kontu un būs jāizveido jauns konts vai ja vēlēsies izveidot jaunu kontu citā viedierīcē. Kodu karte un kodu kalkulators ir noderīgs arī tad, ja tālruņa nozaudēšanas gadījumā vēlēsies slēgt savu kontu Smart-ID pašapkalpošanās portālā.

    Kāpēc jālieto cita uzņēmuma izveidota lietotne, lai izmantotu savu internetbanku?

    Tāpat kā kodu karšu un kalkulatoru ražošanai banka piesaista uzticamus piegādātājus, arī Smart-ID izstrādei un uzturēšanai tika izvēlēts sadarbības partneris. Igaunijas uzņēmumam “SK ID Solution AS” ir 15 gadu pieredze sertifikācijas pakalpojumu nodrošināšanā, tas ir izveidojis un izsniedz drošu elektronisko parakstu Igaunijā, līdzīgi kā Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs Latvijā.
    Vairāk www.sk.ee

    Kas ir kontroles kods?

    Kontroles kods ir automātiski ģenerēta 4 ciparu kombinācija, kura tiek attēlota gan internetbankas logā, gan Smart-ID lietotnē. Kontroles kodiem ir informatīva nozīme, lai varētu pārliecināties, vai ar Smart-ID apstiprini atbilstošo darījumu.

    Kādas darbības ir iespējams veikt Smart-ID pašapkalpošanās portālā?

    Pašapkalpošanās portālā var redzēt savu Smart-ID kontu statusu (aktīvs, bloķēts), kā arī bloķēt kontus.

    Vai var lietot Smart-ID vairākās viedierīcēs?

    Ja vēlies Smart-ID kontu lietot vairākās viedierīcēs, attiecīgajā telefonā vai planšetdatorā ir jālejupielādē Smart-ID lietotne un tajā jāizveido konts. Arī iegādājoties jaunu viedtālruni, Smart-ID lietotne ir jāinstalē no jauna un tajā jāizveido jauns Smart-ID konts. Bankas kontu šīs izmaiņas neietekmē.

    Vai Smart-ID var arī lietot, atrodoties ārzemēs?

    Ja dodies ceļojumā vai atrodies ārpus Latvijas, droši var izmantot Smart-ID, tikai kārtīgi iegaumē savus PIN kodus un pārliecinies, vai vietās, kur to vēlēsies izmantot, ir pieejams internets. Smart-ID lietošana ārzemēs nerada lielus izdevumus par interneta izmantošanu – vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir ļoti mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

    Ko darīt, ja rodas grūtības Smart-ID pieslēgšanā vai lietošanā?

    Pagaidi dažas minūtes un mēģini atkārtot darbību. Ja problēma netiek atrisināta, sazinies ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai info@swedbank.lv. Ja problēma ir saistīta ar Smart-ID konta izveidi, vari sazināties uzreiz ar Smart-ID Atbalsta dienestu pa tālruni 67 665 001 vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

    Kādi ir internetbankas limiti Smart-ID?

    Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktie limiti ir attiecināmi arī uz Smart-ID. Ja pirms tam izmantoji kodu kartes, tad tieši tādi paši limiti būs arī Smart-ID kontam.

    Vai Smart-ID ir jāatver, lai to izmantotu?

    Ja viedierīces uzstādījumos atļausi saņemt no Smart-ID paziņojumus (push notification), tie automātiski tiks parādīti viedierīces sākumekrānā, kā arī, uzspiežot uz paziņojuma, automātiski nonāksi Smart-ID lietotnē. Ja uzstādījumos būsi izslēdzis Smart-ID paziņojumus (push notifications), atver Smart-ID lietotni pats, lai pārbaudītu kontroles kodu un ievadītu PIN1 vai PIN2.

    Vai Smart-ID iespējams lietot arī bez interneta pieslēguma?

    Nē. Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams internets – vai nu mobilais internets, vai Wi-Fi pieslēgums.

    Cik interneta datu izmanto Smart-ID?

    Vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

    Vai Smart-ID var lietot arī cilvēki ar redzes traucējumiem?

    Cilvēkiem ar redzes traucējumiem jaunāko viedierīču uzstādījumos ir pieejama balss funkcionalitāte, kas nodrošina lietotņu darbību audioatskaņošanu. To aktivizējot, var izmantot Smart-ID kopā ar Swedbank mobilo lietotni, lai lietotu bankas pakalpojumus.

  • Ar Smart-ID kontu saistītie jautājumi

    Vai e-pasts ir obligāti jānorāda, veidojot Smart-ID kontu?

    Ir obligāts vai nu e-pasts, vai telefona numurs.

    Kā izdzēst savu Smart-ID kontu?

    Atver Smart-ID savā tālrunī vai planšetē, kreisajā augšējā stūrī atrodi izvēlni un izvēlies “Dzēst kontu”.

    Ja ir vairāki Smart-ID konti dažādās viedierīcēs, kurā no tām jāievada PIN kodi?

    Ja vēlēsies pievienoties internetbankai ar Smart-ID, saziņa notiks ar abām ierīcēm, tikai tu varēsi izvēlēties, kuru no ierīcēm izmantot, lai atvērtu Smart-ID lietotni un ievadītu tajā PIN1 un PIN2 kodu. Otrā ierīcē, atverot Smart-ID, būs redzams teksts “Netika atrasts neviens darījums”.

    Cik ilgi var izmantot savu Smart-ID kontu?

    Smart-ID konts ir aktīvs 3 (trīs) gadus. Var izveidot jaunu kontu pirms esošā konta termiņa beigām, vienkārši izdzēšot iepriekšējo kontu Smart-ID lietotnē un turpat izveidojot jaunu

    Ja gribu izbeigt Smart-ID lietošanu, kā izdzēst savu kontu?

    Izdzēs savu kontu lietotnē Smart-ID vai pašapkalpošanās portālā https://portal.smart-id.com. Ja Smart-ID lietoji vairākās viedierīcēs, tad konts ir jāizdzēš katrai ierīcei.

    Vai vienu Smart-ID kontu var lietot vairāki cilvēki, piemēram, kolēģi vai ģimene?

    Nē. Iesakām nepieciešamības gadījumā reģistrēt vairākus Smart-ID kontus ģimenes locekļiem vai kolēģiem, lai būtu iespējams noteikt, kurš veicis darbības bankas kontā, piemēram, apmaksājis pirkumus vai pārskaitījis naudu uz citu kontu.

  • Ar PIN kodiem saistīti jautājumi

    Vai, veidojot otru kontu, piemēram, planšetdatorā, jānorāda citi PIN kodi?

    Veidojot otru Smart-ID kontu kādā citā viedierīcē, iesakām izmantot tos pašus PIN1 un PIN2 kodus, lai tos būtu vieglāk atcerēties. Sistēma atļauj reģistrēt jaunu kontu ar citiem PIN kodiem tam pašam Swedbank kontam, kuram jau esi izveidojis Smart-ID kontu citā ierīcē.

    Esmu aizmirsis savu(-us) PIN kodu(-us). Kā rīkoties?

    PIN kodi nekur netiek saglabāti, tāpēc mēs nevaram tos atgādināt. Tev ir jāizdzēš savs iepriekšējais konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    PIN kods ir bloķēts. Vai var to atbloķēt?

    Pirmo reizi ievadot nepareizu PIN kodu trīs reizes pēc kārtas, tas tiek bloķēts uz 3 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, pēc tam var mēģināt vēlreiz. Otro reizi ievadot nepareizu PIN kodu 3 reizes pēc kārtas, PIN kods tiek bloķēts uz 24 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, līdz varēsi mēģināt vēlreiz.Ja trešajā reizē 3 reizes pēc kārtas tiek ievadīts nepareizs PIN kods, tad PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Pēc tam ir jāizdzēš konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

  • Drošības jautājumi

    Vai Smart-ID var izmantot zaglis, ja ir nozagta vai pazaudēta viedierīce ar Smart-ID tajā?

    Ja viedierīce tiek nozagta un kāds mēģina “uzlauzt” tavu Smart-ID kontu, PIN kodi gādā par datu drošību:

    • pirmo reizi, kad nepareizs PIN kods tiek ievadīts trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 3 stundām;
    • otro reizi, kad nepareizs PIN kods tiek ievadīts trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 24 stundām;
    • ja tā notiek trešoreiz, Smart-ID konts tiek bloķēts neatgriezeniski.

    Tātad, piekļūstot tavam tālrunim vai pat uzlaužot tavu Smart-ID kontu, zaglis negūst nekādu labumu. Ja viņš mēģina piekļūt tavam bankas kontam, ievadot nejaušus PIN kodus, Smart-ID konts vienkārši tiek bloķēts.

    Kā rīkoties, ja pazaudēts vai nozagts tālrunis vai planšete?

    Ja ir pazaudēts vai nozagts tālrunis vai planšete, jārīkojas līdzīgi kā pazaudējot maksājumu karti – nekavējoties jāsazinās ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai Smart-ID Atbalsta daļu pa tālruni 6766 5001, vai rakstot uz help.lv@smart-id.com

    Vairāki Smart-ID konti dažādās ierīcēs – vai tas ir droši?

    Jā, jo Smart-ID lietošana iespējama tikai ar tev zināmiem PIN kodiem. Der atcerēties: ja tev ir Smart-ID lietotne vairākās viedierīcēs, pievienojoties internetbankai ar Smart-ID, paziņojumi jeb jeb push notifications parādās abās šajās ierīcēs.

    Vienmēr ievēro šos drošības nosacījumus:

    • neatklāj savus PIN kodus citiem;
    • vienmēr aizsargā savu viedierīci ar paroli;
    • regulāri veic viedierīces atjauninājumus.
Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu "Piekrītu", jūs apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes. Jūs varat atcelt savu piekrišanu jebkurā laikā, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Iepazīstieties ar mūsu sīkdatņu izmantošanas politiku.