Internetbankas lietošana

Lieto Smart-ID un piekļūsti internetbankai, izmantojot tikai vienu roku

Smart-ID ir bezmaksas mobilā lietotne, ar kuru var pievienoties un veikt maksājumus Swedbank internetbankā un mobilajā lietotnē. Ar Smart-ID autorizācijas process ir:

  • Ērtāks – nepieciešama tikai viedierīce
  • Ātrāks – nav jāievada kods no kodu kartes vai kodu kalkulatora
  • Bezmaksas – ar Smart-ID lejupielāde un izmantošana bez papildu maksas

Sāc izmantot Smart-ID jau šodien!

Uzzināt vairāk par Smart-ID

Saglabā savu kodu karti vai kodu kalkulatoru! Tie noderēs brīžos, kad mobilais tālrunis nebūs pieejams vai būs jāizveido jauns Smart-ID konts.

Swedbank internetbankas lietošana

No 2017. gada 1. aprīļa saskaņā ar starptautisko regulu un vietējo likumu prasībām mainās kodu kartes lietošanas pieredze un maksājumiem internetbankā tiek noteikti limiti.

Izmēģini!

Smart-ID

Kodu karte

Kodu kalkulators

eID karte
Mēneša un dienas limiti maksājumiem Atbilstoši
līgumam*
Atbilstoši
līgumam*, bet ne vairāk kā 4500 EUR dienā/mēnesī
Atbilstoši
līgumam*
Atbilstoši
līgumam*
Maksājums uz citu banku, ja summa ir mazāka par 30 EUR Kodu karte + SMS kods
Maksājums uz citu banku, ja summa ir lielāka par 30 EUR Kodu karte + SMS kods
Līgumu parakstīšana internetbankā Visus Ar izņēmumiem Ar izņēmumiem Visus
Lietošana ārzemēs
Izsniegšanas maksa Bezmaksas 2,13 EUR 12,81 EUR vai 25,00 EUR Saskaņā ar PMLP cenrādi
Kur var iegādāties Swedbank filiālē Swedbank filiālē PMLP
Vairāk par Smart-ID Vairāk par kodu karti Vairāk par kodu kalkulatoru Vairāk par eID

* Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktajiem līguma un kontu limitiem.

SMS kodu var saņemt tikai uz bankā apstiprinātu mobilā tālruņa numuru. Jūs varat apstiprināt savu mobilā tālruņa numuru, vai nu zvanot pa tālruni 67 444 444 (ja ir pieslēgta telefonbanka), vai apmeklējot tuvāko Swedbank filiāli.

Kas ir Smart-ID?

Smart-ID ir droša un ērta mobilā lietotne autorizācijai, maksājumu un līgumu apstiprināšanai Swedbank internetbankā. Smart-ID ir ērta alternatīva Swedbank kodu kartēm un kodu kalkulatoriem ar potenciālu turpmāk kļūt par drošu e-parakstu.

Smart-ID lietotnes izmantošanai nepieciešamais:

  • Viedtālrunis ar Android (4.1 un jaunāka) vai iOS 8.0 (un jaunāka) operētājsistēmu.
  • Mobilais internets vai Wi-Fi pieslēgums.

Priekšrocības

  • Neierobežots skaits Smart-ID kontu dažādās viedierīcēs; Smart-ID un Swedbank mobilā lietotne vienā viedierīcē
  • Ar Smart-ID varat ieiet Swedbank internetbankā un mobilajā lietotnē, neizmantojot kodu karti vai kalkulatoru
  • Lai izmantotu Smart-ID, nav nepieciešams mobilā operatora pieslēgums, jābūt tikai internetam

Ātri, vienkārši un bez maksas


Lejupielādē

Lejupielādē Smart-ID lietotni AppStore vai Google Play

Reģistrējies

Izveido Smart-ID kontu autorizējoties, ar Swedbank kodu karti, kodu kalkulatoru vai eID

Autorizējies

Autorizējoties internetbankā vai mobilajā lietotnē, izvēlies Smart-ID

Lieto

Sāc lietot Smart-ID. Viss, kas vajadzīgs, ir interneta pieslēgums.

Par Smart-ID lietotnes izstrādātāju

Swedbank ilgtermiņa sadarbības partneris visā Baltijā un Smart-ID izstrādātājs ir Igaunijas uzņēmums “SK ID Solution AS” – sertifikācijas pakalpojumu sniedzējs ar 15 gadu darbības pieredzi, kas Igaunijā izsniedz drošu elektronisko parakstu, līdzīgi kā Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs Latvijā (LVRTC).

Vairāk par “SK ID Solutions AS”:

Smart-ID atbalsta dienests:


Biežāk uzdotie jautājumi

  • Ar Smart-ID lietošanu saistītie jautājumi

    Cik maksā Smart-ID?

    Lietotnes Smart-ID lejupielādēšana un izmantošana gan Swedbank internetbankā, gan arī mobilajā lietotnē ir bez maksas.

    Ja ir Smart-ID, vai kodu karte un kodu kalkulators vairs nebūs vajadzīgs?

    Iesakām saglabāt kodu karti vai kalkulatoru reizēm, kad nevarēsi izmantot savu mobilo tālruni, piemēram, ja telefonā nav pieejams internets vai telefons ir izlādējies vai saplīsis.

    Tāpat kodu karte vai kodu kalkulators būs nepieciešams, ja gadīsies nobloķēt savu kontu un būs jāizveido jauns konts vai ja vēlēsies izveidot jaunu kontu citā viedierīcē.

    Kodu karte un kodu kalkulators ir noderīgs arī tad, ja tālruņa nozaudēšanas gadījumā vēlēsies slēgt savu kontu Smart-ID pašapkalpošanās portālā.

    Kāpēc jālieto cita uzņēmuma izveidota lietotne, lai izmantotu savu internetbanku?

    Tāpat kā kodu karšu un kalkulatoru ražošanai banka piesaista uzticamus piegādātājus, arī Smart-ID izstrādei un uzturēšanai tika izvēlēts sadarbības partneris. Igaunijas uzņēmumam “SK ID Solution AS” ir 15 gadu pieredze sertifikācijas pakalpojumu nodrošināšanā, tas ir izveidojis un izsniedz drošu elektronisko parakstu Igaunijā, līdzīgi kā Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs Latvijā.

    Vairāk: www.sk.ee

    Kas ir kontroles kods?

    Kontroles kods ir automātiski ģenerēta 4 ciparu kombinācija, kura tiek attēlota gan internetbankas logā, gan Smart-ID lietotnē. Kontroles kodiem ir informatīva nozīme, lai varētu pārliecināties, vai ar Smart-ID apstiprini atbilstošo darījumu.

    Kādas darbības ir iespējams veikt SMART-ID pašapkalpošanās portālā?

    Pašapkalpošanās portālā var redzēt savu Smart-ID kontu statusu (aktīvs, bloķēts), kā arī bloķēt kontus.

    Vai var lietot Smart-ID vairākās viedierīcēs?

    Ja vēlies Smart-ID kontu lietot vairākās viedierīcēs, attiecīgajā telefonā vai planšetdatorā ir jālejupielādē Smart-ID lietotne un tajā jāizveido konts. Arī iegādājoties jaunu viedtālruni, Smart-ID lietotne ir jāinstalē no jauna un tajā jāizveido jauns Smart-ID konts. Bankas kontu šīs izmaiņas neietekmē.

    Vai Smart-ID var arī lietot, atrodoties ārzemēs?

    Ja dodies ceļojumā vai atrodies ārpus Latvijas, droši var izmantot Smart-ID, tikai kārtīgi iegaumē savus PIN kodus un pārliecinies, vai vietās, kur to vēlēsies izmantot, ir pieejams internets.

    Smart-ID lietošana ārzemēs nerada lielus izdevumus par interneta izmantošanu – vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir ļoti mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

    Ko darīt, ja rodas grūtības Smart-ID pieslēgšanā vai lietošanā?

    Pagaidi dažas minūtes un mēģini atkārtot darbību. Ja problēma netiek atrisināta, sazinies ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai info@swedbank.lv. Ja problēma ir saistīta ar Smart-ID konta izveidi, vari sazināties uzreiz ar Smart-ID Atbalsta dienestu pa tālruni 67 665 001 vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

    Kādi ir internetbankas limiti Smart-ID?

    Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktie limiti ir attiecināmi arī uz Smart-ID. Ja pirms tam izmantoji kodu kartes, tad tieši tādi paši limiti būs arī Smart-ID kontam.

    Vai Smart-ID ir jāatver, lai to izmantotu?

    Ja viedierīces uzstādījumos atļausi saņemt no Smart-ID paziņojumus (push notification), tie automātiski tiks parādīti viedierīces sākumekrānā, kā arī, uzspiežot uz paziņojuma, automātiski nonāksi Smart-ID lietotnē.

    Ja uzstādījumos būsi izslēdzis Smart-ID paziņojumus (push notifications), atver Smart-ID lietotni pats, lai pārbaudītu kontroles kodu un ievadītu PIN1 vai PIN2.

    Vai Smart-ID iespējams lietot arī bez interneta pieslēguma?

    Nē. Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams internets – vai nu mobilais internets, vai Wi-Fi pieslēgums.

    Cik interneta datu izmanto Smart-ID?

    Vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

    Vai Smart-ID var lietot arī cilvēki ar redzes traucējumiem?

    Cilvēkiem ar redzes traucējumiem jaunāko viedierīču uzstādījumos ir pieejama balss funkcionalitāte, kas nodrošina lietotņu darbību audioatskaņošanu. To aktivizējot, var izmantot Smart-ID kopā ar Swedbank mobilo lietotni, lai lietotu bankas pakalpojumus.

  • Ar Smart-ID kontu saistītie jautājumi

    Vai e-pasts ir obligāti jānorāda, veidojot SMART-ID kontu?

    Ir obligāts vai nu e-pasts, vai telefona numurs.

    Kā izdzēst savu Smart-ID kontu?

    Atver Smart-ID savā tālrunī vai planšetē, kreisajā augšējā stūrī atrodi izvēlni un izvēlies “Dzēst kontu”.

    Ja ir vairāki Smart-ID konti dažādās viedierīcēs, kurā no tām jāievada PIN kodi?

    Ja vēlēsies pievienoties internetbankai ar Smart-ID, saziņa notiks ar abām ierīcēm, tikai tu varēsi izvēlēties, kuru no ierīcēm izmantot, lai atvērtu Smart-ID lietotni un ievadītu tajā PIN1 un PIN2 kodu.

    Otrā ierīcē, atverot Smart-ID, būs redzams teksts “Netika atrasts neviens darījums”.

    Cik ilgi var izmantot savu Smart-ID kontu?

    Smart-ID konts ir aktīvs 3 (trīs) gadus. Var izveidot jaunu kontu pirms esošā konta termiņa beigām, vienkārši izdzēšot iepriekšējo kontu Smart-ID lietotnē un turpat izveidojot jaunu.

    Ja gribu izbeigt Smart-ID lietošanu, kā izdzēst savu kontu?

    Izdzēs savu kontu lietotnē Smart-ID vai pašapkalpošanās portālā portal.smart-id.com. Ja Smart-ID lietoji vairākās viedierīcēs, tad konts ir jāizdzēš katrai ierīcei.

    Vai vienu Smart-ID kontu var lietot vairāki cilvēki, piemēram, kolēģi vai ģimene?

    Nē. Iesakām nepieciešamības gadījumā reģistrēt vairākus Smart-ID kontus ģimenes locekļiem vai kolēģiem, lai būtu iespējams noteikt, kurš veicis darbības bankas kontā, piemēram, apmaksājis pirkumus vai pārskaitījis naudu uz citu kontu.

  • Ar PIN kodiem saistīti jautājumi

    Vai, veidojot otru kontu, piemēram, planšetdatorā, jānorāda citi PIN kodi?

    Veidojot otru Smart-ID kontu kādā citā viedierīcē, iesakām izmantot tos pašus PIN1 un PIN2 kodus, lai tos būtu vieglāk atcerēties. Sistēma atļauj reģistrēt jaunu kontu ar citiem PIN kodiem tam pašam Swedbank kontam, kuram jau esi izveidojis Smart-ID kontu citā ierīcē.

    Esmu aizmirsis savu(-us) PIN kodu(-us). Kā rīkoties?

    PIN kodi nekur netiek saglabāti, tāpēc mēs nevaram tos atgādināt. Tev ir jāizdzēš savs iepriekšējais konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    PIN kods ir bloķēts. Vai var to atbloķēt?

    Pirmo reizi ievadot nepareizu PIN kodu trīs reizes pēc kārtas, tas tiek bloķēts uz 3 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, pēc tam var mēģināt vēlreiz.

    Otro reizi ievadot nepareizu PIN kodu 3 reizes pēc kārtas, PIN kods tiek bloķēts uz 24 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, līdz varēsi mēģināt vēlreiz.

    Ja trešajā reizē 3 reizes pēc kārtas tiek ievadīts nepareizs PIN kods, tad PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Pēc tam ir jāizdzēš konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit.

  • Drošības jautājumi

    Kas garantē Smart-ID izmantošanas drošību?

    Smart-ID atbilst visām mūsdienu tehnoloģiju un drošības prasībām; tevis izvēlētie PIN kodi nekur netiek saglabāti, bet tie ar kriptogrāfijas metodi tiek pārvērsti šifrētās ciparu kombinācijās, kuras ne izstrādātājs, ne Swedbank nevar izlasīt.

    Nozaudējot mobilo tālruni, ar Smart-ID neviens cits nevarēs veikt darbības ar tavu kontu, jo PIN kodus atceries tikai tu pats.

    Tavai papildu drošībai:

    • neatklāj savus PIN kodus citiem;
    • vienmēr aizsargā savu viedierīci ar paroli;
    • regulāri veic viedierīces atjauninājumus.
    Kā rīkoties, ja esi aizmirsis Smart-ID PIN kodus (video)

    Vai Smart-ID var izmantot zaglis, ja ir nozagta vai pazaudēta viedierīce ar Smart-ID tajā?

    Ja viedierīce tiek nozagta un kāds mēģina “uzlauzt” tavu Smart-ID kontu, PIN kodi gādā par datu drošību:

    • pirmo reizi, kad nepareizs PIN kods tiek ievadīts trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 3 stundām;
    • otro reizi, kad nepareizs PIN kods tiek ievadīts trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 24 stundām;
    • ja tā notiek trešoreiz, Smart-ID konts tiek bloķēts neatgriezeniski.

    Tātad, piekļūstot tavam tālrunim vai pat uzlaužot tavu Smart-ID kontu, zaglis negūst nekādu labumu. Ja viņš mēģina piekļūt tavam bankas kontam, ievadot nejaušus PIN kodus, Smart-ID konts vienkārši tiek bloķēts.

    Kā rīkoties, ja pazaudēts vai nozagts tālrunis vai planšete?

    Ja ir pazaudēts vai nozagts tālrunis vai planšete, jārīkojas līdzīgi kā pazaudējot maksājumu karti – nekavējoties jāsazinās ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai Smart-ID Atbalsta daļu pa tālruni 6766 5001, vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit.

    Vairāki Smart-ID konti dažādās ierīcēs – vai tas ir droši?

    Jā, jo Smart-ID lietošana iespējama tikai ar tev zināmiem PIN kodiem. Der atcerēties: ja tev ir Smart-ID lietotne vairākās viedierīcēs, pievienojoties internetbankai ar Smart-ID, paziņojumi jeb jeb push notifications parādās abās šajās ierīcēs.

    ! Vienmēr ievēro šos drošības nosacījumus:

    • neatklāj savus PIN kodus citiem;
    • vienmēr aizsargā savu viedierīci ar paroli
    • regulāri veic viedierīces atjauninājumus.

Kādos gadījumos ir jāievada SMS kods?

SMS kods ir nepieciešams maksājumiem uz citām bankām, ja pārskaitījuma summa pārsniedz 30 EUR un saņēmējs nav Baltajā sarakstā.
SMS kods var būt jāievada arī maksājumiem uz citām bankām, kas mazāki par 30 EUR, ja kopējā dienā veikto maksājumu summa pārsniedz 150 EUR (kopā skaitot maksājumus uz Swedbank un citiem kontiem) un tiks veikts maksājums saņēmējam, kurš nav Baltajā sarakstā.

Naudas pārskaitījumi uz kontiem citās bankās Naudas pārskaitījumi uz kontiem, kas ir Baltajā sarakstā Naudas pārskaitījumi uz kontiem Swedbank
Viens pārskaitījums Virs 30 eiro SMS kods nav nepieciešams SMS kods nav nepieciešams
Naudas pārskaitījumi uz citu banku, ja tiek pārsniegts dienas limits 150 EUR (Swedbank un citu banku konti) Jebkāda summa SMS kods nav nepieciešams SMS kods nav nepieciešams

Svarīgi zināt!

  • SMS koda īsziņa tiks sūtīta bez maksas.
  • Īsziņas tiks sūtītas tikai uz apstiprinātu mobilā tālruņa numuru.
  • Lai pievienotos internetbankai, būs jānorāda tikai kods no kodu kartes, kā iepriekš.
  • Maksājumus varēs veikt arī bez SMS koda, ja saņēmējs būs iekļauts baltajā sarakstā.

Instrukcija, kā veikt maksājumu internetbankā ar kodu karti un SMS kodu

Baltais saraksts – vieglāk veikt pārskaitījumus

Baltais saraksts ir iespēja atlasīt un saglabāt saņēmējus, kuriem naudu pārskaitāt visbiežāk. Kad veiksiet maksājumus saņēmējiem no baltā saraksta, SMS kods papildus nebūs jāievada – būs jāievada tikai 3 cipari no kodu kartes norādītā koda.

Instrukcija, kā izveidot balto sarakstu

SMS kods papildus būs nepieciešams arī internetbankā veicot šādas darbības:

  • Regulāro maksājumu un E-rēķina automātiskās apmaksas līgumu;
  • Baltā saraksta aktivizēšana;
  • Maksājuma pievienošana definētajiem maksājumiem, ja ir jau izveidots Baltais Saraksts;
  • Atverot/pievienojot jaunu kontu.

Šāda norēķinu kārtība ir spēkā no 2017. gada 1. aprīļa, un to nosaka ES Regulas un Latvijas likumdošanas prasības.

Papildu informācija:

Kā SMS kodu saņemšanai paredzēto mobilā tālruņa numuru var apstiprināt pēc 2017. gada 1. aprīļa?

Ja līdz 2017. gada 1. aprīlim nebūsiet apstiprinājis savu mobilā tālruņa numuru Swedbank internetbankā, to varēsiet darīt, apmeklējot tuvāko Swedbank filiāli vai pa tālruni 67 444 444 (tikai tad, ja attālināto pakalpojumu līgumā ir pieslēgta telefonbanka). Zvanot jūsu rīcībā ir jābūt jūsu mobilajam tālrunim un kodu kartei, lai tos varētu izmantot sarunā ar konsultantu.

Pēc 2017. gada 1. aprīļa tālruņa numuru internetbankā varēsiet apstiprināt, tikai autorizējoties ar eID karti.

Jūsu papildu drošībai

  • Vienmēr pārliecinieties, vai savu mobilā tālruņa numuru ievadāt vai apstiprināt tikai drošā internetbankas vidē (pēc pievienošanās internetbankai)!
  • Atcerieties, ka bankas darbinieki nekad nezvana klientiem un neprasa izpaust jūsu personas datus vai internetbankas autentifikācijas datus (piemēram, lietotāja numuru, paroli, kodu no kodu kartes)!
  • Iesakām izveidot ieejas paroli mobilajam tālrunim. Nekādā gadījumā nedrīkst izpaust informāciju, ka konkrētais mobilā tālruņa numurs tiek izmantots bankas SMS kodu saņemšanai.

Biežāk uzdotie jautājumi

  • Kādos gadījumos būs jāievada papildu drošības kods?

    Īsziņā saņemtais papildu drošības kods būs jāievada, veicot naudas pārskaitījumus, kas pārsniedz šādas summas:

    Viena pārskaitījuma summa Vienas dienas summa
    Naudas pārskaitījumi uz kontiem citās bankās Virs 30 eiro -
    Naudas pārskaitījumi uz kontiem Swedbank - -

    Ja viena pārskaitījuma summa nepārsniegs 30 eiro, būs jāievada tikai kodu kartes kods.

    Drošības kodu īsziņas nosūtīšana klientiem būs bez maksas.

    Īsziņā saņemtais drošības kods papildus būs jāievada arī šādos gadījumos:

    • Apmaksājot e-rēķinus (ja nav noslēgts automātiskās apmaksas līgums) uz citu banku kontiem, ja summa pārsniedz 30 EUR vienā pārskaitījuma reizē;
    • Noslēdzot e-rēķina automātiskās apmaksas līgumu;
    • Veicot izmaiņas sadaļā “Kontaktinformācija”;
    • Izveidoto definēto maksājumu sarakstu apstiprināšanai, lai maksājumi tiktu izpildīti bez SMS koda.

    Papildu informācija:

  • Definētie maksājumi – vieglāk veikt pārskaitījumus

    Ja izveidosiet savu personīgo sarakstu ar definētajiem/saglabātajiem maksājumiem, pēc nepieciešamības varēsiet tiem atslēgt īsziņas koda pieprasīšanu. Kopējais saraksts vienu reizi būs jāapstiprina ar SMS kodu, bet pēc tam, veicot maksājumus šiem saņēmējiem, papildu drošības koda ievadīšana vairs netiks prasīta.

  • Vai pēc 1.04.2017. būs iespējams apstiprināt savu mobilā tālruņa numuru?

    Ja līdz 2017. gada 1. aprīlim nebūsiet apstiprinājis savu mobilā tālruņa numuru Swedbank internetbankā, tad to varēsiet veikt, apmeklējot tuvāko Swedbank filiāli vai pa tālruni 67 444 444 (tikai tad, ja Attālināto pakalpojumu līgumā ir pieslēgta Telefonbanka). Veicot zvanu, Jūsu rīcībā ir jābūt savam mobilajam tālrunim un kodu kartei, lai tos varētu izmantot sarunā ar konsultantu.

    Pēc 1.04.2017. internetbankā savu tālruņa numuru būs iespējams apstiprināt, tikai autorizējoties ar eID karti vai kodu kalkulatoru.

  • Kādēļ nesaņemu īsziņu ar apstiprinājuma kodu?

    Banka īsziņu ar drošības kodiem nosūta tūlīt pēc tam, kad klients nospiež attiecīgo pogu internetbankā. Dažos gadījumos (piemēram, atrodoties ārzemēs vai operatora tīkla pārslodzes gadījumā) īsziņas piegāde var kavēties no bankas neatkarīgu iemeslu dēļ. Ja klients īsziņu nesaņem vispār, iemesls parasti ir saistīts ar mobilo tālruni vai mobilā tīkla operatora pakalpojumu sniegšanu. Šajos gadījumos klients nesaņem ne bankas īsziņas, ne arī jebkādas citas īsziņas. Īsziņu nesaņemšanas iemesli var būt šādi:

    • Ierobežota vai apturēta pakalpojumu sniegšana: noteiktos gadījumos mobilā tīkla operators var ierobežot vai apturēt pakalpojumu sniegšanu (ne tikai nosūtīšanu, bet arī īsziņu saņemšanu). Operatori šādi rīkojas dažādu iemeslu dēļ: nepietiekams konta atlikums, beidzies konta termiņš, parādi, saņemts paziņojums par SIM kartes bloķēšanu, pārsniegts kredītlimits u.tml. Papildu informācijas saņemšanai lūdzam sazināties ar savu operatoru;
    • Nepareizi SMS iestatījumi: tālrunim var būt nepareizi iestatījumi ienākošajām īsziņām, kā rezultātā klients nesaņem īsziņas;
    • Klients izmanto tālruni ar operētājsistēmu Windows: tālruņos ar operētājsistēmu Windows ziņu saņemšana tiek automātiski bloķēta, ja sūtītājs ir norādīts ar burtiem, nevis cipariem (piemēram, SWEDBANK, nevis 1633). Šādā gadījumā klientam ir jānomaina tālruņa iestatījumi un jāizņem šādi sūtītāji no bloķēto sūtītāju saraksta.
  • Vai SMS risinājums būs pieejams ārzemēs?

    Jā, īsziņas ar drošības kodiem ir iespējams saņemt, arī atrodoties ārzemēs. Tomēr, lai izvairītos no neērtībām saistībā ar iespējamiem viesabonēšanas traucējumiem, klientiem, kuri ceļo bieži, iesakām izmantot kodu kalkulatoru.
  • Kādu tālruņa numuru var apstiprināt drošības īsziņu saņemšanai?

    Šim nolūkam apstiprināt drīkst jebkuru mobilā tālruņa numuru neatkarīgi no mobilā tīkla operatora. Ja dzīvojat ārzemēs, varat reģistrēt ārvalstu mobilā tīkla operatora numurus. Vienam internetbankas lietotājam var būt tikai viens apstiprināts tālruņa numurs.
  • Kādiem nolūkiem tiks izmantots mans apstiprinātais tālruņa numurs?

    Jūsu apstiprinātais tālruņa numurs tiks izmantots drošības koda nosūtīšanai īsziņas veidā. Šis pats tālruņa numurs tiks izmantots kā jūsu kontakttālrunis saziņai ar banku.
  • Ko darīt, ja pazaudēts mobilais tālrunis, kura numurs ir apstiprināts īsziņu saņemšanai?

    Lūdzam nekavējoties paziņot par to bankai, zvanot pa tālruni 67 444 444 vai apmeklējot tuvāko bankas filiāli.
  • Ko darīt, ja vēlos mainīt tālruņa numuru, ko esmu apstiprinājis?

    Līdz 1.04.2017. tālruņa numuru var nomainīt un apstiprināt internetbankas sadaļā Mani kontakti un uzstādījumi/Kontaktinformācija.

    Pēc 1.04.2017. to varēs izdarīt, zvanot pa tālruni 67 444 444 (tikai tad, ja Attālināto pakalpojumu līgumā ir pieslēgta Telefonbanka). Veicot zvanu, Jūsu rīcībā ir jābūt Jūsu mobilajam tālrunim un kodu kartei, lai tos varētu izmantot sarunā ar konsultantu. Mainīt tālruņa numuru, ko esat apstiprinājis, varēsiet arī tuvākajā bankas filiālē.

    Internetbankā tālruņa numuru būs iespējams nomainīt, tikai autorizējoties ar eID karti vai kodu kalkulatoru.

  • Kādēļ tiek ieviesti šādi papildu drošības pasākumi?

    Šādi drošības pasākumi tiek ieviesti saskaņā ar ES regulu, kas nosaka pastiprinātas drošības prasības autentifikācijai internetbankās. Regulas pamatprasība nosaka nodrošināt vismaz viena unikāla koda izmantošanu noteiktiem darījumiem internetbankā.
  • Vai ir jāapstiprina savs tālruņa numurs, ja tiek izmantots kodu kalkulators vai eID paraksts?

    Pat ja jūs šobrīd izmantojat kodu kalkulatoru vai eID parakstu, iesakām apstiprināt savu mobilā tālruņa numuru, jo tuvākajā nākotnē tas kļūs par drošas saziņas līdzekli vai pat autentifikācijas līdzekli sadarbībai ar banku.
  • Kādēļ ir izvēlēts īsziņu risinājums?

    Izraugoties risinājumu, kas atbilstu jaunajām drošības prasībām, mūsu mērķis bija piedāvāt klientiem pēc iespējas ērtāku risinājumu un izmantot līdzekli, kas lielākajai daļai ir pieejams, – mobilo tālruni.
  • Drošība

    Vienmēr pārliecinieties, vai savu mobilā tālruņa numuru ievadāt vai apstiprināt tikai drošajā internetbankas vidē (pēc autorizēšanās)!

    Lūdzam ņemt vērā, ka bankas darbinieki nekad nezvana klientiem un neprasa izpaust Jūsu personas datus vai internetbankas autentifikācijas datus (piemēram, lietotāja numuru, paroli, kodu no kodu kartes)!

    Drošības nolūkos mobilajam tālrunim ir jābūt aizsargātam ar drošības kodu. Nekādā gadījumā nedrīkst izpaust informāciju, ka konkrētais tālruņa numurs tiek izmantots papildu drošības ziņu saņemšanai.

Kodu kalkulators ir elektroniska ierīce, kas ģenerē vienreizējas izmantošanas, pēc nejaušības principa izvēlētus kodus. Tas ir uzticams rīks tiem, kuri veic vairāk pārskaitījumu, bieži ceļo vai rīkojas ar lielākām naudas summām. Dienas un mēneša darījumu limitus var brīvi izvēlēties atbilstoši savām vajadzībām.

Kodu kalkulators maksā 12,81 EUR.

Kā pieslēgt kvalificētu Smart-ID?

  1. Lejupielādējiet lietotni Smart-ID no App Store vai Google Play.
  2. Pārliecinieties, vai jums ir eID karte ar derīgiem sertifikātiem un PIN kodiem.
  3. Sagatavojiet datoru darbam ar eID karti.
  4. Pārliecinieties, vai pārlūkā ir ieinstalēts un atbilstoši iestatīts nepieciešamais spraudnis eID kartes lietošanai.
  5. Ievietojiet savu eID karti tai paredzētajā kartes lasītājā.
  6. Reģistrējaties ar eID karti Smart-ID portālā, ievadot eID kartes PIN1.
  7. Sāciet reģistrāciju lietotnē Smart-ID, izvēloties identifikācijas veidu – eID karte.

  8. Izveidojiet 2 PIN kodus lietotnē Smart-ID.
  9. Pēc visu nepieciešamo datu ievadīšanas lietotne Smart-ID ģenerē reģistrācijas kodu, kas jāievada Smart-ID portālā norādītajā laukā.
  10. Pēc reģistrācijas koda ievadīšanas ir jāiepazīstas ar noteikumiem, jāpārbauda savi dati un jāparaksta reģistrācijas līgums ar eID kartes PIN2.
  11. Kvalificētais Smart-ID ir gatavs lietošanai.

eID karte ar eParakstu ir radīta, lai atvieglotu ikdienu. Tas dod iespēju elektroniski apstiprināt līgumus, rēķinus un citus dokumentus.

eID karte ir veids, kā apstiprināt savu identitāti arī digitālajā vidē. Datoram ir jābūt atbilstoši sagatavotam, lai varētu izmantot eID karti un tajā iekļauto eParakstu.

Iespējas Swedbank internetbankā ar eID

  • Lietotāju administrēšana
  • Maksājumu veikšana ar lielākiem limitiem
  • Līgumu un dokumentu parakstīšana

Kā sākt izmantot eID karti?

  1. Pasūti eID karti ar elektroniskā paraksta sertifikātu
  2. Iegādājies karšu lasītāju, piemēram, kādā no šiem veikaliem
  3. Sagatavo datoru darbam ar eID karti
Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu "Piekrītu", jūs apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes. Jūs varat atcelt savu piekrišanu jebkurā laikā, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Iepazīstieties ar mūsu sīkdatņu izmantošanas politiku.