Internetbankas lietošana

Ērtība uzņēmuma internetbankas lietošanā!

Smart-ID ir drošs digitālais rīks, kas vienmēr ir pa rokai. Atšķirībā no kodu kartes un kalkulatora Smart-ID papildus dod iespēju:

Saglabā savu kodu karti vai kodu kalkulatoru! Tie noderēs brīžos, kad mobilais tālrunis nebūs pieejams vai būs jāizveido jauns Smart-ID konts.

Swedbank internetbankas lietošana

No 2017. gada 1. aprīļa saskaņā ar starptautisko regulu un vietējo likumu prasībām mainās kodu kartes lietošanas pieredze un maksājumiem internetbankā tiek noteikti limiti.

Izmēģini!

Smart-ID

Kodu karte

Kodu kalkulators Digipass 260

eID karte
Lietotāju administrēšana
Mēneša un dienas limiti maksājumiem Atbilstoši
līgumam*
Atbilstoši
līgumam*, bet ne vairāk kā 4500 EUR dienā/mēnesī
Atbilstoši
līgumam*
Atbilstoši
līgumam*
Maksājums uz citu banku, ja summa ir mazāka par 30 EUR Kodu karte + SMS kods
Maksājums uz citu banku, ja summa ir lielāka par 30 EUR Kodu karte + SMS kods
Līgumu parakstīšana internetbankā Visus Ar izņēmumiem Ar izņēmumiem Visus
Lietošana ārzemēs
Izsniegšanas maksa Bezmaksas Skatīt cenrādi Skatīt cenrādi Saskaņā ar PMLP cenrādi
Kur var iegādāties Swedbank filiālē Swedbank filiālē PMLP
Vairāk par Smart-ID Vairāk par kodu karti Vairāk par kodu kalkulatoru Vairāk par eID

* Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktajiem līguma un kontu limitiem.

SMS kodu var saņemt tikai uz bankā apstiprinātu mobilā tālruņa numuru. Jūs varat apstiprināt savu mobilā tālruņa numuru, vai nu zvanot pa tālruni 67 444 444 (ja ir pieslēgta telefonbanka), vai apmeklējot tuvāko Swedbank filiāli.

Kas ir Smart-ID?

Smart-ID ir droša un ērta mobilā lietotne autorizācijai, maksājumu un līgumu apstiprināšanai Swedbank internetbankā. Smart-ID ir ērta alternatīva Swedbank kodu kartēm un kodu kalkulatoriem ar potenciālu turpmāk kļūt par drošu e-parakstu.

Smart-ID lietotnes izmantošanai nepieciešamais:

  • Viedtālrunis ar Android (4.1 un jaunāka) vai iOS 8.0 (un jaunāka) operētājsistēmu.
  • Mobilais internets vai Wi-Fi pieslēgums.

Priekšrocības

  • Neierobežots skaits Smart-ID kontu dažādās viedierīcēs; Smart-ID un Swedbank mobilā lietotne vienā viedierīcē
  • Ar Smart-ID varat ieiet Swedbank internetbankā un mobilajā lietotnē, neizmantojot kodu karti vai kalkulatoru
  • Lai izmantotu Smart-ID, nav nepieciešams mobilā operatora pieslēgums, jābūt tikai internetam

Ātri, vienkārši un bez maksas

Lejupielādē

Lejupielādē Smart-ID lietotni AppStore vai Google Play

Reģistrējies

Izveido Smart-ID kontu autorizējoties, ar Swedbank kodu karti, kodu kalkulatoru vai eID

Autorizējies

Autorizējoties internetbankā vai mobilajā lietotnē, izvēlies Smart-ID

Lieto

Sāc lietot Smart-ID. Viss, kas vajadzīgs, ir interneta pieslēgums.

Par Smart-ID lietotnes izstrādātāju

Swedbank ilgtermiņa sadarbības partneris visā Baltijā un Smart-ID izstrādātājs ir Igaunijas uzņēmums “SK ID Solution AS” – sertifikācijas pakalpojumu sniedzējs ar 15 gadu darbības pieredzi, kas Igaunijā izsniedz drošu elektronisko parakstu, līdzīgi kā Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs Latvijā (LVRTC).

Vairāk par “SK ID Solutions AS”:

Smart-ID atbalsta dienests:


Biežāk uzdotie jautājumi

  • Ar Smart-ID lietošanu saistītie jautājumi

    Cik maksā Smart-ID?

    Lietotnes Smart-ID lejupielādēšana un izmantošana gan Swedbank internetbankā, gan arī mobilajā lietotnē ir bez maksas.

    Ja ir Smart-ID, vai kodu karte un kodu kalkulators vairs nebūs vajadzīgs?

    Iesakām saglabāt kodu karti vai kalkulatoru reizēm, kad nevarēsi izmantot savu mobilo tālruni, piemēram, ja telefonā nav pieejams internets vai telefons ir izlādējies vai saplīsis.

    Tāpat kodu karte vai kodu kalkulators būs nepieciešams, ja gadīsies nobloķēt savu kontu un būs jāizveido jauns konts vai ja vēlēsies izveidot jaunu kontu citā viedierīcē.

    Kodu karte un kodu kalkulators ir noderīgs arī tad, ja tālruņa nozaudēšanas gadījumā vēlēsies slēgt savu kontu Smart-ID pašapkalpošanās portālā.

    Kāpēc jālieto cita uzņēmuma izveidota lietotne, lai izmantotu savu internetbanku?

    Tāpat kā kodu karšu un kalkulatoru ražošanai banka piesaista uzticamus piegādātājus, arī Smart-ID izstrādei un uzturēšanai tika izvēlēts sadarbības partneris. Igaunijas uzņēmumam “SK ID Solution AS” ir 15 gadu pieredze sertifikācijas pakalpojumu nodrošināšanā, tas ir izveidojis un izsniedz drošu elektronisko parakstu Igaunijā, līdzīgi kā Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs Latvijā.

    Vairāk: www.sk.ee

    Kas ir kontroles kods?

    Kontroles kods ir automātiski ģenerēta 4 ciparu kombinācija, kura tiek attēlota gan internetbankas logā, gan Smart-ID lietotnē. Kontroles kodiem ir informatīva nozīme, lai varētu pārliecināties, vai ar Smart-ID apstiprini atbilstošo darījumu.

    Kādas darbības ir iespējams veikt SMART-ID pašapkalpošanās portālā?

    Pašapkalpošanās portālā var redzēt savu Smart-ID kontu statusu (aktīvs, bloķēts), kā arī bloķēt kontus.

    Vai var lietot Smart-ID vairākās viedierīcēs?

    Ja vēlies Smart-ID kontu lietot vairākās viedierīcēs, attiecīgajā telefonā vai planšetdatorā ir jālejupielādē Smart-ID lietotne un tajā jāizveido konts. Arī iegādājoties jaunu viedtālruni, Smart-ID lietotne ir jāinstalē no jauna un tajā jāizveido jauns Smart-ID konts. Bankas kontu šīs izmaiņas neietekmē.

    Vai Smart-ID var arī lietot, atrodoties ārzemēs?

    Ja dodies ceļojumā vai atrodies ārpus Latvijas, droši var izmantot Smart-ID, tikai kārtīgi iegaumē savus PIN kodus un pārliecinies, vai vietās, kur to vēlēsies izmantot, ir pieejams internets.

    Smart-ID lietošana ārzemēs nerada lielus izdevumus par interneta izmantošanu – vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir ļoti mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

    Ko darīt, ja rodas grūtības Smart-ID pieslēgšanā vai lietošanā?

    Pagaidi dažas minūtes un mēģini atkārtot darbību. Ja problēma netiek atrisināta, sazinies ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai info@swedbank.lv. Ja problēma ir saistīta ar Smart-ID konta izveidi, vari sazināties uzreiz ar Smart-ID Atbalsta dienestu pa tālruni 67 665 001 vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

    Kādi ir internetbankas limiti Smart-ID?

    Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktie limiti ir attiecināmi arī uz Smart-ID. Ja pirms tam izmantoji kodu kartes, tad tieši tādi paši limiti būs arī Smart-ID kontam.

    Vai Smart-ID ir jāatver, lai to izmantotu?

    Ja viedierīces uzstādījumos atļausi saņemt no Smart-ID paziņojumus (push notification), tie automātiski tiks parādīti viedierīces sākumekrānā, kā arī, uzspiežot uz paziņojuma, automātiski nonāksi Smart-ID lietotnē.

    Ja uzstādījumos būsi izslēdzis Smart-ID paziņojumus (push notifications), atver Smart-ID lietotni pats, lai pārbaudītu kontroles kodu un ievadītu PIN1 vai PIN2.

    Vai Smart-ID iespējams lietot arī bez interneta pieslēguma?

    Nē. Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams internets – vai nu mobilais internets, vai Wi-Fi pieslēgums.

    Cik interneta datu izmanto Smart-ID?

    Vienam Smart-ID darījumam nepieciešamais datu apjoms ir mazs – vidēji apmēram 5 Kb.

    Vai Smart-ID var lietot arī cilvēki ar redzes traucējumiem?

    Cilvēkiem ar redzes traucējumiem jaunāko viedierīču uzstādījumos ir pieejama balss funkcionalitāte, kas nodrošina lietotņu darbību audioatskaņošanu. To aktivizējot, var izmantot Smart-ID kopā ar Swedbank mobilo lietotni, lai lietotu bankas pakalpojumus.

  • Ar Smart-ID kontu saistītie jautājumi

    Vai e-pasts ir obligāti jānorāda, veidojot SMART-ID kontu?

    Ir obligāts vai nu e-pasts, vai telefona numurs.

    Kā izdzēst savu Smart-ID kontu?

    Atver Smart-ID savā tālrunī vai planšetē, kreisajā augšējā stūrī atrodi izvēlni un izvēlies “Dzēst kontu”.

    Ja ir vairāki Smart-ID konti dažādās viedierīcēs, kurā no tām jāievada PIN kodi?

    Ja vēlēsies pievienoties internetbankai ar Smart-ID, saziņa notiks ar abām ierīcēm, tikai tu varēsi izvēlēties, kuru no ierīcēm izmantot, lai atvērtu Smart-ID lietotni un ievadītu tajā PIN1 un PIN2 kodu.

    Otrā ierīcē, atverot Smart-ID, būs redzams teksts “Netika atrasts neviens darījums”.

    Cik ilgi var izmantot savu Smart-ID kontu?

    Smart-ID konts ir aktīvs 3 (trīs) gadus. Var izveidot jaunu kontu pirms esošā konta termiņa beigām, vienkārši izdzēšot iepriekšējo kontu Smart-ID lietotnē un turpat izveidojot jaunu.

    Ja gribu izbeigt Smart-ID lietošanu, kā izdzēst savu kontu?

    Izdzēs savu kontu lietotnē Smart-ID vai pašapkalpošanās portālā portal.smart-id.com. Ja Smart-ID lietoji vairākās viedierīcēs, tad konts ir jāizdzēš katrai ierīcei.

    Vai vienu Smart-ID kontu var lietot vairāki cilvēki, piemēram, kolēģi vai ģimene?

    Nē. Iesakām nepieciešamības gadījumā reģistrēt vairākus Smart-ID kontus ģimenes locekļiem vai kolēģiem, lai būtu iespējams noteikt, kurš veicis darbības bankas kontā, piemēram, apmaksājis pirkumus vai pārskaitījis naudu uz citu kontu.

  • Ar PIN kodiem saistīti jautājumi

    Vai, veidojot otru kontu, piemēram, planšetdatorā, jānorāda citi PIN kodi?

    Veidojot otru Smart-ID kontu kādā citā viedierīcē, iesakām izmantot tos pašus PIN1 un PIN2 kodus, lai tos būtu vieglāk atcerēties. Sistēma atļauj reģistrēt jaunu kontu ar citiem PIN kodiem tam pašam Swedbank kontam, kuram jau esi izveidojis Smart-ID kontu citā ierīcē.

    Esmu aizmirsis savu(-us) PIN kodu(-us). Kā rīkoties?

    PIN kodi nekur netiek saglabāti, tāpēc mēs nevaram tos atgādināt. Tev ir jāizdzēš savs iepriekšējais konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    PIN kods ir bloķēts. Vai var to atbloķēt?

    Pirmo reizi ievadot nepareizu PIN kodu trīs reizes pēc kārtas, tas tiek bloķēts uz 3 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, pēc tam var mēģināt vēlreiz.

    Otro reizi ievadot nepareizu PIN kodu 3 reizes pēc kārtas, PIN kods tiek bloķēts uz 24 stundām. Smart-ID lietotnē būs redzams laiks līdz PIN koda atbloķēšanai, līdz varēsi mēģināt vēlreiz.

    Ja trešajā reizē 3 reizes pēc kārtas tiek ievadīts nepareizs PIN kods, tad PIN kods tiek bloķēts neatgriezeniski. Pēc tam ir jāizdzēš konts no Smart-ID lietotnes un jāizveido jauns konts.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit.

  • Drošības jautājumi

    Kas garantē Smart-ID izmantošanas drošību?

    Smart-ID atbilst visām mūsdienu tehnoloģiju un drošības prasībām; tevis izvēlētie PIN kodi nekur netiek saglabāti, bet tie ar kriptogrāfijas metodi tiek pārvērsti šifrētās ciparu kombinācijās, kuras ne izstrādātājs, ne Swedbank nevar izlasīt.

    Nozaudējot mobilo tālruni, ar Smart-ID neviens cits nevarēs veikt darbības ar tavu kontu, jo PIN kodus atceries tikai tu pats.

    Tavai papildu drošībai:

    • neatklāj savus PIN kodus citiem;
    • vienmēr aizsargā savu viedierīci ar paroli;
    • regulāri veic viedierīces atjauninājumus.
    Kā rīkoties, ja esi aizmirsis Smart-ID PIN kodus (video)

    Vai Smart-ID var izmantot zaglis, ja ir nozagta vai pazaudēta viedierīce ar Smart-ID tajā?

    Ja viedierīce tiek nozagta un kāds mēģina “uzlauzt” tavu Smart-ID kontu, PIN kodi gādā par datu drošību:

    • pirmo reizi, kad nepareizs PIN kods tiek ievadīts trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 3 stundām;
    • otro reizi, kad nepareizs PIN kods tiek ievadīts trīs reizes pēc kārtas, Smart-ID konts tiek bloķēts uz 24 stundām;
    • ja tā notiek trešoreiz, Smart-ID konts tiek bloķēts neatgriezeniski.

    Tātad, piekļūstot tavam tālrunim vai pat uzlaužot tavu Smart-ID kontu, zaglis negūst nekādu labumu. Ja viņš mēģina piekļūt tavam bankas kontam, ievadot nejaušus PIN kodus, Smart-ID konts vienkārši tiek bloķēts.

    Kā rīkoties, ja pazaudēts vai nozagts tālrunis vai planšete?

    Ja ir pazaudēts vai nozagts tālrunis vai planšete, jārīkojas līdzīgi kā pazaudējot maksājumu karti – nekavējoties jāsazinās ar Swedbank pa tālruni 67 444 444 vai Smart-ID Atbalsta daļu pa tālruni 6766 5001, vai rakstot uz help.lv@smart-id.com.

    Kā izdzēst Smart-ID kontu, lasi šeit.

    Vairāki Smart-ID konti dažādās ierīcēs – vai tas ir droši?

    Jā, jo Smart-ID lietošana iespējama tikai ar tev zināmiem PIN kodiem. Der atcerēties: ja tev ir Smart-ID lietotne vairākās viedierīcēs, pievienojoties internetbankai ar Smart-ID, paziņojumi jeb jeb push notifications parādās abās šajās ierīcēs.

    ! Vienmēr ievēro šos drošības nosacījumus:

    • neatklāj savus PIN kodus citiem;
    • vienmēr aizsargā savu viedierīci ar paroli
    • regulāri veic viedierīces atjauninājumus.
Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu "Piekrītu", jūs apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes. Jūs varat atcelt savu piekrišanu jebkurā laikā, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Iepazīstieties ar mūsu sīkdatņu izmantošanas politiku.