Autentifikācijas rīki un drošība

Ērtākā piekļuve internetbankai – Smart-ID!

Lai lietotu internetbanku, kodu kalkulatora vai eID kartes vietā izmanto savu viedtālruni un Smart-ID lietotni!

  • Smart-ID – ērti izmanto viedierīcēs, lai apstiprinātu maksājumus vai parakstītu līgumus.
  • Kodu kalkulators – piemērots personām ar redzes traucējumiem, kā arī tiem, kas dod priekšroku internetbankas lietošanai, izmantojot datoru.
  • eID karte – valsts izdots autentifikācijas rīks. Lai autorizētos internetbankā, nepieciešams karšu lasītājs.

Lejupielādē Smart-ID. Reģistrē Smart-ID QES pats!

Autentifikācijas rīki

Rekomendējam!

Smart-ID


Kodu kalkulators Digipass 260


eID karte

Lietotāju administrēšana agree-large Jūs varat administrēt lietotājus ar Smart-ID, ja attālināto pakalpojumu līguma mēneša limits ≤ 100 000 EUR, bet, ja limits ir lielāks, jāpieslēdzas ar e-ID vai kvalificētu Smart-ID. agree-large
Mēneša un dienas limiti maksājumiem Atbilstoši līgumam* Lai palielinātu maksājumu limitus, izmanto Lietotāju administrēšanas rīku. Atbilstoši līgumam* Lai palielinātu maksājumu limitus, izmanto Lietotāju administrēšanas rīku. Atbilstoši līgumam* Lai palielinātu maksājumu limitus, izmanto Lietotāju administrēšanas rīku.
Līgumu parakstīšana internetbankā Visus Ir iespēja parakstīt visus līgumus, izņemot, piemēram, galvojuma, kredīta līgumus. Ar izņēmumiem Var parakstīt POS, Banklink, Līzinga un citus līgumus. Visus
Lietošana ārzemēs agree-large agree-large agree-large Pieejams visā pasaulē, tomēr tikai datorā ar instalētu nepieciešamo programmatūru.
Izsniegšanas maksa Bezmaksas Skatīt cenrādi Saskaņā ar PMLP cenrādi
Kur var iegādāties

Swedbank pilna servisa filiālēs Jūs varat lejupielādēt Smart ID App Store vai Google play, kā arī izveidot to bankas filiālēs. Smart ID Qualified iespējams saņemt tikai bankas filiālēs.

Swedbank filiālē PMLP
Vairāk par Smart-ID Vairāk par kodu kalkulatoru Vairāk par eID

* Attālināto bankas pakalpojumu līgumā noteiktajiem līguma un kontu limitiem.

Kas ir Smart-ID?

Smart-ID ir bezmaksas mobilā lietotne, ar kuru var ērti autorizēties, veikt maksājumus vai parakstīt līgumus internetbankā un mobilajā lietotnē.

Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams:

  • Viedtālrunis ar Android 4.1 (vai jaunāka versija) vai iOS 8.0 (vai jaunāka versija) operētājsistēmu;
  • Mobilais internets vai Wi–Fi pieslēgums.

Smart-ID Basic

  • vari reģistrēt pats, izmantojot kodu kalkulatoru, eID karti vai Smart-ID;
  • uzlabots elektroniskais paraksts ar nekvalificētu sertifikātu;
  • var izmantot bankās piedāvātajiem e-pakalpojumiem.

Smart-ID kvalificēts elektroniskais paraksts (QES)

  • reģistrē pats, izmantojot biometrisko identifikāciju (ja iepriekš bijis Smart-ID konts), reģistrē filiālē kopā ar konsultantu vai Smart-ID portālā ar eID karti;
  • var pieslēgties pie e-pakalpojumu sniedzējiem, kuriem ir līgums ar SK ID Solutions AS;
  • iespēja parakstīt dokumentus ar kvalificētu elektronisko parakstu, kas ir pielīdzināms ar roku parakstītam dokumentam.
Pieteikties uz konsultāciju
  1. Lejupielādē Smart-ID lietotni.
  2. Reģistrējies un izveido savu Smart-ID kontu.
  3. Izveido un iegaumē PIN1 un PIN2 kodu.
  4. Apstiprini PIN kodus un savus datus.

Lai reģistrētu Smart-ID ar konsultanta palīdzību:

  1. Lejupielādē lietotni Smart-ID.
  2. Apmeklē filiāli.
  3. Ņem līdzi savu Android vai iOS viedierīci.
  4. Ņem līdzi personu apliecinošu dokumentu – pasi vai ID karti.

Lai ietaupītu laiku, piesakies uz konsultāciju savlaicīgi tepat internetbankā.

Pieteikties uz konsultāciju
  1. Lejupielādē Smart-ID lietotni.
  2. Sagatavo savu eID. Pirms tam pārliecinies, vai tev ir eID karte ar derīgiem sertifikātiem un PIN kodiem; ir instalēta nepieciešamā eID kartes programmatūra.
  3. Ievieto savu eID karti tai paredzētā kartes lasītājā.
  4. Atver saiti Reģistrācija ar eID.
  5. Reģistrējies un izveido savu Smart-ID kontu.
  6. Izveido un iegaumē PIN1 un PIN2 kodu.
  7. Apstiprini PIN kodus un savus datus.

* Smart-ID kvalificēts elektroniskais paraksts. Uzzināt vairāk

Kāpēc Smart-ID beidzas derīguma termiņš?

Tāpat kā ik pēc laika ir jāatjauno pase un/vai ID karte, arī elektroniskajiem parakstiem, kas izsniegti, izmantojot Smart-ID, jāatbilst dažādiem juridiskajiem nosacījumiem, un viens no tiem ir Smart-ID atjaunošana reizi trīs gados. Tas apstiprinās, ka jūsu Smart-ID ir saistīts ar attiecīgo personu un tās personas datiem.

Kas notiks, ja Smart-ID neatjauno?

Ja derīguma termiņš beidzas, pirms esat paspējis Smart-ID atjaunot, jūs vairs nevarēsiet turpināt tās izmantošanu, lai piekļūtu internetbankai, e-pakalpojumu saņemšanai, transakciju apstiprināšanai vai dokumentu parakstīšanai.

Kā var uzzināt sava Smart-ID derīguma termiņu?

Jums ir vairākas iespējas:

Jūs vienmēr varat pārbaudīt sava Smart-ID statusu lietotnē: “Lietotāja informācija” → “Konts aktīvs līdz:”

Vai Smart-ID atjaunošanai ir nepieciešama iekārta, kur sākotnēji bija iestatīts Smart-ID?

Jā, jo Smart-ID konts ir piesaistīts iekārtai. Atjaunošanas procesu veic tajā pašā iekārtā, ja lietotne ir atjaunota uz 18. versiju. Atjaunošanas procesa laikā vecais Smart-ID konts tiek dzēsts, jo tiek reģistrēts jauns konts.

Kā var atjaunināt Smart-ID lietotnes versiju?

Ja lietotājs ir atļāvis visu lietotņu automātiskos atjauninājumus, jaunā Smart-ID lietotnes versija tiks instalēta automātiski un lietotājam nekas nav jādara.

Ja lietotājs nav atļāvis automātiskos atjauninājumus, to var izdarīt manuāli. Lietotājam jādodas uz Google Play vai AppStore, jāatrod Smart-ID lietotne un jāizvēlas “Atjaunināt”.

Kā var atjaunot savu Smart-ID kontu?

Ir vairāki veidi, kā to izdarīt. Izvēlieties sev piemērotāko:

  • Atjaunojiet pats Smart-ID Basic esošajā Smart-ID lietotnē, ja lietotne ir atjaunota uz 18. versiju; sekojiet instrukcijai saitē: Smart-ID lapa
  • Reģistrējiet pats Smart-ID QES ar biometrisko identifikāciju vai eID karti
  • Dodieties uz filiāli, pirms tam piesakoties konsultācijai

Kas ir Smart-ID biometriskā identifikācija?

Smart-ID biometriskā identifikācija ir jaunākā un inovatīvākā Smart-ID attālinātās reģistrācijas metode.

Lai izmantotu automātisko biometrisko identifikāciju, pirms tam ir jābūt bijušam Smart-ID kontam. Papildus minētajam ir vajadzīgs:

  • pase vai eID karte (arī ESPA – Eiropas savienības pilsoņa apliecība);
  • viedierīce ar NFC tehnoloģijas atbalstu;
  • viedierīce ar kameru;
  • Android 5 versija vai iOS 13;
  • pieejams mobilā tālruņa numurs/e-pasts, kas noradīts iepriekš reģistrētam Smart-ID kontam.

Kad vajadzētu izmantot Smart-ID biometrisko identifikāciju, lai reģistrētu Smart-ID?

Automātiskās biometriskās identifikācijas metode ir ļoti ērta visiem lietotājiem. Lietotājiem biometrisko identifikāciju ir ieteicams izmantot, ja:

  • vēlas mainīt Smart-ID PIN kodus;
  • ir iegādāta jauna ierīce;
  • drīzumā beigsies Smart-ID termiņš vai tas jau ir beidzies;
  • jāpāriet uz augstāku Smart-ID konta līmeni, no Smart-ID Basic uz kvalificēts elektroniskais paraksts.

Svarīgi! Lai izmantotu biometrisko identifikāciju, jābūt derīgam vai iepriekš reģistrētam Smart-ID kontam.

Ja esi Swedbank klients – lai aktivizētu iespēju pievienoties internetbankai ar citā bankā reģistrētu Smart-ID Basic, pievienojieties ar kodu karti, kodu kalkulatoru vai eID karti un aktivizē Smart-ID internetbankas sadaļā Mani kontakti un uzstādījumi -> Uzstādījumi.

Ja esi Swedbank klients un tev ir citā bankā reģistrēts Smart-ID QES, vari pievienoties Swedbank internetbankai bez aktivizēšanas, izmantojot reģistrēto Smart-ID QES.

Ja vēl neesi Swedbank klients, pieteikt konta atvēršanu vari šeit.

Instrukcijas

Kas ir kodu kalkulators?

Kodu kalkulators ir elektroniska ierīce, kas ģenerē vienreiz lietojamus, pēc nejaušības principa izvēlētus kodus. Kodu kalkulators ir piemērots tieši tev, ja neesi Latvijas rezidents vai nelieto viedierīci.

DP260

DP300C

DP301CV

Pieslēgšanās bankai attālināti agree-large agree-large agree-large
Maksājumu un līgumu apstiprināšana agree-large agree-large agree-large
Izmērs, cm 5x8 8x14 8x14
Priekšrocības Kompakts Komfortabls ar lielām pogām, piemērots senioriem un personām ar kustību traucējumiem Komfortabls ar lielām pogām + audio atskaņošana, piemērots personām ar redzes traucējumiem
Instrukcija Instrukcija, kā pievienoties internetbankai ar kodu kalkulatoru (Digipass 260) Instrukcija, kā pievienoties internetbankai ar kodu kalkulatoru (Digipass 300C)

Uzzināt vairāk

Pilns cenrādis

Uzzināt vairāk

Pilns cenrādis

Uzzināt vairāk

Pilns cenrādis

eID karte ar eParakstu ir radīta, lai atvieglotu ikdienu. Tas dod iespēju elektroniski apstiprināt līgumus, rēķinus un citus dokumentus.

eID karte ir veids, kā apstiprināt savu identitāti arī digitālajā vidē. Datoram ir jābūt atbilstoši sagatavotam, lai varētu izmantot eID karti un tajā iekļauto eParakstu.

Iespējas Swedbank internetbankā ar eID

  • Lietotāji un maksājumu limiti
  • Maksājumu veikšana ar lielākiem limitiem
  • Līgumu un dokumentu parakstīšana

Kā sākt izmantot eID karti?

  1. Pasūti eID karti ar elektroniskā paraksta sertifikātu
  2. Iegādājies karšu lasītāju, piemēram, kādā no šiem veikaliem
  3. Sagatavo datoru darbam ar eID karti

Kā pieslēgt Smart-ID ar eID?

Kvalificēta Smart-ID pieslēgšanai nepieciešams:

  • Viedtālrunis ar Android (4.1 un jaunāka versija) vai IOS (8.0 un jaunāka versija) operētājsistēmu
  • Dators, kas gatavs darbam ar eID karti
  • eID karte ar derīgiem sertifikātiem un PIN kodiem
  • eID kartes lasītājs
Kā reģistrēt Smart-ID kontu izmantojot ID-karti

Kā rīkoties ārkārtas gadījumos?

Ja esat nozaudējis savus internetbankas pieejas kodus vai jums ir aizdomas, ka tie varētu būt nonākuši svešās rokās, aicinām nekavējoties sazināties ar mums jebkurā laikā, jo mūsu apkalpošana ir pieejama visu diennakti. Banka nekavējoties bloķēs pieeju jūsu internetbankas lietotāja kontam, un neviena cita persona nevarēs piekļūt jūsu kontos esošajiem līdzekļiem mūsu bankā.

Zvaniet mums: +371 67 444 444

Lietotāja tiesības

Internetbankā jūs varat izmantot vairākus kontus vai arī izvēlēties vienu kontu. Jūs varat noteikt lietošanas režīmu atsevišķi katram lietotājam un kontam, tādējādi ierobežojot lietotāju tiesības, piemēram, atļaujot tikai apskatīt konta informāciju un liedzot veikt jebkādus maksājumus.

Uzņēmums var noteikt dažādas lietotāju tiesības, balstoties uz savām vajadzībām, kas ir iedalītas šādās grupās: maksājumu sagatavošana, informācija, maksājumi un visi pakalpojumi (informācija, maksājumi un līgumu noslēgšana). Papildus ir iespējams noteikt, ka maksājumiem nepieciešams dubults apstiprinājums: proti, pārsniedzot uzņēmuma noteikto summu, viena lietotāja veicamo maksājumu vienmēr jāapstiprina vēl vienam lietotājam, kuram ir tiesības veikt maksājumus no tā paša konta.

Lietotāju limiti

Katram lietotājam un katram kontam ir iespējams noteikt dienas un mēneša limitu. Dienas un mēneša limitus izvēlas atbilstoši savām un/vai sava uzņēmuma vajadzībām.

Limitus nosaka katram lietotājam atsevišķi, un tie neattiecas uz visiem kontiem. Jāņem vērā, ka kodu kartes gadījumā lietotāja limits var būt mazāks, bet nevar būt lielāks par 4500 EUR dienā un 4500 EUR mēnesī. Mainīt limitus var jebkurā Swedbank filiālē, uzrādot personu apliecinošu dokumentu.

IT ievainojamības ziņojumiem

Pārņemot labāko pasaules praksi, Swedbank aicina klientus iesaistīties kopīgā drošības aizsardzībā – ja pamanāt kādu drošības ievainojamību, aicinām ziņot mums par to, lai mēs pēc iespējas ātrāk varētu veikt labojumus. Mums Swedbank ir svarīgi, lai klienti justos drošībā, sadarbojoties ar mums. Tādēļ izmantojam strukturētu pieeju drošībai, izstrādājot, attīstot un vadot mūsu sistēmas, un nepārtraukti strādājam, lai drošības un kvalitātes līmenis būtu augstākais iespējamais. Viens no šīs pieejas soļiem ir arī klientu iesaiste.

Telefoniskas apstiprināšanas limiti

Izejošajiem maksājumiem ir iespējams noteikt telefoniskas apstiprināšanas limitus. Pārsniedzot šo limitu, bankas darbinieks zvanīs norādītajai kontaktpersonai un lūgs apstiprināt attiecīgo maksājumu un tā detaļas. Otrs variants ir tāds, ka jūsu uzņēmuma pārstāvis zvana uz bankas klientu apkalpošanas tālruni un apstiprina maksājumu, veicot autorizāciju. Maksājuma papildu apstiprināšana notiek telefoniski. Tas nozīmē, ka banka bez klienta akcepta neizpildīs maksājumus, kuri pārsniedz apstiprināšanas limitus.

Banka atzvanīšanu veic darba dienās laika posmā no 09:00 līdz 18:00. Ja darbiniekam sazvanīt klientu neizdodas, darbinieks to mēģinās atkārtoti bankas darba dienas laikā; ja tas neizdodas, tas tiks mēģināts vēlreiz nākamajā dienā. Ja klientu sazvanīt neizdodas arī tad, maksājums tiks anulēts.

Izmantojiet SMS bankas iespējas

Pieslēdziet informēšanu ar īsziņu izejošajiem maksājumiem un saņemiet SMS paziņojumu ikreiz, kad izejošais maksājums pārsniedz jūsu noteikto limitu. Šādi jūs vienmēr būsit lietas kursā par savām vai sava uzņēmuma finansēm jebkurā vietā un laikā tikai ar īsziņas palīdzību.

Internetbankas sesijas beigas

Ja internetbankā neveiksiet nekādas darbības 15 minūtes, tad internetbankas lietošanas turpināšanai jums tiks prasīts ievadīt paroli. Laika ierobežojumi sniedz jums aizsardzību gadījumos, ja, atejot no datora, aizmirstiet iziet no internetbankas.

Lietotāja bloķēšana nepareizas paroles vai PIN ievades gadījumā

Ja, mēģinot ieiet internetbankā, vairākas reizes pēc kārtas tiek ievadīta nepareiza parole, tad lietotāja konts tiks bloķēts.

Sesijas sertifikāts

Visu Internetbankas datu plūsma ir šifrēta.

Internetbankas vietnes sertifikāts

Pirms savu pieejas kodu ievadīšanas pārliecinieties, ka interneta pārlūkprogrammas adreses ievadīšanas joslā ir ievadīta pareizā adrese. Savienojumam ir jābūt šifrētam, un to var pārbaudīt adreses joslā - adresei jāsākas ar https://... Interneta pārlūkprogrammas loga apakša ir redzama arī ikona security icon. Šī ikona ir Verisign sertifikāta logo.

Kā paziņot?

Atsūtiet mums e-pasta vēstuli uz adresi: responsible-disclosure@swedbank.com. Lūdzu, lietojiet mūsu publisko PGP atslēgu, kas aizsargā jūsu pārsūtīto informāciju.

Noteikti iekļaujiet šādu informāciju:

  • detalizētu aprakstu par ievainojamību, norādot arī URL un ievainojamības veidu;
  • vajadzīgo informāciju, lai mēs varētu atveidot problēmu;
  • atbilstošos gadījumos arī jūsu atrastās ievainojamības ekrānuzņēmumu;
  • kontaktinformāciju: vārdu, uzvārdu, e-pasta adresi, tālruņa numuru un jūsu publisko PGP atslēgu (ja ir).

Par ko varat ziņot?

Jūs varat ziņot par jebkuriem drošības trūkumiem, ko pamanāt mūsu pakalpojumos. Drošības trūkumu piemēri: starpvietņu skriptošana, šifrējuma trūkumi vai drošības trūkumi loģikas kontrolēs.

Šī ziņošanas funkcija nav paredzēta, lai uzrādītu citas loģiskas kļūdas vai kļūdas tekstos, kā arī uzdotu jautājumus par mūsu pakalpojumiem, mūsu pakalpojumu drošību un tamlīdzīgi.

Ko varat sagaidīt no Swedbank?

Mēs apstiprināsim, ka esam saņēmuši jūsu aprakstu, un pastāvīgi ziņosim jums par jautājuma risināšanu, kā arī informēsim, kad problēma tiks izlabota.

Atlīdzības prasības par ievainojamības ziņojumu iesūtīšanu netiek pieņemtas.

Ko lūdzam no jums?

Gan mums, gan mūsu klientu drošībai ir svarīgi, lai jūs ievērotu labo praksi, tas ir:

  • Jūs neizmantosiet ievainojamību, lai piekļūtu vai mēģinātu piekļūt informācijai, kas nepieder jums.
  • Jūs neizmantosiet ievainojamību, lai izņemtu vai grozītu informāciju.
  • Jūs neietekmēsiet mūsu pakalpojumu pieejamību, izmantojot DoS (pakalpojumatteices) uzbrukumus.
  • Jūs dosiet mums iespēju izlabot paziņoto ievainojamību, pirms jūs to publiskojat.

Vai ziņojumu var iesniegt anonīmi?

Jā, bet tādā gadījumā mēs nevarēsim atbildēt un ziņot jums par problēmas statusu.

PGP atslēga

PGP atslēga

Key ID: 0x0AD6CCAF

Fingerprint: 2D14 4030 6D4B 68C3 F286 3AC6 333B E8E4 0AD6 CCAF

Datoriem, kuros lietojat internetbanku, iesakām šādus drošības pasākumus:

  • Uzstādīt pretvīrusu programmatūru un konfigurēt to tā, lai datorvīrusu definīciju datubāze atjauninātos automātiski (vismaz reizi dienā).
  • Uzinstalēt un ieslēgt vietējo ugunsmūri. Tam vajadzētu būt konfigurētam tā, lai pieslēgšanās no interneta jūsu datoram nebūtu iespējama.
  • Visai jūsu datorā uzstādītajai programmatūrai regulāri lejuplādēt un instalēt drošības atjauninājumus.
  • Izmantot savas pārlūkprogrammas un operētājsistēmas jaunāko pieejamo versiju.
  • Visai programmatūrai aktivizēt automātisko atjaunināšanos.
  • Konfigurēt savu pārlūkprogrammu tā, lai uznirstošie logi tiktu bloķēti.

Internetbankas lietošanai izmantotajām mobilajām ierīcēm (viedtālruņiem un planšetdatoriem) iesakām šādus drošības pasākumus:

  • Lejupielādējiet un instalējiet lietotnes tikai no uzticamiem avotiem, piemēram, App Store attiecīgi iPhone un iPad ierīcēm vai Google Play attiecīgi Android ierīcēm vai arī no Windows Phone lietotņu veikala.
  • Neveiciet nesankcionētas modifikācijas (root, jailbreak) savai mobilajai ierīcei, lai apietu sava operatora vai ierīces ražotāja noteiktos ierobežojumus. Tas neitralizēs ierīcē iebūvēto aizsardzību, kas paredzēta, lai to pasargātu no mobilo ierīču apdraudējumiem.
  • Konfigurējiet savu mobilo ierīci tā, lai visai tajā uzstādītajai programmatūrai tiktu automātiski lejuplādēti un instalēti visi atjauninājumi.
  • Izmantojiet savas pārlūkprogrammas un operētājsistēmas jaunāko pieejamo versiju.

Aizdomīgi e-pasti vai zvani. Esiet piesardzīgi un uzmanīgi!

Nav izslēgts, ka kādreiz var tikt saņemts telefona zvans vai vēstule no kāda, kurš uzdodas par bankas darbinieku vai citu amatpersonu un lūdz jums izpaust savus slepenos kodus. Parasti šādas krāpniecības, ko angliski sauc par "phishing", mērķis ir izmānīt bankas piekļuves vai kredītkartes datus. Ar šādu mērķi tiek sūtīti krāpnieciski e-pasti, izliekoties, ka tos sūta banka, interneta pakalpojumu sniedzējs u.tml., un prasot apstiprināt konta numurus vai paroles.

  • Internetbankas lietotājs nekādā gadījumā nedrīkst nevienam izpaust savu internetbankas pieejas kodu informāciju pat tad, ja tiek draudēts vai tiek solīta dāsna finansiāla atlīdzība.
  • Internetbankas lietotāji ir aicināti zvanīt bankai un informēt to par jebkuriem aizdomīgiem e-pastiem vai zvaniem, kuros tiek lūgts sniegt vai apstiprināt informāciju saistībā ar internetbankas pieejas kodiem.
  • Internetbankas lietotājiem nekādā gadījumā nevajadzētu spiest uz aizdomīgos e-pastos iekļautajām saitēm, atvērt pielikumus vai atbildēt uz tiem.
  • Swedbank nekad nesūta e-pastus, kurā tiktu lūgts norādīt savu lietotāja numuru, paroli vai koda kartes numurus, vai kurā būtu saites uz tīmekļa vietnēm, kurās būtu jāievada minētie dati.
  • Swedbank nekad nesūta e-pastus, prasot instalēt papildu programmatūru internetbanku lietojamības uzlabošanai.

Ja saskaraties ar ko tamlīdzīgu, lūdzu, informējiet banku par visiem šādiem atgadījumiem pa e-pastu phishing@swedbank.lv.

Droša pārlūkošana

  • Pret aizdomīgiem failiem izturieties piesardzīgi un neatveriet tos. Neatveriet failus, kas saņemti no nepazīstamiem cilvēkiem, vai arī tad, ja neesat pārliecināts, ka to darīt būtu droši. Piesardzība jāievēro arī attiecībā uz failiem, ko saņemat no pazīstamiem cilvēkiem - tie var būt inficēti, un fails var patiesībā būt vīruss vai ļaunatūra. Visbiežāk vīrusi ir failos ar paplašinājumu .exe, .com, .bat, .vb, .vbs, .js, .scr un .pif.
  • Vīrusi var būt arī Microsoft Office dokumentos, tāpēc, tos atverot, ieteicams būt piesardzīgiem un izvēlēties neatļaut makro (programmas skripts) darbināšanu, kad Word programma piedāvā šādu izvēli.
  • Beidzot savu internetbankas lietošanas sesiju, izejiet no internetbankas, nospiežot "Iziet" pogu un aizveriet savu interneta pārlūkprogrammu, nospiežot "X" pogu augšējā labajā stūrī. Šī ir obligāta prasība arī tad, ja atejat no sava datora tikai uz nelielu brīdi. Ņemot vērā šo padomu, jūs pasargāsiet savu datoru (un bankas kontus) no tā, ka tam varētu piekļūt citas personas.
  • Ja iespējams, izvairieties no internetbankas izmantošanas publiskās vietās (interneta kafejnīcās, bibliotēkās u.tml.). Tomēr, ja savādāk nevar, vienmēr noteikti pēc internetbankas izmantošanas aizveriet pārlūkprogrammu un pēc iespējas drīzāk nomainiet savu piekļuves paroli.
  • Savā ikdienas darbā, lietojot datoru, neizmantojiet lietotāja profilu ar administratora tiesībām.

Aizsargājiet savus internetbanku piekļuves kodus

  • Nekādā gadījumā neizpaudiet savus internetbankas piekļuves kodus nevienam citam, tai skaitā ģimenes locekļiem, draugiem un bankas darbiniekiem. Ja vēlaties saviem ģimenes locekļiem ļaut piekļūt naudas līdzekļiem savā Swedbank kontā, lūdziet bankai izsniegt speciālus internetbankas piekļuves kodus savām izvēlētajām personām. Atcerieties, ka visi internetbankas autentifikācijas dati (lietotāja numurs, kodi, paroles u.tml.) būtībā ir atslēga, ar ko var piekļūt jūsu naudai.
  • Glabājiet kodu karti svešiniekiem un citām personām nepieejamā un neredzamā vietā. Nerakstiet savu ID numuru uz tās.
  • Nekad nesūtiet internetbankas piekļuves datus pa e-pastu.
  • Neglabājiet savu paroli vai PIN kodu kopā ar kodu kalkulatoru.
  • Jūsu pastāvīgajai parolei vajadzētu būtu grūti uzminamai un jāsastāv no neloģiskas skaitļu, burtu un citu rakstzīmju kombinācijas. Iesakām parolē neizmantot telefona numurus, personvārdus un citu ar jums saistītu informāciju. Izvēlieties paroli, kas sastāv no 8 līdz 16 rakstzīmēm.
  • Ik pēc 40 dienām nomainiet savu paroli.
  • PIN kods nedrīkst sakrist ar kādu jūsu telefona numura daļu. Neizvēlieties PIN kodu, kas atspoguļo kādus datumus.
  • Nekavējoties nomainiet savu paroli un PIN kodu, ja rodas aizdomas, ka kāda cita persona var būt piekļuvusi jūsu internetbankas piekļuves datiem.

Sekojiet līdzi finanšu plūsmai savā kontā

  • Regulāri pārskatiet savā kontā notikušos darījumus.

Lai pārliecinātos par sava datora drošību, varat izmantot bezmaksas tiešsaistes vīrusu skenēšanas rīkus: