Biežāk uzdotie jautājumi

Pārskati un izraksti

  • Par kādu periodu var pasūtīt konta pārskatu?

    Internetbankā konta pārskata maksimālais periods ir 2 gadi. Ja pārskats nepieciešams par četriem pagājušiem gadiem, ir jāpieprasa 2 konta pārskati par 2 gadiem. Pieprasot pārskatu filiālē, periodam nav ierobežojumu, bet ir jāatceras, ka par katriem 6 mēnešiem tiks ieturēta komisijas maksa.

  • Kā varu pieprasīt regulāro konta pārskatu?

    Regulāro konta pārskatu var pieprasīt šeit.

    Maksājumi, kartes, konti > Konts > Pārskati un izraksti > Regulārā pārskata pieprasījums

    Pārskati tiks piegādāti šeit.

    Maksājumi, kartes, konti > Konts > Pārskati un izraksti > Faili ar pārskatiem

  • Kā pasūtīt pārskatu ar komisijas maksu atšifrējumiem?
    Komisijas maksu atšifrējumu pārskatu var pasūtīt šeit.
    Maksājumi, kartes, konti > Konts > Pārskati un izraksti > Pārskata pieprasījums.
    Izvēlnē Komisijas maksa ir jāizvēlas opcija Atsevišķi.
  • Kas ir paplašināts kontu pārskats?

    Konta parastā pārskata informācijā ietilpst:
    Operācijas datums, dokumenta numurs, darījuma summa, maksājuma detaļas, atlikums

    Konta paplašinātā pārskata informācijā ietilpst:
    Operācijas datums un darījuma arhivārais numurs, dokumenta numurs un darījuma kods, saņēmēja nosaukums, reģistrācijas numurs, maksājuma detaļas, saņēmēja konta numurs un saņēmēja bankas SWIFT kods, darījuma summa (Debets/Kredīts)

    Papildus ir iespējams veikt dažāda veida filtra uzstādījumus.

  • Kā var eksportēt konta pārskatu?
    Konta pārskatu var eksportēt, izvēloties eksportēšanas izvēlni virs vai zem pasūtītā konta pārskata. Pārskatu iespējams eksportēt PDF, TH5, CSV, TH6 un Fidavista formātos.
  • Ko darīt, ja garumzīmes un mīkstinājuma zīmes atspoguļojas nekorekti?
    Iemesli tam var būt dažādi. Viens risinājuma variants ir nomainīt pārskatu uzstādījumus. To ir iespējams izdarīt šeit.
    Mani kontakti un uzstādījumi > Vispārējie uzstādījumi > Apmaiņas faila uzstādījumi > Konta pārskata / Fidavista maksājumu importa kodējums > Unicode (UTF-8)

Maksājumi

  • Kā var veikt maksājumu citā valūtā?

    Lai veiktu vietējo vai starptautisko maksājumu citā valūtā:

    1. Izvēlieties starptautisko maksājumu formu.
    2. Norādiet kontā pieejamo valūtu kā rezerves valūtu.
    3. Apstiprinot maksājumu, valūtas konvertācija notiks automātiski.

    Ja kontā nebūs pieejama maksājumam nepieciešamā valūta un/vai norādīta rezerves valūta, maksājums netiks izpildīts.

  • Kāpēc, veicot starptautisko maksājumu citā valūtā, tas ir izpildīts EUR valūtā?

    Iemesls varētu būt maksājuma uzdevumā nepareizi norādīta pamatvalūta.

  • Kas ir rezerves valūta?

    Tā ir cita kontā esoša valūta, papildus konta pamatvalūtai, no kuras tiek apmaksāta trūkstošā summa, ja kontā nepietiek līdzekļu maksājuma veikšanai.

    Rezerves valūta ir jāizvēlas, sagatavojot maksājuma uzdevumu. Naudas līdzekļu atlikumi kontā var atrasties neierobežotu laika periodu.

  • Cik ātri tiek izpildīti starptautiskie/Eiropas maksājumi?

    Maksājumus uz bankām Swedbank rezervē tajā pašā darba dienā un nākamajā darba dienā nodod to saņēmējbankai vai starpniekbankai. Maksājumu izpildes laiks ir atkarīgs no maksājuma valūtas, veida un saņēmējbankas vai starpniekbankas. Ar šo maksājumu laikiem un cenām varat iepazīties cenrādī.

  • Kā veikt maksājumu, ja saņēmēja konts nav IBAN formātā?

    Maksājuma izpilde ar īso konta numuru ir atkarīga no valsts, uz kuru tiek veikts maksājums, kā arī no maksājuma valūtas.

    Maksājumiem ārpus EEZ vai citā valūtā, jāizmanto Starptautiskā maksājuma, nevis EUR forma.

  • Kur var atrast informāciju par Swedbank korespondentbankām?

    Katrai bankai ir savas korespondentbankas, un tās ir atkarīgas no maksājuma valūtas. Informāciju par Swedbank korespondentbankām varat atrast šeit.

  • Kāpēc, veicot maksājumu internetbankā, parādās ziņojums, ka ievadīti neatļauti simboli?

    Ja parādās paziņojums, ka ir ievadīti neatļauti simboli, lūdzu, pārbaudiet vēlreiz visus maksājuma laukus.

    Atļautie simboli ir šādi:

    a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 / - : ( ) . ,? ' +

  • Kā var uzzināt saņēmēja korespondentbanku, ja tā nav norādīta rēķinā?

    Veicot EUR maksājumus uz EEZ valstīm, informācija par saņēmēja banku un korespondentbanku nav vajadzīga.

    Veicot maksājumus ārpus EEZ, ir nepieciešams norādīt informāciju par saņēmēja banku (SWIFT kodu un nosaukumu) un vēlams arī informāciju par saņēmēja bankas korespondentbanku. Detalizēta informācija pieejama maksājuma saņēmējam.

  • Kas ir ĀMK bilances kods?

    ĀMK jeb ārējā maksājuma kods ir valsts pieprasīta informācija par maksājumiem, kas tiek veikti no Latvijas uz ārvalstīm. Šādiem maksājumiem ir jāpiešķir trīsciparu maksājuma kods pēc klasifikatora atbilstoši maksājumu bilances starptautiskajiem standartiem. Maksājuma kodi ir iedalīti 9 grupās atbilstoši maksājumu bilances standarta pozīcijām. Vairāk informācijas skatiet šeit.

  • Kā rīkoties, ja maksājums ir veikts, bet tas nav nonācis līdz saņēmējam?

    Maksājumu vēstures sadaļā pārbaudiet, vai maksājums ir izpildīts, un tam ir norādītas korektas detaļas.

    • Ja detaļas ir noradītas korekti, nosūtiet sadarbības partneriem maksājuma uzdevumu kopiju, ka maksājums no jūsu puses ir veikts.
    • Ja maksājumam nav norādītas korektas detaļas, bet tas ir izpildījies, veiciet maksājuma detaļu pārbaudi. Vairāk informācijas šeit.
    • Ja maksājums vispār nav atrodams maksājumu vēsturē, pārliecinieties, vai kontā ir pietiekami daudz līdzekļu, kāds izpildes datums ir noteikts šim maksājumam, un vai tas negaida apstiprinājumu.
    • Ja maksājumam ir cits statuss, iespējams nav uzsākta tā izpilde, jo kontā nepietiek naudas līdzekļi maksājuma veikšanai, komisijas maksai vai arī maksājumam ir uzlikts nākotnes izpildes laiks. Vairāk informācijas šeit.
  • Kāpēc veiktais maksājums tika atgriezts atpakaļ?

    Maksājums netiek izpildīts, ja maksājuma detaļās nav aizpildīti visi obligātie lauki, kas atzīmēti ar zvaigznīti.

    Ja maksājumu atgriež saņēmējbanka vai korespondentbanka, atteikuma iemesls tiek norādīts detalizētā informācijā par maksājumu.

  • Kāpēc saņēmējs saņēma mazāku maksājuma summu?

    Swedbank par saņemtā starptautiskā maksājuma apstrādi (citā valūtā vai ārpus EEZ) ietur atsevišķu komisijas maksu. Ja maksātājs ir izvēlējies komisijas segšanas veidu dalīti, tad maksātājs sedz komisiju par maksājuma veikšanu, savukārt korespondentbankas un saņēmējbankas komisijas sedz naudas saņēmējs.

  • Vai maksājums tiks veikts, ja tam internetbankā rādās statuss “Apstrāde”?

    Jā, maksājums tiks uzsākts 15-20 minūšu laikā. Ja tas nenotiek, lūdzam sazināties ar banku pa tālruni 67 444 444.

  • Kur var redzēt veikto maksājumu, ja tas neparādās ne maksājumu vēstures sadaļā, ne konta pārskatā?

    Ja pēc maksājuma veikšanas, to neatrodat maksājumu vēstures sadaļā vai konta pārskatā, un arī jūsu konta atlikums nav samazinājies, tad, visticamāk, maksājums nav noticis.

    Pārbaudiet sadaļu “Maksājumu saraksts” un pārliecinieties, ka maksājums nav sagatavots ar nākotnes datumu (statuss – “Gaida naudas līdzekļus”).

  • Kā Swedbank internetbankā pieslēgt citas bankas kontu?
    Šī iespēja ir pieejama, pievienojoties internetbankā šādi: Maksājumi, kartes, konti -> Konts -> Pievienot kontus no citām bankām. Jums jāizvēlas banka no saraksta, kurā jūsu uzņēmumam ir konts(-i) un pēc tam jādod piekrišana skatīt citas bankas kontu(-us) Swedbank internetbankā. Pēc tam tiksiet novirzīts uz citas bankas vietni, lai apstiprinātu savu izvēli.
  • Cik ilgi ir derīga dotā atļauja skatīt konta informāciju no citas bankas Swedbank internetbankā?
    Atļauja ir spēkā ne ilgāk kā 90 dienas. Katras atļaujas statusu un spēkā esību varat apskatīt, autorizējoties darbam Swedbank internetbankā sākumlapas cilnē “Konti citās bankās’’ un nospiežot pogu “Pārvaldīt’’. Šeit atļaujas varat arī atjaunot un atsaukt.
  • Kur var atrast citas bankas konta izrakstu Swedbank internetbankā?

    Šī funkcija ir pieejama izvēlnē Maksājumi, konti -> Konta pārskats. Citu banku konti ir pieejami laukā IBAN (izvēlnes sarakstā) starp Swedbank kontiem.

    Svarīgi! Lai skatītu citas bankas konta izrakstu mūsu internetbankā, vispirms šis konts ir jāpievieno. To var izdarīt šādi: Maksājumi, konti -> Pievienot kontus no citām bankām.

  • Kur Swedbank internetbankā var veikt maksājumu ierosināšanu?

    Šī jaunā iespēja ir pieejama formas “Jauns maksājums’’ pakalpojumu izvēlnē Maksājumi, Kartes, Konti -> Maksājumi -> Jauns maksājums. Citas bankas konts būs pieejams laukā “Maksāt no konta’’ (izvēlnes saraksts) kopā ar Swedbank kontiem. Izvēloties maksāt no citas bankas konta, jūs tiksiet novirzīts uz atsevišķu maksājuma ierosināšanas formu.

    Svarīgi! Lai varētu ierosināt maksājumu no citas bankas konta, tas sākumā ir jāpievieno Swedbank internetbankai.

  • Kāda veida maksājumus no citas bankas konta var ierosināt Swedbank internetbankā?
    Ierosināt var zibmaksājumus un vietējos SEPA maksājumus eiro valūtā. Tas nozīmē, ka maksājuma saņēmēja kontam ir jābūt Latvijā.
  • Vai maksājumu ierosināšanas pakalpojuma izmantošanai ir jāsniedz atsevišķa atļauja?
    Maksājumu ierosināšanai nav nepieciešama atsevišķa atļauja. Katrs maksājums ir jāapstiprina ar Smart-ID, eID vai kodu kalkulatoru.
  • Kur var atrast informāciju par maksājumiem, kas ierosināti Swedbank internetbankā?
    Iepriekš ierosinātie maksājumi ir redzami internetbankas uzņēmumiem sadaļā “Maksājumu arhīvs”.
  • Kur tiks apstiprināts (parakstīts) Swedbank internetbankā ierosināts maksājums?
    Maksājums vienmēr tiek apstiprināts (parakstīts) tā konta, no kura tiek veikts maksājums, apkalpojošās bankas pusē. Apstiprinājuma saskarne ir atkarīga no izvēlētās apstiprināšanas metodes, taču visos gadījumos apstiprinājums oficiāli tiek veikts otras bankas pusē.
  • Cik maksā maksājumu ierosināšana?
    Maksājumu ierosināšana Swedbank ir bez maksas, taču maksājumam var rasties izmaksas, ja tādas iekļautas tās bankas cenrādī, no kuras maksājums tiek ierosināts.
  • Cik ātri tiek apstrādāts Swedbank internetbankā ierosināts maksājums?

    Tas ir atkarīgs no maksātāja un saņēmēja bankas.

    • Ja abas bankas ir pievienojušās zibmaksājumu sistēmai, naudas pārvedums tiek apstrādāts kā zibmaksājums.
    • Ja zibmaksājumu veikt nav iespējams (piemēram, pārsniegts viena zibmaksājuma limits vai arī maksājuma limits maksātāja bankas pusē, citi tehniski iemesli), tad maksājums tiek apstrādāts kā vietējais maksājums.
    • Ja viena no bankām nav pievienojusies zibmaksājumu sistēmai, tad maksājums tiek apstrādāts kā vietējais maksājums.
    • Ja maksātāja un saņēmēja konti atrodas vienā bankā, tad maksājums tiek apstrādāts kā iekšbankas maksājums.

Konti

  • Kādi dokumenti nepieciešami, lai atvērtu norēķinu kontu?

    Ja uzņēmums ir reģistrēts LR:

    • Paraksttiesīgās personas un visu uzņēmuma Patieso labuma guvēju personu apliecinoši dokumenti
    • Ja uzņēmums nav reģistrējams Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā, jāiesniedz statūti/nolikums, reģistrācijas faktu un juridisko adresi apliecinoši dokumenti

    Ja uzņēmums nav reģistrēts LR:

    Ir jāiesniedz šādu dokumentu oriģināli vai to kopijas, kurām ir juridiskais spēks Latvijas Republikā

    • Reģistrācijas faktu un juridisko adresi apliecinoši dokumenti, piemēram, attiecīgās valsts uzņēmumu reģistra izdota reģistrācijas apliecība vai apliecināts izraksts, kas ir ne vecāks par 31 dienu (ja reģistrācijas faktu apliecinošs dokuments papildus jāapliecina vai jālegalizē – ne vecāks par 60 dienām)
    • Statūti/nolikums, kuros ir atrunāta kārtība, kādā paraksttiesīgajām personām piešķir pilnvaras
    • Dokuments, kas apliecina paraksttiesīgo personu pilnvaras. Ja paraksttiesīgo personu pilnvaras apliecina izraksts, kuru ir izdevis attiecīgās valsts uzņēmumu reģistrs, tad šādam izrakstam jābūt izdotam ne agrāk kā 31 dienu pirms darījumu attiecību sākšanas
    • Dokumenti, kas apliecina klienta dalībniekus un patieso labuma guvēju

    Dokumentus var iesniegt latviešu, krievu, angļu valodā. Dokumentiem citās valodās ir jāpievieno notariāli apliecināts tulkojums latviešu, angļu vai krievu valodā.

  • Kāda ir komisijas maksa par konta atvēršanu?

    Uzsākot sadarbību, ir tikai konta atvēršanas komisija vai uzņēmuma komplekta pieslēgšanas komisija.

    Ja uzņēmums nav reģistrēts Latvijā vai arī Latvijā reģistrēta uzņēmuma struktūrā kaut viena paraksttiesīgā persona ir nerezidents, papildus jārēķinās ar pirmreizējās dokumentu pārbaudes komisiju saskaņā ar cenrādi.

  • Kā var atvērt pagaidu kontu?

    Attālināti:

    • Uzņēmuma dibinātājam jābūt Swedbank privātpersonu internetbankas lietotājam un eID kartei ar aktivizētu eParaksta funkciju
    • Internetbankā jāaizpilda pieteikums
    • Uzņēmuma dibināšanas līgums vai lēmums ir jāparaksta ar eParakstu un EDOC formātā jānosūta uz uznemumi@swedbank.lv
    • Konta numurs tiks nosūtīts ar bankas ziņojumu vienas darba dienas laikā
    • Pamatkapitāla iemaksu var veikt internetbankā

    Filiālē. Šajā gadījumā nepieciešami šādi iesniedzamie dokumenti:

    • Dibināšanas līgums/lēmums
    • Dibinātāju sapulces protokols/lēmums par pilnvaroto personu iecelšanu/ievēlēšanu, ja dibināmo sabiedrību nepārstāv paši dibinātāji, kas ir norādīti dibināšanas līgumā/lēmumā
    • Dibināmā uzņēmuma pārstāvju personu apliecinoši dokumenti
  • Cik ilgu laiku aizņem konta atvēršana filiālē vai internetbankā?

    Ja konta atvēršana neprasa padziļinātu izpēti, process ilgst līdz vienai stundai. Izvērtēšanas procesā banka var pieprasīt papildu dokumentus. Šajā gadījumā konta atvēršana var aizņemt ilgāku laika periodu. Par izpildes termiņiem darbinieks informē individuāli.

    Lai rezervētu jums ērtāko laiku konta atvēršanai filiālē, iesakām pirms tam pieteikties internetbankā šeit.

    Pirmo kontu attālināti var tikai pieteikt. Līgumu parakstīšana vienmēr notiek filiālē.

    Internetbankā var atvērt papildkontu un to var veikt paraksttiesīga persona – LR rezidents, kurai Uzņēmumu reģistrā ir norādītas tiesības vienpersoniski pārstāvēt uzņēmumu.

  • Kā var slēgt uzņēmuma kontu(-us)?

    Slēgt kontu var gan filiālē, gan attālināti.

    Filiālē:
    Paraksttiesīgā persona aizpilda iesniegumu konta slēgšanai.

    Attālināti:
    Rīkojumu slēgt kontu un visus pieslēgtos pakalpojumus attālināti var iesniegt Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā norādītā uzņēmuma paraksttiesīgā persona ar tiesībām pārstāvēt uzņēmumu atsevišķi, zvanot uz Konsultāciju centru, rakstot ziņojumu internetbankā, elektroniski noformējot iesniegumu brīvā formā vai aizpildot Iesniegumu kontu slēgšanai, kuru paraksta ar eID un nosūta uz uznemumi@swedbank.lv.
    Ja konta atlikums ir pozitīvs, naudas līdzekļus var pārskaitīt uz citu kontu. Tas izdarāms, sūtot eID parakstītu iesniegumu uz uznemumi@swedbank.lv.
    Visos gadījumos konta slēgšanas brīdī pakalpojumu līgumiem jābūt slēgtiem un konta atlikumam ir jābūt nullei.

  • Cik maksā konta slēgšana?
    Konta slēgšana ir bezmaksas.
  • Kā var pilnvarot citu personu rīkoties ar kontu?
    Personai var bankas filiālē noformēt veidlapu Parakstu paraugs – pilnvara. Pilnvarot personu rīkoties ar uzņēmuma kontu var, arī pievienojot viņu kā lietotāju ar konkrētām tiesībām Attālināto pakalpojumu līgumam. Informāciju par lietotāju administrēšanu var izlasīt šeit.
  • Ko darīt, ja uzņēmumā ir mainījušās paraksttiesīgās personas?
    Uzņēmuma paraksttiesīgā persona var atcelt paraksttiesības, zvanot uz Konsultāciju centru, rakstot bankas ziņojumu internetbankā vai jebkurā filiālē. Uzņēmumiem, kuri ir reģistrēti ārpus Latvijas Republikā, kuri nav reģistrējami Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā, kā arī ja paraksttiesības ir jānoformē personai, kura nav paraksttiesīga persona saskaņā ar Latvijas Republikas Uzņēmuma reģistru, paraksttiesības var noformēt tikai filiālē.
  • Kurš var rīkoties ar kontu?
    Ar kontu drīkst rīkoties persona, kurai ir tiesības pārstāvēt uzņēmumu vienpersoniski vai kopā ar citu uzņēmuma pārstāvi vai pārstāvjiem saskaņā ar informāciju, kura ir pieejama uzņēmuma reģistrācijas valsts Uzņēmumu reģistrā, veidlapā Parakstu paraugs – pilnvara (ja tāda tiek noformēta filiālē) vai saskaņā ar notariāli apstiprinātu Pilnvaru.
  • Ko darīt, ja uzņēmumam ir mainījies īpašnieks?
    Ja uzņēmumam ir mainījies īpašnieks, ir jāatjauno uzņēmuma Klienta anketa. Paraksttiesīgā persona to var izdarīt šeit vai arī jebkurā bankas filiālē.
Klienta anketu var aizpildīt šeit vai jebkurā bankas filiālē.

Kartes

  • Kur var pasūtīt debetkarti?

    Internetbankā uzņēmumiem:

    • Pieteikumu var aizpildīt jebkurš internetbankas uzņēmumiem lietotājs.
    • 7 dienu laikā pieteikums jāapstiprina un Kartes līgums jāparaksta lietotājam, kam saskaņā ar Uzņēmumu reģistru ir tiesības vienpersoniski pārstāvēt uzņēmumu un kas autorizējies darbam internetbankā ar Smart-ID vai eID.
    • Ja Kartes līgums netiek parakstīts, tad pieteikums tiek dzēsts un kartes izgatavošana netiek sākta.

    Sazinoties ar banku:

    Persona, kurai saskaņā ar Uzņēmumu reģistru ir tiesības vienpersoniski pārstāvēt uzņēmumu.

    Filiālē:

    Karti var pasūtīt uzņēmuma paraksttiesīgā persona (viena vai vairākas), kura pēc bankas rīcībā esošajiem datiem vai saskaņā ar Uzņēmumu reģistru ir pilnvarota pārstāvēt uzņēmumu.

  • Kur var pieteikties kredītkartei?

    Internetbankā uzņēmumiem:

    • Pieteikumu var aizpildīt un apstiprināt jebkurš internetbankas uzņēmumiem lietotājs, kam saskaņā ar Uzņēmumu reģistru ir tiesības vienpersoniski pārstāvēt uzņēmumu.
    • Pēc pieteikuma saņemšanas 1 darba dienas laikā ar jums sazināsies bankas speciālists, lai vienotos par turpmākajām darbībām.

    Filiālē:

    Karti var pieteikt uzņēmuma paraksttiesīgā persona (viena vai vairākas), kura pēc bankas rīcībā esošajiem datiem vai saskaņā ar Uzņēmumu reģistru ir pilnvarota pārstāvēt uzņēmumu.

  • Kā un kurš var saņemt karti?

    Pa pastu (bez maksas visā pasaulē):

    Uz internetbankā norādīto uzņēmuma kontaktadresi. Tas ir ērti un ļauj ietaupīt jūsu laiku. Karte tiek sūtīta neaktīva un atsevišķā sūtījumā no PIN koda (atjaunotai kartei PIN kods netiek sūtīts, jo paliek esošais).

    Filiālē:

    • Ja Kartes līgums jau ir parakstīts (attiecas arī uz atjaunotajām kartēm), tad karti var saņemt vai nu uzņēmuma paraksttiesīgā persona, vai kartes lietotājs, uzrādot pasi vai ID karti.
    • Ja Kartes līgums nav parakstīts, tad karti var saņemt tikai uzņēmuma paraksttiesīgā persona, vienlaikus parakstot Kartes līgumu.

    Kredītkarti var saņemt jebkurā Swedbank filiālē visā Latvijā.

    • Līdz ar kartes saņemšanu būs jāparaksta Kartes līgums. Filiālē to var parakstīt un kredītkarti saņemt uzņēmuma paraksttiesīgā persona (viena vai vairākas), kura pēc bankas rīcībā esošajiem datiem vai saskaņā ar Uzņēmumu reģistru ir pilnvarota pārstāvēt uzņēmumu. Pirms kartes izsniegšanas to aktivizēs filiāles darbinieks.
  • Kā mainīt kartes saņemšanas veidu?

    Visērtāk to izdarīt internetbankas uzņēmumiem sadaļā Uzņēmuma kartes, izvēloties attiecīgo karti. Kartes saņemšanas veidu var mainīt lietotājs ar internetbankas uzņēmumiem pilno tiesību režīmu.

    Ievērojiet! Kartes saņemšanas veidu var mainīt ne vēlāk kā 2 mēnešus pirms kartes derīguma termiņa beigām (norādīts uz kartes).

  • Kā un kurš var aktivizēt debetkarti?

    Internetbankā uzņēmumiem sadaļā Uzņēmuma kartes:

    • Var aktivizēt pa pastu saņemtās debetkartes.
    • Ja Kartes līgums ir parakstīts iepriekš, karti var aktivizēt lietotājs ar pilno tiesību režīmu.
    • Ja karti saņemat pirmo reizi un Kartes līgums nav parakstīts pasūtīšanas brīdī, karti varēs aktivizēt tikai vienlaikus ar līguma parakstīšanu.
    • Kartes līgumu var parakstīt persona, kurai saskaņā ar Uzņēmuma reģistru ir tiesības vienpersoniski pārstāvēt uzņēmumu un kura ir autorizējusies darbam internetbankā uzņēmumiem ar Smart-ID vai e-ID.
    • Pirms aktivizēšanas pārbaudiet, vai uz kartes norādīta korekta informācija par kartes lietotāju un uzņēmumu

    Ievērojiet! Karte jāaktivizē 30 dienu laikā pēc tās saņemšanas pa pastu. Savlaicīgi neaktivizētās kartes drošības apsvēruma dēļ tiks neatgriezeniski slēgtas.

  • Kādi ir kartes limiti?

    Jebkurai kartei spēkā ir šādi limiti un lietotāja tiesības:

    • Skaidras naudas iemaksai un izmaksai
    • Pirkumiem ar karti
    • Rēķinu apmaksai bankomātos (tikai debetkartēm)
    • Konta darījumu un veikto maksājumu apskatīšanai

    Izgatavojot karti, tai tiek piešķirti standarta limiti, bet pēc kartes saņemšanas uzņēmums var noteikt arī individuālos limitus.

    Standarta limiti Debetkartei aplūkojami šeit, savukārt Kredītkartēm – šeit.

  • Kā un kurš var aplūkot un mainīt limitus?
    Visērtāk limitus aplūkot var internetbankas uzņēmumiem sadaļā Uzņēmuma kartes, izvēloties attiecīgo karti. Lai mainītu kartes limitus, internetbankas uzņēmumiem lietotājam ir jābūt pilnajam tiesību režīmam vai atbilstoši Uzņēmumu reģistra datiem ir tiesības vienpersoniski pārstāvēt uzņēmumu.
  • Kādas darbības ar karti bankomātā var ierobežot?
    Var ierobežot kartes lietotāja piekļuvi kartei piesaistītā konta bilancei un pēdējiem 5 veiktajiem darījumiem. Lai to izdarītu, jāveic izmaiņas kartes lietotāja tiesībās. Visērtāk to var paveikt internetbankas uzņēmumiem sadaļā Uzņēmuma kartes, izvēloties attiecīgo karti.
  • Vai Visa un Mastercard darbojas arī ārzemēs?
    Ar kartēm var norēķināties visās pasaules tirdzniecības vietās, kurās ir redzama Visa vai Mastercard simbolika un tirgotājs pieņem šāda veida kartes.
  • Kā notiek kartes valūtas konvertācija no kartes pamatvalūtas uz citu valūtu?

    Norēķinu brīdī konvertācija uz nepieciešamo valūtu notiek automātiski. Kontā jābūt pieejamam atlikumam kartes pamatvalūtā.

    Par norēķiniem ārvalstu valūtā tiek piemērots valūtas konvertācijas uzcenojums – debetkartei un kredītkartēm atbilstoši Cenrādim.

  • Kur var noskaidrot informāciju par valūtas kursiem?
    Informācija par aktuālajiem valūtas kursiem ir pieejama starptautisko karšu organizāciju mājaslapās: Mastercard un Visa.
  • Vai pastāv iespēja, ka manu karti var nepieņemt?
    No bankas puses karšu izmantošana netiek ierobežota, taču katrs tirgotājs var izvēlēties, kāda veida kartes pieņemt.
  • Kā tiek rezervēta un ieturēta summa par darījumu ar debetkarti?
    Darījuma brīdī summa tiek rezervēta kontā, pie kura karte ir piesaistīta. Rezervētā summa no konta tiek ieturēta, kad banka no tirgotāja ir saņēmusi pilnīgu informāciju par darījumu, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc darījuma veikšanas.
  • Kā tiek rezervēta summa par darījumu ar kredītkarti?
    • Pirkumiem ar Biznesa kredītkarti tiek piemērots līdz 30 dienām ilgs bezprocentu periods kredīta limita izmantošanai – no pirkuma brīža līdz nākamā mēneša 1.datumam.
    • Pirkumiem ar Biznesa Zelta kredītkarti tiek piemērots līdz 40 dienām ilgs bezprocentu periods kredīta limita izmantošanai no pirkuma brīža līdz nākamā mēneša 10. datumam.
    • Bezprocentu perioda laikā pirkuma summa tiek rezervēta un par rezervēto summu procenti par kredīta limita izmantošanu netiek aprēķināti.
    • Izņēmuma gadījumos pirkumiem, kas veikti mēneša pēdējās dienās un par kuriem informācija bankā saņemta novēloti, bezprocentu periods un summas rezervējuma laiks var tikt automātiski pagarināts līdz aiznākamā mēneša 1. vai 10. datumam (atkarībā no kredītkartes veida).

    Ievērojiet! Pārskaitījumiem un skaidras naudas izņemšanai no kredītkartes konta bezprocentu periods netiek piemērots, un procentu aprēķins par izmantoto kredīta limitu tiek sākts uzreiz pēc darījuma.

  • Kā notiek izmantotā kredīta atmaksa?
    • Viss izmantotais kredīta limits (pirkumiem, pārskaitījumiem un skaidras naudas darījumiem) katra mēneša 1. datumā Biznesa kredītkartei un 10. datumā Biznesa Zelta kredītkartei – automātiski tiek pārskaitīts no kredītkartei piesaistītā norēķinu konta.
    • Ja norēķinu kontā nav pietiekami daudz līdzekļu kredīta limita summas automātiskai atmaksai, daļēja atmaksa nenotiek un sākas procentu aprēķins arī par pirkumiem, kuriem noslēdzies bezprocentu periods.
    • Uzņēmums jebkurā brīdī var atmaksāt izmantoto kredīta limitu arī pats, ieskaitot nepieciešamos līdzekļus kredītkartes kontā un tādējādi pārtraucot procentu aprēķinu.

    Ievērojiet!

    • Pirkumiem izmantotā kredīta limita summa vienmēr tiek rezervēta līdz bezprocentu perioda beigām neatkarīgi no uzņēmuma līdzekļiem kredīta limita kontā.
    • Katra mēneša 1. vai 10. datumā (atkarībā no kredītkartes veida) vienlaicīgi ar izmantotā kredīta limita automātisko atmaksu no kartei piesaistītā norēķinu konta tiek ieturēta arī:

    - Ikmēneša maksa par kredītkartes izmantošanu

    - Procenti par kredīta limita izmantošanu

  • Kas ir pirkumi internetā?
    Tā ir jūsu interneta pirkumu dubulta aizsardzība ar atkārtotu autorizāciju, ko nodrošina Mastercard SecureCode un Verified by Visa risinājumi. Internetveikaliem, kuri ir pievienojušies šai programmai, ir logotipi Mastercard SecureCode un/vai Verified by Visa. Vairāk informācijas meklējiet šeit.
  • Kur var reģistrēt karti pirkumiem internetā?
    Internetbankas sadaļā Pirkumi internetā, uzklikšķinot uz pogas "Ieslēgt". Reģistrācija ir nepieciešama tikai jaunajām kartēm. Karšu atjaunošanas vai aizvietošanas gadījumā saglabājas iepriekšējās kartes nosacījumi.
  • Kā var pārbaudīt, vai karte ir reģistrēta pirkumiem internetā?
    Reģistrācijas statusu var redzēt internetbankas uzņēmumiem sadaļā Pirkumi internetā. Ja blakus kartes numuram ir ikona zaļā krāsā, tā norāda, ka karte ir reģistrēta pirkumiem internetā. Sarkana ikona norāda, ka karte nav reģistrēta pirkumiem internetā.
  • Vai ar karti var norēķināties pie visiem tirgotājiem internetā?
    Reģistrācijas statusu var redzēt internetbankas uzņēmumiem sadaļā Pirkumi internetā. Ja blakus kartes numuram ir ikona zaļā krāsā, tā norāda, ka karte ir reģistrēta pirkumiem internetā. Sarkana ikona norāda, ka karte nav reģistrēta pirkumiem internetā.
  • Kāpēc neizdodas norēķināties internetā ar karti un kādi var būt iemesli pirkuma atteikumam?

    No bankas puses karšu izmantošana netiek ierobežota.

    Biežākie pirkuma atteikuma iemesli var būt:

    • Kartei nav aktivizēta iespēja iepirkties internetā.
    • Kontā nepietiek naudas līdzekļu.
    • Ir pārsniegts kartes pirkumu darījumu limits.
    • Kartei ir beidzies derīguma termiņš (norādīts kartes priekšpusē).
    • Izmantotās iekārtas programmatūras vai interneta pārlūkprogrammas iestatījumi nav saderīgi ar tirgotāja risinājumu.
    • Nav iztīrīta ierīces kešatmiņa.
    • Tirgotājs ir iestatījis ierobežojumus darījumu veikšanai (piemēram, netiek pieņemtas konkrētā valstī izdotas vai konkrēta veida kartes). Detalizētu informāciju meklējiet tirgotāja mājaslapā.
  • Kā un kurš var apturēt kartes darbību?
    • Internetbankā uzņēmumiem – lietotājs ar pilno tiesību režīmu vai lietotājs, kuram atbilstoši Uzņēmumu reģistra datiem ir tiesības vienpersoniski pārstāvēt uzņēmumu.
    • Swedbank mobilajā lietotnē uzņēmumiem (tikai Android) – persona, kurai atbilstoši Uzņēmumu reģistra datiem ir tiesības pārstāvēt uzņēmumu vienpersoniski, vai arī pats kartes lietotājs.
    • Sazinoties ar banku pa tālruni 67 444 444 – persona, kurai ir tiesības vienpersoniski pārstāvēt uzņēmumu, vai arī pats kartes lietotājs.
    • Dodoties uz bankas filiāli – paraksttiesīgā persona (viena vai vairākas), kura pēc bankas rīcībā esošajiem datiem vai saskaņā ar Uzņēmumu reģistru ir pilnvarota pārstāvēt uzņēmumu, vai arī pats kartes lietotājs.
  • Kā rīkoties gadījumā, ja ir nozagta karte?

    Ja karte ir nozagta, tā nekavējoties jāslēdz:

    • Internetbankā uzņēmumiem sadaļā Uzņēmumu kartes, izvēloties attiecīgo karti vai nosūtot bankas ziņojumu.
    • Sazinoties ar banku pa tālruni 67 444 444.
    • Ja nav iespējas sazināties ar banku, tad kartes darbību var apturēt, zvanot uz karšu diennakts ārvalstu palīdzības tālruni: Mastercard +0800-96-4767, Visa +8000-02288
  • Vai un kādā laikā var atjaunot bloķētas kartes darbību?

    Bloķētas kartes darbību var atjaunot:

    • Ja karte bloķēta internetbankā uzņēmumiem, tad 10 dienu laikā tās darbību var atjaunot lietotājs ar pilno tiesību režīmu sadaļā “Uzņēmuma kartes”, izvēloties attiecīgo karti.
    • Ja karte bloķēta filiālē, tad kartes darbību var atjaunot 70 dienu laikā, dodoties uz bankas filiāli un uzrādot pasi vai ID karti, kā arī līdzi ņemot bloķēto karti.

    Ievērojiet! Ja norādītajā laikā apturētas kartes darbība netiek atjaunota, karte automātiski tiek slēgta.

Internetbanka

  • Maksājumu sagatavošanas
    Lietotājs var tikai sagatavot rīkojumus par maksājumu un izpildi. Lietotājs redz visus sagatavotos maksājumus un citas iespējas tam nav pieejamas.
  • Informatīvais
    Lietotājs papildus Maksājumu sagatavošanas režīma iespējām var piekļūt informācijai par operācijām kontā - konta atlikumu, saņemt konta pārskatu un konta izrakstu.
  • Transakciju
    Lietotājs papildus Informatīvā režīma iespējām var apstiprināt rīkojumus par maksājumu (nosūtīt maksājumu izpildei) un pārvedumu izpildi, var dot rīkojumus par atsevišķu operāciju izpildi.
  • Pilnais
    Ļauj pilnībā izmantot visas priekšrocības internetbankas sadaļā uzņēmumiem – veikt visas iespējamās internetbankas darbības.
  • Kur es varu redzēt informāciju par saviem internetbankas limitiem, režīmiem un lietotājiem?
    Limitus, lietotājus, režīmus un kontus var redzēt tikai lietotāju administrēšanas sadaļā: ja jums ir vienpersoniskas paraksta tiesības un esat pievienojies internetbankai (Smart-ID, eID) VAI, ja jums ir piešķirtas vismaz Skatīšanas līmeņa lietotāju administrēšanas tiesības filiālē. Vairāk informācijas meklējiet šeit.
  • Kā es varu citam uzņēmuma darbiniekam piešķirt vai liegt piekļuvi uzņēmuma internetbankai?

    Piekļuvi internetbankai var piešķirt vai liegt tikai lietotāju administrēšanas sadaļā, ja esat uzņēmuma amatpersona ar vienpersoniskām paraksttiesībām, pilno internetbankas administrēšanas režīmu un pievienojaties internetbankai ar Smart-ID vai eID; vairāk informācijas meklējiet šeit.

  • Kāpēc es nevaru veikt maksājumus internetbankā, kaut arī redzu informāciju par kontu?
    Visticamākais jums ir tikai Maksājumu sagatavošanas vai Informatīvais internetbankas lietošanas režīms. Pārskatu par darbībām, ko varat veikt ar dažādiem internetbankas lietošanas režīmiem, meklējiet šeit.
  • Kāpēc es neredzu informāciju par savu internetbankas režīmu?

    Informāciju par savu internetbankas režīmu neredzat, ja jums nav piekļuves lietotāju tiesību administrēšanai.

    Lietotāju administrēšanas tiesības ir pieejamas šādos līmeņos:

    • Skatīšanas – lietotājs var saņemt informāciju par uzņēmuma internetbankas limitiem, režīmiem un lietotājiem.
    • Sagatavošanas – lietotājs var gan saņemt informāciju par uzņēmuma internetbankas limitiem, režīmiem un lietotājiem, gan sagatavot izmaiņas tajos.
    • Līgumu slēgšanas – lietotājs papildus Sagatavošanas režīma iespējām var veikt un apstiprināt izmaiņas internetbankas limitos, režīmos un lietotājos.

    Lietotāju administrēšanas tiesības tiek piešķirtas lietotājam uz visiem uzņēmuma esošajiem un nākotnē atvērtajiem kontiem bankā.

  • Kurš uzņēmumā ir tiesīgs veikt internetbankas līguma izmaiņas (limiti, režīmi, lietotāji) internetbankā, neapmeklējot filiāli?

    Izmaiņas, neapmeklējot filiāli, var veikt lietotāji, kuriem ir piešķirtas atbilstošās tiesības filiālē vai kuriem ir vienpersoniskās paraksttiesības. Ja lietotājs atbilst šiem kritērijiem, izmaiņas var veikt šeit.

    Ja Uzņēmumu reģistrā jūsu uzņēmumam ir reģistrēta persona ar vienpersoniskajām paraksttiesībām un tai ir pieslēgts pilnais internetbankas režīms, lietotāja administrēšanas funkcija internetbankā ir pieejama automātiski.

    Ja vēlaties pieslēgt lietotāju administrēšanas iespēju kādai citai personai, tad paraksttiesīgajai personai ir jāierodas filiālē.

    Ja Uzņēmumu reģistrā jūsu uzņēmumam ir reģistrētas vairākas paraksttiesīgās personas, lietotāja administrēšanu var pieslēgt, tikai ierodoties filiālē.

    To var reģistrēt vienai vai vairākām paraksttiesīgajām personām, kā arī citiem darbiniekiem. Swedbank filiālē jāierodas visām paraksttiesīgajām personām vai to pilnvarotam pārstāvim.

  • Kādi ir ierobežojumi internetbankas lietošanā lietotājiem, kuriem nav tiesību pārstāvēt uzņēmumu atsevišķi (Lursoft) ar Internetbankas Pilno režīmu?

    Šajā gadījumā lietotājam nav tiesību parakstīt līgumus.

    Pārskatu par darbībām, ko varat veikt ar dažādiem internetbankas lietošanas režīmiem, meklējiet šeit.

POS

  • Kur var apskatīt POS atskaites?

    POS atskaites ir pieejamas šeit, atlasot konkrētu periodu.

    Par atskaišu veidiem un iespējām vairāk lasiet šeit.

  • Ko darīt, ja nav saņemtas POS atskaites?

    Pārbaudiet, vai dienā, par kuru nav saņemta atskaite, no jūsu POS termināļa ir nosūtīta dienas slēgšanas atskaite – vai nauda ir saņemta kontā un ir izdrukāts atskaites čeks no POS.

    Ja dienas slēgšanas atskaite ir nosūtīta, bet POS atskaites internetbankā nav saņemtas, sazinieties ar banku.

    Ja nav nosūtīta dienas slēgšanas atskaite, nosūtiet atskaiti manuāli, izmantojot attiecīgā POS modeļa instrukciju (sk. šeit norādītās saites).

  • Ko darīt, ja ir nepieciešama atskaite par senāku periodu, kas internetbankā vairs nav pieejams?

    Rakstiet bankas ziņojumu, iesniegumu filiālē vai piesakiet telefoniski, zvanot pa tālruni 67 444 444). Maksa par atkārtotu atskaites sagatavošanu saskaņā ar cenrādi. Vairāk informācijas meklējiet šeit.

  • Kā pārlikt POS no viena uzņēmuma uz citu?

    1.darbība

    Rakstiet bankas ziņojumu vai iesniedziet bankas filiālē iesniegumu par POS termināļa līguma slēgšanu, norādot arī informāciju, uz kuru uzņēmumu POS terminālis tiks pārlikts.

    Ja lietojat mPOS, tad pirms līguma laušanas mPOS ir jāatinstalē no viedierīces!

    2.darbība

    Atveriet jaunu POS līgumu citam uzņēmumam. Uzņēmumam, kurš būs jaunais POS termināļa lietotājs, bankas filiālē vai internetbankā jāpiesakās POS līgumam. Internetbankas laukā “Kas mums vēl būtu jāzina?” norādiet esošā POS termināļa turētāja nosaukumu un reģistrācijas numuru.

    3.darbība

    Pēc jaunā līguma parakstīšanas ar jums sazināsies termināļa piegādātājs un palīdzēs veikt nepieciešamās darbības POS termināļa pārlikšanai, ja POS ir iznomāts no bankas.

    Ja POS nav iznomāts no bankas, jums jāsazinās ar POS termināļa piegādātāju.

    Ja lietosiet mPOS, tad pārliecinieties, vai iepriekšējais īpašnieks ir to atinstalējis no savas viedierīces. Pirms sākt mPOS lietošanu, tas būs jāinstalē; instrukcija pieejama šeit.

  • Kā notiek POS atdošana un līguma slēgšana?
    No bankas nomāto POS termināli var nodot jebkurā filiālē jebkurš uzņēmuma pārstāvis. Līgumu var slēgt Uzņēmumu reģistrā norādītā uzņēmuma paraksttiesīgā persona, rakstot bankas ziņojumu vai iesniegumu filiālē.

Ātrie paziņojumi

E-rēķini

  • Kā pieteikt e-rēķina automātisko apmaksu?
    Nospiediet pogu “Pieteikt jaunu e-rēķinu” un sarakstā atrodiet tā uzņēmuma nosaukumu, kuram vēlaties pieteikt e-rēķina automātisko apmaksu. Aizpildot pieteikumu, noteikti jābūt atzīmētai izvēles rūtiņai par automātisko apmaksu. Līguma noslēgšana ir bez maksas. Automātiskā apmaksas maksājumiem tiek piemērota maksa saskaņā ar cenrādi.
  • Kādas ir iespējas izvēlēties rēķina apmaksas datumu?

    Pieslēdzot e-rēķinu automātisko apmaksu, varat izvēlēties apmaksas dienu:

    • Apmaksas termiņa dienā (apmaksas galīgais datums, ko pakalpojuma sniedzējs ir norādījis iesūtītajā e-rēķinā).
    • Divas dienas pēc e-rēķina saņemšanas. Šādi e-rēķins tiks apmaksāts savlaicīgi, negaidot termiņu.
    • Divas dienas pirms apmaksas datuma. Ja saņēmējs ir citā bankā, tad būsiet drošs, ka summa saņēmējam tiks ieskaitīta līdz apmaksas termiņam un maksājums netiks nokavēts.

    Apmaksas nosacījumus varat mainīt, izvēloties attiecīgo e-rēķinu automātiskās apmaksas līgumu.

  • Vai e-rēķins tiks automātiski apmaksāts, ja kontā nav EUR valūtas, bet ir cita valūta?
    Ja apmaksas datumā kontā nav EUR atlikuma, e-rēķins netiks apmaksāts. Kontā ir jābūt EUR valūtas atlikumam. Ja jūsu kontā ir cita valūta, tad pirms atmaksas datuma veiciet valūtas maiņu internetbankā uz EUR.
  • Kas notiek ar automātisko maksājumu, ja apmaksas datumā kontā nav naudas?
    Ja apmaksas datumā nav pietiekams konta atlikums e-rēķina apmaksai, sistēma automātiski meklēs naudu vēl 6 dienas. Ja septītajā dienā kontā nebūs pilnas summas e-rēķina apmaksai, rēķins var tikt apmaksāts daļēji, ja jūs automātiskās apmaksas līgumā esat atļāvis daļēju apmaksu.
  • Kas jāzina par mēneša limitu?

    Līguma noslēgšanas laikā pēc savas izvēles varat norādīt mēneša limitu, kuru nedrīkst pārsniegt, veicot e-rēķinu automātisko apmaksu. Ja rēķina summa pārsniedz noteikto limitu, rēķina apmaksa ir atkarīga no tā, vai esat atļāvis veikt daļēju apmaksu. Ja daļēja apmaksa ir atļauta, tad maksājuma saņēmējam tiks pārskaitīta summa, kas veido vismaz pusi no rēķina summas un nepārsniedz noteikto limitu. Ja daļēja apmaksa nav atļauta vai ja var pārskaitīt tikai summu, kas ir mazāka par pusi no rēķina pilnas summas, tad apmaksa netiks veikta. Lūdzu, pārbaudiet, vai mēneša limits ir pietiekami liels un jūsu kontā ir pietiekami daudz līdzekļu, lai rēķinus varētu apmaksāt noteiktajā termiņā.

    Uzņēmumu pakalpojumu apmaksas kārtība var atšķirties, tāpēc, nosakot savu mēneša limitu, ņemiet vērā arī iespēju, ka mēnesī var tikt iesūtīti vairāki rēķini vai arī var mainīties pakalpojuma izmaksas (piemēram, pirmajā mēnesī var tikt iekļauta arī priekšapmaksa). Tādos gadījumos no jūsu konta tiks norakstīta lielāka summa nekā parasti.

  • Kādas ir e-rēķinu lietošanas iespējas atkarībā no uzņēmumu internetbankas lietošanas režīma?

E-komercija

Kredīti

Līzings

  • Vai OCTA paliks spēkā arī pēc līzinga līguma beigām?
    Jā. OCTA (uz noteikto termiņu) paliek spēkā arī tad, ja beidzas līzinga līgums.
  • Vai KASKO paliks spēkā arī pēc līzinga līguma termiņa beigām?

    Ja ir noslēgta vienošanās par apdrošināšanu pie līzinga līguma (KASKO maksājumi tiek iekļauti līzinga maksājumā), tad vienošanās par apdrošināšanu beigsies datumā, kad līzinga ņēmējs atmaksās visu aizdevuma summu.

    Ja KASKO polise ir iegādāta uz gadu (KASKO maksājumi netiek iekļauti līzinga maksājumā), tad polise būs spēkā arī pēc līzinga līguma termiņa beigām, transportlīdzekļa turētājam kļūstot par transportlīdzekļa īpašnieku.

Neatrodi atbildi?