Lai kļūtu par Internetbankas uzņēmumiem klientu, jums ar personu apliecinošu dokumentu un paraksttiesīgajām personām ir jāierodas jebkurā Swedbank filiālē, lai parakstītu bankas attālināto pakalpojumu līgumu.
Pakalpojuma pieslēgšana ir bez maksas. Piedāvājam izvēlēties vienu no divām cenu paketēm:
- Pamattarifs - internetbankas abonēšana ir bez maksas, komisijas maksa par pārskaitījumiem ir tāda pati, kā veicot maksājumus filiālēs. Šis tarifs ir izdevīgs, ja uzņēmumam mēnesī ir salīdzinoši maz maksājumu.
- Aktīvais tarifs - ir ikmēneša abonēšanas maksa un mazāka komisijas maksa par pārskaitījumiem (visas cenas tādas pašas kā Swedbank internetbankā). Ja regulāri tiek veikts daudz maksājumu jums noteikti izdevīgāks ir Aktīvais tarifs!
Lai saņemtu jaunu paroli, jums ir jāierodas tuvākajā Swedbank filiālē, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu.
Lietotāja numurs tiek bloķēts, ja piecas reizes pēc kārtas esat ievadījuši nepareizu paroli. Lai to atbloķētu, jums ir jāierodas kādā no filiālēm, līdzi ņemot pasi vai kādu citu personu apliecinošu dokumentu.
Ieejot Internetbankā uzņēmumiem izvēlieties sadaļu Maksājumi, Valūtas. Izvēlieties uzņēmumu un kontu, no kura tiks veikti pārskaitījumi. Nospiežiet pogu "importēt maksājumus". Atzīmējiet attiecīgo maksājuma tipu un ievadiet faila atrašanās vietu uzreiz vai ar Browse atrodiet failu jūsu datorā. Kad nospiedīsiet "importēt atzīmēto failu" , fails tiks importēts, un uz ekrāna parādīsies informācija par importa rezultātu.
Ja importēšana neizdodas, tad pārliecinieties, vai:
- Konts, no kura esat izvēlējies, ir tas pats, no kura ir sagatavoti importējamie maksājumi;
- Manas izvēles/vispārējie uzstādījumi/Importējamā faila formāts" ir uzstādīts atbilstošais formāts.
Swedbank internetbanka uzņēmumiem atšķirībā no Swedbank internetbankas piedāvā iespēju sagatavot un nosūtīt maksājumus uz banku arī tad, ja tekošajā momentā kontā nav pietiekošs daudzums naudas līdzekļu. Konta atlikumu var apskatīties sadaļā "Infomācija/konta atlikums". Ja kontā nav naudas, maksājums bankā gaidīs 10 dienas, kamēr kontā tiks ieskaitīta nauda, vai, ja tas būs ilgāk, maksājums tiks anulēts.
Swedbank internetbanka ir domāta privātpersonām un Swedbank internetbanka uzņēmumiem ir domāta uzņēmumiem. Privātpersonu un uzņēmumu vajadzības ir atšķirīgas, jaunu funkciju izveidošana uzņēmumiem būs arvien vairāk un vairāk nepieciešama. Internetbanka uzņēmumiem tiks papildināta ar jaunām uzņēmējdarbībā nepieciešamām funkcijām, kuras privātpersonām nav nepieciešamas.
Klientiem, kuriem ir tiesības pārvaldīt atsevišķus uzņēmuma kontus, ir jāreģistrējas Swedbank internetbankā uzņēmumiem.
Jūs to varat redzēt Swedbank internetbankā tāpat kā agrāk. Ir pievienota papildus iespēja, proti, ja Jūs izmantojat Swedbank internetbanku uzņēmumiem, tad, kad Jūs esat pabeiguši darbu tajā un gribat beigt sesiju, tad ir iespēja iereģistrēties Swedbank internetbankā, ievadot savu Lietotāja ID un paroli atkārtoti.
Maksājumu komisijas tiks ieturētas no tā paša konta, no kura tika veikts maksājums. Mēneša maksa tiks ieturēta no komisiju konta. Maksa par maksājumiem tiks ieturēta tad, kad tiks veikts maksājums. Mēneša maksa tiks ieturēta vienreiz mēnesī - katra mēneša pirmajā dienā.
Jā, tie pastāvēs līdzās viens otram tāpēc, ka dažādas klientu vajadzības nosaka dažādus kanālus. Uzņēmumu vadītājiem un grāmatvežiem ir vajadzīgi dažādi instrumenti:
- Vadītāji vēlas gūt ātru pārskatu par uzņēmuma aktīviem/pasīviem, veikt vērtspapīru operācijas, nosūtīt pieteikumus, noslēgt līgumus utt.
- Uzņēmuma grāmatvedība vēlas veikt daudzus maksājumus ĀTRI, saņemt garas atskaites un pārskatus
Mēs domājam un redzam, ka:
- Lielie korporatīvie klienti izmanto Internetbanku uzņēmumiem (instruments vadītājiem) un Elektronisko norēķinu sistēmu uzņēmumiem (vairāk izmanto grāmatveži);
- Vidējie uzņēmumi izmanto Internetbanku uzņēmumiem (gan vadītāji, gan grāmatveži), un Elektronisko norēķinu sistēmu uzņēmumiem (uzņēmuma grāmatvedība);
- Mazie uzņēmumi izmanto Internetbanku uzņēmumiem (gan vadītāji, gan grāmatveži);
- "Uzņēmumi, kuros ir "slikts" Internet pieslēgums" izmanto Elektronisko norēķinu sistēmu uzņēmumiem (gan vadītāji, gan grāmatveži)
Grāmatvedības reģistros tiek izdarīti ieraksti tikai uz attaisnojamu dokumentu pamata. Saskaņā ar LR likuma "Par grāmatvedību" 7.pantu attaisnojama dokumentam ir jāsatur šādi rekvizīti:
- Uzņēmuma nosaukums un reģistrācijas numurs vai darījumos ar fizisku personu - personas kods;
- Dokumenta nosaukums, numurs, datums;
- Saimnieciskā darījuma apraksts un pamatojums;
- Mērītāji (daudzumi, summas);
- Darījumā tieši iesaistītās personas (dalībnieki);
- Par saimnieciskā darījuma veikšanu un informācijas pareizību atbildīgo personu paraksti.
Ja bankas konta izraksts ir sagatavots atbilstoši Latvijas Bankas 1998.gada 12.martā apstiprināto "Bankas konta izrakstu sagatavošanas noteikumu" 2.1.punkta prasībām, tas uzskatāms par attaisnojamu dokumentu klienta grāmatvedības reģistru kārtošanai, uzskaitot un kontrolējot bezskaidras naudas līdzekļus bankās.
A/S "Swedbank" sagatavotie izraksti (gan filiālēs sagatavotie, gan tie, kurus klients saņem Internetbankā uzņēmumiem) ir sagatavoti atbilstoši Latvijas Bankas noteikumiem.
Uzņēmuma vadītājs nosaka kārtību kādā maksājuma uzdevumi tiek iesniegti bankā - parakstīti papīra formāta maksājuma uzdevumi vai elektroniski sagatavoti un autorizēti. Ja maksājumi tiek iesniegti elektroniski, par informācijas pareizību atbildīgo personu parakstus var aizstāt ar to elektronisko apliecināšanu (autorizāciju). Tas nozīmē, ka likums nenosaka obligātu prasību elektroniski veiktus maksājuma uzdevumus izdrukāt un parakstīt. Maksājuma uzdevuma izpildi apliecina bankas konta izraksts, maksājuma uzdevuma pareizību apliecina klienta elektronisks paraksts (autorizācija), ko nosaka klienta līgums ar banku par elektronisko kanālu izmantošanu.