Kāpēc Smart-ID beidzas derīguma termiņš?
Tāpat kā ik pēc laika ir jāatjauno pase un/vai ID karte, arī elektroniskajiem parakstiem, kas izsniegti, izmantojot Smart-ID, jāatbilst dažādiem juridiskajiem nosacījumiem, un viens no tiem ir Smart-ID atjaunošana reizi trīs gados. Tas apstiprinās, ka jūsu Smart-ID ir saistīts ar attiecīgo personu un tās personas datiem.
Kas notiks, ja Smart-ID neatjauno?
Ja derīguma termiņš beidzas, pirms esat paspējis Smart-ID atjaunot, jūs vairs nevarēsiet turpināt tās izmantošanu, lai piekļūtu internetbankai, e-pakalpojumu saņemšanai, transakciju apstiprināšanai vai dokumentu parakstīšanai.
Kā var uzzināt sava Smart-ID derīguma termiņu?
Jums ir vairākas iespējas:
Jūs vienmēr varat pārbaudīt sava Smart-ID statusu lietotnē: “Lietotāja informācija” → “Konts aktīvs līdz:”
Vai Smart-ID atjaunošanai ir nepieciešama iekārta, kur sākotnēji bija iestatīts Smart-ID?
Jā, jo Smart-ID konts ir piesaistīts iekārtai. Atjaunošanas procesu veic tajā pašā iekārtā, ja lietotne ir atjaunota uz 18. versiju. Atjaunošanas procesa laikā vecais Smart-ID konts tiek dzēsts, jo tiek reģistrēts jauns konts.
Kā var atjaunināt Smart-ID lietotnes versiju?
Ja lietotājs ir atļāvis visu lietotņu automātiskos atjauninājumus, jaunā Smart-ID lietotnes versija tiks instalēta automātiski un lietotājam nekas nav jādara.
Ja lietotājs nav atļāvis automātiskos atjauninājumus, to var izdarīt manuāli. Lietotājam jādodas uz Google Play vai AppStore, jāatrod Smart-ID lietotne un jāizvēlas “Atjaunināt”.
Kā var atjaunot savu Smart-ID kontu?
Ir vairāki veidi, kā to izdarīt. Izvēlieties sev piemērotāko:
- Atjaunojiet pats Smart-ID Basic esošajā Smart-ID lietotnē, ja lietotne ir atjaunota uz 18. versiju; sekojiet instrukcijai saitē: Smart-ID lapa
- Reģistrējiet pats Smart-ID QES ar biometrisko identifikāciju vai eID karti
- Dodieties uz filiāli, pirms tam piesakoties konsultācijai
Kas ir Smart-ID biometriskā identifikācija?
Smart-ID biometriskā identifikācija ir jaunākā un inovatīvākā Smart-ID attālinātās reģistrācijas metode.
Lai izmantotu automātisko biometrisko identifikāciju, pirms tam ir jābūt bijušam Smart-ID kontam. Papildus minētajam ir vajadzīgs:
- pase vai eID karte (arī ESPA – Eiropas savienības pilsoņa apliecība);
- viedierīce ar NFC tehnoloģijas atbalstu;
- viedierīce ar kameru;
- Android 5 versija vai iOS 13;
- pieejams mobilā tālruņa numurs/e-pasts, kas noradīts iepriekš reģistrētam Smart-ID kontam.
Kad vajadzētu izmantot Smart-ID biometrisko identifikāciju, lai reģistrētu Smart-ID?
Automātiskās biometriskās identifikācijas metode ir ļoti ērta visiem lietotājiem. Lietotājiem biometrisko identifikāciju ir ieteicams izmantot, ja:
- vēlas mainīt Smart-ID PIN kodus;
- ir iegādāta jauna ierīce;
- drīzumā beigsies Smart-ID termiņš vai tas jau ir beidzies;
- jāpāriet uz augstāku Smart-ID konta līmeni, no Smart-ID Basic uz kvalificēts elektroniskais paraksts.
Svarīgi! Lai izmantotu biometrisko identifikāciju, jābūt derīgam vai iepriekš reģistrētam Smart-ID kontam.
Ja esi Swedbank klients – lai aktivizētu iespēju pievienoties internetbankai ar citā bankā reģistrētu Smart-ID Basic, pievienojieties ar kodu karti, kodu kalkulatoru vai eID karti un aktivizē Smart-ID internetbankas sadaļā Mani kontakti un uzstādījumi -> Uzstādījumi.
Ja esi Swedbank klients un tev ir citā bankā reģistrēts Smart-ID QES, vari pievienoties Swedbank internetbankai bez aktivizēšanas, izmantojot reģistrēto Smart-ID QES.
Ja vēl neesi Swedbank klients, pieteikt konta atvēršanu vari šeit.