Kļūt par klientu

Korporatīvā pārvaldība

Swedbank Latvija interešu konfliktu politikas apkopojums

Swedbank interešu konfliktu politikas mērķis ir efektīvi pārvaldīt faktisko vai potenciālo interešu konfliktu, lai aizsargātu klientu intereses, saņemot finanšu pakalpojumus no Swedbank grupas uzņēmumiem.

Ikvienam darbiniekam ir jāizvairās no situācijām, kad darbiniekam, realizējot savas pilnvaras, līdztekus Swedbank Grupas interesēm pastāv arī paša darbinieka vai tā radinieku materiālās vai citas personiskās intereses. Stājoties darba attiecībās ar Swedbank Grupu, katrs darbinieks aizpilda ekonomisko interešu deklarāciju.

Interešu konfliktu identificēšana Swedbank:

  • Proaktīva interešu konfliktu identificēšana un pārvaldība nodrošina klientu interešu aizsardzību;
  • Konflikti var būt faktiskie vai potenciālie, un tiem jābūt dokumentētiem, novērtētiem, novērstiem vai mazinātiem;
  • Potenciālā ietekme ietver reputācijas riskus.

Biežākās situācijas, kas izraisa konfliktus:

  • Ekonomiskās intereses: peļņas gūšana vai izvairīšanās no zaudējumiem caur darījumiem kapitāla tirgū, kredītiem utt;
  • Personīgās/profesionālās attiecības: saites ar ieinteresētajām pusēm, kas varētu ietekmēt biznesa lēmumus;
  • Iepriekšējās darba vietas: ietekme no darbinieka pagātnes lomām pēdējo piecu gadu laikā;
  • Ārējie partneri: kontakti ar piegādātājiem vai pakalpojumu sniedzējiem;
  • Politiskā ietekme/attiecības: lēmumu pieņemšanas ietekmēšana politisko saikņu dēļ.

Personīgās sfēras konflikti

Darbiniekiem rūpīgi jāvērtē savas rīcības ārpus darba pienākumu veikšanas, lai izvairītos no negatīvas ietekmes uz savu lomu Swedbank.

Banka neslēdz līgumus uz nestandarta nosacījumiem ar:

  • Bankas akcionāriem, kuriem ir būtiska līdzdalība;
  • Valdes locekļiem;
  • Nozīmīgo funkciju pildītājiem;
  • Darbiniekiem, kas iesaistīti plānošanā, vadībā un kontrolē;
  • Iepriekš minēto personu ģimenes locekļiem;
  • Juridiskām personām, kurā iepriekš minētajām personām/juridiskajām personām ir būtiska līdzdalība.

Swedbank iekšējās procedūras tiek veidotas tā lai to nosacījumi nenonāktu konfliktā ar bankas interesēm vai tās klientu/investoru interesēm.

Ja rodas papildu jautājumi par to, kā tas ietekmē klientu mijiedarbību ar Swedbank Grupas piedāvātajiem pakalpojumiem, lūgums sazināties ar banku.

Naudas atmazgāšanas apkarošana un terorisma finansēšanas novēršana

Naudas atmazgāšanas apkarošana un terorisma finansēšanas novēršana ir vienas no augstākajām prioritātēm Swedbank Grupā. Finanšu institūcijām ir jāspēj izprast un identificēt riskus, kurus rada naudas atmazgāšana un terorisma finansēšana, lai tā pati varētu izstrādāt efektīvus rīkus to izskaušanai.

Kriminālie grupējumi, kas nodarbojas ar naudas atmazgāšanu, izmanto finanšu sistēmas, lai iegūtu "legālu" naudu savām darbībām. Tāpēc precīza "Zini savu klientu" (KYC) pieeja ir svarīga. Tā sniedz ieskatu klientu darbības sfērā, lai banka zinātu ar ko klients ikdienā nodarbojas. Tikai pazīstot savu klientu, mēs varam pamanīt darbības, kas kļūst aizdomīgas, ja klienti ir nolēmuši izmantot banku likumā neatļautām aktivitātēm. Bankām ir pienākums uzmanīt darījumus, kas notiek tās sistēmās, lai noteiktu vai nepastāv naudas atmazgāšanas risks un vai mūsu klienti nepārkāpj noteiktas sankcijas vai finanšu darījumu liegumus.

Laikā, kad ievērojami mainās apkārtējā vide un informācijas apjoms, ir svarīgi, lai finanšu institūcijas nemitīgi izvērtētu un stiprinātu savas esošās procedūras, noteikumus un darbinieku apmācības programmas. Naudas atmazgāšana un terorisma finansēšana ne tikai rada kaitējumu sabiedrībai kopumā, bet arī grauj finanšu tirgu un to institūciju reputāciju, tostarp stabilitāti. Tāpēc nepārprotami, finanšu institūciju pašu interesēs ir nepieļaut naudas atmazgāšanu un darīt visu, lai to izskaustu.

Lai cīnītos pret banku darbību graujošo naudas atmazgāšanu, Swedbank, ievēro šādas procedūras:

  1. Swedbank ir pieņēmusi centralizētu lēmumu kā nepieļaut naudas atmazgāšanu un terorisma finansēšanu savas Grupas ietvaros. Tas nozīmē, ka visiem Swedbank Grupas dalībniekiem ir jāizstrādā un jāievieš efektīvas programmas, kuras realizē katras valsts aktuālo likumu ievērošanu šo noziegumu ierobežošanai;
  2. Klientu uzticamības pārbaude - datu un informācijas pārbaude, kas, balstoties uz dokumentiem, objektīviem datiem vai dažādos avotos pieejamu informāciju, ļauj identificēt mūsu klientus. Šī pārbaude ļauj raksturot klienta darbības struktūru un patiesā labuma guvējus, kas sniedz ieskatu mūsu klientu identitātē;
  3. Grupas ietvaros tiek veikta ikdienas klientu pārbaude par darbībām, kas varētu tikt ietekmētas ar finanšu sankcijām vai politiski ietekmīgu personu faktoru. Visi starptautiskie maksājumi tiek pārbaudīti, vadoties no aktuālās finanšu sankciju situācijas;
  4. Augstākā bankas vadība pieņem lēmumu par atteikšanos no sadarbības ar politiski ietekmīgām personām vai augsta riska klientiem.

Swedbank kā dalībnieks līdzdarbojas SWIFT Zini savu klientu reģistrā (KYC Registry). Tāpēc mēs būtu pateicīgi, ja ziņosiet par klientu uzticamības pārbaudei svarīgu informāciju, kas skar mūsu banku. Ja rodas papildus jautājumi, rakstiet uz kyc.inquiries@swedbank.com

Swedbank vadlīnijas azartspēļu nozarei

Swedbank AS (Latvija) atzīst arvien pieaugošo nozīmi rūpīgai vides, sociālo un pārvaldības (ESG) principu ievērošanai, tostarp ietekmei, ko Swedbank veido saistībā ar piegādātāju un klientu loku. Tiek ņemta vērā azartspēļu nozares negatīvā ietekme uz ilgtspējību, kas noteikta Swedbank Grupā piemērojamajās Vadlīnijās azartspēļu nozarei (“Nozares vadlīnijas”), kas pieejamas vietnē https://swedbank.com/sustainability/strategy-and-framework/sector-guidelines.html.

“Swedbank” AS ievēro iepriekš minētās Swedbank grupas Nozares vadlīnijas un veidā, kas ir nediskriminējošs, izvairīsies no biznesa attiecībām ar azartspēļu uzņēmumiem. Azartspēļu negatīvā ietekme (nefinanšu riski) saistās ar iespējamiem sociālajiem un uzvedības riskiem (atkarības izraisīšanu) īpaši attiecībā uz sociāli neaizsargātām iedzīvotāju grupām, agresīvu mārketingu, naudas atmazgāšanu un krāpšanu, izvairīšanos no nodokļiem un riskiem datu privātumam. Iepriekš minētie riski nav savienojami ar Swedbank apņemšanos ievērot ESG principus.

Swedbank grupas darbības kodekss PDF
Swedbank grupas cilvēktiesību politika PDF
Swedbank dažādības, līdztiesības un iekļaušanas politika PDF
Ilgtspējas un vides politika PDF
Kukuļošanas un korupcijas novēršanas principi PDF
Banku sociālā harta PDF
Interešu konflikta novēršana Uzzināt vairāk
Naudas atmazgāšanas apkarošana un terorisma finansēšanas novēršana Uzzināt vairāk
Swedbank vadlīnijas azartspēļu nozarei Uzzināt vairāk
Piegādātāju darbības kodekss PDF
Swedbank nostājas paziņojums par klimata pārmaiņām un dabu PDF
Swedbank nostājas paziņojums par aizsardzības aprīkojumu PDF
Paziņojums par ieguldījumu lēmumu svarīgāko negatīvo ietekmi uz ilgtspējas faktoriem versija3 PDF
Paziņojums par ilgtspējas risku integrāciju un ietekmi PDF
Ilgtspējas risku integrēšanas politika PDF

Paziņojums par apdrošināšanas konsultāciju un ieguldījumu konsultāciju svarīgāko negatīvo ietekmi uz ilgtspējas faktoriem

Paziņojums par apdrošināšanas konsultāciju un ieguldījumu konsultāciju svarīgāko negatīvo ietekmi uz ilgtspējas faktoriem PDF

Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība

Gads
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2025
2. ceturksnis PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2024
4. ceturksnis PDF
2. ceturksnis PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2023
4. ceturksnis PDF
2. ceturksnis PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2022
2. ceturksnis PDF
4. ceturksnis PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2021
1. ceturksnis PDF
2. ceturksnis PDF
4. ceturksnis PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2020
1. ceturksnis PDF
2. ceturksnis PDF
3. ceturksnis PDF
4. ceturksnis PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2019
1. ceturksnis PDF
2. ceturksnis PDF
3. ceturksnis PDF
4. ceturksnis PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2018
1. ceturksnis PDF
2. ceturksnis PDF
3. ceturksnis PDF
4. ceturksnis PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2017 PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2016 PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2015 PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2014 PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2013 PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2012 PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2011 PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2010 PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2009 PDF
Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība 2008 PDF

Atalgojuma politika un prakse

Sākot ar 2024.gadu informācija par Swedbank AS Atalgojuma politiku un praksi ir iekļauta dokumentā Risku pārvaldība un kapitāla pietiekamība (4.ceturksnis).

Gads
Atalgojuma politika un prakse 2024 PDF
Informācija par atalgojuma politiku un praksi Swedbank Ieguldījumu pārvaldes sabiedrībā AS 2024 PDF
Atalgojuma politika un prakse 2023 PDF
Atalgojuma politika un prakse 2022 PDF
Atalgojuma politika un prakse 2021 PDF
Atalgojuma politika un prakse 2020 PDF
Atalgojuma politika un prakse 2019 PDF
Atalgojuma politika un prakse 2018 PDF
Atalgojuma politika un prakse 2017 PDF
Atalgojums Swedbank PDF
Swedbank logo

Jūsu Internet Explorer pārlūkprogramma netiek atbalstīta.

Lūdzu izmantot Google Chrome, Mozilla Firefox vai Microsoft Edge pārlūkprogrammu.

Ar 23.03.2021. Swedbank internetbanka vairs nav pieejama, izmantojot Internet Explorer tīmekļa pārlūkprogrammu.

Tāpat nav iespējams apstiprināt Swedbank maksājumus citās vietnēs, kā arī izmantot Swedbank autentifikāciju, piemēram, latvija.lv.

Turpmāk iesakām izmantot Google Chrome, Mozilla Firefox vai jaunāko Microsoft Edge versiju. Uzziniet, kā uz sava datora uzstādīt kādu no minētajām pārlūkprogrammām, šeit.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Klientu serviss - Инфо и помощь - Customer service: +371 67 444 444

Tava internetbankas sesija ir pārtraukta

Drošības nolūkos aizver šo pārlūkprogrammu. Ja vēlies turpināt izmantot internetbanku, pievienojies no jauna.


Ziemassvētku vecītis būs klāt pavisam drīz

Uzdāvini bērnam ko īpašu – pirmo norēķinu karti!

Pasūtīt karti

Kontaktinformācija

  • Kontakti, filiāles, bankomāti
  • Pieteikties konsultācijai

“Swedbank” AS
Balasta dambis 15, Rīga,
LV-1048, Latvija
BIC/S.W.I.F.T.: HABALV22
Reģ. Nr.: 40003074764

Noderīgas saites

  • Maksājumu un kontu drošība
  • Ilgtspēja
  • Digitālās iespējas
  • Cenrādis
  • Kalkulatori
  • Korespondentbankas
  • Nāc strādāt pie mums

Juridiskā informācija

  • Noteikumi
  • Personas datu apstrāde
  • Klienta anketa
  • Tavs viedoklis
  • Sīkdatnes
  • Pārvaldīt sīkdatnes
  • Maksājumu pakalpojumu direktīva (PSD2)
  • Piekļūstamība

Klientu programmas

Jūs atrodaties Swedbank internetbankā, kurā tiek piedāvāti "Swedbank" AS, "Swedbank Līzings" SIA, "Swedbank Atklātais Pensiju Fonds" AS, "Swedbank Ieguldījumu Pārvaldes Sabiedrība" AS, "Swedbank P&C Insurance" AS Latvijas filiāle, "Swedbank Life Insurance" SE Latvijas filiāle finanšu pakalpojumi. Lūdzam Jūs uzmanīgi iepazīties ar pakalpojumu noteikumiem pirms attiecīgā pakalpojuma izvēles un līguma noslēgšanas.